Jump to content
IGNORED

xenon czy zwykłe h7


Craacen
 Share

Recommended Posts

Witam. Posiadam przetwornice z całym okablowaniem xenonów, moje pytanie jest takie czy xenon mocno podnosi widoczność? jest sens montażu? ile (k) powinien mieć żarnik ? i jakie są najlepsze?

Link to comment
Share on other sites

Czy xenon podnośi dużo widoczność hmm nie nie podnośi dużo.

Podnosi zajeb*ście dużo

Najlepsze żarniki (k) są te które są w ori

Link to comment
Share on other sites

Kolego zamontowałem niedawno u siebie, ksenon 4300k różnica jest nieporównywalna na drodze widać dużo lepiej.

Link to comment
Share on other sites

hmmm ;) czyli nie ma co zwlekać i nakładać ;p szkoda że nie ma sprysków. ale to chyba nie jest priorytet ?

Link to comment
Share on other sites

No niestety w Polsce spryskiwacze przy ksenie są obowiązkowe do tego jeszcze samopoziomowanie lamp. Bez tego można stracić dowód. Osobiście uważam że to bardzo głupi przepis.

Link to comment
Share on other sites

No niestety w Polsce spryskiwacze przy ksenie są obowiązkowe do tego jeszcze samopoziomowanie lamp. Bez tego można stracić dowód. Osobiście uważam że to bardzo głupi przepis.

znam dużo osób które jeżdżą i nic im nie robią ;p znajomy z pracy przetwornice schował pod lampy i nic nie widać że ma xenon ;p ja zaryzykuje i wstawie zobaczymy jaki będzie efekt ;)

Link to comment
Share on other sites

pierwszy raz mam xenon w mojej lali.pierwszy i ostatni raz xenon kupilem. deszcz spadnie i nic nie widac;/ zwykle lamy sa lepsze:)

Link to comment
Share on other sites

Ja tylko piszę jaki jest u nas przepis a ludzi na zenonach jeździ bardzo dużo.

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie także jazda na xenonach oczywiście oryginalnych jest bez porównania do zwykłych h7. A decyzja i tak należy do ciebie co z tym zrobisz :)

Link to comment
Share on other sites

pierwszy raz mam xenon w mojej lali.pierwszy i ostatni raz xenon kupilem. deszcz spadnie i nic nie widac;/ zwykle lamy sa lepsze:)

Zwykłe lampy są na pewno tańsze, wystarczy zregenerować odbłyśnik, pomalować szkło i jest jak nówka.

Xenon wiadomo, żarniki i przetwornice drogie. Ale za to xenon generuje większy strumień świetlny i barwę 4300K zbliżoną do dziennego światła.

Link to comment
Share on other sites

To że przepis o xenonie spryskach i samopozomie jest głupi to twoje zdanie, według mnie jest bardzo mądry i powinni surowo go przestrzegać. Światło xenonowe jest o wiele mocniejsze od zwykłych żarówek, przez co duzo mocniej oślepia nadjeżdżających kierowców. Jesli wsadzisz dwa prosiuny do bagażnika do tego będziesz jechał w pięć osób to możesz oślepić nawet kierowców ciężarówek a gdy masz samopoziom to komputer sam obniży sobie lampy.

Nie myśl tylko że ty masz dobrze bo twoje światła mocno świecą, przypomnij sobie jak sie czujesz jak buraki na bixenonie mija sie z tobą na długich i wtedy zastanów sie po co jest ten przepis. Żeby zrozumieć trafność przepisu trzeba pojeździć duzo w ciągu nocy, po tygodniu w trasie oczy masz tak wrażliwe że po takim błyśnięciu nie widzisz nic przez 300m.........

Link to comment
Share on other sites

Co prawda to prawda xenon w nocy potrafi oślepić tak że "gwiazdy widać".

Link to comment
Share on other sites

a źle ustawione h7 TO NIE??

ILU LUDZI SIĘ WIDZI ze źle ustawionymi światłami, zawsze zastanawiam się jak przechodzą przeglądy?

Link to comment
Share on other sites

W/g mnie xenony powinny być obowiązkowym wyposażeniem tak jak pasy bezpieczeństwa. Wpływają na bezpieczeństwo bo więcej widać oraz poprzez układ poziomowania również wspomagają bezpieczeństwo ale tych nadjezdzajacych z przeciwka.

Wiele osób zapomina w zwykłych światłach skręcić regulatorem w dół jak coś wrzuca do bagażnika albo z tyłu ktoś usiądzie.

wysłane z Commodore 64

Link to comment
Share on other sites

Jak najbardziej rozumiem samopoziomowanie. Ale co ma do tego przepis o samoczyszczeniu lamp czyli spryskiwacze. To nie czyści a tylko leje i moczy. To tak jak gdyby myć samochód bez używania szczotki( lub gąbki jak kto woli)

Link to comment
Share on other sites

Według przepisów jesli lampa jest brudna to swiatło się rozprasza i również moze oślepiać. Tak jak pisze kolega wyżej przepisy a praktyka to dwie zupełnie inne sprawy.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem chęć posiadania xenonów, ale przepisy to przepisy. Nielegalnie montowany HID oślepia innych i nie wiem, dlaczego ludzie tego nie rozumieją. Wymagane są spryskiwacze reflektorów i samopoziomowanie. Tyle w temacie. Pewnie się wszyscy obrażą i na mnie najadą itp. itd., ale miśki powinny się ostro za to wziąć, zresztą tak samo jak za te pseudoledowe paski a'la dzienne montowane w kratki zderzaków...

