tomekpal Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 Witam wszystkich. Jakiś czas temu zaświeciła się w moim A4 95r. 1.9 TDI kontrolka air bag. Po kontroli na VAG-u stwierdzono, że taśma poduszki powietrznej kierowcy jest do wymiany. Zakupiłem zatem taką "tasiemkę" i własnoręcznie ją wymieniłem. Czas roboty to nieco ponad 1 godzina. A wyglądało to tak: Najpierw odłączamy akumulator, żeby wszystko przebiegło bezpiecznie, wyciągamy maksymalnie kierownicę do siebie, a później: 1. odkręcamy poduszkę - czyli dwie śrubeczki umieszczone od tyłu kierownicy - klucz imbusowy 2. odpinamy przewód poduszki powietrznej, wystarczy mocno chwycić i z czuciem pociągnąć za czerwoną końcówkę 3. wyciągamy plastyk koło licznika - pociągamy go do siebie, nie jest mocowany żadnymi śrubami 4. odkręcamy górną pokrywę kolumny kierownicy - dwie śrubki są umieszczone od dołu kolumny kierownicy, po dwóch stronach, potrzebny jest długi i cienki śrubokrent 5. odłączamy przewody w tych dwóch kostkach, są to przewody które wychodzą z taśmy poduszki i łączą się ze wskazanymi na zdjęciu kostkami 6. po odłączeniu poduszki, co już zrobiliśmy, roztacza się taki widok. Na samym środku jest wciskany plastyk, który delikatnie podważamy i wyciągamy, ale wcześniej rozłączamy złączkę po lewej stronie 7. po wyciągnięciu plastyku i odłączeniu wtyczki, widzimy 4 duże śruby i 4 małe śrubeczki, które odkręcamy w pierwszej kolejności kluczem specjalnym, nie wiem jak on się precyzyjnie nazywa ale jest to kształt 6-io ramiennej gwiazdki i wyciągamy delikatnie tą ramienną blachę z układem scalonym 8. po wyciągnięciu tej blachy, odkręcamy śrubkę mocującą przewód połączony z blaszką z lewej strony (nr 1 i 2 na zdjęciu) a następnie wyciągamy luźną śrubkę (nr 3 na zdjęciu). Następnie odkręcamy te duże 4 śruby umieszczono na rogach używając klucza nasadowego nr 22) 9. po odkręceniu tych śrub mamy taki widok 10. powoli zdejmujemy tą całą nakładkę, uważając aby nie powypadały 4 sprężynki służące za podkładki i zabieramy się za demontaż blaszki pokazanej na zdjęciu. Odkręcamy 2 śrubeczki, taką specjalną końcówką jak wcześniej (nr 1 na zdjęciu), następnie śrubę, która mocuje kierownicę (klucz nasadowy nr 24) - (nr 2 na zdjęciu) i delikatnie wyjmujemy końcówkę z plastykowego ruchomego ogranicznika (nr 3 na zdjęciu). Uwaga: kierownica cały czas pozostaje na swoim miejscu, ściągamy ja na samym końcu. 11. następnie odkręcamy pozostałe nam ostatnie 4 śrubki (śrubokręt krzyżak) mocujące taśmę do tyłu kierownicy i trzymając ręką taśmę z tyłu kierownicy zdejmujemy kierownicę. 12. wymontowana taśma wygląda tak: WYMIENIAMY TAŚMĘ I WSZYSTKO MONTUJEMY W ODWROTNEJ KOLEJNOŚCI UWAGI: Niestety aby wymontować taśmę musimy rozkręcić cały środek kierownicy. Po wymontowaniu taśmy, bezwzględnie należy uważać aby nią nie kręcić, tzn. można to robić ale trzeba ją później ustawić w pozycji pierwotnej. Gdy przekręcimy ją o 360 stopni, to po montażu i zakręceniu kierownicą po prostu ją zerwiemy, bo "jej braknie". Dlatego należy uważać przy zakupie używanej taśmy i kupić ją z pewnego źródła (ja kupiłem używkę i po montażu jest OK). Po montażu nie obejdzie się bez wizyty u mechanika i podpięciu VAG-a w celu skasowania błędu, bo pomimo montażu sprawnej taśmy kontrolka air bag dalej będzie się świeciła. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.
banshee Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 bardzo fajny artykuł, akurat wymieniam kiere :> podziękowania
chemik29 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Witam. A jak nie dzaiła mi klakson, to tez jest wina tej tasmy?? kontrolka poduszek mi nie swieci tylko nie dziala mi klakson. klakson raz działał raz nie jak skrecalem kierownica dzialał teraz juz wogóle nie działa.
