Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AJM znikający olej i wysokie spalanie


skorek11xn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, od pół miesiąca obserwuje w samochodzie kilka poważnych problemów. Pierwszym z nich jest sp***rzający nie wiadomo gdzie olej. Na początku miesiąca został zmieniony na Motul XCESS8100 5W40. Poprzedni właściciel nie udzielił mi informacji jaki był do tego silnika lany olej, zatem wyszedłem z założenia, że skoro każą domyślnie lać pełny syntetyk, to taki zaleję. Zmieniłem przy okazji filtr powietrza i filtr oleju. Obydwa Knecht. Powodem wymiany była sygnalizacja komputera o niskim poziomie oleju. Od tego czasu zrobiłem około 2000km i regularnie sprawdzam poziom oleju. Zniknęła połowa tego co po wymianie znajdowało się na bagnecie. Mam wyciek przy zaworze EGR, ale wątpie że cieknie tam na tyle, żeby ubyło aż 2L. Od spodu silnika sucho. Wiem też, że mam trochę oleju w przewodach między IC a turbiną. Silnik nie kopci, nie ma problemu z odpalaniem, mocy nie ubyło, ani nie przybyło. Jakieś pomysły, gdzie zacząć poszukiwania?

Dodam jeszcze, że od miesiąca mam wysokie spalanie, dochodzi do 9L na 100km, mimo że auto jeździ 2/3 czasu na trasach przelotowych, cały czas dogrzane, pali około 8L na trasie, do 9 w mieście. Nie jeżdżę jakoś specjalnie, 120km/h maks, zazwyczaj 110km/h. Nie butuje w ogóle tego samochodu, na zimno ciągne do 2k rpm, rozgrzany do 2,5k rpm, więcej nie mam potrzeby. Nie zależy mi na spalaniu 5L/100km bo to raczej nierealne, nie jeżdżę też ślamazarnie, raz w tygodniu wjeżdżam na prosty odcinek autostrady żeby go przedmuchać, ale widać, nic to nie daje. Zdaje się, że powinien palić w okolicach 7L, a nie więcej..

Edytowane przez skorek11xn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wlany zły olej, musi byc norma 505.01

podstawa to logi Kolego, bez tego ani rusz w diagnozie usterki

podjedz na najblizszy spot w Twojej okolicy, tam Koledzy ci pomoga


ubytek olejuu mo,ze byc spowodowany nieszczelnoscia turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, na bagnecie miedzy minimum a maximum jest 1L wiec jesli zalałeś na max i masz w polowie miedzy min a max wiec ubylo ci 0,5L oleju a nie 2L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia:

-zawór ciśnienia odmy na pokrywie zaworów, na łączeniu lubi się olej sączyć albo pocić.

-uszczelka pokrywy zaworów

-plastikowy króciec od odmy - przykręcony do bloku silnika, często po latach eksplatacji plastik pęka

-uszczelka miski oleju.

Wyczyścić początek dolotu (od turbo do icka), włożyć odmę do butelki, przejechać 1k km i sprawdzić ile jest oleju w dolocie.

Jeśli jest olej w dolocie to turbo przepuszcza, po ilości oleju można stwierdzić w jakiej jest kondycji.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dev - na opakowaniu mam informację, że olej spełnia normę 505.01, przy kupnie i zalewaniu oleju sprawdzałem czy na pewno ją spełnia.

Mozgu - zawsze to jakaś pociecha, mała, ale zawsze :)

Hezen - jak tylko odłożę proszki i wyjdę z łóżka to deptam do garażu posprawdzać. Dzięki za info, na pewno dam znać co i jak.

Co do turbiny, to nie wiem skąd się ten olej bierze ale od góry coś leje na metalowe przewody, które docierają do turbo, jeśli to przewody olejowe, to być może spod nich. Wątpię że EGR zalewa od góry turbinę w takim stopniu. Szkoda żeby turbo było do roboty w tej chwili bo chciałem silnik doprowadzić do zadowalającej kondycji i trochę go zmodzić, min większą turbawką, nowymi pompkami, zmienionym dolotem i wzmocnioną korbą, potem program, ale to lipton ..

