Snorky Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 (edytowane) Witam, W minioną sobotę wymieniłem olej w skrzyni biegów (przebieg ponad 258k km) i zalałem olejem Motul 75W90 tak na równo z dołem otworu wlewowego(ten z boku skrzyni). Weszło w przybliżeniu 3l. Od tamtego czasu zauważyłem dziwną przypadłość. Mianowicie na zimnej skrzyni strasznie ciężko jest wbić 2gi bieg. Biegi 1, 3, 4, 5 wchodzą bez problemu, ale żeby wbić 2kę to trzeba mocno cisnąć. Jak przejadę jakieś 15-20km i skrzynia się rozgrzeje to bieg wchodzi normalnie. Na postoju przy zapalonym czy zgaszonym silniku biegi wchodzą dobrze. Problem jest tylko podczas jazdy kiedy samochód się toczy. Przy wymianie oleju nic innego nie było kręcone, grzebane ani zmieniane. Przed zmianą oleju wszystkie biegi wchodziły dobrze. Czy wymiana samego oleju w skrzyni mogło doprowadzić do jakiegoś problemu? Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi, bo szkoda mi skatować skrzynię jeśli jest jakiś problem (a że to quattro to skrzynia droga rzecz). Edytowane 15 Października 2014 przez Snorky
reksio13 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 U mnie w AWXie są identyczne objawy tylko że oleju w skrzyni jeszcze nie wymieniałem. Ciekawe czym to może być spowodowane?
VTG Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Zmień olej na castrol transaxle gl4+ powinno być wszystko ok. Miałem to samo.
Snorky Opublikowano 15 Października 2014 Autor Opublikowano 15 Października 2014 @VTG - ja czy Reksio13? Ten olej, który wlałem polecił mi TOM77 i u niego kupowałem.
Awra Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 No ja czytałem ostatnio, że olej do skrzyni to jest w ASO , chyba coś koło 120zł za litr wymienić raz na w moim przypadku 250 tys. km. to nie jest aż taki wydatek... W niedługim czasie też będę to robił.
Snorky Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 Jakieś pomysły z czym to może być związane? Czy jest możliwe, żeby przy wymianie oleju coś uległo uszkodzeniu bądź przestawieniu?
pinder_m Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Jakieś pomysły z czym to może być związane? Czy jest możliwe, żeby przy wymianie oleju coś uległo uszkodzeniu bądź przestawieniu? Nic nie uszkodziłeś. Skrzynia, a raczej synchronizator zgrzyta bo nie może wyrównać obrotów wałków. Też tak miałem po wymianie na olej oryginalny z ASO. Lekarstwem okazało się zalanie skrzyni olejem o oznaczeniu G052512A2 do nabycia w ASO. Olej stworzono dla skrzyń, które problem ze zgrzytaniem miały od nowości (dotyczy skrzyń w Octaviach). Żeby nie było, na oleju jak wyżej przejechałem ponad 100 000 km i wszystko jest w najlepszym porządku. Pozdrawiam
POWER-KRIS Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Ori olej ma bardzo niską lepkość kinetyczną. Najbliżej jest TAF-X i Transaxle.
Snorky Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 Dzięki za podpowiedzi. Zauważyłem, że objaw trochę ustępuje. W sumie tylko pierwsze wbicie 2giego biegu jest problematyczne, a już drugie (po przejechaniu 1,5km) i następne nie sprawiają większych problemów. Myślę, że zostanę narazie na tym, co mam. Jeśli problemy będą się nasilały to wtedy zadziałam i zaleję to, co mówicie. Dzięki
egon@ Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Zobaczysz jak chu.... bedzie wchodzić 2 jak temp. Spadnie na minus.
19radzio86 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 kolego mialem to samo tyle ze w toyocie i byl problem z 2ka... zalej taki jak mowil wczesniej kolega castrola problem ustal, ja do swojej a4 b7 tez zalalem tego castrola - wszystko smiga jak nalezy a zrobilem juz na tym prawie 100k km
Snorky Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Opublikowano 26 Listopada 2014 Namówiliście mnie Zamówiłem właśnie olej o oznaczeniu G052512A2 w ilości 3L. Z tego, co widziałem to wchodzi ok 2,75L (wg ETKA). Myślę, że może przed weekendem będę miał już olej u siebie to wtedy w weekend wymienię i mam nadzieję, że będzie już z tym spokój. Nie było by problemu gdybym po pracy nie musiał czasami jechać przez miasto. Ruszanie ze świateł i zmiana biegów jest strasznie uciążliwa przez tą 2kę, a do tego szkoda mi skrzyni i synchronizatorów - nie chcę jej rozwalić przez taką "pierdołę" jak olej. Jeśli wymiana na oryginalny rozwiąże problem to zmieniam bez zastanawiania się nad tym dłużej. Zdam relację po wymianie.
Awra Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 No dobra, a ile za ten olej dałeś w końcu? Bo ciekawy jestem. Myślę że nie tylko mi się taka informacja przyda
bigu888 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Castrol taf-x zdecydowanie sprawuje się najlepiej. Ciężkie wchodzenie dwójki to niestety synchronizator padnięty. Na dobrym oleju jest to mniej odczuwalne, a właśnie Castrol okazuje się tu najlepszy.
Snorky Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) @Awra - znalazłem gościa na Allegro, który sprzedaje 1L\~50pln. Z przesyłką kurierską wyszło mi coś koło 165PLN (3litry + kurier). @bigu888 - na początek zmienię olej na oryginalny i wtedy będę patrzył co się dzieje. Jeżeli objawy nie ustąpią to wtedy będę się martwił o synchronizator i w razie czego wymieniał. Dodane 30.11.2014 22:47 Olej wymieniony i powiem Wam, że chyba pomogło. Wczoraj przestawiałem samochód z garażu do garażu i wbiłem testowo "dwójkę" podczas wjazdu do garażu i było ok. Dzisiaj też mam krótką trasę za sobą i nie było większego problemu z włożeniem drugiego biegu. Jutro trasa do pracy i po niej będę wiedział czy jest wszysko ok. Dodane 01.12.2014 08:17 Skrzynia sprawdzona dzisiaj rano w drodze do pracy. Już od pierwszych chwil pracy 2gi bieg wchodzi bez najmniejszych problemów. Ten olej jest jakiś magiczny Dzięki za podpowiedzi i pomoc. Edytowane 1 Grudnia 2014 przez Snorky
turzol Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Pisalem wielokrotnie i powtorze jeszcze raz, do skrzyn z grupy VAG lejemy tylko olej serwisowy, zadnych polsrodkow.
mycha1236 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Czy ten olej G052512A2 mozna zalac do diesla AWX 5bieg ?
jhimo Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Witam, Też mi czasami ciezko wchodzi jedynka i dwojka, na postoju bez problemu, ale jak sie czasem zatrzymie na skrzyzowaniu to niekiedy jest problem, planuje wymienic olej, kolega dzik poleca motul gear 300, lał ktoś?
turzol Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Czy ten olej G052512A2 mozna zalac do diesla AWX 5bieg ? nie można. Do skrzyni lejemy G052911A2.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się