Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamiennik DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z opisu wynika że to filtr firmy JMJ, czyli powinien być ceramiczny :hi:

Opublikowano

Witam

Przymierzam się do wymiany filtra DPF w Audi A4 B7 obecnie auto ma przejechane 260tys a założony filtr jest nadal oryginalny filtr AUDI. Zapełnienie Carbon mass na VCDSie wynosi w tej chwili 80g. Filtr działa bez zarzutów i regeneruje się co około 200km, widać to także na kablu. Jednak od dłuższego czasu auto idzie jakby było przyduszone, czuć spadek mocy na przestrzeni czasu ok rok wstecz. Dodam, że auto jeździ codziennie w trasie 100km. Także eksploatacja filtra zapewnia mu prawidłowe warunki do regeneracji i działania. Zakładam, że pewnie dlatego filtra nadal działa i zapewne dotrwałby do 300tys. Nigdy nie wyświetliła się kontrolka dpf'a i nie było z nim żadnych problemów nie wymagał akcji dopalania itp. Niemniej nie chce męczyć silnika na prawie przytkanym wydechu. Poza tym przyjemność z jazdy bardzo spadła.

Decyzja padła na zamiennik z pomarańczowym tłem, jak tylko filtr będzie na tapecie to podzielę się jego fotkami, dorzucę także kilka zdjęć z wyciągniętego oryginału dla porównania.

Może ktoś napisać jak jest z wyciągnięciem tego filtra. Czy trzeba demontować jakieś podzespoły i czy filtr wychodzi bez problemów od dołu auta? Jak ze śrubami montażowymi i przełożeniem czujników. Może ktoś podzielić się doświadczeniem?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam
Przymierzam się do wymiany filtra DPF w Audi A4 B7 obecnie auto ma przejechane 260tys a założony filtr jest nadal oryginalny filtr AUDI. Zapełnienie Carbon mass na VCDSie wynosi w tej chwili 80g. Filtr działa bez zarzutów i regeneruje się co około 200km, widać to także na kablu. Jednak od dłuższego czasu auto idzie jakby było przyduszone, czuć spadek mocy na przestrzeni czasu ok rok wstecz. Dodam, że auto jeździ codziennie w trasie 100km. Także eksploatacja filtra zapewnia mu prawidłowe warunki do regeneracji i działania. Zakładam, że pewnie dlatego filtra nadal działa i zapewne dotrwałby do 300tys. Nigdy nie wyświetliła się kontrolka dpf'a i nie było z nim żadnych problemów nie wymagał akcji dopalania itp. Niemniej nie chce męczyć silnika na prawie przytkanym wydechu. Poza tym przyjemność z jazdy bardzo spadła.
Decyzja padła na zamiennik z pomarańczowym tłem, jak tylko filtr będzie na tapecie to podzielę się jego fotkami, dorzucę także kilka zdjęć z wyciągniętego oryginału dla porównania.
Może ktoś napisać jak jest z wyciągnięciem tego filtra. Czy trzeba demontować jakieś podzespoły i czy filtr wychodzi bez problemów od dołu auta? Jak ze śrubami montażowymi i przełożeniem czujników. Może ktoś podzielić się doświadczeniem?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Daj znać jak będziesz, po wymianie..mam identyczną sytuację 1:1 z twoją.. ale ja chcę wywalić chwasta jak się tylko pojawi na blacie

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja zrobiłem na tym zamienniku ok 15tys km. Póki co nie ma problemu z zapychaniem, sprawdzając VAg-iem co jakiś czas widać że się prawie wcale się nie zapełnia. Skuteczność zbierania sadzy raczej jest mniejsza niż ori, co trochę widać po zderzaku na dole. Jednak to sporo lepiej niż z wyciętym całkowicie dpf-e :) jak u innych Wypala się regularnie co ok 450 km mimo iż zapełnienie jest na poziomie 2-3 % więc pewnie tak działa programowo. Minusem jest dymienie podczas regeneracji jak da się po garach :)   szary dym idzie z wypalanej sadzy. Po regeneracji nie dymi przy pedale do dechy:)

Wymianę możesz zrobić samemu jeśli masz kanał lub podnośnik. Ja go wyciągnąłem od góry oczywiście wypinając kostki czujników oraz czujnik różnicy ciśnienia. Trochę zabawy z odkręceniem od dołu bo dostęp na prawdę kiepski :(

Po wymianie faktycznie moc poszła do góry, jednak auto wróciło do normalności dopiero po wymianie rdzenia turbiny (org KKK nie podruba :) ) Wtedy doładowanie max już od 2200-2300 obr na 3 biegu, na piątym już od 2000. Na 2 biegu ciężko zrobić loga bo traci przyczepność nawet przy suchej nawierzchni :)  Auto bez żadnych modyfikacji na fabrycznym sofcie. 

