Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napięcie alternatora zbyt małe! Czy tak ma być?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobre, a przed chwilą w innym temacie gozdek się cieszył że wywalil Bosch'a a wstawił Valeo bo niby lepsze. [emoji12]

Też wolę Bosch'a.

Opublikowano

Przy odpalaniu może spaść nawet do 10V , zależy od temperatury,gęstości oleju stanu aku. Na postoju ma 12,5v +- 0,2v . Od 12v w dół to oznaka końca aku. Ważne aby ładowanie było prawidłowe.

Opublikowano

To znaczy że u mnie nie ma co szukać jeszcze... No i fajnie ;)

Opublikowano

Dobre, a przed chwilą w innym temacie gozdek się cieszył że wywalil Bosch'a a wstawił Valeo bo niby lepsze. [emoji12]

Też wolę Bosch'a.

To jakiś dziwny ten "gozdek" każdy wie , że Bosch jest lepszy. Ja zamówiłem Boscha teraz na wymianę ale koleś przez pomyłkę przysłał mi Valeo. Miałem odsyłać ale olałem temat bo mam do tego modelu nowe łożyska Koyo i perfekt regulator na nowych szczotkach więc ok. Sam altek też nie jest skorodowany w środku jak mój poprzedni a to chyba największa bolączka Valeo.

Opublikowano

A ładowanie jakie masz? Ile V?

Opublikowano

U mnie w spoczynku aku trzyma 12,2V gdzie akumulatorek ma rok i od początku tak miał. Aku to centra futura 66Ah

Bo to cholerna futura. Ostatnio ze 3 padły znajomym a ładowanie było ok. Taki śmietnik z tego robią teraz , ze głowa mała. Są przypadki , że jeżdżą ale to rzadkość. Akurat padnie Ci po gwarancji albo krótko przed końcem ale i tak nie przyjmą.

A ładowanie jakie masz? Ile V?

Jak pisałem wcześniej. Na Aku które było ładowane prostownikiem automatycznym do fulla napięcie było ok 14-14.25 bez obciążenia i ok 13.8-13.9 na włączonych długich światłach i dmuchawie na maks.

Opublikowano

Mam ubezpieczony i niby nawet gdy w drodze gdzieś padnie to przyjadą i wymienią... Tak mówią... w cenie aku oczywiście... Taką mam gwarancję

Opublikowano

Oczywiście wszystko na postoju i wolnych obrotach. Mierzone na śrubie B jak i klemach. Bez różnicy. Także na kablach strat 0

Opublikowano

U mnie wymieniłem jeszcze kleme plusową i mam teraz stabilne bez obciążenia 14,3V a z obciążeniem 14,0V z włączona klimą i światła mijania...


Strata na kablach to 0,2V

Opublikowano

W to ubezpieczenie to nie wierz. Aku oczywiście po zakupie nie montowałeś sam ty lko w profesjonalnym zakładzie ,i masz na to papier.Jeśli tak to moźesz mieć gwarancje,bez tego to zapomnij. Takie niestety mamy głupie prawo.

Opublikowano

Akurat z papierkiem montarzu w prof zakładzie nie mam problemu i mam podbity także nie powinno być problemu... :P

Opublikowano

E tam. Opinie podzielone jak wszędzie. Ogólnie jak zadbane i szczotki wymienione na czas to oba będą działały jak należy. Jedno jest na pewno gorszę w Valeo , rozłożenie go. Jest upierdliwy w naprawie bo trzeba ciąć blaszki które trzymają uzwojenie a potem to lutować przy składaniu. W Boschu nie ma takich jazd. Walić to. Jest ok


Druga sprawa to jak w tym temacie napisano. Mam wymienione szczotki na nowe więc pojeżdżę trochę niech się dotrą.

Opublikowano

Ładowanie mam 13,9 a po obciażeniu 13,7 i tak juz 3 lata jezdze i nic sie nie dzieje w zime nawet przy -35 odpala . i nie ma co szukac problemu . Padnie to sie kupi drugi a jak narazie laduje to nie trzeba łap pchać.

Opublikowano (edytowane)

U mnie coś się dzisiaj odwaliło. Alternator zaczął wyć jak przy padniętych łożyskach (chyba) tak nagle z dnia na dzień jak rano odpalałem. Co najlepsze ładowanie wzrosło mi do 14.64 :shock3: (czy na klemach czy na śrubie altka bez różnicy). Po włączeniu wszystkie co możliwe spadło na 14.45 i tak stało. Co jest grane? Wcześniej miał 14.10 normalnie i ok 13.8 pod obciążeniem. Dodam , ze właśnie zmieniłem aku na nowy. Nie chce mi się znowu tego dziada wyciągać :facepalm:

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Panu, macie alternator boscha nadający się tylko na zupę? Potrzebowałbym sam mostek diodowy, obojętnie od jakiej wersji (120/140/150A), najlepiej uszkodzony, byle konstrukcja nienaruszona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...