Grzegorz76 Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 Ok, już jestem. Więc tak... Ta jedna świeca żarowa (z wynikiem 12,49V przy pomiarze jest chyba ok z tym, że szału nie ma bo w tej akurat zdaje się nie ma zasilania , a reszta świec kaput. Napiszę co zrobiłem. Na początku ustawiłem miernik na 20kOmów - tylko przy takim ustawieniu wyskakiwał jakiś wynik: Na 1 świecy (podobno dobrej, wynik wyszedł = 2,5) Na 2 do 6 - miernik nawet nie drgnął. Postanowiłem sprawdzić czy jest zasilanie w przewodach i ustawiłem miernik na 200mV(tylko wtedy coś się pokazywało, czerwony przewód do - w aku, czarny do wtyczek) i tutaj wyniki wyszły takie : Na 5 spalonych świecach wyskakiwało 0,03 Na 1, tej dobrej miernik nie zareagował. Jeszcze zrobiłem takie coś..., ustawiłem miernik na 20kOmów i zrobiłem to samo co wyżej...czyli czerwony do minusa w AKU, czarny do wtyczek i tutaj wyniki są takie : Na 3 przewodach 2,53 Na 2 przewodach 2,49 Na 1, tym gdzie sprawna świeca miernik nie reagował. Oczywiście wszystko przy wyłączonym zapłonie... Co Wy na to? Pozdrawiam. [br]Dopisany: 21 Wrzesień 2008, 23:10_________________________________________________Aha, jeszcze coś, na świecy nr 1, tej sprawnej żaróweczka świeci... na innych nie.
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 przeczytaj jak nalezy dokonac pomiaru, przeciez napisalem wtym watku :wallbash:. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_sprawdzanie_swiec_zarowych_wynik-t45948.0.html;msg501694#msg501694 do pomiaru oporu miernik jak najmniejszy zakres - nie wiem jaki masz miernik- ale tak okolo max 50 - 200 omow. do pomiaru napiecia miernik na zakres okolo max 15-30 V
Grzegorz76 Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 Ok, rozumiem. Sorka nie doczytałem dokładnie... Ale z tego co zrobiłem nic nie można wywnioskować? [br]Dopisany: 21 Wrzesień 2008, 23:45_________________________________________________Jutro zrobię tak jak napisałeś, sorka jeszcze raz
gadam13 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 OK może i przesadziłem z tym kabelkiem więc proponuje zwykła kontrolkę samochodową - taka niby neonówka z żaróweczką w środku i kabelkiem za kilka złotych w sklepach.Kabelek do plusa aku a szpikulcem do świecy i na tak malej oporności jaką ma świeca żaróweczka powinna się zapalić.
Grzegorz76 Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 OK może i przesadziłem z tym kabelkiem więc proponuje zwykła kontrolkę samochodową - taka niby neonówka z żaróweczką w środku i kabelkiem za kilka złotych w sklepach.Kabelek do plusa aku a szpikulcem do świecy i na tak malej oporności jaką ma świeca żaróweczka powinna się zapalić. Żaróweczka świeci tylko na świecy nr.1 Więc jedna jest dobra a reszta kaput. Z tym, że pojawił się inny problem.. na tej dobrej świecy chyba nie ma zasilania i pewnie dlatego jako jedyna jest sprawna.
dark79 Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 aby sprawdzic zasilanie swiec zarowych nalezy odpiac wtyczke od czujnika temperatury plynu chlodzacego, w tym momecie po przekreceniu kluczyka komp automatycznie załącza grzanie swiec na 20 sekund, wiec tak sciagamy wszystkie fajki ze swiec i podłączamy miernik/żaróweczkę jednym przewodem do masy a drugi w fajkę, wynik chyba jest oczywisty.
