Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie o silniku 1.8 ADR w Audi A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ADR bardzo problematyczny silnik i osprzet Nie polecam

CO ty gadasz??

problematczny?

pod jakim kątem bo mi sie wydaje ze poza kabłami wn i swiecami nie ma sie co tam zepsuć.

U mnie mimo 350tys chodzi jak zegarek

A tak problematyczny Elektryka sypie się czy to a4 czy a6 Podzespoły silnika bardzo bardzo drogie I z tego co wiem to kilku znajomych tez narzeka ogólnie na a4 b5 Sam mam ten model i znam problemy a elektryków w okolicy brakuje do tego auta :) A gdy juz ktos chce kupic Audi to blagam zwróćcie uwagę na zaciski hamulcowe aby nie były LUCASA lecz firmy ATE

Opublikowano

Problem z elektryką? W jakim sensie? Bo mam B5 ponad 6 lat i nigdy nic z elektryki mi się nie posypało - a przepraszam, ostatnio zaśniedział mi styk na czujniku bocznego uderzenia który sam dokładałem.

Opublikowano

elektryka he dobre. Jak sie kupuje auto z allegro za marne grosze i to jeszcze po powodzi to sie nie dziw.

Opublikowano

Mi też wiele rzeczy się posypało ale akurat do silnika nie mam zastrzeżeń. Jeździ 10 lat na LPG 2 gen., nie ma łatwego życia ale spisuje się bardzo dobrze.

Drugi raz bym go nie kupił ale tylko dlatego że nie ma możliwości podniesienia mocy jak 1.8T, na pewno nie przez awaryjność.

Co do osprzętu to wymieniłem tylko pompę wody i nic więcej.

Opublikowano

Pompa wody jest na osobnym pasku, co uważam za wielki plus. Nie trzeba wymieniać pompy podczas wymiany rozrządu a i w drugą stronę, nie trzeba ruszać rozrządu podczas wymiany pompy. Zimniejsza to też ryzyko uszkodzenia silnika podczas niespodziewanej awarii pompy wody.

Jak wymieniasz pompę wody nie ruszając rozrządu? Pod kołem zębatym są śrubki mocujęce pompę i trzeba odktęcić to koło zębate więc i trzeba zrzucić pasek.

Opublikowano

Pompa wody jest na osobnym pasku, co uważam za wielki plus. Nie trzeba wymieniać pompy podczas wymiany rozrządu a i w drugą stronę, nie trzeba ruszać rozrządu podczas wymiany pompy. Zimniejsza to też ryzyko uszkodzenia silnika podczas niespodziewanej awarii pompy wody.

Jak wymieniasz pompę wody nie ruszając rozrządu? Pod kołem zębatym są śrubki mocujęce pompę i trzeba odktęcić to koło zębate więc i trzeba zrzucić pasek.

odkręcasz całą obudowę pompy,razem z pompą i całość wychodzi,

nie trzeba ruszać w ogóle rozrządu

Opublikowano (edytowane)

Pompa wody jest na osobnym pasku, co uważam za wielki plus. Nie trzeba wymieniać pompy podczas wymiany rozrządu a i w drugą stronę, nie trzeba ruszać rozrządu podczas wymiany pompy. Zimniejsza to też ryzyko uszkodzenia silnika podczas niespodziewanej awarii pompy wody.

Jak wymieniasz pompę wody nie ruszając rozrządu? Pod kołem zębatym są śrubki mocujęce pompę i trzeba odktęcić to koło zębate więc i trzeba zrzucić pasek.

odkręcasz całą obudowę pompy,razem z pompą i całość wychodzi,

nie trzeba ruszać w ogóle rozrządu

nie brałem tego pod uwagę....... sory!

Edytowane przez wojtek79
Opublikowano

przerabiałem to wczoraj

Opublikowano

Mam 1.8 adr od 3 lat, jeżeli chodzi o silnik, 350 tys i rosnie i żadnego z nim problemu.... oby oleje i filtry wymieniać na czas, fakt pompe wody również musiałem wymienić, świece,przewody i korpus od czujników temperatury gdyż wciąz plyn uciekał.... Co do spalania max 12 l gazu przy prędkościach 180- 190km/h to nie jest duże spalanie jak na moją noge, co do tego to jestem bardzo zadowolony... kolezke drożej wychodzi przejechanie takiej samej ilości kilometrów audi 80 1.9 tdi a jeździ spokojnie i wiem ze dba o swoje autko... Jak dla mnie jeden z lepszych silników w audi a4... Pozdrawiam

Opublikowano

Ja mam adr z 97 kupiłem w roku 2013 trochę zrobiłem przy nim, ostatni wyrwało mi świecę z głowicy i musiałem zrobić mały remont ale jestem zadowolony bo rekompensuje mi to komfort i wykonanie tego auta poniżej dokładam moją książkę serwisowa parę rzeczy wymieniłem niepotrzebnie ale jeszcze pojeżdżę ze dwa lata i najważniejsze auto nie rdzewieje to warto zainwestować,

na 90% napraw i części posiadam faktury.

 

image.png.f5ef6c7f10c40693ec201cc1a580e1e8.png

 

image.png.969db448ffd1d1396fc2a1b1989f702d.png

 

image.png.dc4e162573b90cbf078f80a521a37dff.png

 

w sumie auto przez dwa lata kosztowało mnie

21185,6

do wymiany jeszcze przekładnia kupiona i czeka bo ten remont silnika nie był planowany w następnej kolejności sprzęgło myślę że dwumasa będzie ok

ale warto bo to audi

Opublikowano

Miałem ADR'a przez 2 lata, na początku wymieniłem tylko przewody i świece, potem normalna eksploatacja olej, filtry. Dla mnie rozwiązanie pompy wody na pasku klinowym jest dobre. Nie porównuje go do Hondy ani do żadnej innej marki, kolega ma civic'a V z silnikiem 1.5 i ją chwali choć dwa razy przez 4 lata robił remont silnika. Silnik ADR polecam, nie zawiódł mnie ani razu, jedyny mój problem w tym aucie to było immo ale to pod koniec i tak został sprzedany. Ogólnie polecam. pozdr.

Opublikowano

Witam. Ja od 2 lat mam 1.8 ADR i jestem zadowolony. Wiadomo że trzeba było zrobić niektóre rzeczy ale podjąłem się sam remontu całego silnika i powiem ze jeżdżę już drugi rok i mam spokój. Wiadomo eksploatacje trzeba robić na bieżąco. Zdj poniżej czego się podjąłem. Oczywiście nagrzewnica była do wymiany :)

IMG_20191205_170850.jpg

IMG_20191202_181636.jpg

IMG_20191129_194828.jpg

IMG_20191129_194803.jpg

IMG_20191128_214336.jpg

 

Chce dodać że nigdy nie widział LPG 

Opublikowano

Silnik 1.8adr mam taki od 2011r do dzisiaj jezdzi, jak kupiliśmy to mial przejechane 220tys dzisiaj ma 602tys przy przebiegu 260tys zamontowalem gaz i jezdzi bardzo dobrze jezdzilem nim do niemiec przez 6 lat oprócz podstawowych wymian rozrzadu i oleju to byla wymieniona uszczelka pod glowica i przeplywka poza tym auto jezdzi do dzisiaj. Spalanie benzyny okolo 8l cykl mieszany gazu pali 10l do predkosci 150km więc szczerze mogę polecić ten motor 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...