slawek16-1988 Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Witam, dziwna rzecz mnie napotkała ze wspomaganie a mianowicie do przedwczoraj układ (z servoronic) chodził idealnie jednym paluszkiem można było kręcić kiere do czasu aż temperatura niespadła poniżej +10C. Najpierw wspomaganie zaczęło działać tak jak by z opóźnieniem, nie raz normalnie, a wczoraj już całkowita kaplica kręcąc na postoju to co 1/4 obrotu jest opór tak jak by przycinało coś ale bez żadnych niepokojących dźwięków jedynie przy pełnym skręceniu kół pompa się odezwie. Miał ktoś podobny problem??? Od czego zacząć wymianę??? (płyn wymieniałem z jakieś 3 miechy temu) Wspomaganie ogarnięte, kierownica można kręcić jednym paluszkiem... Posta można usunąć.
slawek16-1988 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 Pompe wyciagłem na stół, byłem pewny że pytki pomielone bądź zastane okazało się że wszystko wporzo. Pasek nie ślizgał się, magiel suchy okazał się zatarty krzyżak. Prysnołem WD-40 kilka ruchów kierownica i od razu puściło na koniec smarem sylikonowym w sprayu jeszcze przesmarowałem i hula wspomaganie jak nigdy.
Tezeusz30 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Witam. Panowie...kłopot jest.... Wspomaganie kierownicy dziwnie działa. Wcześniej kierownica chodziła "tip-top". Teraz od tygodnia gdy temperatura spadła zaczynają dziać się jakieś dziwne rzeczy. Na początku przy lekkim skręcie w lewo np., po około 2 cm skrętu kierownica czulę jakby blokadę... tak jakby przeskok, ale tylko w lewo (w prawa stronę było ok.). Natomiast teraz w tym tygodniu im niższa temperatura tym gorzej. Po niewielkim skręcie tez około 2cm w lewo lub prawo czuje pewnego rodzaju blokowanie a dokładniej tak jakby przeskok. Im niższa temperatura tym coraz gorzej (tak to uzależniam, chociaż nie mam możliwości sprawdzić czy to faktycznie pod wpływem niskiej temperatury czy zbieg okoliczności i teraz coś się po prostu psuje). Dodam ze nie ma żadnych dźwięków, zawieszenie sprawdzone, prędkość jazdy nie ma raczej znaczenia, chociaż ostatnio nie miałem okazji sprawdzić zachowania kierownicy przy większych prędkościach (jazda V do 100-ki) Czyżby ten sam problem z postu (Padło wspomaganie (przycinanie)) poniżej napisany przez "slawek16-1988" . Tylko, ze ja mam model po lifcie (końcówka roku 2012) i podobno wspomaganie tam jest już inne elektryczno-mechaniczne....podobno..poniewaz ja kod mam QZ7-Hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Natomiast co po niektórzy maja 1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown. Proszę co mądrzejszych w temacie o pomoc Witam. Panowie...kłopot jest.... Wspomaganie kierownicy dziwnie działa. Wcześniej kierownica chodziła "tip-top". Teraz od tygodnia gdy temperatura spadła zaczynają dziać się jakieś dziwne rzeczy. Na początku przy lekkim skręcie w lewo np., po około 2 cm skrętu kierownica czulę jakby blokadę... tak jakby przeskok, ale tylko w lewo (w prawa stronę było ok.). Natomiast teraz w tym tygodniu im niższa temperatura tym gorzej. Po niewielkim skręcie tez około 2cm w lewo lub prawo czuje pewnego rodzaju blokowanie a dokładniej tak jakby przeskok. Im niższa temperatura tym coraz gorzej (tak to uzależniam, chociaż nie mam możliwości sprawdzić czy to faktycznie pod wpływem niskiej temperatury czy zbieg okoliczności i teraz coś się po prostu psuje). Dodam ze nie ma żadnych dźwięków, zawieszenie sprawdzone, prędkość jazdy nie ma raczej znaczenia, chociaż ostatnio nie miałem okazji sprawdzić zachowania kierownicy przy większych prędkościach (jazda V do 100-ki) Czyżby ten sam problem z postu (Padło wspomaganie (przycinanie)) poniżej napisany przez "slawek16-1988" . Tylko, ze ja mam model po lifcie (końcówka roku 2012) i podobno wspomaganie tam jest już inne elektryczno-mechaniczne....podobno..poniewaz ja kod mam QZ7-Hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Natomiast co po niektórzy maja 1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown. Proszę co mądrzejszych w temacie o pomoc Problem rozwiązany... kolega slawek16-1988 miał racje w swoim poście, krzyżak-łącznik o którym mówił wymagał odrdzewienia następnie posmarowania i problem całkowicie ustąpił. Wspomaganie śmiga bez zarzutu.