Edit / nie dziwota, że olej nie spełnia normy, bo podałem nie ten co mam heh. Motul Specyfic 5W40

Edytowane przez skorek11xn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wyczyścić początek dolotu (od turbo do icka), włożyć odmę do butelki, przejechać 1k km i sprawdzić ile jest oleju w dolocie.
Jeśli jest olej w dolocie to turbo przepuszcza, po ilości oleju można stwierdzić w jakiej jest kondycji.

mam pytanie odnośnie OCT

czym zaślepić wlot powietrza do turbo? Czy korek 3/4 cala z kołnierzem będzie dobry?

przewód podłączony do odmy puszczam pionowo w dół do butelki, ale rozumiem że ma być tam przepływ powietrza? poprostu luźno do butelki, a sama butelka stabilnie w pionie ma zbierać olej i syf?

Mam dość sporo oleju w dolocie, chcę wykluczyć odmę/turbo. Turbo ostatnio czyściłem, na ośce jest delikatny luz wzdłużny i poprzeczny ( łopatki nie dotykają ścianek). Mam nadzieję, że turbo dobre. jestem na etapie robienia logów, co pewnie też coś podpowie. Jakie zrobić?

Czy mierzenie ciśnienia kompresji w cylindrach coś więcej podpowie?

Na bagnecie też oleju trochę ubywa, po wymianie zrobiłem ok 1500 tyś i zeszła ok 100 ml ( miałem poniżej środka miarki a dziś prawie na końcu tej zakropkowanej części)

I jeszcze pytanko odnośnie profesjonalnych OCT. w zbiorniczkach są dwa otwory. Jeden domyślam się służy do wprowadzenia węża od odmy, a drugi? idzie do turbo?

np. http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiornik-odmy-na-olej-d1-spec-rajdy-i4892498078.html

Zimą bym nie ryzykował, ale w pozostałe pory myślę, że fajna sprawa. tylko muszę sprawdzić ile oleju leci przez odmę. SIlnik ma najechane 302000 km ori i turbina jest ori. silnik ATJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślep w piz*u. Najprościej wytnij z blachy na wzór starej uszczelki z tym że bez utworu :)

egr mam wymieniony na nowy, poprzedni właściciel to zrobił. jest suchy.

Ale nie o to pytałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobię test, tylko poczekam na cieplejsze dni. włożę przewód w butelkę i zobaczę ile oleju wywala mi odma z silnika. Trochę jestem zaniepokojony tym ubywaniem oleju. Mam zalany ori vw zrobiłem ok 2000 km i musiałem dolać ok 150 ml, w ten sposób to taniej wyjdzie pokrywę kupić bo na olej nie wyrobię. Wiem ( zmnieniałem coller, bo stary rozwaliło nie wiem czemu ) że w dolocie pełno oleju. I zastanawiam się czy ten olej był/jest wciągany dalej czy tak zostaje w dolnym przewodzie przed IC...

Turbo możliwe, że też puszcza, bo raczej nie było ruszane przez 300 tyś km. Dopiero ja czyściłem kierowniczki. Turbo ori z 2000 r, tak samo gruszka ori gareta.

Auto ma moc, wcześniej miałem błędy doładowania, turbinka ma małe luzy, gwiżdże trochę ( najgłośniej jak zimna ).

Chciałem zrobić logi dynamiczne ale boję się że znowu coś wystrzeli mi w układzie ( wcześniej chciałem trochę pogonić autko i przy ok 3500 obr/min rozszczelnił się właśnie iC, może właśnie przez nadmiar oleju w układzie...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( zmnieniałem coller, bo stary rozwaliło nie wiem czemu )

Odpowiedź jest bardzo prosta, przeładowanie turbo - zbyt duże ciśnienie w dolocie rozwaliło icka.

Podepnij vaga, bankowo błąd 575.

Jeśli masz zapchaną geometrię, wysokie spalanie to pompki do sprawdzenia.

Odmę w butelce trzymaj tylko na czas sprawdzenia czy przepuszcza turbo, nie kupuj OCT , nie warto go montować.

W całym dolocie ma być olej, ten olej nie jest tam bez powodu! doszczelnia turbo i cały dolot, on pełni role też filtrującą bo masa mikro brudów które filtr powietrza nie zatrzymał osiada właśnie na ściankach dolotu w tym oleju, ten olej jest spalany przez silnik, chyba lepiej spalić go niż wylać do kosza? te opary smarują silnik, kolejny atut to dzięki oparom w dolocie łatwo wykryć nieszczelność bo najzwyczajniej w świecie w tym miejscu się będzie pocić, same plusy, jedyny minus w polaczeniu z pracującym egr zasyfia się kolektor ssący i wloty w głowicy ale to wystarczy raz na 200tys km wyczyścić

Silnik ma już trochę przejechane, ma prawo brać olej, turbina ma prawo przepuszczać w końcu ma już "trochę" przejechane.

