soul87 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Ja już raz zmieniłem olej na Fuchs i problemy z dwójką nadal są. Zastanawiam się czy nie zmienić na G052512A2. Ostatnio bardzo mocno mnie niepokoi dwumas i może to on jest źródłem problemów. Sprzęgło wymienione przy 190tyś, obecnie 208tyś. Takie objawy zaobserwowałem odnośnie dwumasy: - po dodaniu gazu na postoju budą lekko buja - przy puszczaniu sprzęgła kilkukrotnie(na 1 biegu) , tocząc się z górki słychać uderzenie, tak jakby dwumas mając luz rozpędzał się i powodował gwałtowne zazębienie w przekładni, jak stoję pod górkę i puszczam sprzęgło to wszystko działa płynnie i delikatnie - przy dodaniu/puszczeniu gazu powiedzmy na drugim biegu lewarek się porusza o jakieś 2mm - na biegu jałowym drży kierownica i czuć mrowienie na pedałach oraz siedzeniu, przy wyższych obrotach silnik dziwnie buczy - jak zdusze delikatnie silnik to słychać bicie dwumasy Myślałem o wymianie poduszek ale sprawdzałem je dość dobrze i trzymają sztywno. Nie chce wymieniać drugi raz oleju, który może nie pomóc tym bardziej, że na postoju zarówno na uruchomionym/ wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu. Może to skrzynia już ma dość albo ten dwumas. Jak to sprawdzić? Mialem takie same objawy w swoich dwoch egzemplarza 1.8t, mianowicie, mrowienie na wolnych obrotach oraz slyszalnym w kabinie buczenie silnika na wyzszych obrotach.... wymienilem poduszki na ORI z ASO.... i bez zmian.. dwumasa nieruszalem, sprzedalem auta jak rozwiazesz problem daj znac
xsebo1 Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 Dwumas, poduszki silnika (skrzyni) lub złącze elastyczne tłumika zesztywnialo Wystarczy że fachowiec przykreci źle tarcz sprzęgła i będzie drzalo
leewang Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Czy olej G052512A2 będzie ok do manualnej skrzyni 6 biegowej z AVF? 3 Litry wystarczy? Pozdrawiam
turzol Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Czy olej G052512A2 będzie ok do manualnej skrzyni 6 biegowej z AVF? 3 Litry wystarczy? Pozdrawiam nie będzie ok, ten olej nie nadaje się do tej skrzyni. Prawidłowy nr masz podany w tym wątku
soften Opublikowano 23 Marca 2015 Opublikowano 23 Marca 2015 (edytowane) Ja właśnie zakupiłem zestawik Fuchs zamówiłem w czwartek na http://olejefuchs.pl/ koło 20 dzisiaj już mam błyskawiczna wysyłka polecam stary już spuściłem. https://drive.google.com/open?id=0Bz8RR1VDZYvkM3p2cDJHbXNtYVk&authuser=0 https://drive.google.com/open?id=0Bz8RR1VDZYvkeTY4NHktNnlUSGs&authuser=0 Edytowane 23 Marca 2015 przez soften
undek Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Ja już raz zmieniłem olej na Fuchs i problemy z dwójką nadal są. Zastanawiam się czy nie zmienić na G052512A2. Ostatnio bardzo mocno mnie niepokoi dwumas i może to on jest źródłem problemów. Sprzęgło wymienione przy 190tyś, obecnie 208tyś. Takie objawy zaobserwowałem odnośnie dwumasy: - po dodaniu gazu na postoju budą lekko buja - przy puszczaniu sprzęgła kilkukrotnie(na 1 biegu) , tocząc się z górki słychać uderzenie, tak jakby dwumas mając luz rozpędzał się i powodował gwałtowne zazębienie w przekładni, jak stoję pod górkę i puszczam sprzęgło to wszystko działa płynnie i delikatnie - przy dodaniu/puszczeniu gazu powiedzmy na drugim biegu lewarek się porusza o jakieś 2mm- na biegu jałowym drży kierownica i czuć mrowienie na pedałach oraz siedzeniu, przy wyższych obrotach silnik dziwnie buczy- jak zdusze delikatnie silnik to słychać bicie dwumasyMyślałem o wymianie poduszek ale sprawdzałem je dość dobrze i trzymają sztywno. Nie chce wymieniać drugi raz oleju, który może nie pomóc tym bardziej, że na postoju zarówno na uruchomionym/ wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu. Może to skrzynia już ma dość albo ten dwumas. Jak to sprawdzić? U mnie bez zmian, nadal dwójka lubi zgrzytnąć. Dodatkowo nie mogę wbić jedynki jak auto się toczy, musi się zatrzymać i 1 wskakuje bez oporu - czy to normalne? Oznaczenie skrzyni to GGG jeśli dobrze wyczytałem z wlepki. Dodam, że jechałem 1.9TDI i tam żadnych problemów ze zmianą biegów nie ma. Jedynka też wskakuje bez problemu jak sie auto toczy, nie musi się całkiem zatrzymać jak u mnie :/. Dwumas w sumie trochę odpada bo jak auto stoi w miejscu to biegi wchodzą wszystkie bez najmniejszego oporu.
