Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silniki 1.8 TFSI LIFT 2012-2015 opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pytanie jak w temacie czy w silnikach 1.8 TFSI 170 KM z lat produkcji po 2013 roku zostały usuniete wady z poprzednich lat?Ma ktos na ten temat jakieś informacjie i doswiadczenie?

Opublikowano

Generalnie tak. Za mało tego jeszcze jeździ z większymi przebiegami żeby można coś więcej powiedzieć o awaryjności tej jednostki. Kolega @dziadek tym jeździł, i był zadowolony.

Opublikowano

Silniki 1.8tfsi po x.2011 oprocz pojemnosci nie maja nic wspolnego z tymi z przed tej daty. Sa to calkiem inne konstrukcje: blok polaczony w jednosc z kolektor wydechowym, wtrysk bezposredni i posredni czyli 8 wtryskiwaczy, turbo chlodzone cieczą a nie olejem , itp, itd ... Jest to jak napisalem calkiem inna konstrukcja która sie niestety tak samo nazywa co poprzednik

Opublikowano (edytowane)

Hmm... To są jednak te same silniki. 160KM(1 gen.) ma ten sam słupek i "wnętrzności" co 170KM(3 gen.). Peryferia maja tzw. modułową konstrukcje. Oprócz bloku, reszta się zgadza. :)

075067volkswagenbeetleturboandjettaglige

08e7bbd29b0963bc8d348254ac6bcae09376551d

75b7d7c7d621858fad9c25daa750b1927124551d

15ffde515315ba460669a4676918dd0d8182551d

c88d285d45becde47bfb036c4354624f4353551d

bda152603bdfd6c8446a5e3fc3250e694576551d

e830cb5c0192d6229366dfde28445d7c3719551d

7bccd9a1d7c8b621736b38a5a94b2ddf9774551d

Edytowane przez griga-st
Opublikowano (edytowane)

Jednak dla mnie jak :

- blok ( czyli główna cześć silnika połączona z kolektorem wydechowym ) jest inny ,

- góra ( wtryski w dolocie, plus główne razem 8 - czyli w jednym silniku mamy i wtrysk pośredni i bezpośredni) jest inna ,

- całkiem zmieniony układ chłodzenia ,

- nowy sterownik uniemożliwiający bardzo długo modyfikacje map silnika - teraz juz to chyba ogarniają ale trwało to 3 lata

- część osprzętu np turbina całkiem w innej technologii jej chłodzenia , pewnie jeszcze masa innych rzeczy ...

...to ciężko powiedzieć że to te same silniki bo co by musiało byc jeszcze innego żeby można było powiedzieć że są to inne konstrukcje ?

Pewnie są też wspólne części , to nadal VAG - wykorzysta na maksa to czego nie trzeba zmieniać bo po co zmieniać np tłoki , wał itp jeżeli jest to ta sama pojemność , ale ja sie będę upierał ze to całkiem inna konstrukcja.

Edytowane przez dziadek
Opublikowano

a z opinii serwisowej, ktoś coś wie czy może te 2-3 latki mają problemy takie jak poprzednie roczniki ?? :)

Opublikowano (edytowane)

Tam jest pasek czy nadal łańcuch?

Edytowane przez aldam
Opublikowano

Blok jest ten sam co w I i w II generacji. Jak napisałem( i narysowałem;) wyżej: to ten sam typoszereg EA888. Inne w trzeciej generacji są peryferia. Czyli łańcuch tez jest.

