Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podobieństwo jest bardzo duże. Na stronie napisane jest do jakich silników pasuje. Mój silnik oczywiście znajduje sie na tej liście.

Nastawnik z Allegro zamontowany ale błąd nadal wyrzuca , chociaż już trzy dni jest ok.

Zamykam temat. Wyrzuciłem sterownik klap z kompa. Kontrolka zgasła. Jest facet z radzynia ogarnięty w tym temacie.

Opublikowano (edytowane)

jak u was jest, przy porannym odpaleniu (zimnym) po wyłączeniu programowym nastawnika ? u mnie jak rano odpalam trochę zatelepie silnikiem, wskazówka obrotomierza drga, wymieniłem świece, na kompie zero błędów, teraz chłodniej objawy nasiliły się, wczoraj przed uruchomieniem auta odpiąłem wtyczkę nastawnika , jak odpaliłem auto to pracowało równo idealnie, czyżby tuner coś źle zaprogramował?, po przejechaniu 300m z odpiętą wtyczką nastawnika wyskoczył błąd silnika.

Edytowane przez STANIV
Opublikowano

Partacz nie tuner, nie wyłączył Ci nastawnika. powinieneś go mieć w pozycji otwartych klap, a po odpaleniu on nie powinien działać. Ja u siebie mam dodatkowo wypiętą wtyczkę i zero błędów oraz nie telepie silnikiem.

Opublikowano

ok , wszystko jasne dzięki

Opublikowano

Witam jestem nowy też miałem problem z kolektorem śledziłem forum dość długo ale nie znalazłem rozwiązania , dlatego zabrałem się sam za jego naprawę i o dziwo się udało. Wyrabiają się ograniczniki położenia klap i dla tego wywala błąd , wystarczy je naprawić i kolektor działa w 100 % bez ingerencji w elektronikę czas naprawy około 2 godz. Jak ktoś potrzebuje mam naprawione dwa kolektory plastikowy i aluminiowy ewentualnie mogę naprawić uszkodzony u mnie miejscu

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

post-1355709-1479021892,4569_thumb.jpgpost-1355709-1479021920,4327_thumb.jpgpost-1355709-1479021933,8423_thumb.jpg

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

jak u was jest, przy porannym odpaleniu (zimnym) po wyłączeniu programowym nastawnika ? u mnie jak rano odpalam trochę zatelepie silnikiem, wskazówka obrotomierza drga, wymieniłem świece, na kompie zero błędów, teraz chłodniej objawy nasiliły się, wczoraj przed uruchomieniem auta odpiąłem wtyczkę nastawnika , jak odpaliłem auto to pracowało równo idealnie, czyżby tuner coś źle zaprogramował?, po przejechaniu 300m z odpiętą wtyczką nastawnika wyskoczył błąd silnika.

Sprawdż cz jest olej w silniczku klapy gaszącej :)

Opublikowano

Czasami i coraz częściej mam problem z odpaleniem samochodu, zacząłem już swój wątek TUTAJ
Teraz nie wiem czy to klapki w kolektorze, przepustnica, pompa paliwa czy inne ustrojstwo.
Czy gdy występuje błąd P2015 to jest problem z odpaleniem silnika tak jak u mnie??
Jak tak to znaczy, że przy rozruchu klapy są zamknięte i dlatego nie odpala??
Dodam że po odpaleniu auto nie wpada w tryb awaryjny i nigdy nie świecił się check engine.

Opublikowano (edytowane)

prawdopodobnie tak, jak się uszkodziła klapa w pozycji zamkniętej to nie odpali...

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Zrobiłem test auto-comem
W której pozycji klapy są zamknięte a w której otwarte??
Kiedy klapy muszą być otwarte??
1. Przy wyłączonym zapłonie.
2. Jak włączony jest zapłon
3. Przy rozruchu silnika (jak kręci rozrucznik)

Opublikowano

Ja dzisiaj zostałem obdarowany takim blędem:

1 Fault Found:
5286 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 182089 km
Jakieś pomysły?
Opublikowano

Czy nikt nie miał nigdy podobnego błędu, żeby mi pomóc? 

Opublikowano

Witam, czy pojawia Wam się błąd P2015 i oświeciła kontrolka Check Engine lub inny dotyczący klapek kolektora ssącego. Zastanawiacie się nad wymianą kolektora lub wyrzuceniu klapek całkowicie z waszego pojazdu, a może chcecie rozwiązać problem kupując nastawnik klap kolektora mając nadzieję że załatwi Wam sprawę. Niestety po wymianie nastawnika nie załatwi to Waszego problemu.

Jeśli nie chcecie wydać dużej sumy pieniędzy na naprawę mogę pomóc rozwiązać Wasz problem. Zajmuję się naprawą tego typu problematycznej  usterki. Udzielam gwarancji na naprawę.  Proszę o kontakt telefoniczny 696896946

Opublikowano
Ja dzisiaj zostałem obdarowany takim blędem:
1 Fault Found: 5286 - Throttle Position Sensor (G69) P0121 00 [237] - Implausible Signal MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 182089 km Jakieś pomysły?



Odnosnie wspomnianego problemu. Udało mi się rozwiązać sprawę samemu. Dmontaż przepustnicy jest banalnie prosty. Okazało się, ze około 60% światła jest zasłonięte nagarem. Zabrałem się za mycie. Nie trzeba zadnych dziwnych specyfików tylko benzynę i szmatę do wytarcia. Calość spowrotem zamontowana. Uprzednio sprawdziłem jeszcze to co skrywa pod sobą czarna poktywka - wszystko bylo czyściutkie. Bład został skasowany. Od tego czasu przejechalem 2000km i bład sie nie pojawia.



Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

ja  wylaczylem  komputerowo  tylko nie  wiem  czy  usunac  je  mechanicznie  czy  nie

Opublikowano

chcialbym  sie  dowiedziec   czy  po  wykasowaniu  komputerowo  tych  klapek   trzeba  tez  je  wyciac

Opublikowano
Dnia 31.10.2014 o 10:09, Gibons napisał:

Nowy silniczek nastawnik to koszt ok 400 zl plus 100zl wymiana

 

Dzwoniłem teraz do mechanika i powiedział że lepiej jest to usunąć ponieważ za jakiś czas prawdopodobnie znowu się to wywali. Ponoć to przez te klaplki pada ten silniczek bo coś tam jest nie tak i teraz jak założymy nowy silniczek do starego kolektora to za jakiś czas znowu się to wysra dlatego audi wprowadzilo żę trzeba kupić oba te elementy nowe a koszt zabija. Lepiej to wywalić będzie tylko większa emisja CO2 :) co mnie wali i najprawdopodobniej wyłącze to softem. Koszt ponoć ok 450zł

a czy  usunoles  je   mechanicznie  czy  tylko przez  komp

Opublikowano

ja  wylaczylem  ale  nie wycinalem  tego  i  jest  oki

Opublikowano

Dobijesz szybciej DPF'a

Opublikowano

To jeszcze EGR Ci zostaje ;) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...