sieracki84 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Witam serdecznie. Proszę kolegów o zerknięcie i podpowiedź co jest nie tak. Logi na PB 95 Świece świeże, przepływka nowa ori, błędy pokasowane. W dwóch ostatnich logach były próby a nie wiedziałem ze je też zapisuje więc pełen log niżej. Czekam na informacje. Pozdrawiam http://vaglog.pl/log_192540.html http://vaglog.pl/log_192539.html http://vaglog.pl/log_192538.html http://vaglog.pl/log_192537.html
Dev Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Do sprawdzenia: - N75 - DVka -szczelność dolotu Aaaa i stukowe masz zayebiste Edytowane 9 Listopada 2014 przez Dev
Imhotet Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 jak masz swiece nowe to lipa to cofanie zaplonu, cewki jakie zmieniane kiedys ? łancuszka rozrzadu nie slychac czasami ?
sieracki84 Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 Cewki zmieniane na akcji serwisowej. A łańcuszek słychać
Dev Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) To masz odpowiedz dlaczego jest wypadanie zaplonow Edytowane 9 Listopada 2014 przez Dev
wampir Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Po kanale 032 widać ze masz szczelnie. Zalej pb98 i możesz zrobić logi z kanalu 91-93. Jak slychac to masz odpowiedź...
Łukasz13 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Zerknij do kata bo możliwe że przytyka przepływ spalin, po za tym masz chyba lpg więc możesz zrobić loga na lpg 003+020 bedzie widac czy przyczyną stukowego może być łańcuszek.
sieracki84 Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 A zapomniałem napisać ze wywala mi błąd kata- 16804 A zapomniałem napisać ze wywala mi błąd kata- 16804 Jakiś czas temu auto dławiło się w okolicy 2800 obr teraz robi to w różnym zakresie obrotów. Podejrzewam zacinający się n75 ale mogę się mylić.
Imhotet Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 jak masz mozliwosc to zajrzyj do cata, ale stawiam ze łancuszek, w 91-92 wieac chyba jakas synchronizacje mozesz zerknac (dopytaj Wampira)
sieracki84 Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 Po kanale 032 widać ze masz szczelnie. Zalej pb98 i możesz zrobić logi z kanalu 91-93. Jak slychac to masz odpowiedź... o jakiej synchronizacji mowa?
wampir Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Nie mówisz nam wszystkiego. 032 nie logujesz tylko odczytujesz bo te wartości nie zmieniają się dynamicznie. To sa korekty, poniżej skopiowany tekst z objaśnieniem: Grupa 031. Układ regulacji lambda.1. Sonda przed katalizatorem wartość aktualna.2. Sonda przed katalizatorem wartość zadana.W grupie 031 wartości jakie będziemy obserwować oznaczają napięcie sondy lambda, które przekładają sie na wartość AFR-u mniej więcej tak : (1.5V)= 1 tj. 14.7:1 AFR, 0.85 = 12.5:1 AFR, 0.75 = 11:1 AFR itd. Jak łatwo wywnioskować AFR otrzymamy przez pomnożenie wartości pokazywanej przez sondę lambda przez 14,7. Przykładowo auto którego AFR wynosi 14:1 ( lambda 0,95 ) i utrzymuje tą wartość pod doładowaniem blisko odcięcia , ma mieszankę trochę za ubogą z kolei auto którego AFR wynosi 10:1 (lambda 0,70) i utrzymuje ta wartość pod doładowaniem blisko odcięcia , ma mieszankę zbyt bogatą. Pamiętajmy ze ubogi AFR jest naszym wrogiem , jazda ze zbyt ubogiej mieszance przez długi okres czasu to nieunikniona katastrofa. Idealnie jest jeśli na biegu jałowym widać 14.7:1 , przy średnich obrotach (granice 3,5 - 4 tys.) 13:1 , oraz przynajmniej 12:1 w okolicach odcinki .Grupa 032. Układ regulacji lambda - wyuczone wartości adaptacji.1. Wyuczone wartości lambda przy jałowym biegu (Add).2. Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu (Mul).W grupie 032 pole 1 przedstawia stan wyuczonych wartości na biegu jałowym, pole 2 przedstawia stan wyuczonych wartości przy częściowym obciążeniu, czyli w czasie jazdy. Wartości te powinny oscylować jak najbliżej 0. Dopuszczalny przedział to od -10% do +10% (minus wskazuje pracę silnika na bogatej mieszance, a plus wskazuje pracę na ubogiej). Jeśli wartość osiągnie ok. 25% (jest to górna granica).Add = additiv – usterka coraz słabiej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku zsumowanych (addytywnych) wartości wyuczonych czas wtrysku zostaje zmieniony o stałą wartość. Wartość ta nie jest zależna od podstawowego czasu wtrysku.