netsurfer Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) U mnie podobnie, jak u kolegi @undek: Nie da rady wbić jedynki, jak auto się jeszcze toczy.Dodatkowo, dość ciężko wbić dwójkę. Nie zauważyłem, by to było zależne od temperatury silnika/otoczenia, a pewnie bardziej od prędkości/obrotów silnika na jedynce. Jak mocniej przeciągnę jedynkę, to wtedy ciężej wbić dwójkę. Przy trójce też czuć haczenie, ale już zdecydowanie słabsze, przez co nie dokucza tak, jak w przypadku dwójki. Planuję wymienić olej na Ravenol MTF-2. Rozumiem, że to dobry wybór? Co byście doradzili jeśli jednak wymiana oleju nie pomoże? Sprzęgło i dwumas były wymieniane jakieś 20k km temu. Z góry dzięki! Edytowane 31 Marca 2015 przez netsurfer
norbiyo Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) panowie, mam dokladnie taki sam problem z jedynka. Nie mozna wbic jak sie auto toczy, jak sie zatrzyma to juz mozna. Dwojka u mnie harczy na zimnym. Po rozgrzaniu juz ok.Czyzby jakas dziwna przypadlosc tych skrzyn...? Przed naprawa skrzyni (ciekl olej,nieszczelna) chyba bylo ok. Olej byl wymieniany. Jaki olej wybrac do 6-biegowej ? Edytowane 31 Marca 2015 przez norbiyo
thomek00 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Witam, Też mam problem z ciężkim wchodzeniem 1 i 2 biegu na zimnym silniku no i chce spróbować wymiany oleju. Autko to b6 1.8t 163km BFB skrzynia GDT 5 biegów. Jaki olej powinienem zalać i czy macie jakieś sprawdzone źródło gdzie mógłbym taki olej zamówić w przystępnej cenie? Pozdrawiam
Jakoob Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Moja dwójka też haczy - nie zgrzyta ale nieprzyjemne to jest, chociaż jedynka nie stawia oporu jak auto się toczy. Wymieniłem olej w skrzyni, odpowietrzyłem sprzęgło i raczej bez zmian, minimalnie lepiej ale nie tak jakby się chciało. Myślę, że to synchronizatory, nigdy nie wiadomo jak ktoś przed nami tymi autami jeździł. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez Jakoob
Saperski Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Jak u kolegów wcześniej również i u mnie występuje przypadłość jedynki i dwójki. Ktoś tutaj miał do czynienia z przytoczoną sytuacją i wymienił olej z pozytywnym skutkiem dla skrzyni?