Po kupnie auta miałem HID. Fakt, świeciły świetnie w nocy, a wyglądały jeszcze lepiej, ale co z tego - poszły do kosza. Inwestycja w ori xenony to za drogi interes. Gdy się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej kupić dobre H7 i będzie ok. ( choć do ksena daleko)niż chinola który zwie się zennon i ma bardzo krótką żywotność. Dla zasobnych polecam ory + sprysk + poziom.

Link to comment
Share on other sites

mnie kosztowało to tylko 2godziny czasu bo komplet HID już miałem ;p jeśli nie podpasują żaden problem wstawić normalne h7 a póki co zobacze jak sie będzie sprawował xenon


czyli kto jeżdzi na xenon bez sprysków i poziomu i sobie chwali ?

Link to comment
Share on other sites

Kolego zakładasz HID a pytasz o xenon nie porównuj xenonu tym bardziej ORI do HID bo to dwie różne bajki pytasz o xenon a zakładasz hid to nie to samo ! choć zasada działania podobna.

Link to comment
Share on other sites

Kolego zakładasz HID a pytasz o xenon nie porównuj xenonu tym bardziej ORI do HID bo to dwie różne bajki pytasz o xenon a zakładasz hid to nie to samo ! choć zasada działania podobna.

no ok nie znam sie , jak bym sie znał to bym nie pytał ;p wiec w czym jest różnica ?

Link to comment
Share on other sites

Hid dużo tańszy, Nienaprawialny świeci ciut gorzej od oryginalnego, mruga i często psuje się

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dodatkowo często zakłóca pracę innych urządzeń w samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

Różnica jest jak między adidas i adibas...

wysłane z Commodore 64

Link to comment
Share on other sites

Hid dużo tańszy, Nienaprawialny świeci ciut gorzej od oryginalnego, mruga i często psuje się

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Poza tym, że tańszy, to cała reszta nie do końca. Wg. mnie lepiej świeci niż ori, czy mruga i się psuje :eusathink: Kiedyś w aucie miałem ponad dwa lata, oczywiście lampa w soczewce, a nie jak niektórzy w halogenowych montują :facepalm: Nic się nie psuło, nic nie mrugało, ani nie było żadnych zakłóceń.

Co do idei, powiem tak. Młodość i brak doświadczenia na drodze powoduje takie głupie decyzje. Obecnie mam hidy w przeciwmgłowych, bardziej dla bajeru, gdyż tych świateł w ogóle nie używam. Jeżdżę tak ponad rok i jest ok. Bardzo dobrze świci - 5000K.

Jak koledzy wcześniej zauważyli. HIDy, nie kompletne ori xenonym, czy bixenony powinny być karane mandatem i zabraniem dowodu. Oslepia tych z na przeciwka, ale i tych poprzedzających. Czasem aż chciało by się wyjść i rozpier...lić temu komuś lampy.

Można mieć halogenowe źle ustawione, ale one nigdy aż tak nie rażą, jak hidy, czy xenony.......wyboru każdy dokona sam. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji zapytam. Gwerty zrobił mi lampy na soczewce z A6C7. Czy mogę włożyć ori przetwornice z żarnikami 4300, żeby wyglądało jak normalne światło i nie rzucało się w oczy?

Link to comment
Share on other sites

Ori przetwornice tylko z ori żarnikami. Są bardzo podatne na uszkodzenia zakładając podróby.

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji zapytam. Gwerty zrobił mi lampy na soczewce z A6C7. Czy mogę włożyć ori przetwornice z żarnikami 4300, żeby wyglądało jak normalne światło i nie rzucało się w oczy?

Najprawdopodobniej uszkodzi Ci przetwornice chiński żarnik. Choć znajomy w pasku B5 kupuje tylko jakieś chinole za 20 zł i kupę lat śmiga. Nie wiem tylko jakie ma przetwornice....

Link to comment
Share on other sites

Hid dużo tańszy, Nienaprawialny świeci ciut gorzej od oryginalnego, mruga i często psuje się

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Poza tym, że tańszy, to cała reszta nie do końca. Wg. mnie lepiej świeci niż ori, czy mruga i się psuje :eusathink: Kiedyś w aucie miałem ponad dwa lata, oczywiście lampa w soczewce, a nie jak niektórzy w halogenowych montują :facepalm: Nic się nie psuło, nic nie mrugało, ani nie było żadnych zakłóceń.

Co do idei, powiem tak. Młodość i brak doświadczenia na drodze powoduje takie głupie decyzje. Obecnie mam hidy w przeciwmgłowych, bardziej dla bajeru, gdyż tych świateł w ogóle nie używam. Jeżdżę tak ponad rok i jest ok. Bardzo dobrze świci - 5000K.

Jak koledzy wcześniej zauważyli. HIDy, nie kompletne ori xenonym, czy bixenony powinny być karane mandatem i zabraniem dowodu. Oslepia tych z na przeciwka, ale i tych poprzedzających. Czasem aż chciało by się wyjść i rozpier...lić temu komuś lampy.

Można mieć halogenowe źle ustawione, ale one nigdy aż tak nie rażą, jak hidy, czy xenony.......wyboru każdy dokona sam. :wink:

te były z rok u brata w audi i było ok ;) teraz ja wrzuciłem do siebie i narazie też jest ok ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...