grzes283 Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Opublikowano 27 Lutego 2015 Dokładnie. Ja może jutro coś rusze, ale nie wiem jak z czasem.
Szefcio Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Kupcie gniazdo przekaźnika z dioda-takie można bez problemu dostać (sam takie kupiłem) podejrzewam, że łatwiej niż przekaźnik z dioda. Nitro zdjęcia o które prosiłeś: http://zapodaj.net/f8ae241486f77.jpg.html http://zapodaj.net/da2e68390e4e0.jpg.html http://zapodaj.net/ae411436ae504.jpg.html http://zapodaj.net/0b9a3a8248c1c.jpg.html Ogólnie dałem diode 5mm UV. Nie chciało mi się jej jakoś specjalnie gdzieś montować, no więc na szybko tak ją dałem. Normalnie jest mocniejsza ta poświata, lecz na zdjęciach blado wyszła
nitroo Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Dzięki za fotki W dzień widzisz ją bez problemu w pełnym słońcu?
Szefcio Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Widać ją fanie i bez problemu wystarczy. Co do pełnego słońca to Cie nie powiem bo od wtorku dziennie u nas szaro i pochmurno ale zawsze można ją trochę wyżej lub niżej dać także jak kto woli.
bart3kk Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 (edytowane) Problem źle działającego podświetlenia rozwiązany. Trzeba wlutować w przewód idący z przekaźnika do wyłącznika CLH diodę zaporową, tak jak na foto Oczywiście to tylko prowizorka na zdjęciu, później dolutowałem z obu stron po przewodzie, nałożyłem koszulki termokurczliwe i zaizolowałem taśmą. Wszystko śmiga jak należy ale zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie jak działa moduł DRL a później przełączy się z automatu na bixy to po wyłączeniu auta znowu na kilka sek zapala się DRL. Też tak macie ? Edytowane 27 Lutego 2015 przez bart3kk
grzes283 Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Opublikowano 27 Lutego 2015 Nie zaobserwowałem takiego zjawiska, ale szczerze nie zwracałem uwagi. Brawo za rozwiązanie problemu Ta dioda, to jakby przedłużenie przewodu z pin 3 DRL/CLH do pinu 86 przekaźnika, tak? Gdzie taką diode kupię?
bart3kk Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Po prostu rozcinasz przewod i w niego wlutowujesz diode lub jakkolwiek inaczej chcesz. Kupisz w kazdym elektronicznym sklepie. Wazne jest aby byla wlutowana w odpowiednim kierunku
grzes283 Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Opublikowano 27 Lutego 2015 Super, wielkie dzięki Zawsze mniej będzie oko drażnić. Powiedz jeszcze, czy ta dioda ma jakieś parametry? Czy tylko 12V? To jest dioda Zenera?
bart3kk Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Kupujesz diode pod dany prad, ja wsadzilem taka bo mialem w domu. Ona chyba jest 1 albo 2 ampery. Ale to tylko do sterowania przekaznikiem sluzy wiec powinna wystarczyć
grzes283 Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Opublikowano 27 Lutego 2015 Ok, jutro może gdzieś kupię, zaraz wlutuje Sprawdzę też, jak zachowują mi się dzienne. Po wyłączeniu silnika, zapalają Ci się na ok. sekundę dzienne, tak?
bart3kk Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Tak dokładnie, na sekunde czy dwie i gasna
Quattro B6 Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Ja do przekaźnika kupiłem gniazdo za 4 zeta i powiem wam że nie zauważyłem tego problemu ponieważ te gniazdo ma już wlutowaną diodę
r7adek Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 U mnie podświetlenie działa normalnie.. Jeśli clh/drl jest na 1 to świeci 1. I nie mam żadnych diody.
grzes283 Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Opublikowano 28 Lutego 2015 Ciekawe od czego to zależy. U mnie też działało normalnie a po naprawie alarmu jest inaczej....
bart3kk Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 Ja u siebie nie mam żadnego alarmu. Pewnie zależy od użytego modułu i przekaźnika. Ja mam dokładnie takie same jak Ty i mam ten sam problem. Może przed naprawą nie zwróciłeś na to uwagi ? Ta kostka do przekaźnika nie naprawi tego problemu bo ma diodę wpiętą równolegle do cewki, a my musimy założyć diodę w przewód idący do wyłącznika DRL.
Quattro B6 Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 To w takim razie pewnie zależy od modułu DRL ? Bo u mnie jest git a moduł mam na pewno inny.
grzes283 Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Opublikowano 28 Lutego 2015 Ja u siebie nie mam żadnego alarmu. Pewnie zależy od użytego modułu i przekaźnika. Ja mam dokładnie takie same jak Ty i mam ten sam problem. Może przed naprawą nie zwróciłeś na to uwagi ? Ta kostka do przekaźnika nie naprawi tego problemu bo ma diodę wpiętą równolegle do cewki, a my musimy założyć diodę w przewód idący do wyłącznika DRL. Zwróciłem uwagę, nawet mam zdjęcia, bo zwątpiłem. I tak jak mówie - wszystko było OK. Nieistotne już, ważne że temat rozwiązany. Co do dziennych, to sprawdzałem rano i po wyłączeniu silnika palą się jeszcze przez ok. 2sek. Wieczorem sprawdzę, jak się zachowują, gdy wyłączę samochód na włączonych xenonach. Bartek, sprawdzałem jak moduł się zachowuje po wyłączeniu auta na xenonach. Tak, jak u Ciebie, czyli zapalają sie dzienne na ok 3 sek. To nie istotne, najważniejsze że podświetlenie bangla i to za 10 groszy
bart3kk Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 No to dobrze, że bangla W b6 jest może jakaś regulacja czujnika światła ? Bo strasznie szybko wylączają mi się dzienne. I zauważyłem, że CLH jeszcze się nie załącza a dzienne też nie świecą. Czyli dzienne potrzebują więcej światła do załączenia niż CLH ?
grzes283 Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Opublikowano 28 Lutego 2015 U mnie jest tak samo. Regulacji niestety u nas nie ma. A CLH ma osobny czujnik i być może jest mniej wrażliwy. Ja mam wrażenie, być może mylne że to musi wszystko razem się jakoś dograć. Na początku, w dzień po wjechaniu do 30 metrowego tunelu włączał się xenon, ale po wyjechaniu na dzienne już mi nie przełączył. Teraz widzę, że wszystko jest OK. Kiedyś myślałem, że może trzeba by przemyć czujniki spirytusem lub tp, ale odpuściłem.
Szefcio Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 U mnie jest tak samo. Regulacji niestety u nas nie ma. A CLH ma osobny czujnik i być może jest mniej wrażliwy. Ja mam wrażenie, być może mylne że to musi wszystko razem się jakoś dograć. Na początku, w dzień po wjechaniu do 30 metrowego tunelu włączał się xenon, ale po wyjechaniu na dzienne już mi nie przełączył. Teraz widzę, że wszystko jest OK. Kiedyś myślałem, że może trzeba by przemyć czujniki spirytusem lub tp, ale odpuściłem. Ja też to u siebie zauważyłem, ale wtedy była szarówa i może czujnik widział sens zostawienia xenonu.
Rekomendowane odpowiedzi