spetsnaz Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 SPRAWDZANIE I WYMIANA ŚWIEC ŻAROWYCH Źródło: A4 Sam naprawiam * wyłączyć zapłon * zdjąć nasadki świec żarowych * podłączyć lampkę próbną z diodą do zacisku dodatniego (+) akumulatora i przykładać kolejno do każdej świecy * jeżeli dioda się świeci, świeca żarowa nie jest uszkodzona * jeżeli dioda się nie świeci, należy wymienić świecę żarową. Moment dokręcania świecy żarowej to 15Nm UWAGA!!! Nie wolno przekraczać tej wartości momentu dokręcania, ponieważ może ulec zwężeniu rowek pierścieniowy między sztabką a częścią gwintowaną, co powoduje przedwczesne zużycie świecy żarowej. * podłączyć złącza do świec żarowych. [br]Dopisany: 22 Wrzesień 2008, 09:36_________________________________________________ aby sprawdzic zasilanie swiec zarowych nalezy odpiac wtyczke od czujnika temperatury plynu chlodzacego, w tym momecie po przekreceniu kluczyka komp automatycznie załącza grzanie swiec na 20 sekund, wiec tak sciagamy wszystkie fajki ze swiec i podłączamy miernik/żaróweczkę jednym przewodem do masy a drugi w fajkę, wynik chyba jest oczywisty. Zgadzam się. W ten sposób sprawdza się zasilanie elektryczne układu podgrzewania. Zapłon włączamy dopiero po podłączeniu próbnika. W przypadku braku zasilania w pierwszej kolejności sprawdzamy bezpiecznik paskowy świec. Może się przydać..
Grzegorz76 Opublikowano 22 Września 2008 Autor Opublikowano 22 Września 2008 Dzięki piękne, zaraz idę do garażu i działam [br]Dopisany: 22 Wrzesień 2008, 14:07_________________________________________________Więc tak, zrobiłem jak radziliście i stwierdzam niestety, że wszystkie świece nie palą..., próbowałem żaróweczką wszystkie po kolei i żadna nie zaświeciła, mierzyłem opór, też bez rezultatów. Sprawdziłem czy jest napięcie we wtyczkach, i tak jak radziliście zdjąłem czujnik od temp, miernik między masą a wtyczką, przy włączonym zapłonie i wszędzie jest napięcie ok 12,5V więc prawidłowo. Auto kupiłem przed latem więc dopiero teraz jak się zrobiło chłodno zauważyłem, że świece dokonały żywota Teraz kwestia zakupu nowych świec, myślałem nad BERU, znalazłem takie na allegro za 30zł/sztuka. Są też NGK ale drogie cholery. Znalazłem też świece firmy CRE niby w tej samej technologii co Boschowskie świece typu Duratherm, są najtańsze ale nie jestem pewien co do marki. Może koledzy poradzą?
spetsnaz Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 BERU, tylko pamiętaj o odpowiednim dokręcaniu świec. (15Nm)
gadam13 Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Ja zamontowałem u siebie BERU - podobno to oryginalne takie jak montuje producent.Co do innych to się nie wypowiadam.
Grzegorz76 Opublikowano 22 Września 2008 Autor Opublikowano 22 Września 2008 BERU, tylko pamiętaj o odpowiednim dokręcaniu świec. (15Nm) Ile to jest 15Nm obrazowo?, to przyłożenie siły do klucza 15kG czy 1,5kG?
spetsnaz Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 BERU, tylko pamiętaj o odpowiednim dokręcaniu świec. (15Nm) Ile to jest 15Nm obrazowo?, to przyłożenie siły do klucza 15kG czy 1,5kG? po to właśnie skonstruowano klucze dynamometryczne, żeby nie było takich sytuacji. Jeżeli nie chcesz zainwestować około 200PLN w klucz, to lepiej oddaj auto do zakładu. Zwróć tylko uwagę i podaj im moment dokręcania.. różnie bywa
Grzegorz76 Opublikowano 22 Września 2008 Autor Opublikowano 22 Września 2008 Nie będę o taką pierdółkę jeździł do mechanika Trzeba tylko przyłożyć siłę ok 1.5kG i będzie ok, albo może od kogoś uda mi się pożyczyć...
