Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasada działania automatycznej klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na wyłączonym ECON uaktywnia się elektryczna nagrzewnica wnętrza (tzw. grzałka). Wałkowane wiele razy ;)

W benzynach B6 też to jest? Próbowałem szybkości nagrzewania z ECON oraz na "włączonej" klimie i tak szczerze różnica jest dla mnie niezauważalna. Dodam, że klima jako taka jest sprawna także na pewno nie idziemy w tą stronę.

Edytowane przez Jakoob
Opublikowano

Na wyłączonym ECON uaktywnia się elektryczna nagrzewnica wnętrza (tzw. grzałka). Wałkowane wiele razy ;)

W benzynach B6 też to jest? Próbowałem szybkości nagrzewania z ECON oraz na "włączonej" klimie i tak szczerze różnica jest dla mnie niezauważalna. Dodam, że klima jako taka jest sprawna także na pewno nie idziemy w tą stronę.

Tylko diesle mają zamontowaną elektryczną nagrzewnicę.

Opublikowano
Ja jeżdżę cały rok na wyłączonym ECON (włączonej klimie ) i jest git. Zero zaparowanych szyb, zawsze miło i przyjemnie [emoji4]
A tak przy okazji. Co ile jeździć na wymianę czynnika chłodzącego albo dezynfekcję klimę przy takim użytkowaniu ?

Dezynfekcja raz dwa razy w roku czynnik co dwa lata...


Tapatalk

Opublikowano

Od jakiegoś czasu zauważyłem że święci mi sie przycisk econ.
I niestety, ale nie da się go wyłączyć. :-) Co ciekawe to ja go nie włączałem. Pytanie,o co w tym wszystkim chodzi?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Każdy w tym temacie leci po łebkach , nikt nie napiszę wprost po łopatologicznemu.

 

PANOWIE , poniżej jakiej temp powietrza na zewnatrz komputer nie włączy sprężarki klimy ?

Opublikowano

5st C to wartość graniczna przy której sprężarka się nie załączy.

Opublikowano

Panowie pytanie z innej beczki. Czy to normalne ze w klimatroniku z b7 ktory mam w b6 ponizej 16 stopni niee ma w ogóle LO i jak sie nacisnie minus to sie klimatronik wyłącza a jak sie nacisnie + to sie włączy na 16 stopni.

Opublikowano

Panowie pytanie z innej  beczki czy u was  nadmuch startuje od razu po odpaleniu auta 

Bo ja cały rok mam na AUTO ale jak po długim postoju nawiew zaczyna dmuchać po minucie może dłużej 

I teraz pytanie czy można zakodować np. żeby zaczął dmuchać od razu lub po kilku sekundach 

jak tak to proszę o podpowiedź w którym bloku pomiarowym można to przestawić 

pozdro 

Opublikowano
W dniu 25.01.2017 o 19:09, adadur napisał:


Dezynfekcja raz dwa razy w roku czynnik co dwa lata...


Tapatalk
 

Dla potomnych dezynfekcja odgrzybianie ozonowanie jak zwał tak zwał jak najbardziej.

Ale czynnika się nie wymienia Ale to nigdy. Jeśli ktoś wam mówi ze czujnik się zużywa omijajcie szerokim łukiem jego warsztat xd

Nowe przepisy fgazowe zakazują podpinania manometrow w celach kontrolnych, od tego jest pomiar temperatury przegrzania i odparowania. 

Co do oleju też mu się nic nie stanie, widziałem już setki Klim które mają po 20 lat i chodzą na r22 I będą chodzić aż rdza je zje..

Opublikowano

Ponowie,u was też jest tak ze jak mamy włączoną klimatyzacje AUTO,przejeżdżając przez chmure dymu z komina to wciąga to do kabiny ?

Opublikowano
58 minut temu, doman96b6 napisał:

Ponowie,u was też jest tak ze jak mamy włączoną klimatyzacje AUTO,przejeżdżając przez chmure dymu z komina to wciąga to do kabiny ?

Jak masz czujnik jakości powietrza to sterownik zmienia na tryb recyrkulacji gdy wykryje syf w powietrzu. Jak nie masz czujnika to niestety musisz zmieniać to ręcznie.

Opublikowano

Dzięki

Opublikowano

Dopiero pierwsze lato za mną z B6 ale mam takie odczucie że w upalne dni klima troche nie wyrabia (B6 avant), nie wiem czy to spowodowane, że to avant czy poprostu tak te auta mają? Można założyc jakąś wydajniejszą sprężarke z B7 np? 

Opublikowano

a jesteś pewien że klima działa prawidłowo?

Opublikowano

Witam,

takie pytanie do Was: czy jak np. układ klimatyzacji jest pusty/ nie ma w nim czynnika to można bez ryzyka uszkodzenia np. kompresora włączyć sobie dmuchawę w pozycji econ?

Opublikowano

Można, ale.pamietaj o tym że kompresor cały czas pracuje i potrzebuje czynnika R134a do jej smarowania.

Opublikowano

No tak, tyle że układ jest pusty to nie ma go co smarować, a potrzebuję właczyć dmuchawę do odpowietrzenia układu chlodzenia, który aktualnie również jest pusty....

Opublikowano

Dmuchawę możesz sobie włączyć, ale do odpowietrzenia nagrzewnicy nie potrzebujesz dmuchawy.

Istotne jest to że silnik będzie pracował, a to już nie jest korzystne dla kompresora. Jak będzie chodził na wolnych obrotach bez gazowania nie powinno się nic wydarzyć, ale przyznać trzeba że to taka trochę loteria.

Innym sposobem jest zdjęcie paska PK na czas nagrzania silnika i odpowietrzenie układu chłodzenia. Najwyżej zostanie później doładowanie aku.

Opublikowano

No tak, z tym zdjęciem paska to chyba najbezpieczniejsza wersja dla kompresora.

No ale później jeszcze trzeba podjechać na napełnienie klimy.....

I co sugerujesz, też bez paska?

 

Opublikowano

Witam mam Audi a4 b7 1.9 tdi avant 2005 jak włączam panel klimatronika to od razu włącza się ECON (2 dni temu nie włączał się) i gdy chcę go wyłączyć to znów się włącza po przeczytaniu forum wyczytałem że nie można jeździć bez nabitej klimy w tym modelu  auta. Teraz pytanie czy sprężarka będzie nadawała się już na złom czy może być jeszcze dobra wystarczy że nabiją mi kilimę i sprawdzą szczelność układu, dotychczas jak jeździłem nic ze strony silnika nie było słychać buczenia czy innych niepokojących odgłosów. Druga sprawa po przykręcenia zapłonu przez jakieś 5 sekund słychać jakby przestawiały się jakieś klapki w okolicach schowka, czy to normalne? Pytam ponieważ kupiłem już tak auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...