norbiyo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 U mnie wymiana oleju na syntrans castrola pomoglo biegi wchodza az milo. Radzilbym zaczac od zmiany oleju. Wczesniej mialem zalany jakis olej carluba jakis gesty i dlatego biegi dawaly du.y. Nawet zgrzytow nie ma
thomek00 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Jaki dokładnie olej wlales? Wysłane z mojego XT1068
norbiyo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Castrol 75w90 Syntrans Transaxle 75w-90 1L TAF-X do skrzyni weszlo 2,25l
soften Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Ja wymieniłem olej i u mnie różnica w wbijaniu 2-go biegu jest dużo łatwiej wchodzi i nie ma takiego oporu, ale nie wiem czy to zasługa oleju czy że się ciepło zrobiło bo poprawa pogody zbiegła się z wymianą oleju
undek Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Ja już raz zmieniłem olej na Fuchs i problemy z dwójką nadal są. Zastanawiam się czy nie zmienić na G052512A2. Ostatnio bardzo mocno mnie niepokoi dwumas i może to on jest źródłem problemów. Sprzęgło wymienione przy 190tyś, obecnie 208tyś. Takie objawy zaobserwowałem odnośnie dwumasy: - po dodaniu gazu na postoju budą lekko buja - przy puszczaniu sprzęgła kilkukrotnie(na 1 biegu) , tocząc się z górki słychać uderzenie, tak jakby dwumas mając luz rozpędzał się i powodował gwałtowne zazębienie w przekładni, jak stoję pod górkę i puszczam sprzęgło to wszystko działa płynnie i delikatnie - przy dodaniu/puszczeniu gazu powiedzmy na drugim biegu lewarek się porusza o jakieś 2mm - na biegu jałowym drży kierownica i czuć mrowienie na pedałach oraz siedzeniu, przy wyższych obrotach silnik dziwnie buczy - jak zdusze delikatnie silnik to słychać bicie dwumasy Myślałem o wymianie poduszek ale sprawdzałem je dość dobrze i trzymają sztywno. Nie chce wymieniać drugi raz oleju, który może nie pomóc tym bardziej, że na postoju zarówno na uruchomionym/ wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu. Może to skrzynia już ma dość albo ten dwumas. Jak to sprawdzić? U mnie bez zmian, nadal dwójka lubi zgrzytnąć. Dodatkowo nie mogę wbić jedynki jak auto się toczy, musi się zatrzymać i 1 wskakuje bez oporu - czy to normalne? Oznaczenie skrzyni to GGG jeśli dobrze wyczytałem z wlepki. Dodam, że jechałem 1.9TDI i tam żadnych problemów ze zmianą biegów nie ma. Jedynka też wskakuje bez problemu jak sie auto toczy, nie musi się całkiem zatrzymać jak u mnie :/. Dwumas w sumie trochę odpada bo jak auto stoi w miejscu to biegi wchodzą wszystkie bez najmniejszego oporu. Zrobiło się ciepło, a poprawy brak :/. Spróbuję zmienić olej jeszcze raz :/ ale już na któryś ze wspomnianych w temacie. Skrzynia ma oznaczenie GGG. Który olej wlać? - castrol transaxle gl4+ - G052512A2 ??
sciemamcz Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Spróbuj G052512A2 to jest olej który skoda zaleca do haczących dwójek w swoich samochodach. Ma specjalne dodatki w oleju powodujące lepszy poślizg. W skodzie mówią o tym otwarcie a vw i audi jakoś nie widzi problemu . Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez sciemamcz
dami8705 Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Nie chcę zakładac nowego tematu. Równiez u mnie cięzko wchodzi drugi bieg , zanim się rozgrzeje olej. Posiadam silnik 1.8T AVJ i skrzynię 5- biegową, Przeczytałęm cały temat i teraz zastanawiam się czy wymienić na ori olej czy ten od skody dla ,,haczących dwójek,,? Tylko i wylącznie mam problem z drugim biegiem na zimnym. PS. Auto nie dawno kupiłem od forumowicza m niestety olej w skrzyni byl cieply i podczas zakupy ładnie wszystko działo, ale mniejsza z tym..
sciemamcz Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 Olej G052512A2 to nie jest jakiś typowy olej od skody jest to olej do całej grupy vw (audi, seat, vw, skoda) ale tylko w skodzie polecają i mówią o tym otwarcie.
dami8705 Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 G052911 znalazłem ze to jest orginalny olej do skrzyni FTW. I teraz pytanie czy zalewać ten olej czy może G052512, który poleca kolegavwyzej. Jeśli ktoś zalewal te oleje i była poprawa to proszę o odpowiedź, bo wacham się który zalac G052911 znalazłem ze to jest orginalny olej do skrzyni FTW. I teraz pytanie czy zalewać ten olej czy może G052512, który poleca kolegavwyzej. Jeśli ktoś zalewal te oleje i była poprawa to proszę o odpowiedź, bo wacham się który zalac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się