Musashi Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Teraz kwestia zakupu nowych świec, myślałem nad BERU, znalazłem takie na allegro za 30zł/sztuka. Są też NGK ale drogie cholery. Znalazłem też świece firmy CRE niby w tej samej technologii co Boschowskie świece typu Duratherm, są najtańsze ale nie jestem pewien co do marki. Może koledzy poradzą? NGK ew. Beru[br]Dopisany: 23 Wrzesień 2008, 00:02_________________________________________________ Nie będę o taką pierdółkę jeździł do mechanika Trzeba tylko przyłożyć siłę ok 1.5kG i będzie ok, albo może od kogoś uda mi się pożyczyć... lepiej przestrzegac odpowiedniego momentu. jezeli przykrecisz za slabo raz dwa swieca sie wykreci, i byc moze uszkodzi gwint, jezeli za mocno gdy przyjdzie do wymiany swiecy zwyczajnie sie ukreci. przed wykreceniem swiec trzeba dobrze wyczyscic ich okolice, przed wkreceniem nowych trzeba delikatnie wyczyscic gwint z wszelkich smarow, olejow i zanieczyszczen.
Grzegorz76 Opublikowano 7 Października 2008 Autor Opublikowano 7 Października 2008 Ok Dzięki wielkie...[br]Dopisany: 23 Wrzesień 2008, 00:11_________________________________________________Ok, świece żarowe wymienione Teraz biorę się za dolot bo odkryłem (odkręcając kolektor dolotowy), że jest tam ładny smalec. Zatem w piątek zabieram się za to i zrobię na błysk Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz.
lysaglaca Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Witam, ja u siebie sprawdziłem każdą ze świec jest ok napiecie ok. 12.64 na kazdej ale nie sprawdzilem opornosci bo mierzylem miernikiem i nic mi nie wykazywalo myslalem ze mam miernik uszkodzony ale sprawdzilem na glosniku 4 ohm i wszystko jest ok wiec moze cos nie tak robilem pomozcie?? Czerwony do plusa aku a czarny do trzpienia zarowki i nic :/
Grzegorz76 Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 Witam, ja u siebie sprawdziłem każdą ze świec jest ok napiecie ok. 12.64 na kazdej ale nie sprawdzilem opornosci bo mierzylem miernikiem i nic mi nie wykazywalo myslalem ze mam miernik uszkodzony ale sprawdzilem na glosniku 4 ohm i wszystko jest ok wiec moze cos nie tak robilem pomozcie?? Czerwony do plusa aku a czarny do trzpienia zarowki i nic :/ - do masy, + do trzpienia swiecy. Przy wyłączonym zapłonie. Ustaw miernik na jakieś parę Omów, jeżeli jest dobra powinno pokazać jakieś 2 Omy.[br]Dopisany: 10 Październik 2008, 21:00_________________________________________________Chociaż nie do końca, jedną świece miałem taką, że omomierz pokazywał, że jest ok a mimo to nie grzała. Ale i tak w zasadzie powinno się wymieniać wszystkie. Pozdrawiam.
lysaglaca Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 ok dzieki jutro sprawdz bo dzis juz troche ciemno ma
Artur z Brzegu Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Świec żarowych z punktu elektryka nie trzeba wszystkich wymieniać, tak mówią ci w sklepach i ci co się nie znają, to tak jak by w mieszkaniu spaliła się jedna żarówka , a ty wymieniasz od razu w całym domu.
Daimos Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Świec żarowych z punktu elektryka nie trzeba wszystkich wymieniać, tak mówią ci w sklepach i ci co się nie znają, to tak jak by w mieszkaniu spaliła się jedna żarówka , a ty wymieniasz od razu w całym domu. nie trzeba ale jest to wskazane wymienisz komplet, zapłacisz raz za robociznę i masz spokój na jakiś czas a tak z każdą świeczką jeździsz do mechanika i wydajesz kasę, no chyba, że wymieniasz sam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się