- Mul = multiplikativ – usterka coraz silniej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku wyuczonych wartości mnożonych (multiplikatywnych), dotyczy ona procentowej zmiany czasu wtrysku. Ta zmiana zależna jest od podstawowego czasu wtrysku.Niskie wartości wyuczone lambda- Niskie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych, przy częściowym obciążeniu: możliwe rozcieńczenie oleju (wysoki udział paliwa w oleju).- Nieszczelny wtryskiwacz- sprawdzić wtryskiwacze.- Za wysokie ciśnienie paliwa – sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane ciśnienie.- Stale otwarty zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego – sprawdzić zawór elektromagnetyczny.- Uszkodzony czujnik masy powietrza G70 – sprawdzić czujnik masy powietrza.- Uszkodzone podgrzewanie sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzić układ podgrzewania sondy lambda.Wysokie wartości wyuczone lambda- Wysokie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych przy częściowym obciążeniu: możliwe fałszywe powietrze w górnej części kolektora ssącego – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza - dolot.- Fałszywe powietrze między czujnikiem masy powietrza a klapą przepustnicy.- Niedrożny wtryskiwacz – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa.- Uszkodzony czujnik masy powietrza G70 – sprawdzić czujnik masy powietrza.- Za niskie ciśnienie paliwa – sprawdzić ciśnienie paliwa i utrzymywane ciśnienie.- Fałszywe powietrze – uszczelka kolektora wydechowego.- Uszkodzony układ podgrzewania sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzić układ podgrzewania sondy lambda. podsumowujac.... u Ciebie 032 wyglada OK chociaż trochę Ci brakuje na przeplywce. Masz jeszcze ori MAF czy już moze BOSCH ze sklepu? Jest na nim jeden numer czy wiecej? Pytanie kiedy ostatni raz kasowales bledy tzn wchodziles w ENGINE i naciskales kasuj bledy? Powinienes je skasowac przed zrobieniem logow, a jak juz troche pojezdzisz z kilka dni to wtedy odczytujesz 032 i mowisz nam ile jest. Gdybym ja mial takie problem jak Ty to zaczalbym od. - zatankowania tylko Pb98 z pewnej stacji - płukanę Millers i zmienić olej np na Motul 5W40 (ja mam taki) ewentualnie LM, Millers, sa tematy na forum gdzie Ci dobrze doradza. - rzucić okiem na świece w jakim sa stanie, moze trzeba je wymienić na nowe np NGK, - udroznić katalizator aby był przelot. To na poczatek do testów bo najlepiej to byłoby wstawic profesjonalny DP i potem wylaczyc druga sonde u Tunera np Gregor10 - skasowac bledy, zrobic jeszcze raz logi 3 i 20 i 91, 2 i 33, 115 i 118, zanotować wartość w kanale 032 po kilku dniach jazdy Robisz logi na kanale 091 i patrzysz czy Idle stabilization miesci się w przedziale (-2,2) to jest OK a przynajmniej tak na audizine pisza Bedziesz to mial to sie odezwij. Powodzenia. Edytowane 10 Listopada 2014 przez wampir
sieracki84 Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 Przepływka ze sklepu bosch, świece NGK pr6fq czy jakoś tak, a zmieniane coś kolo 3-4 tyś temu. Błędy kasowane wczoraj przed robieniem logów. Za kilka dni napiszę do słychać w grupie 032 Dziękuje za szczegółowe wytłumaczenie.
Łukasz13 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Sprawdź wężyki przy n75 czy nie ma przy nich nieszczelności, jak dobre to n75 do podmianki lub czyszczenia na początek, pomoże to na falowanie doładowania, po drugie wywal wkład katalizatora bo i tak masz błąd więc niczego nie pogorszysz, to powinno pomóc na słabe odczyty mafu i korekcje zapłonów. Edytowane 10 Listopada 2014 przez ?ukasz13
sieracki84 Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor Opublikowano 17 Listopada 2014 A może mała podpowiedź jak się dobrać do kata? ciężki dostęp jest do śrub i może ktoś ma jakiś ciekawy patent na niego? co powinno się zmienić po wywaleniu wkładu? Witam ponownie. Moc powróciła- pęknięty wężyk przy turbo od n 75. Dziękuje za podpowiedzi. PozdrawiamKolejna niespodzianka- zniknął błąd katalizatora oraz check na zegarze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się