skalarx Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Koledzy, jakaś propozycja jak wyregulować sztangi w 2.7 biturbo? tak samo jak dla 1.8T tylko x2 technika ta sama ale nie kojarze jakie jest seryjne doladowanie, tez 0.6 0.7 - 0.9 w piku. u mnie już trochę inaczej 1.1 no i podzielone na 2 turbiny więc prze pół. jak przez pol? jedna ma miec 1.1 i druga tez no nie. dolot za turbinami schodzi się przez trójnik i dalej leci jedną rurą. Pomiar ciśniania jest właśnie na trójniku. Jeżeli wskaźnik pokazuje 1.1 to znaczy że obie w sumie tyle napompowały. Więc przez pół na jedną :>
Buba Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Koledzy, jakaś propozycja jak wyregulować sztangi w 2.7 biturbo? tak samo jak dla 1.8T tylko x2 technika ta sama ale nie kojarze jakie jest seryjne doladowanie, tez 0.6 0.7 - 0.9 w piku. u mnie już trochę inaczej 1.1 no i podzielone na 2 turbiny więc prze pół. jak przez pol? jedna ma miec 1.1 i druga tez no nie. dolot za turbinami schodzi się przez trójnik i dalej leci jedną rurą. Pomiar ciśniania jest właśnie na trójniku. Jeżeli wskaźnik pokazuje 1.1 to znaczy że obie w sumie tyle napompowały. Więc przez pół na jedną :> moze i masz racje. z tego wychodzi ze te turbiny nie maja prawie obciazenia w serii skoro na jedna przychodzi 0.3 bara...
skalarx Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 plus jest taki, ze dwie male turbiny wstaja szybciej niz jedna duza i od 2500RPM zaczyna sie kosmos
sebastian66 Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 podepne sie pod temat i zapytam...jezeli sztanga zaczyna sie ruszac dopiero przy 3,5tys/obr. a turbo dumacha na wskazniku do 0,8bara lecz po spuszczeniu gazu nie spada do zera tylko jest na -0,6 -0,8 czy to moze byc wina wlasnie tej klapki ze sie nie domyka...??? i tez mam ustawic otwieranie sie przy 0,6 bara
Dev Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 podepne sie pod temat i zapytam...jezeli sztanga zaczyna sie ruszac dopiero przy 3,5tys/obr. a turbo dumacha na wskazniku do 0,8bara lecz po spuszczeniu gazu nie spada do zera tylko jest na -0,6 -0,8 czy to moze byc wina wlasnie tej klapki ze sie nie domyka...??? i tez mam ustawic otwieranie sie przy 0,6 bara Ty masz AJL-a, tam doładowanie jest większe jak w silnikach 150kM do zera spada tylko w dieslach :> :> :> warto sie przyjrzeć klapce, u mnie 0.8b jest juz przy 3t obr/min
sebastian66 Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 podepne sie pod temat i zapytam...jezeli sztanga zaczyna sie ruszac dopiero przy 3,5tys/obr. a turbo dumacha na wskazniku do 0,8bara lecz po spuszczeniu gazu nie spada do zera tylko jest na -0,6 -0,8 czy to moze byc wina wlasnie tej klapki ze sie nie domyka...??? i tez mam ustawic otwieranie sie przy 0,6 bara Ty masz AJL-a, tam doładowanie jest większe jak w silnikach 150kM do zera spada tylko w dieslach :> :> :> warto sie przyjrzeć klapce, u mnie 0.8b jest juz przy 3t obr/min tak tez muslalem,ze to bedzie cos z ta klapka. ale jak mam ustawic sztange przy ilu ma sie otwierac klapka. A do zera sugerowalem sie tym ze u kumpla zamyka do zera w 150konnym...???skoro sztanga dopiero zaczyna sie ruszac przy 3,5tys. to napewno za pozno otwiera ta przepustnice :gwizdanie:
Dev Opublikowano 24 Maja 2010 Opublikowano 24 Maja 2010 nie za pozno otwiera przepustnice tylko WG jest juz uchylony
MarEsp Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 A konkretnie, to przy ustawianiu sztangi, kręcąc śrubami w stronę gruchy (zmniejhszenie długości sztangi) powoduje szybsze otwieranie już przy niższym ciżnieniu doładowania - czy wręcz odwrotnie późniejsze otwieranie przy większym ciśnieniu - powyżej 0,6 bara ? Drugie pytanie czy ktoś próbował odłączyć zawór N75 oraz jednocześnie zdjąć wężyk z gruchy tak aby klapka sama się uchylała pod naporem spalin - po przełamaniu oporu sprężyny w gruszce ? Jakie wówczas maksymalnie ciśnienie może być wytworzone w dolocie zakładając, że dolot jest szczelny ? Trzecie pytanie gdyby w ogóle nie było klapki (urwany talerzyk poleciał do katalizatora) to na maksymalnych obrotach turbo i tak wytworzy ciśnienie i czy producent tego nie przewidział i jakie to może być maksymalne ciśnienie ? Ostatnie czwarte pytanie odwrotne do trzeciego pytania: Klapka jest teoretycznie przyspawana i stale zakrywa boczne ujście spalin - czyli całość spalin uchodzi przez wirnik jakie maksymalne ciśnienie to malutkie turbo wytworzy w szczelnym dolocie ? Oczywiście w warunkach jazdy pod obciążenbiem kiedy silnik zasysa z dolotu powietrze na maksymalnych obrotach ? Czy ktoś może odpowiedzieć rozważając teoretycznie lub może empirycznie ktoś sprawdzał w AEB (manometr) w późniejszych wersjach na logach dynamicznych - kanał 115 ?