Speedcam Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 (edytowane) Witam, zostałem posiadaczem Audi A4 B8 1.8 TFSI 160KM i mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Przy parkowaniu jest masakra, trzeba kręcić 2 rękami przy niewielkich prędkościach jest podobna sytuacja, do tego tak jakby się co jakiś czas blokowała kierownica, po skręcie w lewo lub w prawo trzeba ręcznie prostować bo nie bardzo chce wracać. Dodam, że mam 1n1 czyli bez servotronica, ale mam wrażenie jakby wspomagania nie było wogóle lub niewiele pomagało Pompy wspomagania nie słychać, aby wyła, płyn jest w normie idealny kolor, żadne bulgoczenia Czy mimo, że pompy nie słychać mogła paść ? maglownica się skończyła ? czy może jeszcze coś innego. Czytałem wiele postów, w jednych że coś padło, inni że poprostu ten typ tak ma. ale nie chce mi się wierzyć, że auto za tyle tysięcy i nie takie stare a tak to wszystko dziwnie chodzi. Edytowane 18 Lutego 2016 przez Speedcam
Yaro1 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Czytałem wiele postów, w jednych że coś padło, inni że poprostu ten typ tak ma. ale nie chce mi się wierzyć, że auto za tyle tysięcy i nie takie stare a tak to wszystko dziwnie chodzi. Też nie chciało mi się wierzyć, ale ten typ tak ma.
Speedcam Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 To to jest śmiech. Audi klasa sama w sobie a tu taki bubel :/ w autach z 98roku kierownica chodzi lekutko a tutaj taki zonk. Witam, zauważyłem dzisiaj pewną dziwną rzecz, gdy auto odpala sie po nocy wspomagania brak, ale gdy się nagrzeje to wspomaganie jakby o wiele lżej chodziło, w czym może być problem ? zły płyn ktoś zalał ? pompa się kończy czy jeszcze coś innego ? autem jeździ żona i mowi że do siłowania się juz przyzwyczaiła ale dzisiaj miałem okazję zrobić dalszy dystans i zauważyłem tą kwestie.
krypel2 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) Mam taki sam problem jak Tadeusz30 czy ktoś może bliźej wytłumaczyć jaki krzywak i gdzie on się mieści proszę o jakieś fotki dodam że nie jestem mechanikiem proszę pomóżcie mi Edytowane 20 Marca 2016 przez krypel2
krypel2 Opublikowano 21 Marca 2016 Opublikowano 21 Marca 2016 Można prosić o fotki Smarowanie krzyżaka nie pomogło
Dziaraxc Opublikowano 3 Września 2016 Opublikowano 3 Września 2016 Panowie dziś doswiadczylem skokowego działania wspomagania po 10 km wszytsko wrocilo do normy,czy wyśle ktoś zdjęcie jak wygląda ten krzyżak i czy sam sobie poradze jeżeli nie jestem mechanikiem . Dzięki za pomoc
sybalor Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) Dołączam się do prośby o foto z zatartym krzyżakiem . Mam podobny efekt skoków w sile wspomagania przy skręcaniu na postoju. Ok już wiem co to krzyżak np.: https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi9lvLH5frOAhXItBoKHZImCeMQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.nanodatex.pl%2Fkrzyzak-lacznik-kolumny-przekladni-audi-a4-b8-a5-o6078.html&bvm=bv.131783435,d.d2s&psig=AFQjCNFeptuCYx_KuiUAlxwtDDLURzo8eQ&ust=1473253077042197 Edytowane 6 Września 2016 przez sybalor
PawelDSW Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Chyba tez mnie czeka smarowanie krzyzaka bo czasem chodzi b.lekko kierownica,czasem jest dziwny opor,plyn ok.