Opublikowano

ale jak piszą mniej obciążony ten łańcuch... :)

Opublikowano

Nom, piszą też że pali 5l na 100 :wink:

Opublikowano (edytowane)

przy 90km/h ciągłej 100km drogi prostej :wink:

mnie by bardziej interesowało ile takie auto pali w codziennej jeździe miejskiej, w korkach i nie tylko, na krótszych do 10km dystansach :)

10 spokojnie wciągnie czy szansa, że może mniej jak się delikatniej z gazem obsługiwać? :P

Edytowane przez kanu
Opublikowano

przy 90km/h ciągłej 100km drogi prostej :wink:

mnie by bardziej interesowało ile takie auto pali w codziennej jeździe miejskiej, w korkach i nie tylko, na krótszych do 10km dystansach :)

10 spokojnie wciągnie czy szansa, że może mniej jak się delikatniej z gazem obsługiwać? :P

Na odcinakach 8-10km przy normalnej jeździe 9-9,5l przynajmniej tak pokazuje

Opublikowano

no to znośnie, dzięki za info, zbieram zatem dalej dane o benzyniaku co by w przyszłości zamienić traktorka :wink:

Opublikowano

zbieram zatem dalej dane

Za moich mlodych lat to sie nazywalo kaska, forsa, siano, dudki, ale dane pierwsze slysze :D

Opublikowano

ale dane pierwsze slysze

No bo albo będzie mu dane kupic albo nie :wink:

Opublikowano

dane w sensie informacje, które powiedzą mi - kupuj teraz benzynę :P

a kasiorka się zbiera mozolnie... ;)

Opublikowano

No witam, silkiczek całkiem ok, moment robi całkiem przyjemne wrażenia, narazie zrobiłem 21 tys, spalanie śr mam 7,5 l - 70% miasto- żona jeździ do pracy,w trasie jak jade tak do 110 km/h to zawsze ponizej 6,5 l zejdę, jak wpadne na autostradę to wychodzi 8-9, generalnie nie jest źle. Chętnie zawirusuję motor ale jeszcze nie spotkałem firmy w Polsce co robi cjeb-y, poczekamy zobaczymy

Opublikowano

No witam, silkiczek całkiem ok, moment robi całkiem przyjemne wrażenia, narazie zrobiłem 21 tys, spalanie śr mam 7,5 l - 70% miasto- żona jeździ do pracy,w trasie jak jade tak do 110 km/h to zawsze ponizej 6,5 l zejdę, jak wpadne na autostradę to wychodzi 8-9, generalnie nie jest źle. Chętnie zawirusuję motor ale jeszcze nie spotkałem firmy w Polsce co robi cjeb-y, poczekamy zobaczymy

ile masz przejechane? co tak mało ci pali , bo ja mam 1300km i jak narazie to średnie spalanie wychodzi mi 9,8l/100km ( 80

% po mieście)a tylko tykam bo motor jeszcze na dotarciu ;)

Opublikowano (edytowane)

No witam, silkiczek całkiem ok, moment robi całkiem przyjemne wrażenia, narazie zrobiłem 21 tys, spalanie śr mam 7,5 l - 70% miasto- żona jeździ do pracy,w trasie jak jade tak do 110 km/h to zawsze ponizej 6,5 l zejdę, jak wpadne na autostradę to wychodzi 8-9, generalnie nie jest źle. Chętnie zawirusuję motor ale jeszcze nie spotkałem firmy w Polsce co robi cjeb-y, poczekamy zobaczymy

ile masz przejechane? co tak mało ci pali , bo ja mam 1300km i jak narazie to średnie spalanie wychodzi mi 9,8l/100km ( 80

% po mieście)a tylko tykam bo motor jeszcze na dotarciu ;)

W sumie mam 26 ,7 tys. też nie przesadzam z piłowaniem, myśle że poprostu mój spokojny tryb jazdy, poprzednie BRD też mwychodziło mi poniżej średniej forumowej

Edytowane przez Śmierć z nieba
Opublikowano

Ja zrobiłem swoim na razie 25 tyś. , średnie spalanie 9,8 l. - 80% miasto, reszta trasa. Na mieście rzadko schodzę poniżej 10 l. może dla tego, że mam multitrona a nie manuala. Jeżeli masz średnie 7,5 l. to w Brodnicy chyba nie ma korków :decayed: . Syndroom spalanie koło 10 l. jest całkiem normalne dla takiego silnika przy tej masie auta.

6 - 7 l. to pali mojemu koledze Rapid z silnikiem 1.6 TDI.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...