Opublikowano

Dzięki za info maro2587, możesz jeszcze powiedzieć czy wyciągałeś całość filtr z czujnikami lambda i ciśnienia/temp, czy odkręcałeś coś przed wyciagnięciem? Rozumiem, że dopiero poza autem robiłeś przekładkę wymontowanie ze starego i zamontowanie do nowego. Czy jest możliwość wykręcenia czujnków jak filtr jest na aucie, czy trzeba wszytsko powypinać, lambdy, czujniki ciśnienia, temp?

 

Dzięki za odpowiedź

Opublikowano
11 minut temu, dude5 napisał:

Dzięki za info maro2587, możesz jeszcze powiedzieć czy wyciągałeś całość filtr z czujnikami lambda i ciśnienia/temp, czy odkręcałeś coś przed wyciagnięciem? Rozumiem, że dopiero poza autem robiłeś przekładkę wymontowanie ze starego i zamontowanie do nowego. Czy jest możliwość wykręcenia czujnków jak filtr jest na aucie, czy trzeba wszytsko powypinać, lambdy, czujniki ciśnienia, temp?

 

Dzięki za odpowiedź

Czujniki wypinasz z wtyczek, czujnik różnicy ciśnienia odkręcasz i wyciągasz całość razem.  Czujniki i węże do czujnika ciśnienia przekładasz jak już masz dpf na stole :) Powodzenia :)

Opublikowano

ja też wymieniałem DPF na JKJ, dojscie jest ciężkie ja miałem problem przy montażu- 3 śruby (w stronę wydechu) które wspawali pociągnęło na spawach i były trochę rozwarte (mały problem) gorzej że były dość krótkie i dodatkowo uszczelka którą dokupiłem (brak w zestawie z DPF) była gruba przez co nakrętki dość mało łapały. Na skutek tego zerwałem gwint na tej ja samej górze, a że niczym tam nie dojdziesz aby poprawić gwint bo jest masakryczne dojście aby choć nasadkę nakręcić to jeżdżę na 2 śrubach... ;P jakoś sie trzyma.

 

Co do samego filtra jkj to zrobiłem na nim 13000km, z wypalaniem nie wiem bo nie mam gdzie sie podpiąć aktualnie pod kompa a jechać do "filozofa" aby podpiął kompa pomądrzył sie i skasował mnie 100zł nie chce mi sie.

 

Potwierdzam jest tam wkład ceramiczny, wg mnie nie zatrzymuje on sadzy tak jak ori bo nawet w garażu na podłodze pod tłumikami miałem raz troche czarnych kropek sadzy ale to moje subiektywne odczucie. Z pewnością jest to lepsze rozwiązanie niż kastracja, tym bardziej ze stary DPF sprzedaż za około 600zł :) Ja wymieniłem bo miałem już dużą masę popiołów i wypalanie co około 170km.  Jeżeli ktoś chciałby sprawdzić jaką mam masę popiołów po 13000km na tym filtrze to udostępmnię auto na podpięcie pod kompa :)

 

Opublikowano
30 minut temu, Użytkownik007 napisał:

Jeżeli ktoś chciałby sprawdzić jaką mam masę popiołów po 13000km na tym filtrze to udostępmnię auto na podpięcie pod kompa :)

Będą to wskazania które ni jak się mają do oryginału.

ECU wylicza te dane na podstawie algorytmu zaszytego w sterownik ale bazując na charakterystykach oryginalnego DPF-a.

Opublikowano
2 minuty temu, Pawelkiwi napisał:

Będą to wskazania które ni jak się mają do oryginału.

ECU wylicza te dane na podstawie algorytmu zaszytego w sterownik ale bazując na charakterystykach oryginalnego DPF-a.

ale bedzie mozna sprawdzic kiedy i co ile sie wypala...

Opublikowano

Oczywiście że tak. To nadal istnieje w ECU.

Opublikowano

Założyłem już kilka zamienników do aut i wszystko jeździ. 

Nawet JMJ budowali mi Dpf do nissan Murano - nowy 10500zł, budowa dpfa 1700zł naprawdę się postarali żadnych udziwnien, wszystko bez problemu pasowało.. 

Passat i A3 także pojechaly z Dpfem z allegro. 

Najgorsze ze mechanicy podłączaja kompa i nie czytają błędu tylko widzą słowo kluczowe DPF już chu... umarł w butach do wykastrowania,  jak dzisiejszą u mnie skoda superb 2.0 CR - wystarczyło wymienić czujnik różnicowy za 150zł i dziękuję. 