slawek16-1988 Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor Opublikowano 14 Listopada 2016 Widzę że nie tylko mnie sięgają wszystkie bolączki A-4ki:) Na początek proponuje zwykłym wd-40 popryskać po krzyżaku i to kilka razy miedzy czasie kręcąc kierom też by nie zaszkodziło mój był na tyle zatarty że musiałem powtarzać czynność kilka razy. Operacje należy wykonać na kanale bądź podnośniku broń panie boże stawiać auto na kobyłki i wczołgiwać się pod spód:)
fileo Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Witam. Panowie...kłopot jest.... Wspomaganie kierownicy dziwnie działa. Wcześniej kierownica chodziła "tip-top". Teraz od tygodnia gdy temperatura spadła zaczynają dziać się jakieś dziwne rzeczy. Na początku przy lekkim skręcie w lewo np., po około 2 cm skrętu kierownica czulę jakby blokadę... tak jakby przeskok, ale tylko w lewo (w prawa stronę było ok.). Natomiast teraz w tym tygodniu im niższa temperatura tym gorzej. Po niewielkim skręcie tez około 2cm w lewo lub prawo czuje pewnego rodzaju blokowanie a dokładniej tak jakby przeskok. Im niższa temperatura tym coraz gorzej (tak to uzależniam, chociaż nie mam możliwości sprawdzić czy to faktycznie pod wpływem niskiej temperatury czy zbieg okoliczności i teraz coś się po prostu psuje). Dodam ze nie ma żadnych dźwięków, zawieszenie sprawdzone, prędkość jazdy nie ma raczej znaczenia, chociaż ostatnio nie miałem okazji sprawdzić zachowania kierownicy przy większych prędkościach (jazda V do 100-ki) Czyżby ten sam problem z postu (Padło wspomaganie (przycinanie)) poniżej napisany przez "slawek16-1988" . Tylko, ze ja mam model po lifcie (końcówka roku 2012) i podobno wspomaganie tam jest już inne elektryczno-mechaniczne....podobno..poniewaz ja kod mam QZ7-Hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Natomiast co po niektórzy maja 1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown. Proszę co mądrzejszych w temacie o pomoc Witam. Panowie...kłopot jest.... Wspomaganie kierownicy dziwnie działa. Wcześniej kierownica chodziła "tip-top". Teraz od tygodnia gdy temperatura spadła zaczynają dziać się jakieś dziwne rzeczy. Na początku przy lekkim skręcie w lewo np., po około 2 cm skrętu kierownica czulę jakby blokadę... tak jakby przeskok, ale tylko w lewo (w prawa stronę było ok.). Natomiast teraz w tym tygodniu im niższa temperatura tym gorzej. Po niewielkim skręcie tez około 2cm w lewo lub prawo czuje pewnego rodzaju blokowanie a dokładniej tak jakby przeskok. Im niższa temperatura tym coraz gorzej (tak to uzależniam, chociaż nie mam możliwości sprawdzić czy to faktycznie pod wpływem niskiej temperatury czy zbieg okoliczności i teraz coś się po prostu psuje). Dodam ze nie ma żadnych dźwięków, zawieszenie sprawdzone, prędkość jazdy nie ma raczej znaczenia, chociaż ostatnio nie miałem okazji sprawdzić zachowania kierownicy przy większych prędkościach (jazda V do 100-ki) Czyżby ten sam problem z postu (Padło wspomaganie (przycinanie)) poniżej napisany przez "slawek16-1988" . Tylko, ze ja mam model po lifcie (końcówka roku 2012) i podobno wspomaganie tam jest już inne elektryczno-mechaniczne....podobno..poniewaz ja kod mam QZ7-Hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Natomiast co po niektórzy maja 1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown. Proszę co mądrzejszych w temacie o pomoc Problem rozwiązany... kolega slawek16-1988 miał racje w swoim poście, krzyżak-łącznik o którym mówił wymagał odrdzewienia następnie posmarowania i problem całkowicie ustąpił. Wspomaganie śmiga bez zarzutu. Witaj. Problem dotyczy wszystkich poliftowych B8. Jest to wada fabryczna która ujawnia się w niskich temperaturach. Na innych forach szczególnie A5 wątek jest mocno wałkowany. Nawet TVN Turbo cos próbuje działać.
