Cezarrr Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) Pada mi bateria, chce ja wyciągnąć i podladowac . Słyszałem ze ładowanie bez zdejmowania klem może mieć destrukcyjny wpływ na elektronikę samochodu dlatego dmuchajac na zimne wole wyjac. Tematu nigdy nie przerabialem wiec moje pytanie brzmi, czy zostawiając furę na noc (7/8 godzin) bez zasilania poza modułem komfortu i radiem i datami w liczniku rozkoduje się coś jeszcze co mogło by unieruchomic auto po podpieciu znowu aku ? A4 B6 1.8T AMB Xperia Edytowane 4 Listopada 2014 przez Cezarrr
Magicbattle Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) spokojnie mozesz aku naładowac na podpietych klemach nic sie nie stanie, zalezy jaki tylko masz prostownik. jak nowszy typ to nic sie nie stanie. co do odlaczenia baterii to mozesz ewentualnie pozniej tylko jeszcze adaptacje przepustnicy zrobic ale to bez vaga da sie zrobic zostawiajac zaplon wlaczony na 30 sekund przed pierwszym odpaleniem Edytowane 4 Listopada 2014 przez Magicbattle 1
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 lepiej nie zostawiaj odlaczonego na noc.kuzynek w bmw x6 tak zrobil to na nastepny dzien wzywal lawete i wiozl ja do serwisu:) a ladowac mozesz bez problemu pradem 10 % wiekszym jak napiecie twojego aku. czyli jakies 13,8v
hortomagiko Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 lepiej nie zostawiaj odlaczonego na noc.kuzynek w bmw x6 tak zrobil to na nastepny dzien wzywal lawete i wiozl ja do serwisu:) a ladowac mozesz bez problemu pradem 10 % wiekszym jak napiecie twojego aku. czyli jakies 13,8v Audi A4 B6 to nie jest BMW X6. Mógłbyś rozwinąć drugą część swojej wypowiedzi.
szeryf Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Ja już kilka razy odpinałem aku na noc, a raz nawet na cały tydzień, i auto odpaliło bez problemu. Ale może z 1.8T jest inaczej? Chociaż nie sądzę
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 lepiej nie zostawiaj odlaczonego na noc.kuzynek w bmw x6 tak zrobil to na nastepny dzien wzywal lawete i wiozl ja do serwisu:) a ladowac mozesz bez problemu pradem 10 % wiekszym jak napiecie twojego aku. czyli jakies 13,8v Audi A4 B6 to nie jest BMW X6. Mógłbyś rozwinąć drugą część swojej wypowiedzi. racja co do tego x6 .ale przezorny zawsze ubezpieczony. a co do drugiej czesci wypowiedzi to nie wiem co jest ci nie jasne:)
hortomagiko Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Jestem ciekawy, czy Ty wiesz co napisałeś. Przeczytaj raz jeszcze, zastanów się i wyciągnij wnioski. Zadam pytanie pomocnicze, czy Ty wiesz jak zachowuje się napięcie ( V ) w czasie ładowania akumulatora rozładowanego i jaki masz wpływ na przebieg tego napięcia?
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) hehe.rozbawiles mnie:) aku nie jest rozladowane Panie Magiku:) Edytowane 4 Listopada 2014 przez quadral20004
POWER-KRIS Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) Jeżeli ma mikroprocesorowy prostownik to niech ładuje na aucie, ale zwykłym z Biedronki to tylko i wyłącznie poza autem. Przy tym robiłem pomiary tym pseudo prostownikom to wyszło że nie są w stanie nic naładować. Co do mikroprocesorowych to trzeba mieć na uwadze że pewien cykl ładowania ma 16-18V i sam nie wiem jaki może mieć wpływ na auto i jego elektronikę. Natomiast przy zwykłym prostowniku i nie daj... zawarciu w celi prąd może tak narosnac że laweta murowana. A wybór jest właściciela. [emoji12] Pomijając delikwenta który pomyli przełączniki i zapnie 24V. Dlatego najbezpieczniej poza autem. Edytowane 4 Listopada 2014 przez POWER-KRIS
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 nie wygodniej sciagnac tylko minusowa kleme?
POWER-KRIS Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Po pracy na akumulatorowni mam podejście saperskie do akumulatorów, i uwierz że potrafi zrobić remont niezły jak wysadzi.
erchi Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Żeby wyjąc akumulator w b6 potrzebny jest klucz imbusowy o długości ponad 20cm, inaczej zapomnij
POWER-KRIS Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Do lamp też a jakoś żarówki zmieniacie. [emoji12]
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Po pracy na akumulatorowni mam podejście saperskie do akumulatorów, i uwierz że potrafi zrobić remont niezły jak wysadzi. widzialem jak kolesiowi iskra z pod szlifierki katowej wpadla do ladowanego aku,bo korki poodkrecał fajna bomba:) aku w drobny mak sie posypalo:)
POWER-KRIS Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Mi tak w Starze wypalił podczas rozruchu, osłonę z 10 metrów odrzucił. Kolega jest na rencie, a ja dałem nogę do automatykow. Swoje wiem.
Robero321 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Ja swojego doładowuje ze 2 razy w tygodniu czasami do momentu kiedy napięcie wzrasta do 16 Volt i nic się nie dzieje ani z samochodem ani z prostownikiem prostownik to najprostsza konstrukcja jaka może być transformator i mostek prostowniczy nic więcej a jest jeszcze amperomierz ale ten nie ma wpływu na ładowanie. W B6 a i pewnie w B7 jeśli napięcie na akumulatorze jest większe niż 15 volt a co zatem i w instalacji samochodu jest wyłaczona elektronika i nic się nie dzieje. przetestowałem to wielokrotnie trochę wkurzające bo jak chciałem otworzyć bagażnik to najpierw trzeba odłączyć prostownik aby zmniejszyło się napięcie. Tak więc odpowiadam na wasze pytania można bez problemu ładować akumulator w B6 nie odpinając klem i nie ma się prawa nic stać. Testowane dziesiątki razy Chyba ze zamiast 12 Volt na zaciskach będzie 220
POWER-KRIS Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 No ale dalej nie wiemy jak uzyskać prąd 10% większy od napięcia. [emoji12] Jest na to jakiś wzór, bo przespalem tą lekcję, albo agrobiznes nowości wprowadza.
arkady1321 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 można bez problemu ładować akumulator w B6 nie odpinając klem / sam tak robie i nic się nie dzieje /
POWER-KRIS Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Powiedz mistrzu w takim razie co się stanie jak ten prosty powiadasz mostek dostanie zwarcia i puści trafo na akumulator. To że nic na razie się nie stało to dobrze, ale saper myli się tylko raz.
szeryf Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 nie wygodniej sciagnac tylko minusowa kleme? Czemu minusową a nie plusową?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się