Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju, a 2gi bieg -> problem z wbiciem 2ki po zmianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdyby ktoś się zdecydował na G052911 to mam 2l w oryginalnym opakowaniu (nie otwierane!) + 0,7l od kolegi z forum, który wymieniał u siebie. Miałem wymieniać w swojej, ale niestety straciłem auto. Zainteresowanych odsyłałam na priv.

Opublikowano

Mam problem z wrzucaniem 2- biegu na zimnym. Po rozgrzaniu jest ok. Zmienilem wlasnie dzis olej na Castrol Syntrans Transaxle 75W90 . Do skrzyn 5- biegowej FTW zalecany jest orginalny olej G052911A2, lecz kosztuje sporo. Castrol spenia norme G052911A2 i jest ogolnie polecany. Jutro rano zobacze czy faktycznie pomoglo cos, czy nie.

Opublikowano

Witam. Mam ten sam problem z wbijaniem 1 i 2 chciałem wymienic olej w skrzyni. Posiadam audi a4 b6 1,6 ALZ skrzynia manualna i niewiem jakim olejem moge zalac. Z góry dzieki za pomoc Pozdrawiam.

Opublikowano

Castrol Syntrans Transaxle 75W90 - zalany tydzien temu. Zadnych roznic na plus. sprobuj orginalnym zalac ,ktory jednak sporo kosztuje G052911A2

Opublikowano

W mojej b6 pomogła wymiana poduszek i płynu hamulcowego, jest wspólny ze sprzęgłem

Opublikowano

Panowie odgrzeje kotleta.. Miałem problem z drugi biegiem na zimnym silniku wchodzi z oporem, wymieniłem na olej Motul SAE 75W90 niestety nie ma żadnej poprawy. Czy zalałem niewłaściwy olej? czy może sprawa leży gdzieś indziej ?

Opublikowano

U mnie jest to samo. Olej wymieniony,płyn hamulcowy i sprzęgło odpowietrzone a dalej dwójką haczy. Podejrzewam wybierak...

Opublikowano

Poduszka skrzyni biegów była sprawdzana?

Opublikowano

Nie sprawdzałem poduszek, a to one mogą mieć na to jakiś wpływ ? a jakie były by objawy zużytych poduszek ?

Opublikowano

Poduszka skrzynia byla sprawdzana,,,;(

Opublikowano (edytowane)

Witam, do skrzyni JMJ (3.0 TDI Quattro) to który olej?

G052911A2 ??

3L starczy?

Edytowane przez SweetSquid
Opublikowano

Nie sprawdzałem poduszek, a to one mogą mieć na to jakiś wpływ ? a jakie były by objawy zużytych poduszek ?

Poduszka skrzyni lubi siadać, pęka aluminiowa obudowa trzymająca gumę. Podczas ruszania i jazdy wyczujesz po gałce biegów, będzie się przesuwać wraz z silnikiem przy dodawaniu gazu
Opublikowano

po wymianie oleju mam ten sam problem co pozostali, ciezko wchodzi jedynka i dwojka, nawet po rozgrzaniu dalej sa lekkie opry jak chce redukowac na wysokich obrotach, wymienilem olej poniewaz podczas sprawdzania brakowal jakis litr oleju, co jest troche dziwne jak moglo tyle oleju uciec i ktoredy, macie jakies pomysly?

Opublikowano (edytowane)

Witam,

dorzucę swoje 3 grosze do tematu, mam problem jak pozostali - na zimnym silniku 2gi bieg wchodzi ze zgrzytem, trochę z oporami wchodzi 1 i 3. Planowałem wymienić olej w skrzyni ale po przeczytaniu tego wątku wstrzymam się z tym (silnik 2.0 ALT, manual 5 biegów - oznaczenia skrzyni nie znam, jutro sprawdzę). Dodam, że auto szarpie po zmianach biegów, ślizgania sprzęgała nie zauważyłem.

Który w końcu olej najlepiej zalać do skrzyni żeby wyeliminować problem? G052512A2? z ASO czy zamiennik?

Jakaś usterka mechaniczna może powodować takie problemy? Może to wskazywać na zużycie sprzęgła?

Auto ma 240k przebiegu, nie wiem czy kiedykolwiek było wymieniane w układzie napędu (auto zza granicy).

Na zakończenie dodam, że w przyszłym roku (czerwiec-sierpień) planuje swap na 1.8t BFB 163KM, chciałbym jak najlepiej przygotować auto do tego zabiegu - przydałoby się wymienić sprzęgło, racja?

Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam! :wink:

Edytowane przez smithi77
Opublikowano
Witam,



Mam problem nie wiem jaki olej do skrzyni zastosować .Czy ten olej będzie właściwy G 055 532 A2 ?

Audi a4 b7 1.8t 2005 rok, skrzynia 5 biegowa oznaczenie skrzyni HFD



Pozdrawiam

KM

Opublikowano

witam też mam problem z 1 i 2 ale tylko w czasie jazdy. Na zgaszonym silniku nie mam problemu ze zmiana biegu jak równiez przy odpalonym na postoju tez zmieniać można bez problemu biegi wchodza łagodnie tylko podczas jazdy cięzko jest zmienic jak sie toczy na jedynke lub z jedynki na dwójke ?? miał ktoś taki problem ?? wymieniłem olej na motula ale nie mam żadnej poprawy zastanawiam sie teraz nad kupnem ori oleju G052512A2 niby do ciężko wchodzących biegów?

Opublikowano

Te skrzynie zwłaszcza 6'tki już tak mają, że na zimnym przy zmianie 1-2 jest opór i trudno bez międzygazu zapiąć jedynkę tocząc się, nowe nie są. Jeżeli sprzęgło i synchronizatory są w porządku, wlany olej świeży i spełniający normę VW 501.50 i nadal haczy to pozostaje się przyzwyczaić i/lub podszkolić technikę jazdy.

Opublikowano

Jeżeli sprzęgło i synchronizatory są w porządku, wlany olej świeży i spełniający normę VW 501.50 i nadal haczy to pozostaje się przyzwyczaić i/lub podszkolić technikę jazdy.

Tylko jak sprawdzić synchronizatory bez rozbierania skrzyni? :naughty:

Opublikowano

Posłuchać czy nie skrzynia zgrzyta podczas szybkiej zmiany biegu, czy nie-tyle wystarczy.

Opublikowano

pora juz na wymiane oleju w skrzyni mam 2 faworytow

http://sklep.ravenol.pl/oleje-do-skrzyni-biegow/73-RAVENOL-MTF-3-SAE-75W-1L.html

http://allegro.pl/castrol-syntrans-v-fe-75w80-1l-vw-audi-seat-skoda-i5858179001.html

ravenol ma VW G052171A2 i plynie do -60

castrol tez jest dobry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...