Pisałeś że Twoje turbo ma luz wzdłużny, jeśli jest duży to turbo szrot, a jak jest mały - do 1,5mm to jeszcze troszkę pohula.

Najczesciej zbyt duże ciśnienie między turbiną a katalizatorem powoduje luz wzdłuży turbiny ,a więc zapychany katalizator którego lepiej wydłubać/wyciąć.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dużo oleju w dolocie to się lepiej tym zająć jak najszybciej, bo jak Ci go turbina dmuchnie to już motorowni nie zatrzymasz :kwasny: , Wtedy to się tylko modlić żeby sprzęgło wytrzymało przy próbie zatrzymania silnika wyjącego na piekielnych obrotach :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak turbo się wysra to w ciągu 1sek zamknie obrotomierz :decayed:

Na razie może gdybać co z turbiną, niech podepnie vaga i sprawdzi błędy.

Odme niech wrzuci w butelkę i przejeździ 1k km i będzie wiedział ile oleju mu ubyło i ile jest w dolocie.

Należy pamiętać że nawet przy zdrowej turbinie będzie olej w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy zmienił puszczające turbo i grzał sobie autko przed garażem, po chwili silnik zaczął dziwnie przebierać, więc wsiadł do auta troszkę przygazował i wtedy silnik poszedł na max obroty.Udało się go zgasić po chwili, niestety dwie korby skrzywiło :facepalm: , okazało się, że nie pomyślał i nie wyczyścił dolotu po tamtej dmuchawce(było go dużo w icku).Wiadomo, że olej w dolocie zawsze jest, ale jak go jest dużo to już trochę strach :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. (ten sam silnik)Olej miałem zmieniany ponad 7k km temu. Na początku(po wlaniu) na bagnecie był na środku. Wczoraj sprawdzałem na mrozie i było delikatnie poniżej minimum.(wiem, że na mrozie zawsze będzie mniej, ale te około 0,5l ubyło) Też boję się o przepuszczające turbo. Słyszałem, że AJM pali olej, ale chyba nie aż tyle. Zrobiłem foto:
nxkeavcu.jpg

Edytowane przez Radol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy TDI pali olej. Mój spala ok. 1.1l na 12 tys. W dolocie mam delikatny film olejowy ale ic pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym strzale w ic miałem błąd 17964 (1556). Obecnie żadnego błędu. Po tym strzale obrotomierz poszedł na max ale po sekundzie sam opadł na normalne obroty wiec zapewne troszkę oleju zassalo. Pompki sprawdzałem na logach statycznych. Są ok. Najpierw wyczyszcze dolot troche potem butelka i dopiero spróbuję zrobić logi dynamiczne. Turbina ma luzu wzdluznego ok 1 mm. Poprzeczny też jest ale mniejszy. Sprawdzane na zimnym i wyjetym turbo.

u mnie małe wnioski...

odma poszła do butelki a rurę wzdłuż zderzaka dokładnie wyczyściłem

zrobiłem ok 300 km trasy, nie żałowałem obrotów ale przy wyższych prędkościach ( w sumie ok 140km/h jakieś krótsze odcinki), no ale nie o to chodzi

wynik:

w butelce ok 50 ml oleju ( myślę, że nawet ponad)

w przewodzie przed IC, wkładam palce i też pełno oleju.

na bagnecie widzę że już ubyło ( liczę rzędy kropeczek na bagnecie).

cóż teraz zrobić?

jeszcze zmierzę ciśnienie w cylindrach, aby wykluczyć silnik. Jak to wygląda w ATJ?

pozostaje wymiana pokrywy ( jakie pasują? ) i regeneracja turbo ( gdzie polecacie? )

silnik raczej nie kopci, turbo gwiżdże zarówno w górę obrotów jak i po puszczeniu gazu. Jak zimny to bardziej słyszalne. ( 1200-2000 obr)

wydaje się lekko zamulone ale ciężko mi się odnieść...

czy warto lobić logi dynamiczne? tu się trochę boję że znowu turbo przeładuje albo zaciągnie olej, czy mogę w takim stanie robić logi? bo jestem bardzo ciekawy jakie cyfry turbo pokaże.

Sam wirnik ma luzy, wzdłużne i poprzeczne. ok 1 mm

przebieg turbo 302 tyś km

bardzo dziękuje z góry za pomoc, to nowe autko, pierwszy diesel i ciężko mi to ogarnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...