Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poranny problem w czasie rozruchu silnika


pawex01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szanowni Forumowicze mam problem z moją B6 silnik 1,9 TDI AVF -od czasu gdy się ochłodziło (tj. od jakiegoś tygodnia) zauważyłem, że rano w czasie rozruchu silnika za autem pojawia się kłębek siwego dymu i po chwili wszystko wraca do normy. Gdy silnik jest ciepły nie dymi przy ponownym odpalaniu. W kwietniu autko przechodziło serwis wymiana oleju , filtrów , zaworu EGR, termostatu, 2 miesiące temu czyszczenie turbiny.Od tego czasu nie zaobserwowalem niepokojących objawów no może jeden lekki ubytek oleju 300 ml na 7000 km.

Czy to jest normalne czy zapowiada się coś grubszego :) Z góry dziękuję za odpowiedź . Pozdrawiam

Edytowane przez wrclaguna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1, uzupełnij profil :D

Po 2. Jak dla mnie nie ma się czym martwić, ale niech się wypowiedzą znawcy, może to zły omen :)

Edytowane przez sebul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1, uzupełnij profil :D

Po 2. Jak dla mnie nie ma się czym martwić, ale niech się wypowiedzą znawcy, może to zły omen :)

Uzupełniłem ;) mam taką nadzieję, wcześniej jeżdzilem autami z silnikami benzynowymi i nigdy nie miałem problemów z kopceniem czy też ubytkami oleju w czasie jazdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm podepnę się, wczoraj rano po przejechaniu około 3 km i postoju przed garażem otoczyły mnie kłęby dymu. Czy może to być spowodowane nie do końca rozgrzanym silnikiem i niską temp.? około 0 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zerknąć na świece żarowe. Odpala równo czy trzęsie?

żółta kontrolka od świec bardzo szybko gaśnie po przekręcenie kluczyka, ostatno rzeczywiście ciężko odpala przez kilka sekund po uruchomieniu silnik nie pracuje równo -trochę trzęsie, a po chwili pracuje równiutko. Na ciepłym silniku nie ma żadnych problemów z uruchomieniem i kopceniem. Zlecę sprawdzenie świec mechanikowi, bo nie wiem kiedy były wymieniane :) Dzięki za podpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zaraz po odpaleniu silnik przez chwile chodzi nie rowno/tak jakby na 3 gary? Puszcza lekkiego baka przy odpalaniu i czy odpala gorzej niz kiedys? Czy spaliny nie smierdza jakos intensywniej/nie przepalonym paliwem? Mialem podobne objawy jak opisales, na cieplym nie bylo problemow, tylko jak auto bylo "odstane", dluzszy postoj to wtedy sie to dzialo, zlogowalem auto i okazalo sie ze pompki sie konczyly.Swiece sprawdz, ale w tej sytuacji bym je wykluczyl.

Edytowane przez KoJ@K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zaraz po odpaleniu silnik przez chwile chodzi nie rowno/tak jakby na 3 gary? Puszcza lekkiego baka przy odpalaniu i czy odpala gorzej niz kiedys? Czy spaliny nie smierdza jakos intensywniej/nie przepalonym paliwem? Mialem podobne objawy jak opisales, na cieplym nie bylo problemow, tylko jak auto bylo "odstane", dluzszy postoj to wtedy sie to dzialo, zlogowalem auto i okazalo sie ze pompki sie konczyly.Swiece sprawdz, ale w tej sytuacji bym je wykluczyl.

Toś mnie załamał teraz gościu:D mam podobny objaw co autor tematu. Samochodzik po chip-ie żwawy jak diabli dlatego o pompkach nie pomyślałem nawet. A świec nie ruszałem nawet po zakupie auta. Na zimę chyba dobrze by było je wymienić? Edytowane przez RicS3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz je wymienić. Ale tak jak pisze Koj@k to mogą być pompki.

Wysłane z Xperii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż grupy 04,13,18 i 23.

Edytowane przez Lukasz_N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz je wymienić. Ale tak jak pisze Koj@k to mogą być pompki.

