Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Weryfikacja kąta wtrysku. Potrzebna pomoc. 2.5 tdi AKE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie potrzebuje pomocy w określeniu czy kąt wtrysku w moim samochodzie jest prawidłowy.

BS-ie wychodzi

LATE 4.6* ATDC

EARLY 14.4 BTDC

Spróbuje wrzucić zdjęcia z VCDS-a

<a href=http://zapodaj.net/2b2924316dacb.jpg.html>IMG_20141207_093707.jpg</a>

<a href=http://zapodaj.net/db50f12bfe39a.jpg.html>IMG_20141207_093658.jpg</a>

<a href=http://zapodaj.net/0b3fc14fb047e.jpg.html>IMG_20141207_093544.jpg</a>

Edytowane przez danielciagala
Opublikowano

Zbyt późny powinien być w granicy 2.0 ATDC niektórzy ustawiają w granicy 0 ATDC ja osobicie tez miałem za późny 3.0 ATDC przostawiłem na 2.0 ale ciężko palił na zimnym obecnie mam 0.4 - 0.6 ATDC i jest ok

Opublikowano

zrob normalne logi i wrzuć tak jak bóg przykazuje!!!!

Opublikowano (edytowane)

Dzięki Przemku :-) O taką konkretną odpowiedź mi chodziło. We wtorek będzie regulacja :-)

Powiedz mi jeszcze jak będe ustawiał powiedzmy na 2 to kręce kołem pasowym zgodnie ze wskazówkami zegara?

Edytowane przez danielciagala
Opublikowano

Jeśli kat jest zbyt późny tak jak w twoim przypadku to kręci my kołem pompy zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara czyli w prawo ;) ciesze się ze mogłem pomoc

Opublikowano

Czyli tak jak myślałem. Dzięki :-)

Opublikowano

Witam, mam problem. Po wymianie wałków rozrządu , odebrałem auto od mechanika i pojawił się problem z odpalaniem, na zimnym kręci długo a po odpaleniu chodzi cholernie nierówno przez kilka sekund. Na ciepłym opala okej.
Wklejam screeny.
Rozgrzałem auto do 90*C i wyszło tak:
fc55a5db4d722b03med.png7151f922ebeb7556med.png

Podejrzewam że jest źle ustawiony kąt, ktoś może powiedzieć cco jest źle i w którą stronę ? (mechanik pewnie będzie wiedział, ale dla mojej wiedzy i weryfikacji jego wiedzy ;) )

Pozdrawiam :)

Opublikowano (edytowane)

Ja też miałem problem z odpalaniem na zimnym, kąt ustawiłem na 0 (+ -0,5) Silnik zaczął miękko pracować, dużo lepiej odpala i wreszcie ma swoją moc. Gdy ustawiałem na 1,1-5 silnik bardzo twardo pracował. A ustawiającym życzę meeeega wielkiej cierpliwości, mi zajęło to ponad 1,5 godziny.

Edytowane przez GOLI
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jeśli ktoś mi powie co jest źle , i jak, oraz o jaką wartość przestawić , w którą stronę itp, to może ogarnę sam.
Czy trzeba do tego demontować pas przedni z chłodnicami i blokować rozrząd ? Czy jest szansa zrobić to w zakresie podstawowej wiedzy mechanicznej i cierpliwości ? :)
Chyba że oddać do mechanika który wymieniał wałki i ustawiał rozrząd.

Opublikowano

Nic nie demontujesz - wszystko idzie zrobić bez rozbierania przodu. Potrzebujesz laptopa, klucz i dużo cierpliwości...

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Poregulowałem na własną rękę i z 3.2 BTDC przekręciłem przeciwnie do wskazówek zegara i przejechałem do 3.8 ATDC :D
Ale cofnąłem ustawienie zgodnie z kierunkiem zegara i mam tak:

LATE 0.2 - 0.4 * ATDC Jest dobrze, tak zostawić ?

Silnik przestał chodzić jak stary zetor tylko łagodnie tak płynnie jak na v6 przystało:)
Ciekawe jak odpali rano... Bo do tej pory palił bardzo źle.
:)

No i mamy problem , minęła godzina od regulacji, silnik wystygł i odpala z wielkim problemem.. rozrusznik kręci jak szalony a auto odpala może po 3-4 sekundach.. Jakieś pomysły ? Więcej na ATDC ? Czy może ustawić bardziej na BTDC ?

Edytowane przez falko29
Opublikowano

Ustawienia kąta wtrysku sprawdzałes oczywiście na rozgrzanym do +-90st ??

