bartezxc Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów Odkąd kupiłem Audi zaczęły się tylko problemy Sprawa wygląda następująco wydaje mi się, że auto zbyt mocno kopci na biało. Gdy stoje w korku i spoglądam w lusterko wydaje mi się, że, moje auto kopci nieco mocniej niż inne. Przyglądałem się temu co wydobywa się z rury wydechowej i wygląda to na parę wodną. Problem występuje na ciepłym i rozgrzanym silniku, podczas rannego odpalenia nie widać wydobywającego się oparu - dopiero po kilku chwilach jak złapie pierwszą temperaturę pojawiają się kłębki dymu. Sprawdzałem stan oleju nie ubywa i nie przybywa, płynu w zbiorniczku wyrównawczym ubyło około 300 ml/1000 km czyli jakiś ubytek jest. Węże od chłodnicy da się ścisnąć. Po pełnym rozgrzaniu i odkręceniu korka od zbiorniczka słychać głośne psssyt i ucieka ciśnienie wtedy minimalnie podnosi się poziom płynu chłodniczego około 1-2 mm. Podczas dodawania i ujmowania gazu nie widzę baniek z powietrzem - natomiast górną rurką zbiorniczka wydobywa się płyn (to chyba normalne). Płyn bez oleistych plam, czysty. Korek od oleju bez mazi na bagnecie również. Nie zauważyłem jakiś wycieków. Czy to mimo wszystko może być uszczelka pod głowicą? A może jakaś inna przyczyna. Kolega podpiął jakiś czas temu auto pod vaga i pojawiły się następujące błędy: https://drive.google.com/file/d/0B3dtkXcustBeZUlyclF1VkwxbW5EcGNzbFd2T0N2ZEpxc2lj/view?usp=sharing Dodatkowo krótki filmik https://drive.google.com/file/d/0B3dtkXcustBebndBenRiZGtFZ3c/view?usp=sharing Bardzo Was proszę o pomoc. Serdeczne dzięki Bartek
sawul Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 (edytowane) Sprawdż ciśnienie na cylindrach żeby uszczelkę wyeliminować. Edytowane 4 Grudnia 2014 przez sawul
damian111 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 u mnie też tak jest jak jest zimno na dworze to kopci nie martwię się tym bo wszystko trzyma stan
bartezxc Opublikowano 4 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2014 Ok postaram się podjechać do jakiegoś mechanika na sprawdzenie kompresji. Już o tym myślałem. u mnie też tak jest jak jest zimno na dworze to kopci nie martwię się tym bo wszystko trzyma stan No właśnie u Ciebie trzyma stan a u mnie ubywa płynu chłodniczego ;/ A czy te błędy które po podłaczeniu komputera zostały wykazane, mogą mieć jakiś wpływ na dymienie ?
rafal9119 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 A katalizator posiadasz w aucie? Jak nie to juz wiesz dlaczego tak kopci na biało.
jacek70 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Ubywa płynu bo może masz wyciek? O tej porze roku to na biało wszystkim kopci. Nie ma znaczenia czy to on,pb czy lpg.
pioteros Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Mój tez kopci jakby więcej niż inne auta ale jest to raczej normalne, wydech polprzelot, bez kata i LPG... Wiec póki co ja bym nic nie ruszał ewentualnie poszukał wycieków płynu bo jak będzie wyciek to będziesz miał spokojna głowę
bartezxc Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 A jak najłatwiej zlokalizować wyciek ? Słyszałem że są jakieś preparaty w płynie do uszczelniania tylko niewiem czy to wogóle warto lać ??
jacek70 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Nie jest to najlepsza pora roku na taką pracę ale jeśli już to karcher,mycie silnika i potem obserwacja skąd cieknie.