_Bartek_ Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Jako rookie mam pytanko - czy przez zacinającą się gruchę mogę mieć taki objaw, że czasem mam pełne doładowanie 1bar, a czasem 0,3bar? (niestety od wczoraj z przewagą tej drugiej opcji...)
Dev Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 przy jakim obrotach te doładowanie ???? przy jednakowych ?
_Bartek_ Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 No od dołu do końca mam 0,3 i ani pół bara więcej :/ Jutro sprawdzę dokładnie.
_Bartek_ Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 A jeśli N75 padnie to pokaże błąd w VAGu?
_Bartek_ Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 A czy jeśli WG jest niedomknięte, średnie spalanie na kompie wzrośnie? W moim przypadku wzrosło o około 2,5 litra.
domjenick Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 No od dołu do końca mam 0,3 i ani pół bara więcej :/ Jutro sprawdzę dokładnie. jak się tak utrzymuje za każdym odpaleniem auta-szukaj przyczyn w WG,lub N75- albo dziura-z tym, że przy dziurze-wahałoby się 0,3 to klasyczny tryb awaryjny w AVJ-podpinałeś vaga i sprawdzałeś pod tym kątem? co do spalania-to wzrośnie, bo będziesz cisnąć non stop buta do podłogi
_Bartek_ Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 VAGiem sprawdzałem. Zaświecił się Check, ale z innego powodu nie związanego z WG, bardziej z LPG Sprawdzę w pierwszej kolejności WG i nieszczelności... Danke sehr za pomoc
honda Opublikowano 6 Czerwca 2012 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Odgrzeje temat, wczoraj wziołem się swoją turbinke z racji brzęczocej blaszki. Trochę jest gimnastyki z dostaniem się do sztangi:facepalm: ale ni poddałem się. Chciałem się was zapytać bo ustawiałem tak jak piszecie że sztanga zaczyna sie ruszać przy 0,6 bar, u mnie gwint się skończył (brak możliwości dalszej regulacji) i zaczyna się otwierać przy 0,4 bar. Zastanawiam się czy winny jest manometr (źle pokazuje chociaż wskazówka chodzi w całym zakresie jak pompowałem to spokojnie do 1 bar), co może być przyczyną. Z góry dzięki za wskazówki.
pioteros Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 mam pytanie, bo dzis zaczalem demontaz turbo, obmielił mi się łeb śruby tej łapy która trzyma turbo od dołu, chodzi o górną śrubę tej łapy przy turbo, czy muszę ruszać sprezarke klimy aby dostac sie do dolnej sruby tej łapy? bo nie mam chyba wyjsca i musze wyjac turbo razem z ta łapą
stomi Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Szukam rozwiązania dla mojej klapki, zastanawiam się nad zaklepaniem tej podkładki tylko czy jest szansa jej pęknięcia podczas tej operacji, bo wygląda jak by nie była zbyt mocna? Drugie pytanie jest odnośnie luzu na całej tej dźwigience trzymającej ową klapkę.. Czy u Was wyglądało to podobnie jak u mnie, co zrobić żeby było tak jak ma być?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się