Opublikowano

Paweł ty masz silnik bpw 140KM?

pytam bo ja mam taki i quattro i wg mnie to auto ma strasznie słaby dół... jeżdzę nim od roku prawie i do około 2000obr ono kiepsko sie zbiera a przy ruszaniu jak za mało gazu dodam to bardzo łatwo je zdusić aby zgasło. Może to przez napęd 4x4, nie mam porównania z takim samym autem, wczesniej jezdziłem Audi 80 2,0benzyna i tam nie było mowy o takim zjawisku z dwójki bez gazu mogłem ruszyć :)

Opublikowano
Paweł ty masz silnik bpw 140KM?

pytam bo ja mam taki i quattro i wg mnie to auto ma strasznie słaby dół... jeżdzę nim od roku prawie i do około 2000obr ono kiepsko sie zbiera a przy ruszaniu jak za mało gazu dodam to bardzo łatwo je zdusić aby zgasło. Może to przez napęd 4x4, nie mam porównania z takim samym autem, wczesniej jezdziłem Audi 80 2,0benzyna i tam nie było mowy o takim zjawisku z dwójki bez gazu mogłem ruszyć [emoji4]

BPW tak maja z ospalym wstawaniem turbo u mnie pełne doladowanie jest przy 2000rpm, rozwniez wstawialem logi dynamiczne z grupy 11 na forum bo myslalem ze cos nie tak, ale okazalo sie ze to normalne uzytkownik forum zamiescil wykres z hamowni audi a4 b7 bpw z przed xx lat z przebiegiem 50kkm i to samo.

Aa i dodam ze jestem po wycieciu dpf egr, i wymiannie turbiny na nowa orginalna

Po prostu tak jest napisany program

Dla pewnosci zrob sobie logi.

 

Myślę że jak nie bedziesz pomagał silnikowi gazem przy ruszaniu twoja dwumasa długo nie wytrzyma.

 

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Opublikowano
W dniu 8.11.2017 o 22:42, SotoM napisał:

Najgorsze ze mechanicy podłączaja kompa i nie czytają błędu tylko widzą słowo kluczowe DPF już chu... umarł w butach do wykastrowania,  jak dzisiejszą u mnie skoda superb 2.0 CR - wystarczyło wymienić czujnik różnicowy za 150zł i dziękuję. 

A najlepsi są Ci którzy przy zapchanym DPF-ie lub uszkodzonym EGR-e wymieniają przepływomierz bo tak im wywala w diagnostyce :)

Opublikowano
Godzinę temu, Pawelkiwi napisał:

A najlepsi są Ci którzy przy zapchanym DPF-ie lub uszkodzonym EGR-e wymieniają przepływomierz bo tak im wywala w diagnostyce :)

No jak mało pokazuje to pewnie uszkodzona :P:D

Większość laików tak pomyśli, ale mechanik raczej powinien ogarnąć wszystkie symptomy problemu i umieć wyciągnąć właściwe wnioski  :facepalm::decayed:

Opublikowano

Od strony wlotowej widać katalizator ( tak na wygląd blaszany ), od wylotowej ceramikę DPF-a o standardowej konstrukcji :hi:

Jak zamontujesz i zrobisz kilka tysiaków to napisz jak się sprawuje :)

Opublikowano

Czy po wymianie DPF'a i wyzerowaniu Carbon mass [g] trzeba także wyzerować zapełnienie Particle filter load [%]? Po wymianie wynosi ona 15% zapełnienia ale jest to wartość z starego filtra przed wymianą. Czekać na regenerację czy można to jakoś programowo wyzerować? Czy ta wartość (ze stargo filtra) ulegnie obniżeniu po regeneracji?

 

21112017 DPF.png

Opublikowano
4 minuty temu, dude5 napisał:

Czy po wymianie DPF'a i wyzerowaniu Carbon mass [g] trzeba także wyzerować zapełnienie Particle filter load [%]? Po wymianie wynosi ona 15% zapełnienia ale jest to wartość z starego filtra przed wymianą. Czekać na regenerację czy można to jakoś programowo wyzerować? Czy ta wartość (ze stargo filtra) ulegnie obniżeniu po regeneracji?

 

21112017 DPF.png

powinno się wyzerować po najbliższej regeneracji. U mnie cyklicznie jest po ok 400 km niezależnie od zapełnienia.

Opublikowano

Zapełnienie zaczęło spadać po zwykłej jezdzie, narazie do 13%. Zobaczę czy spadnie do zera przy najbliższej regeneracji. Dodaje zdjęcia filtra orginalnego Audi, rok produkcji 2006 tak samo jak samochodu, przebieg 260tys, ilość popiłu na kompie w momencie wymiany wynosiła 76g. Ile można za niego dostać w skupie?

 

Webp.net-resizeimage (4).jpg

Webp.net-resizeimage (9).jpg

Webp.net-resizeimage (5).jpg

Webp.net-resizeimage (6).jpg

Webp.net-resizeimage (8).jpg

Webp.net-resizeimage (7).jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...