Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd 1.8T BEX 190km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dzisiaj stałem się szczęśliwym posiadaczem A4 B6 S-Line avant z silnikiem BEX 190 km. Z racji tego, że każde źródło podaje inaczej to zwracam się do Was z pytaniem: co ile powinno wymieniać się rozrząd w tym silniku ? U mnie był wymieniony przy przebiegu 97 tys w 2010 roku a obecnie ma przelatane 241. Według mnie jest chyba do wymiany. Jak myślicie ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam, Bartek.

Opublikowano

Wymieniaj nie czekaj

Opublikowano

Wiem zdaję sobie z tego sprawę, że jest do wymiany ale czy mogę jeszcze jeździć czy lepiej trzymać auto w garażu dopóki nie będzie nowego ?

Opublikowano

Panie wymieniaj nawet nie czekaj. bo pierdyknie cos i bedzie placz

Opublikowano

Wiem, ale myslalem ze moze pojade dzisiaj nim na studia ale lepiej zalatwie jakies inne auto ;) Wracając do mojego pytania, co ile powinno się wymieniać rozrząd w BEXie ?

Opublikowano

instrukcja podaje co 180 tyś km ale ja wymieniam co 150tyś km również mam BEX

Opublikowano

Aktualnie mam zrobione 145 tys na tym rozrzadzie wiec go wymienie i przynajmniej bede wiedzial co mam bo nigdy nie wiadomo kto co tam wsadzil kiedys ;) dzieki za odpowiedz.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-S7710 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

a jak to jest dalej, w sensie po pierwszej wymianie. Po jakim przebiegu kolejna wymiana tez 180tys czy 120tys czy mniej? Pamietam jak kiedyś znajomy mi opowiadał że Gates niby zaleca 60/70tys albo 5lat.... Jest to możliwe? Sporo mniej w porównaniu do tego co serwisy zalecają

Opublikowano

Ja mialem pierwsza wymiane przy 97 tys w aso, teraz mam 241 i to będzie druga wymiana

Wysłane z mojego GT-S7710 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

to przeczytałem ale tak ogólnie jak to jest. Czy faktycznie druga wymiana tez na 120-180tys spokoj czy jednak mniej ?

Opublikowano (edytowane)

U mnie był wymieniony przy przebiegu 97 tys w 2010 roku

W serwisie?

Jakoś dziwnie wcześnie.W tych silnikach ogólnie w zaleceniach jest 180tys.

U siebie mam wpis w książce 172tys - wymiana rozrządu

Czy faktycznie druga wymiana tez na 120-180tys spokoj czy jednak mniej

W instrukcji następna wymiana również 180tys, tylko wiadomo części oryginalne i takie jak na pierwszy montaż.

Myślę że po 150tys można wymienić

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Co 180tys km lub co ileś lat, zależnie co szybciej nastąpi. Pytanie co ile lat dla tego silnika

Opublikowano

Nigdzie nie ma wzmianki o latach.Był juz temat o tym.Jeżeli masz takie info to daj scan

Opublikowano (edytowane)

Sam chciałbym wiedzieć, bo mam na rozrządzie zrobionym w aso 5 lat temu przejechane około 60tys km.

Edytowane przez erchi
Opublikowano

Spokojnie 100tys możesz jeździć

Opublikowano

Pisałem w tej sprawie do serwisu, odpisali krótko: "rozrząd w tym silniku wymienia się co 180tys km."

A tak na marginesie, odnośnie części potrzebnych do wymiany rozrządu, oto co otrzymałem w korespondencji mailowej ze sklepu rozrząd.pl:

"witam,
w przypadku tego auta są dwie opcje do wyboru:
1. zastosowanie się do modyfikacji zalecanych przez producenta (grupy
VW); czyli zamiana napinacza hydraulicznego na napinacz automatyczny:
http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-Skoda-Superb-1.8-T-AWT-CT909-5636450-65412/1766
w zestawie pasek (Contitech) i rolka napinająca i prowadząca (Litens) są tych samych producentów co części oryginalne, jednak (nawet te oryginalne) rolki produkowane są w Chinach co zraża wielu klientów (chociaż nie ma powodów by twierdzić że są złej jakości), co prowadzi do drugiej opcji.

2. pasek Contitech, rolka napinająca z napinaczem hydraulicznym NTN, pompa wody Ruville - cena 484zł, to rozwiązanie dotychczasowe, takie jakie ma Pan w tej chwili w aucie. Pasek, rolki i napinacz tych samych producentów co oryginalne części. Rolki są wykonane w Japonii.
Dopłata w obydwu przypadkach do pompy SKF wynosi 55zł. "

Opublikowano (edytowane)

pasek Contitech, rolka napinająca z napinaczem hydraulicznym NTN, pompa wody Ruville - cena 484zł, to rozwiązanie dotychczasowe, takie jakie ma Pan w tej chwili w aucie

z tego mamy rozumieć że pompa wody Ruville idzie na pierwszy montaż, podobnie jak hydraulik NTN??? Coś mi się nie wydaje :whistling:

Odnośnie tego że są dwie opcje to kiedyś zakładałem temat jak zmieniałem rozrząd pierwszy raz.

A co do tego że np. w zestawie Conti'ego na rolkach pisze made in china czy tam romania to myślę że nie mam się czym stresować. Conti to za duża marka żeby pozwolić sobie, mimo produkcji w chinach, na jakieś jakościowe buble. Oczywiście to moje zdanie :)

Edytowane przez kawowy19

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...