Opublikowano (edytowane)

Tak, oczywiście na silniku 90*C
Silnik mam po remoncie wałków rozrządu, przed tym odpalał "z półobrotu" a po remoncie i wg słów mechanika- "Ustawieniu pompy na ustawienia fabryczne" to samochód odpalał kiepsko. Mając 2.8 btdc silnik odpalał trudno i bardzo nierówno - parę sekund słychać było jakby się dusił krztusił
Teraz na ustawieniu 0.2* / 0.4* ATDC silnik chodzi łagodniej, odpala na wszystkie cylindry , ale odpala po kilku sekundach kręcenia..
Czy dążyć do większej wartości ATDC czy wrócić do BTDC ?

Edytowane przez falko29
Opublikowano

Przy dobrze ustawionym rozrządzie powinno być +-1 ATDC na late. Może problem z dawką startową masz - odpala ciężko na zimnym czy gorącym ?

Opublikowano

A jaka pewność że masz dobrze ustawiony rozrząd? Przy wymianie wałków jest milion możliwości walnięcia się. A wtedy nigdy nie dojdziesz do ładu z pompą. A skoro twierdzisz, że po wymianie wałków się pogorszyło to ja bym zaprowadził autko do tego kto te wałki wymieniał, niech się przyłozy

Opublikowano (edytowane)

Chyba tak zrobię że oddam auto...
Rano grzebałem w vagu i obecnie mam ustawione 1.0 atdc. Pali na zimnym tragicznie.. kreci i z trudem odpala, ale po odpaleniu pracuje równo. Na ciepłym odpala idealnie.
Jeśli jest ustawione np na 1 btdc wtedy chodzi bardzo nierówno przez sekundę-dwie,a potem pracuje dobrze.

Logi http://vaglog.pl/log_242558.html

Edytowane przez falko29
Opublikowano

Chyba tak zrobię że oddam auto...

Rano grzebałem w vagu i obecnie mam ustawione 1.0 atdc. Pali na zimnym tragicznie.. kreci i z trudem odpala, ale po odpaleniu pracuje równo. Na ciepłym odpala idealnie.

Jeśli jest ustawione np na 1 btdc wtedy chodzi bardzo nierówno przez sekundę-dwie,a potem pracuje dobrze.

Logi http://vaglog.pl/log_242558.html

jak kiepsko pali na zimnym to moze swiece nie grzeją z rana. Kąt masz ustawiny po stronie dodatniej czyli w dalszym ciagu przyspieszony. najlepiej dla naszych pomp jest ustawić po stronie ujemnej czyli jak już pisali na 1ATDC na late!

najlepiej wrzuc wszystkie logi , moze wspólnie cos wymyslimy.

000,001,003,004,007,013,014,018

Opublikowano (edytowane)

Chyba tak zrobię że oddam auto...

Rano grzebałem w vagu i obecnie mam ustawione 1.0 atdc. Pali na zimnym tragicznie.. kreci i z trudem odpala, ale po odpaleniu pracuje równo. Na ciepłym odpala idealnie.

Jeśli jest ustawione np na 1 btdc wtedy chodzi bardzo nierówno przez sekundę-dwie,a potem pracuje dobrze.

Logi http://vaglog.pl/log_242558.html

jak kiepsko pali na zimnym to moze swiece nie grzeją z rana. Kąt masz ustawiny po stronie dodatniej czyli w dalszym ciagu przyspieszony. najlepiej dla naszych pomp jest ustawić po stronie ujemnej czyli jak już pisali na 1ATDC na late!

najlepiej wrzuc wszystkie logi , moze wspólnie cos wymyslimy.

000,001,003,004,007,013,014,018

Czyli powinienem mieć ustawione 1* btdc ?? Sądziłem, że mam dążyć do atdc (mam vag 3.11) Wg programu który mam, pokazywało LATE 1* ATDC ,może loga zrobiłem w złym momncie ?

No to ustawie jutro na 1* btdc i zrobię wszystkie potrzebne logi ;)

A co do świec to będę musiał je pomierzyć, bo nie wiem czy dobre. Już w vagu wydłużyłem czas grzania świec :P

Edytowane przez falko29
Opublikowano

Ustaw na 1atdc i tak powinno być. Zrób logi tylko rozgrzej auto do minimum 85 stopni.

Opublikowano (edytowane)

No tak, tylko wg programu własnie teraz mam ustawione 1* ATDC na rozgrzanym 90*C Czyli program źle daje nagłówek i faktycznie mam 1* BTDC ??
Czyli powinienem zrobić teoretycznie na 1* BTDC by uzyskać fizycznie 1*ATDC ? :)

Edytowane przez falko29

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...