WYSKUN Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 Odnosnie plukanki. Jest napisane zeby silnik pochodzil na wollnych 15min. A jak sie go potrzyma na 2tys obr to lepiej nie bedzie?
marcinch001 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 12 minut temu, WYSKUN napisał: Odnosnie plukanki. Jest napisane zeby silnik pochodzil na wollnych 15min. A jak sie go potrzyma na 2tys obr to lepiej nie bedzie? Jak chcesz zatrzeć silnik to możesz i na 4 tyś obrotów trzymać - tak jak jest napisane na płukance na obrotach minimalnych przez ok 10 min , wlewasz przez bagnet do rozgrzanego silnika .
Terry Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 Zmieniałem wczoraj olej z Motula Xcess 5W40 na Liqui Moly high tech 5W40 przed wymianą wlałem płukankę liqui moly pro line stary olej został wymieniony przez odessanie nowego oleju weszło ok 4,1L stan na bagnecie prawie max ale mam wątpliwość czy aby cały syf został wyciągnięty, może bezpieczniej będzie jeśli powtórze procedurę wymiany jeszcze raz metodą tradycyjną przez korek spustowy?
Tobike Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 Na pewno trochę starego oleju z płukanką zostało. Kontroluj kolor oleju na bagnecie ale myślę że możesz na tym zrobić 5 tyś.km.
maniu$ Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Nie chcę zakładać nowego tematu, bo ten wydaje się odpowiedni: koledzy jak to jest z tą płukanką, warto??
przem8 Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 3 godziny temu, maniu$ napisał: Nie chcę zakładać nowego tematu, bo ten wydaje się odpowiedni: koledzy jak to jest z tą płukanką, warto?? Nie zaszkodzi i trochę syfu wypłucze ale nie sprawi, że z zasyfionego silnika zrobi się lustereczko. Płukanka wskazana jest przy zmianie oleju na inny. Stosując markowe produkty nic się nie stanie chyba, że uszczelnienia silnika trzymają się dzieki nagarowi ale to już totalna skrajność
aiwer Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 Oleje dobrej jakości mają już w sobie "środki czyszczące". Pierwszy raz użyłem płukanki przy ostatniej zmianie oleju, nie zauważyłem lepszej pracy silnika, za to zauważyłem większy pobór oleju Pewnie się cos rozszczelniło... Od wymiany zrobilem 8K km i musiałem dolać ok 1l oleju co wg mnie jest lekką przesada. Nie widzę plam oleju pod samochodem więc coś sie poci. Zauważyłem mokre przy napinaczu... Czyli płukanka 30-40zł a wymiana uszczelniacza napinacza pewnie ze 200zł. Tak oto sobie poprawiłem Więcej tego nie zastosuje. Nie i już
maniu$ Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 14 godzin temu, przem8 napisał: Nie zaszkodzi i trochę syfu wypłucze ale nie sprawi, że z zasyfionego silnika zrobi się lustereczko. Płukanka wskazana jest przy zmianie oleju na inny. Stosując markowe produkty nic się nie stanie chyba, że uszczelnienia silnika trzymają się dzieki nagarowi ale to już totalna skrajność Właśnie, bo wydaje mi się że problemem mojego samochodu może być, jak to ty trafnie nazwałeś "syf", masz jakieś doświadczenie z takimi płukankami?, w ogóle na jakiej zasadzie to działa?
Brzeziak Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 A ja gdzieś słyszałem opinie że zbyt agresywna płukanka może oderwać większe "kawałki" syfu który może skutkować zatkaniem smoka w misce i zatarciem silnika. Ile w tym prawdy? nie mam pojęcia. Jak juz ktoś wyżej wspomniał markowe oleje maja same w sobie "środki czyszczące" i moim zdaniem lepszym wyjściem od płukanki jest po prostu częstsza zmiana oleju. Np. nie co 10 tys. tylko co 5-8. Wtedy taki olej również wypłucze nam brud.