Wysłane z Xperii

mimo tego, że autko nie ma problemów z mocą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nie mają nic do mocy. ;) bardziej mogą pomóc przy odpalaniu w mrozne dni.

Edytowane przez KoJ@K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nie mają nic do mocy. ;) bardziej mogą pomóc przy odpalaniu w mrozne dni.

Nie zrozumieliśmy się mistrzu. Chodziło mi o pompki bo mówisz, że one mogą być przyczyną tych porannych problemów na mrozie. Dlatego pytam czy jakby były do wymiany to czy nie miałoby to przełożenia na moc auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to oczywiste że jak pompowtrysk bedzie dawał za mało paliwa albo podawał go za dużo to moc będzie mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zaraz po odpaleniu silnik przez chwile chodzi nie rowno/tak jakby na 3 gary? Puszcza lekkiego baka przy odpalaniu i czy odpala gorzej niz kiedys? Czy spaliny nie smierdza jakos intensywniej/nie przepalonym paliwem? Mialem podobne objawy jak opisales, na cieplym nie bylo problemow, tylko jak auto bylo "odstane", dluzszy postoj to wtedy sie to dzialo, zlogowalem auto i okazalo sie ze pompki sie konczyly.Swiece sprawdz, ale w tej sytuacji bym je wykluczyl.

Toś mnie załamał teraz gościu:D mam podobny objaw co autor tematu. Samochodzik po chip-ie żwawy jak diabli dlatego o pompkach nie pomyślałem nawet. A świec nie ruszałem nawet po zakupie auta. Na zimę chyba dobrze by było je wymienić?

Nie masz czego się bać, jeszcze nie widziałem żeby ktoś zdiagnozował usterkę nie widząc auta :). prawdopodobnie masz świece do wymiany i nie zdziw się jak będą wszystkie padnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Rano, gdy auto stało całą noc chwile po uruchomieniu lekko nim trzęsie i trochę zakopci.

Na razie zamówiłem olej, filtry, płukankę pompowtryskiwaczy i jak to wymienię zobaczę jak wyglada sytuacja.

Jeśli nie pomoże to wymienię te świece.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia świeczek żarowych i ewentualnej ich wymiany.

Właściwie to praktycznie możesz je wymieniać w ciemno :hi:

Nie słuchaj strachów , że to pompki, bo to nie te objawy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy takich objawach sprawdzam świece (prosty test kabelkiem do + akumulatora), pompe vakum czyli podciśnienie, kąt synchronizacji, na koniec prosty test auto na noc zostawiam na wzniesieniu czyli pod przód podstawiam kobyłki tak aby silnik był wyzej niż tył auta, jesli rano zapali lepiej uszczelniacze PD do wymiany, każdy sie z tego śmieje ale pare razy trafiłem z tymi uszczelniaczami...... Kłęby dymu przy minusowych temp na zimnym silniku to standard. Uszkodzone pompki weź miedzy wiersze .......

Dla sprostowania 90% usterek pompo wtrysków polega na słabym cisnieniu wtrysku a nie na złej ilości paliwa.... Odzielny temat to fakt ze połowa wymian pompek jest bezsensowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy takich objawach sprawdzam świece (prosty test kabelkiem do + akumulatora), pompe vakum czyli podciśnienie, kąt synchronizacji, na koniec prosty test auto na noc zostawiam na wzniesieniu czyli pod przód podstawiam kobyłki tak aby silnik był wyzej niż tył auta, jesli rano zapali lepiej uszczelniacze PD do wymiany, każdy sie z tego śmieje ale pare razy trafiłem z tymi uszczelniaczami...... Kłęby dymu przy minusowych temp na zimnym silniku to standard. Uszkodzone pompki weź miedzy wiersze .......

Dla sprostowania 90% usterek pompo wtrysków polega na słabym cisnieniu wtrysku a nie na złej ilości paliwa.... Odzielny temat to fakt ze połowa wymian pompek jest bezsensowna.

Mógłbyś rozwinąć ten test świec? sam bym je sobie sprawdził.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...