Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat instalacji CLH + DRL H7 w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie. Ja może jutro coś rusze, ale nie wiem jak z czasem.

Opublikowano

Kupcie gniazdo przekaźnika z dioda-takie można bez problemu dostać (sam takie kupiłem) podejrzewam, że łatwiej niż przekaźnik z dioda.

Nitro zdjęcia o które prosiłeś:

http://zapodaj.net/f8ae241486f77.jpg.html

http://zapodaj.net/da2e68390e4e0.jpg.html

http://zapodaj.net/ae411436ae504.jpg.html

http://zapodaj.net/0b9a3a8248c1c.jpg.html

Ogólnie dałem diode 5mm UV. Nie chciało mi się jej jakoś specjalnie gdzieś montować, no więc na szybko tak ją dałem.

Normalnie jest mocniejsza ta poświata, lecz na zdjęciach blado wyszła :wink:

Opublikowano

Dzięki za fotki :hi: W dzień widzisz ją bez problemu w pełnym słońcu?

Opublikowano

Widać ją fanie i bez problemu wystarczy. Co do pełnego słońca to Cie nie powiem bo od wtorku dziennie u nas szaro i pochmurno :P ale zawsze można ją trochę wyżej lub niżej dać także jak kto woli.

Opublikowano (edytowane)

Problem źle działającego podświetlenia rozwiązany. Trzeba wlutować w przewód idący z przekaźnika do wyłącznika CLH diodę zaporową, tak jak na foto

ae4913d86379775bm.jpg

Oczywiście to tylko prowizorka na zdjęciu, później dolutowałem z obu stron po przewodzie, nałożyłem koszulki termokurczliwe i zaizolowałem taśmą. Wszystko śmiga jak należy ale zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie jak działa moduł DRL a później przełączy się z automatu na bixy to po wyłączeniu auta znowu na kilka sek zapala się DRL. Też tak macie ?

Edytowane przez bart3kk
Opublikowano

Nie zaobserwowałem takiego zjawiska, ale szczerze nie zwracałem uwagi. Brawo za rozwiązanie problemu :thumbup1:

Ta dioda, to jakby przedłużenie przewodu z pin 3 DRL/CLH do pinu 86 przekaźnika, tak?

Gdzie taką diode kupię?

Opublikowano

Po prostu rozcinasz przewod i w niego wlutowujesz diode lub jakkolwiek inaczej chcesz. Kupisz w kazdym elektronicznym sklepie. Wazne jest aby byla wlutowana w odpowiednim kierunku

Opublikowano

Super, wielkie dzięki :hi: Zawsze mniej będzie oko drażnić.


Powiedz jeszcze, czy ta dioda ma jakieś parametry? Czy tylko 12V? To jest dioda Zenera?

Opublikowano

Kupujesz diode pod dany prad, ja wsadzilem taka bo mialem w domu. Ona chyba jest 1 albo 2 ampery. Ale to tylko do sterowania przekaznikiem sluzy wiec powinna wystarczyć

Opublikowano

Ok, jutro może gdzieś kupię, zaraz wlutuje :wink: Sprawdzę też, jak zachowują mi się dzienne. Po wyłączeniu silnika, zapalają Ci się na ok. sekundę dzienne, tak?

Opublikowano

Tak dokładnie, na sekunde czy dwie i gasna

Opublikowano

Ja do przekaźnika kupiłem gniazdo za 4 zeta i powiem wam że nie zauważyłem tego problemu ponieważ te gniazdo ma już wlutowaną diodę :)

8277acbf41bb2feamed.jpg

Opublikowano

U mnie podświetlenie działa normalnie.. Jeśli clh/drl jest na 1 to świeci 1. I nie mam żadnych diody.

Opublikowano

Ciekawe od czego to zależy. U mnie też działało normalnie a po naprawie alarmu jest inaczej....

Opublikowano

Ja u siebie nie mam żadnego alarmu. Pewnie zależy od użytego modułu i przekaźnika. Ja mam dokładnie takie same jak Ty i mam ten sam problem. Może przed naprawą nie zwróciłeś na to uwagi ?

Ta kostka do przekaźnika nie naprawi tego problemu bo ma diodę wpiętą równolegle do cewki, a my musimy założyć diodę w przewód idący do wyłącznika DRL.

Opublikowano

To w takim razie pewnie zależy od modułu DRL ? Bo u mnie jest git a moduł mam na pewno inny.

Opublikowano

Ja u siebie nie mam żadnego alarmu. Pewnie zależy od użytego modułu i przekaźnika. Ja mam dokładnie takie same jak Ty i mam ten sam problem. Może przed naprawą nie zwróciłeś na to uwagi ?

Ta kostka do przekaźnika nie naprawi tego problemu bo ma diodę wpiętą równolegle do cewki, a my musimy założyć diodę w przewód idący do wyłącznika DRL.

Zwróciłem uwagę, nawet mam zdjęcia, bo zwątpiłem. I tak jak mówie - wszystko było OK. Nieistotne już, ważne że temat rozwiązany.

Co do dziennych, to sprawdzałem rano i po wyłączeniu silnika palą się jeszcze przez ok. 2sek. Wieczorem sprawdzę, jak się zachowują, gdy wyłączę samochód na włączonych xenonach.

Bartek, sprawdzałem jak moduł się zachowuje po wyłączeniu auta na xenonach. Tak, jak u Ciebie, czyli zapalają sie dzienne na ok 3 sek.

To nie istotne, najważniejsze że podświetlenie bangla i to za 10 groszy :grin:

Opublikowano

No to dobrze, że bangla :D W b6 jest może jakaś regulacja czujnika światła ? Bo strasznie szybko wylączają mi się dzienne. I zauważyłem, że CLH jeszcze się nie załącza a dzienne też nie świecą. Czyli dzienne potrzebują więcej światła do załączenia niż CLH ?

Opublikowano

U mnie jest tak samo. Regulacji niestety u nas nie ma. A CLH ma osobny czujnik i być może jest mniej wrażliwy.

Ja mam wrażenie, być może mylne że to musi wszystko razem się jakoś dograć. Na początku, w dzień po wjechaniu do 30 metrowego tunelu włączał się xenon, ale po wyjechaniu na dzienne już mi nie przełączył. Teraz widzę, że wszystko jest OK. Kiedyś myślałem, że może trzeba by przemyć czujniki spirytusem lub tp, ale odpuściłem.

Opublikowano

U mnie jest tak samo. Regulacji niestety u nas nie ma. A CLH ma osobny czujnik i być może jest mniej wrażliwy.

Ja mam wrażenie, być może mylne że to musi wszystko razem się jakoś dograć. Na początku, w dzień po wjechaniu do 30 metrowego tunelu włączał się xenon, ale po wyjechaniu na dzienne już mi nie przełączył. Teraz widzę, że wszystko jest OK. Kiedyś myślałem, że może trzeba by przemyć czujniki spirytusem lub tp, ale odpuściłem.

Ja też to u siebie zauważyłem, ale wtedy była szarówa i może czujnik widział sens zostawienia xenonu.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...