Kopter Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Witaj. Problem dotyczy wszystkich poliftowych B8.Jest to wada fabryczna która ujawnia się w niskich temperaturach. Na innych forach szczególnie A5 wątek jest mocno wałkowany. Nawet TVN Turbo cos próbuje działać. Co gorsza nikt tego problemu jeszcze w 100% nie rozwiązał
Dziaraxc Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Dołączam się do prośby o foto z zatartym krzyżakiem . Mam podobny efekt skoków w sile wspomagania przy skręcaniu na postoju. Ok już wiem co to krzyżak np.: https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi9lvLH5frOAhXItBoKHZImCeMQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.nanodatex.pl%2Fkrzyzak-lacznik-kolumny-przekladni-audi-a4-b8-a5-o6078.html&bvm=bv.131783435,d.d2s&psig=AFQjCNFeptuCYx_KuiUAlxwtDDLURzo8eQ&ust=1473253077042197 Dziękować Panowie , jeżeli ktoś ma ten problem , w mojej b8 pojawiał sie sporadycznie ale bedąc na wymianie oleju poprosiłem chłopaków z VAG SWILCZA ( najlepszy serwis na podkarpaciu ) by sprawdzili mi ten krzyżak , popsikali , nasmarowali , i dziś po dłuższym postoju na minus 10 wspomaganie od pierwszych km działało idealnie . Problem pojawiał sie wcześniej po dłuższym postoju na mrozie lub niskie temp. przez pierwsze 5 km . Chłopaki oczywiście nie wzięli za psikanie nawet złotówki
NoName Opublikowano 28 Marca 2021 Opublikowano 28 Marca 2021 (edytowane) Witam Panowie, czytam Wasze problemy i ma identycznie, a mianowicie: z rana wspomaganie chodzi jakby z blokadami, troszkę kręci lekko i nagle trzeba dwóch rąk użyć, następnie samo nie odbije i kierownica nie wróci. Piszecie, że taki problem w poliftach. Wie ktoś czy problem z tym krzyżakiem też występował wcześniej? Mam 2008r. Edytowane 28 Marca 2021 przez krich8710
Langista Opublikowano 28 Marca 2021 Opublikowano 28 Marca 2021 (edytowane) To objaw blokującego się magla. Trzeba wyszarpać i do regeneracji oddać. Edytowane 28 Marca 2021 przez Langista
NoName Opublikowano 28 Marca 2021 Opublikowano 28 Marca 2021 Oddać swój do regeneracji czy kupić regenerowany? Mówisz, że czyszczenie/smarowania krzyżaka na duże się nie zda?
NoName Opublikowano 28 Marca 2021 Opublikowano 28 Marca 2021 maglownice/przekładnie listwowe - Przekładnie Gdynia PRZEKLADNIAGDYNIA.PL Pierwszą z czynności jaką wykonujemy jest dokładne oczyszczenie przekładni z zewnątrz... ktoś korzystał z ich usług ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się