Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Synchronizacja rozrządu 2.0 TDI BRD 170 km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

SotoM Jaka ma być ustawiona synchronizacja rozrządu 0.0 czy coś na plusie 1.0 tak tu widzę piszecie..

W każdym modelu silnika , czy to jest j/w BRD czy BPW ????

Sprawdzałem dziś na kompie i mam ( - 2,5 ) Czy to wymaga korekty ???

Opublikowano (edytowane)

Ja w BLB (octavia) z taką synchro bedę przestawiał-gościa denerwuje spalanie na b.j. Co najleprze aso rozrząd robiło.w/g aso nie ma potrzeby robić korekty i podłączać WASa -zostalo złożone na blokady i to jest najważniejsze... :D i weź tu z debilkami doradcami gadaj... B)

Ogólnie temat podlega pod Brd 16v -te motory najlepiej pracują w zakresie +/-1. Ja np u siebie mam na równe 0.

Jeśli chodzi o 8v to zauwazylem że te motory tak bardziej sychro.zdala od 0. Kolesiowi ust.na +2,5 poprostu trzeba fure potestować przez kilka dni...poobserwować-zbieranie sie,spalanie. Dużo motorów nie koniecznie na 0 idealnie pracują...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

dokładnie, kazdy silnik inaczej reaguje na synchronizację wałka

Opublikowano

16V lubią minusy a 8V plusy

Opublikowano

Czy utrata mocy może być spowodowana ustawieniami takimi jakie mam na minusie ( -2,5 )

Na ile ustawić w takim razie ???

Opublikowano

16V lubią minusy a 8V plusy

chyba nie można tak generalizować, ojciec ma co prawda paska ale też 2.0 TDI BGW a więc 8V i on zdecydowanie lubi minusy.

Opublikowano

No więc pisałem ogólniki.

Praktyka mówi tak że klient przywozi auto, mówi telepie, śmierdzą spaliny itp. Diagnostyka komputerowa ukierunkowana na synchronizację wałka rozrządu. Po odczytaniu wartości synchronizacji koryguję je na odpowiednie dla danego modelu.

Jaki model to + lub -.

Opublikowano

Też się wczoraj pobawiłem-pierwotny odczyt 0,73* ale dopiero za piątym razem trafiłem w punkt 0 bo wychodziło albo na + ,albo na -.Rzeczywiście trudno trafić.Założenie blokad z lusterkiem bezproblemowe.Praca silnika jakby miększa,odpalanie było i jest bezproblemowe,także na zimnym.

Opublikowano

Dla BRD jak najlepiej ustawić synchronizację? Bo mam na 0 ale śmierdzi z wydechu jak cholera i czasem gdy nie rozgrzany to trochę nie równo pracuje na wolnych obrotach.
Jak ustawić też tą synchronizację na wałku wydechowym?

Opublikowano
Dnia 26.05.2017 o 11:47, PawelVK napisał:

Dla BRD jak najlepiej ustawić synchronizację? Bo mam na 0 ale śmierdzi z wydechu jak cholera i czasem gdy nie rozgrzany to trochę nie równo pracuje na wolnych obrotach.
Jak ustawić też tą synchronizację na wałku wydechowym?

Ustaw na -1.5. Z doświadczenia wiem że 0.0 nie zawsze pomaga.

Opublikowano
12 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

Ustaw na -1.5. Z doświadczenia wiem że 0.0 nie zawsze pomaga.

Dzięki bardzo

A wydechowy?

Opublikowano (edytowane)

wydechowy ustawia sie do ssacego, jak juz jest ustawiony na odpowiedni kat.

krecisz walem poprzez klucz lub przestawiasz auto na 5 biegu az blokade mozna na niego wcisnac, wtedy wydechowy sie luzuje i lekko przekreca az druga blokade mozna zalozyc i sie skreca.

To wszystko co trzeba zrobic.

Edytowane przez moniuh
Opublikowano

Wałki blokuje się na blokady. Obydwa wydechowy i dolotowy. Odkręcasz 6 śrub 13 na fasolkach blokujących koła rozrządu. Ruszasz wałem lub na włączonym biegu samochodem i zmieniasz pozycję dwóch naraz. 

Opublikowano
Dnia 29.05.2017 o 21:44, Pawelkiwi napisał:

Ustaw na -1.5. Z doświadczenia wiem że 0.0 nie zawsze pomaga.

Hej, czy dla BLB tez najlepiej bedzie -1.5 ?? :hi:

Opublikowano

Uważam że -1,5 będzie ok

Opublikowano (edytowane)
Dnia 10.06.2017 o 00:51, Pawelkiwi napisał:

Uważam że -1,5 będzie ok

Dzięki :hi:dziwi mnie to, że testowalem różne ustwienia i silnik (BLB) chodzi idealnie na -2,5 :decayed:

ustawiam synchro zawsze ssacy plus wydechowy na blokady... inne ustawienia to telepanie mniejsze lub większe plus głośna praca...

Edytowane przez Lastk
Opublikowano

A jeśli wałek ssący jest już ustawiony prawidłowo a na wałku wydechowym nie mam już możliwości regulacji to co wtedy ? Zdjąć rozrzad i obrócić kołem od wałka wydechowego? Brakuje mi 1/4 otworu aby włozyć blokade na wałek wydechowy lecz juz nie idzie dalej koła obrócić od wałka wydechowego. Śruby są na fasolkach już do końca.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Vassyli napisał:

A jeśli wałek ssący jest już ustawiony prawidłowo a na wałku wydechowym nie mam już możliwości regulacji to co wtedy ? Zdjąć rozrzad i obrócić kołem od wałka wydechowego? Brakuje mi 1/4 otworu aby włozyć blokade na wałek wydechowy lecz juz nie idzie dalej koła obrócić od wałka wydechowego. Śruby są na fasolkach już do końca.

Ale cudujesz....

1. zdejmij pasek

2. zablokuj wał

3. zablokuj prawe koło, śruby w fasolkach muszą być na Maxa z lewej strony i nie dokrecone 

4. zablokuj lewe koło, śruby tak samo

5. załóż  pasek od strony pompy wody

6. napnij pasek,  jak koła się przesuną do dokrecasz i zdejmujesz blokady 

Edytowane przez Dev
Opublikowano

diesli ogolnie ludziom nie naprawiam ,ale sobie niestety muszę ) wymiana rozrządu w BRD   po wymianie  grupa 004 ,4 okienko pokazuje 1,75 na plusie ,,odpala fajnie ,rozrząd wymieniany na blokadach ,ale zrobiłem korekcje na -0,73  a na wyższych obrotoach schodzi do - 0,35     dobrze ,czy źle ????  popraiać coś???

 

Opublikowano

Jest ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...