_Solar_ Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 tomekpal kluczem specjalnym, nie wiem jak on sie precyzyjbie nazywa ale jest to kształt 6-io ramiennej gwiazdki ten klucz to TORX torx t25 jeśli się nie mylę
Dawid0 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 jeszcze można połączyć z postem o regeneracji taśmy poduszki.... był gdzieś na forum.... tylko teraz nie moge znaleść
lutas Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 1. odkręcamy poduszkę - czyli dwie śrubeczki umieszczone od tyłu kierownicy - klucz imbusowy Dla uściślenia dodam tylko, że nie są to śruby imbusowe lecz gwiazdkowe, jednak fakt faktem że odpowiednio dobranym imbusem też da się je odkręcić. Aby jednak robić to zgodnie ze sztuką i nie "objechać" ich dookoła - zdecydowanie bezpieczniej użyć odpowiednio dobranej gwiazdki.
tomekpal Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2010 dawno nie zaglądałem do tego mojego postu. zamieniłem linki do zdjęć na miniaturki i teraz dużo lepiej to wygląda, a co do tego klucza to pewnie macie rację ale ja zawsze odkręcałem te śrubki imbusem i było OK.
lutas Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 a za opis duży plus, bardzo przydatny dla kogoś kto tego wcześniej nie robił [br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 16:10_________________________________________________ Gdy przekręcimy ją o 360 stopni, to po montażu i zakręceniu kierownicą po prostu ją zerwiemy, bo "jej braknie". Dlatego należy uważać przy zakupie używanej taśmy i kupić ją z pewnego źródła (ja kupiłem używkę i po montażu jest OK). Mając odrobinę czucia w rękach można taką taśmę wycentrować wg liczby obrótów i bardzo uważnego wyczucia oporu gdy taśma "nie chce iść dalej". Nalezy tak ustawić środek aby w każdą stronę dało się wykonać pełne 3 obroty (o 360 stopni), potem zaczyna się opór. Oczywiście nie wolno kręcić na siłę gdy opór się pojawi. Warunkiem jest oczywiście to że ktoś już wcześniej takiej taśmy nie założył na kierownicę i nie zerwał.
WinterOOOO Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 Siema Mam taką małą prośbę. Mógłbyś opisać które przewody są od klaksonu?? Z góry dzięki
lutas Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 Siema Mam taką małą prośbę. Mógłbyś opisać które przewody są od klaksonu?? Z góry dzięki Jak zdejmiesz kierownicę - przewód od poduszki jest 2-żyłowy i ma czerwoną wtyczkę, natomiast przewód od klaksonu jest 1-żyłowy i ma białą wtyczkę. od drugiej strony (za taśmą) też łatwo je rozróżnić - prostokątna wtyczka od klaksonu ma wykorzystany tylko jeden pin.
Voucher Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Nie wiecie może czy jesli przekładam cały środek (airbag, zwijak itp.) z jednej kierownicy do drugiej kierownicy to czy również będę musiał podpiąć auto pod VAGa celem wykasowania błędu?
lutas Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Nie wiecie może czy jesli przekładam cały środek (airbag, zwijak itp.) z jednej kierownicy do drugiej kierownicy to czy również będę musiał podpiąć auto pod VAGa celem wykasowania błędu? Jeśli zrobisz to wszystko przy odłączonym aku to nie powinno być potrzeby wykasowania błędu.
PaWeł111 Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 witam morze macie rozpiskę pinów do czerwonej wtyczki czy to bez znaczenia ???
agusia59 Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 a ile taka taśma kosztuje? bo u mnie tez swieci cały czas kontrolka od AIRBAG i stawiam tez na taśme
lutas Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 a ile taka taśma kosztuje? bo u mnie tez swieci cały czas kontrolka od AIRBAG i stawiam tez na taśme 50-80 zł używka. Ceny nowych raczej kosmiczne.
kalik Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 witam morze macie rozpiskę pinów do czerwonej wtyczki czy to bez znaczenia ??? Bez znaczenia jest kolejność tych pinów. Ps. Morze to może być Bałtyckie. Szanujmy swój język.
davidoff82 Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Jakim kluczem odkręcamy kierownicę? Chodzi o demontaż całej kierownicy.
Rafal_ Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Jakim kluczem odkręcamy kierownicę? Chodzi o demontaż całej kierownicy. nr. 24
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się