Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 pytam bo sie nie znam, bedzie to pasowac do bloku 1.8T ??? jezeli dyfer jest od tego samego auta co skrzynia to nie ma problemu a jak jest inaczej to bedzie klopot, duzy klopot
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 mechanicznie bedzie pasowac ale przełożenia beda inne na osiach co spowoduje uszkodzenie torsena tutaj masz link do tematu który jest pochodnym tego co tutaj pisze: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/294424-dluga-skrzynia-w-grupie-vag/ z tym ze Kolega nie rozumie podstaw mechaniki i brnie dalej w tej ciemnocie
slo Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 jest to ciekawe, ale ciężkie do zrozumienia, skoro w każdej skrzyni czy to 3.0 czy 1.8T czy 4.2 wał podaje napęd na tylną oś i już.. i teoretycznie nic nie powinno się dziać.. dobra zapomniałem że z przodu też jest dyferencjał
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 owszem ale skrzynia od silnika podaje naped na wał, wał ma okreslona predkosc króra jest poprzez przelozenie przedniego i tylnego dyfra jest przekazywana na koła, dlatego tez predkosci przednich i tylnych kól musza byc jednakowe inaczej cos w tym ukladzie sie roz....li, nie ma innej mozliwosci
slo Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 oki, spróbuję skumać pytanie jeszcze z ciekawości. Ile na Twoje oko jest strat mocy związanych z napędem Quattro ? Chodzi mi o czysto teoretyczne sprawy (bezwładność oraz masa wału, półosi, dyfru, skrzyni itp)
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 torsen powoduje w układzie duże opory w stosunku do zwykłego mechanizmu róznicowego o takie sprawy zapytaj jakiegos tunera, oni widzą to na wykresach
RumJanek Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 oki, spróbuję skumać pytanie jeszcze z ciekawości. Ile na Twoje oko jest strat mocy związanych z napędem Quattro ? Chodzi mi o czysto teoretyczne sprawy (bezwładność oraz masa wału, półosi, dyfru, skrzyni itp) Jesli dobrze cie rozumiem, to postaraj sie porownac dwa takie same samochody: oske i quattro, popatrz na predkosci, spalania itp, wtedy mniej wiecej zobaczysz jaka roznica miedzy jednym a drugim, jezli chcesz matematycznych wyliczen yo tak jak DEV pisze: jedynie hamownie i wykresy z kompa.
MichalBurnout Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Oczywiscie ze pomaga Duzo pomoże wrzucony Torsen do oski auto zupelnie inaczej sie prowadzi A może coś więcej wiesz na ten temat? Jaki podszedłby do mojej ośki- 1.8t AEB 96r, czego szukać, jakie trudności? Dev poradź to i inni skorzystają
greg2505 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Oczywiscie ze pomaga Duzo pomoże wrzucony Torsen do oski auto zupelnie inaczej sie prowadzi A może coś więcej wiesz na ten temat? Jaki podszedłby do mojej ośki- 1.8t AEB 96r, czego szukać, jakie trudności? Dev poradź to i inni skorzystają W b6 jest uniwersalne nadwozie ,w b5 inne do Q ,a inne do ośki i nie podejście quattro
RumJanek Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 tak, o to mi chodzi Nie wiem czy pomoge na szybko, ale jak popatrzysz pobieznie na dane techniczne np. z autotradera, to niby wielkiej roznicy nie ma ale jednak jest: Zobacz np na predkosc, a najwieksza roznica jest przy emisji spalania, im slabszy silnik, tym wieksza roznica. Wiem tylko tyle: quattro potrafi miec roznice pomiedzy oska 1-3% - nie pytaj sie skad wiem, kiedys gadalem z kims na ten temat ale nie pamietam teraz skad bylo porownanie. Nie wiem na ile zaspokoilem ciekawosc, ale szybko nie znalazlem dokladniejszego porownania.
erchi Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Z tej tabeli można jedynie wywnioskować, że Q więcej spala (emisja spalin większa o ok. 10%). Różnica w prędkości max wynika z dodatkowych oporów.
MichalBurnout Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Oczywiscie ze pomaga Duzo pomoże wrzucony Torsen do oski auto zupelnie inaczej sie prowadzi A może coś więcej wiesz na ten temat? Jaki podszedłby do mojej ośki- 1.8t AEB 96r, czego szukać, jakie trudności? Dev poradź to i inni skorzystają W b6 jest uniwersalne nadwozie ,w b5 inne do Q ,a inne do ośki i nie podejście quattro Ok, ale Dev pisał o wrzuceniu torsena do ośki("Duzo pomoże wrzucony Torsen do oski")- przynajmniej tak to zrozumiałem
C4NC3R Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Z czego szukać torsena?? Z Audi 100, V8, czy z czegoś nowszego? Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Dev Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) P&P to tylko porsche boxter albo quaife Edytowane 31 Grudnia 2014 przez Dev
MichalBurnout Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 quaife chyba cenowo odpada, ale na szybko poszukałem to chwalą, a z boxtera to samą szperę czy co tam dokładniej, bo trochę zielony jestem a może coś by się kiedyś trafiło. Dev podaj więcej szczegółów Jedynie martwi mnie bo ktoś pisał, że jak jedne koło w górze to jesteśmy uziemieni i nie pojedziemy, ale w quattro też tak jest? Czy z takiej sytuacji da się wyratować?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się