bartezxc Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 No właśnie szczególnie, że w tym silniku zlokalizowanie jakiegokolwiek wycieku jest arcytrudne Jest tam tyle napchane wszystkiego Bo jeżeli faktycznie byłby to wyciek to bardzo niewielki i pewnie odparowuje szybciej niż zdąży kapnąć. PS. znacie jakiś dobry warsztat w Poznaniu który dobrze ogarnia tematykę Audi. Dzwoniłem dziś do kilku ale wszędzie chcieli mierzyć kompresję na zimno ;/
pioteros Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 zadnych dodatkow, bo moze ci sie pozapychac chlodnice a jeszcze gorzej nagrzewnica czy pompa wodydodaje sie pigment ktory swieci w swietle UV i wszystko widac jak na tacy
zola18 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 proponuje sprawdz czy nie cieknie ci z pod czujnika temperatury lub tego króćca pod nim jak u mnie ubywało płynu to właśnie tam tędy zabezpieczenie które trzyma czujnik rozsypało się jak tylko je dotkłem, szukałem wycieków jak auto stało (czy nie ma plam pod nim itp i nie było a płynu i tak mi ubywało ) dopiero jak motor był rozgrzany to tam mi płyn uciekał. A dymmienie to o tej porze może występować choc kiedyś słyszałem że nadmierne dymienie występuje też jak w zbiorniku od LPG jest woda lub jej nadmiar ale nie zweryfikowałem jeszcze nigdzie tego może ktos z was spotkał się z taką opinią albo sprawdzał to w autopsji?
bartezxc Opublikowano 11 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2014 proponuje sprawdz czy nie cieknie ci z pod czujnika temperatury lub tego króćca pod nim jak u mnie ubywało płynu to właśnie tam tędy zabezpieczenie które trzyma czujnik rozsypało się jak tylko je dotkłem, szukałem wycieków jak auto stało (czy nie ma plam pod nim itp i nie było a płynu i tak mi ubywało ) dopiero jak motor był rozgrzany to tam mi płyn uciekał. A dymmienie to o tej porze może występować choc kiedyś słyszałem że nadmierne dymienie występuje też jak w zbiorniku od LPG jest woda lub jej nadmiar ale nie zweryfikowałem jeszcze nigdzie tego może ktos z was spotkał się z taką opinią albo sprawdzał to w autopsji? DZiękuję na pewno też to sprawdzę Zauważyłem jedną nieprawidłowość. Mianowicie gdy temp. na wskaźniku osiągnie 90 stopni to nadal mam zimną dolną rurkę od zbiorniczka wyrównawczego ;/ Górną rurką po dodaniu gazu przelewa się płyn. Czy to może mieć wpływ na kopcenie? Co ewentualnie powinienem teraz zrobić ? Coś jest zapowietrzone ?
rafal9119 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Zauważyłem jedną nieprawidłowość. Mianowicie gdy temp. na wskaźniku osiągnie 90 stopni to nadal mam zimną dolną rurkę od zbiorniczka wyrównawczego ;/ Górną rurką po dodaniu gazu przelewa się płyn. Czy to może mieć wpływ na kopcenie? Co ewentualnie powinienem teraz zrobić ? Coś jest zapowietrzone ? Nie ma to wpływu na kopcenie. Sprawdz na klimatroniku czy faktycznie masz te 90 C na kanale 49 lub 51. Bo licznik lubi przekłamywac.
bartezxc Opublikowano 11 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2014 Zauważyłem jedną nieprawidłowość. Mianowicie gdy temp. na wskaźniku osiągnie 90 stopni to nadal mam zimną dolną rurkę od zbiorniczka wyrównawczego ;/ Górną rurką po dodaniu gazu przelewa się płyn. Czy to może mieć wpływ na kopcenie? Co ewentualnie powinienem teraz zrobić ? Coś jest zapowietrzone ? Nie ma to wpływu na kopcenie. Sprawdz na klimatroniku czy faktycznie masz te 90 C na kanale 49 lub 51. Bo licznik lubi przekłamywac. Możesz mi to objaśnić? Mam podpiąć Vaga i na kanale 49 sprawdzić temperatury ?
Magicbattle Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 nie. na klimatroniku klikasz jednoczesnie obieg zamkniety i nawiew na przednia szybe. pozniej plusem albo minusem od temperatory ustawiasz kanal 49 albo 51 i zatwierdzasz obiegiem zamknietym wtedy pokazuje ci sie wskazanie takie jak w vagu
bartezxc Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2014 Na kanale 49 temp. w granicach 84-96 stopni (na zegarze pełne 90) temp. silnika na kanale 51 - 90 stopni.
rafal9119 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 odpal kanał 49 i tak sobie jezdzij. . Być może czujnik pokazuje 100 C dlatego ze termostat sie nie otwiera. Miałem tak samo. Dolny wąż był ciaglę zimny a na zegarach było 90C. Po odpaleniu kanału 49 temp wahała się w granicach 90-104 C po wymianie termostatu na zegarach 90 C i na klimatroniku 88-93 C. Dolny wąż ciepły.
twir Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Kolego Bartek czy rozwiązałeś swój problem bo ja mam podobnie? uszkodzona uszczelka była przyczyną ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się