przem8 Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 8 godzin temu, maniu$ napisał: Właśnie, bo wydaje mi się że problemem mojego samochodu może być, jak to ty trafnie nazwałeś "syf", masz jakieś doświadczenie z takimi płukankami?, w ogóle na jakiej zasadzie to działa? Stosuję do tej pory płukankę z liqui moly i po tym nic niepokojącego się nie stało. Robiłem w dwóch silnikach 1.8t, w których zatkany był smok olejowy przez nagar i pod pokrywą zaworów też za czysto nie było i u kolegi w volvo z bliżej nieokreślonym przebiegiem (w tym przypadku spalanie oleju spadło o połowę). Markowe płukanki nie zawierają agresywnej chemii, która może zniszczyć uszczelnienia i nie mają takiej mocy, że oderwie płaty nagaru, które zatkają magistralę olejową. Dobre oleje mają środki czyszczące, a zastosowanie płukanki co 2-3 wymiany oleju może wspomóc ten proces, takie moje zdanie. Osobiście widziałem co spływa z olejem po takim płukaniu i na pewno warto stosować w silnikach, które jeździły na longlajfach i mają skłonności do odkładania nagaru, tak jest w przypadku silników 1.8t.
aiwer Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 Wymiana oleju co 8-10 tys i nie trzeba żadnych płukanek. U mnie wychodzi co 4 miesiące także nikt mi nie zarzuci, że nie dbam o silnik.
maniu$ Opublikowano 18 Lipca 2017 Opublikowano 18 Lipca 2017 Dnia 14.07.2017 o 08:24, aiwer napisał: Wymiana oleju co 8-10 tys i nie trzeba żadnych płukanek. U mnie wychodzi co 4 miesiące także nikt mi nie zarzuci, że nie dbam o silnik. Nom okej, ale przecież na zdrowy chłopski rozum i tak nawet przy częstych wymianach oleju jakiś nagar się tworzy, i co by nie mówić na pewno negatywnie wpływa to na silnik...
maniu$ Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Dodam jeszcze, że nie robię to z nadmiaru wolnego czasu, tylko staram się naprawić jakoś problem...
przem8 Opublikowano 31 Lipca 2017 Opublikowano 31 Lipca 2017 Godzinę temu, maniu$ napisał: Także jak koledzy, pomożecie? Zrób tą plukanke i zalej dobry olej. Jak systematycznie wymieniasz olej syntetyczny to nie ma prawa Ci sie zaden nagar tworzyć. Jak chcesz to porzadnie to zrób plukanke, wyczyść miske olejowa i smok, pokrywe zaworów i górę silnika w miarę możliwości
maniu$ Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 20 godzin temu, przem8 napisał: Zrób tą plukanke i zalej dobry olej. Jak systematycznie wymieniasz olej syntetyczny to nie ma prawa Ci sie zaden nagar tworzyć. Jak chcesz to porzadnie to zrób plukanke, wyczyść miske olejowa i smok, pokrywe zaworów i górę silnika w miarę możliwości A powiedz mi kolego, czy poradzę sobie z tym sam? potrzebna mi jest jakaś specjalistyczna wiedza aby taką płukankę zrobić???
kusy04 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Z płukanką to sobie poradzisz ale ze ściągnieciem michy może być problem bo jest z tym trochę zabawy.
maniu$ Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 18 godzin temu, kusy04 napisał: Z płukanką to sobie poradzisz ale ze ściągnieciem michy może być problem bo jest z tym trochę zabawy. JAk coś to w sumie do pomocy tam może kogoś wytrzasne, w sumie mam paru kumpli "miłośników moto" tylko koledzy doradzicie mi który najlepiej żebym wybrał preparat? waham się pomiędzy: https://www.forte-nwe.pl/produkty/czyszczenie-systemu-smarowania-top-end-treatment a tym: https://www.forte-nwe.pl/produkty/czyszczenie-ukladu-smarowania-motor-flush chociaż jeszcze w sumie znalazłem preparat, który podobno powoduje wzrost mocy - co jest bardzo kuszące :D: https://www.forte-nwe.pl/produkty/wzrost-kompresji-i-mocy-silnika-oil-fortifier ps. tylko nie rozumiem o co chodzi z tą "kompresją"...
KINIAM Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Nie znam tych produktów, 1 i 3 to dodatki do nowego/świeżego oleju. Ten środkowy to jest Flush, za pierwszym razem 2 opakowania na 4 litry oleju. Czytaj dokładnie opis stosowania.
KINIAM Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 A ceny sprawdzałeś ?. 2 opakowania Flusha Forte to 150 zł. Polecam dobre środki Liqui Moly te w opakowaniach po 0,5 litra produkt 1019 ok. 45-55 zł za opakowanie lub 2662 ok. 30-40 zł opakowanie. To jeszcze Ci wystarczy na dodatek do oleju CeraTec.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się