Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rodzaje silników 3.0 TDI w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, DareQ napisał:

W 204PS nie bylo Quattro :thumbdown:

Dzieki. Do tego jeszcze nie doszedlem. W takim wypadku, nie bylo tematu. W rachube wchodza tylko 240 lub 245.

Edytowane przez Krzysiek.Bln.
Opublikowano

Witam. Rozważam zakup 3.0 tdi 245 km. Przebieg auta 80000tys. Warto interesować się tym silnikiem? Na co zwrócić uwagę przy kupnie?

Opublikowano

rozrząd, skrzynia , wtryski . Jesli auto miało wymieniany olej co 30 tyś to bardzo źle ale przy takim przebiegu może jeszcze nie być tragedii. 

Opublikowano

Mam pytanko. Czy silnik o kodzie CKVC jest wart uwagi? Auto ma przejechane 170km. 

Opublikowano

Ja spytam podobnie o silnik dcxa i skrzynie stronic skc  2017  3.0 218 koni 4x4,  jak ten motor ?

Opublikowano
Godzinę temu, jedenastka napisał:

Ja spytam podobnie o silnik dcxa i skrzynie stronic skc  2017  3.0 218 koni 4x4,  jak ten motor ?

218 konny to CSWB, seryjnie ośka opcjonalnie z quattro.  Skrzynia przy tym silniku tylko 7 biegowy S-Tronic. W tym mocniejszym 272 konnym masz zawsze quattro i 8 biegowy tiptronic.

Opublikowano

dodam że chodzi mi o a6 c7

Opublikowano
3 minuty temu, jedenastka napisał:

dodam że chodzi mi o a6 c7

Ja pisałem o A4 B9. W A6 218 konne silniki to CZVA ,CZVB oraz CRTE też  tylko z s-tronic. Dwa pierwsze 400 Nm ten trzeci 500 Nm. Dla porównania CRTD z 272 KM ma 580 NM ale w przeciwieństwie do A4 ma też s-tronic. 

Opublikowano

tak  CZVB kod a6 3.0   czy ma jakieś wady czy mieści się w średniej  ?

Opublikowano

Jak wszystkie VW EA897evo V6, rozrząd, stukające koła zębate wałków rozrządu, nieszczelny króciec płynu chłodniczego między głowicami oraz pompa oleju o zmiennym ciśnieniu. To są główne bolączki. 

Opublikowano

Jest jakaś różnica między silnikiem o oznaczeniu CDUC a CKVC?

Opublikowano

Przede wszystkim inna norma spalin. CDUC  ma EU5, CKVC EU 6 z AdBlue i katalizatorem SCR.

Oprócz tego znacznie różnią się od siebie. Inny blok silnika, inna glowica nr. 1, inne panewki na wale i korbach, inne tłoki (CDUC ma firmy Mahle, CKVB i CKVC firmy Federal-Modul), inne wałki rozrządu, inna pompa oleju, inna pompa HD, inny Rail, inna turbina, inny układ wydechowy itd. W sasadzie to całkiem inny silnik.

  • Dzięki 1
Opublikowano
W dniu 26.07.2022 o 08:23, Muskel1 napisał(a):

Przede wszystkim inna norma spalin. CDUC  ma EU5, CKVC EU 6 z AdBlue i katalizatorem SCR.

Oprócz tego znacznie różnią się od siebie. Inny blok silnika, inna glowica nr. 1, inne panewki na wale i korbach, inne tłoki (CDUC ma firmy Mahle, CKVB i CKVC firmy Federal-Modul), inne wałki rozrządu, inna pompa oleju, inna pompa HD, inny Rail, inna turbina, inny układ wydechowy itd. W sasadzie to całkiem inny silnik.

Czyli ten ckvc to gorszy silnik na słabszym osprzęcie?w porównaniu do cduc? W dodatku może sie zacierać?

Opublikowano

Nie rozróżniam kategoriami gorszy czy lepszy. Jest po prostu inny, a czy jest bardziej usterkowy Ci nie powiem, bo nie miałem CKVB/C.

Opublikowano
18 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie rozróżniam kategoriami gorszy czy lepszy. Jest po prostu inny, a czy jest bardziej usterkowy Ci nie powiem, bo nie miałem CKVB/C.

Orientujesz się czy ten ckvc miał zmienne ciśnienie oleju przez co silniki się zacierały?

Opublikowano

CKVC to generacja EA897 (a raczej EA896G2), mające pompę oleju na łańcuchu.

Dopiero od generacji EA897evo stosowali pompy olejowe o zmiennym wydatku.

Opublikowano

Panowie przymierzam się do zakupu Audi A4 Allroad, z silnikiem V6 3.0 TDI o oznaczeniu CDUC powiedzcie czy jest to silnik w miarę bezpieczny do zakupu, oprócz wiadomo sprawdzenia samej pracy motoru na miejscu etc,?

Opublikowano

Jaka jest różnica pomiędzy silnikiem capa a ccwa i który z nich lepiej wybrać 

Opublikowano

CAPA jest starszy i ma normę spalin Euro 4 , CCWA jest nowszy i ma normę spalun Euro 5.

Poza tym podstawowa różnica to pompa paliwa wysokiego ciśnienia i co za tym idzie inne ciśnienie panujące na szynie rail.

CAPA ma pompę Bosch CP1 z ciśnieniem 1600 Bar 

CCWA ma pompę Bosch CP4.2 z ciśnieniem paliwa 1800 Bar

 

Poza tym silniki te różnią się kilkoma innymi elementami, częściowo orurowaniem, innym kołem zębatym wałka rozrządu na drugim Bank...itd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...