Skocz do zawartości
IGNOROWANY

audi A4 1.8 99r wycie przy odpalaniu i obroty do 2tys.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam Audi A4 B5 z 99r, pojemnosc 1.8 moc silnika to 125 km, kodu silnika nie znam (jesli to istotne podpowiedzcie gdzie szukac owego kodu).

Podczas odpalania silnika na zimnym slychac wycie (podobno z prawej strony na 100% pewnosci nie mam.) i wzrost obrotow do 2 tys. i po 2-5 sekundach to mija (choc kiedys w. upalny dzien zgrzytalo dluzej.) Mechanik do ktorego oddalem auto slyszal to tylko raz i nie wie co to moze byc.

Nadmieniam iz w pazdzierniku wymienialem:

komplety rozrzad,

olej w silniku

filtry oleju, paliwa, powietrza i kabinowy,

swiece zaplonowe,

i uszczelke pokrywy swiec

nadmienie rowniez, ze uszczelka byla rozwalona a na swiwcach byl podobno olej (tak mowil mechanik)

Druga sprawa podczas jazdy muli go czasem na obrotach 2-3 tys przy zimnym silniku, a powyzej 5 tys po prostu nie idzie. Podczas jazdy gdybym chcial wkrecic go na 5 tys obrotow po prostu go szarpie, muli i nie pojdzie mocniej.

Pytanie czy to moze byc silniczek krokowy, albo zabrudzona przepustnica ? W niedlugim czasie bede czyscil przepustnice i wybiore sie na sprawdzenie bledow.

Za pisownie bez polskich znakow przepraszam poniewaz jestem uzytkownikiem tylko smartfona i wifi.

Opublikowano

silnikczek krokowy może być , ja kiedyś przy jakimś fordzie czyściłem silniczek krokowy i pomogło, objawy były troche inne bo u niego falowały obroty cały czas na zimnym.

Opublikowano (edytowane)

W twoim silniku niema silniczka krokowego. Sprawdź, wyczyść i zaadoptuj przepustnicę. Dobrze by było sprawdzić błędy.

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Nieszczelnosc w dolocie

Opublikowano

Masz dwa takie same tematy skasuj jeden :)

Opublikowano

Wiec prosil bym moderatora o polaczenie moich tematow. Tak wychodzi przez telefon i wifi praca.

Drugi temat: a4-klub.pl/index.php?/topic/295601-audi-a4-18-99r-wycie-przy-odpalaniu-i-obroty-do-2tys/#entry4222852

W niedlugim czasie bede dobierac sie do przepustnicy a nastepnie pojade na komputer zobaczyc bledy i adaptacje przepustnicy.

Opublikowano

Jak możesz to daj też filmik z tego jak wyje :) Musisz dokładnie się wsłuchać co to wyje, u mnie np.: wyła pompa wspomagania, ale było tak że przy zgaszonym silniku poziom płynu był ok, ale gdy go odpaliłem okazało się że płynu jest poniżej minimum po dolaniu cisza :) Wsłuchaj się chociaż z której strony wyje, jak masz możliwość to w kanale dobrze popatrz :)

Opublikowano

Dzisiaj przy otwartej masce, odkreconej pokrywie silnika (plastiku nad swiecami) podczas odpalenia mozna bylo uslyszec ten rzegot gdzies pod swiecami czy cos takiego. Podobno jakas banka tam sie znsjduje czy cos w podobnej nazwie do szklanki.

Druga sprawa tez taka, ze cos stuka w obrebie filtru powietrza tak jak by powracalo powietrze...

Opublikowano

Zaczniesz w koncu cos robic ?

Bo na razie piszesz tylko co słychac w silniku.

I nic z tego nie wynika.

Opublikowano

ściągnij pokrywę zaworów może napinacz łańcuszka Ci poszedł :)

Opublikowano

Chciałem pierw zebrać opinie i możliwe przyczyny tej awarii by sprawdzić wszystko na raz ponieważ sam nie znam sie a mechanice, a tylko polegalem na koledze.

Wiec tak:

Wykreciliśmy przepustnice, tragicznie z nią nie było więc tylko wyczyszczony został tłusty nalot.

Metodą przewód po przewodzie znalazłem przewod zniszczony, zniszczoną rurę odpowietrzającą odmę i lekko niszczący się przewod więc wymienilem wszystko.

Po złożeniu wgl nic sie nie zmieniło i tu moje zdziwienie i nie dawalo mi to spokoju przez godzine... pomyślałem, ze odepnę przepływomierz ponieważ tak mi kumpel podpowiedział, a też kiedyś z nim się bawiłem i silnik pracował lżej tylko nie sprawdzałem czy będzie się mulić a wczoraj wieczorem to sprawdziłem i wszystko jest jak powinno. Ciągnie na biegu jałowym do 7 tys obrotów a podczas jazdy rownież wyrywa bo przy 5 osobach w aucie nie miał większego problemu ciągnąć do 170km.

Teraz co do tego przepływomierza. Radzicie oczywiscie nie patrzec na koszt i wymienic na oryginał ? A może jest dobry tylko coś na niego negatywnie wpływa ?

Teraz zostalo mi tylko zrobic ten zgrzyt przy odpalaniu.

Opublikowano

A nie masz możliwości podmiany przepływki od kogoś znajomego? Tak byłoby najprościej. Przerabiałem podobny temat, po wymianie przepływki na sprawną ori używaną problem ustąpił.

A co do zgrzytu przy odpalaniu również polecałbym sprawdzić napinacz łańcucha rozrządu. Jakby Ci poszedł to mam taki z przebiegiem 5 tys. km, w 100% sprawny.

Jakaś przepływka też by się znalazła.

Opublikowano

Kompletny rozrząd wymieniałem dosłownie miesiąc temu i nie wiem czy na nim przejechałem ponad 1 tys km więc mechanik mógł by coś przeoczyć ?

Co do przepływki postaram się znaleźć by podpiąć i sprawdzić czy będzie ok i zacznę wtedy szukać.

Opublikowano

Przepływka tylko ori. :) Inne długo nie pożyją :) A jeżeli chodzi o te grzechotanie, sciągnąłeś pokrywę zaworów jak ci pisałem i spr. łańcuch czy luźny po nocy przed odpaleniem nie jest ? Bo wygląda to na napinacz że nie trzyma ciśnienia po nocy je traci i dopiero jak pompa zacznie działać to napina łańcuch i jest cisza :)

Opublikowano

Wymienilem przeplywke i wszysyko tak jak powinno byc. Co do zgrzytania to ciezka sprawa przy ograniczonym budrzecie rozbierac tak glowice.

Opublikowano

ale tylko obudowę ściągnij pokrywy i na niej zobaczysz czy jest podszlifowana od łańcucha czy nie :) Jedyny koszt to uszczelka, no chyba że ją wyczyścisz porządnie i nie będzie leciało to żadnych kosztów nie poniesiesz :) Inaczej nie sprawdzisz łańcucha :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...