Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem po "wymianie" oleju...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam A4 1.8 125KM z przebiegiem 280tys. Tuz przed swietami wymienialem olej u mechanika + dodatkowe robótki. Wczoraj cos mnie skusilo aby zajrzec pod nakretke i bagnet, na ktorych jest jasna maź... Konsystencja jakby majonez, kolor: kawa z mlekiem... Po sprawdzeniu banki z olejem stwierdzilem, ze dolali z niej zaledwie 3 litry oleju. Olej wymienialem z 10W40 na 15W40 ze wzgledu na wysoki juz przebieg. Jutro do nich wroce zareklamowac... Jakie kroki przedsiewziac? Polecacie plukanki, czy normalnie wymienic olej z 2 razy? Jaki najlepiej dobrac?

Opublikowano

Kremowa maź może świadczyć o wodzie z układu chłodzenia w oleju

Opublikowano

przebieg auta z rodzajem oleju nie ma nic wspólnego,

po co ten 15W mineral-to tylko może zaszkodzić silnikowi

należało wlać 10W tak jak było,a jak nie ma żadnych wycieków to skusiłbym się na 5W 40,

majonez pod korkiem robi się od małych przebiegów auta jak silnik się nie dogrzeje,

przegoń trochę auto kilka razy,to i majonez zniknie

Opublikowano

U mnie jest 350 tyś i silnik nigdy nie widział 15w40 . Cały czas leje 5w. Majonez pod korkiem świadczy tylko o jednym. Że silnik jest niedogrzewany. Jak maż pojawi sie na bagnecie to dopiero zaczął bym sie martwić.


Co do oleju to nigdy bym nie oddawał dla mechanika na wymiane. Oni maja swoje zdanie . Silnik powyżej 200 tys to odrazu 15w40 a to jest przesadyzm

Opublikowano

Uklad chlodzenia szczelny, wczesniej nie bylo zadnego problemu. Czytajac forum wywnioskowalem, ze ta maz powstala ze zmieszania olejow polsyntetyku, ktory byl uprzednio zalany i "dolewki" mineralnego (wymiana chyba tego nazwac nie mozna, skoro w ten silnik leje sie 3,5l, a z banki ubylo zaledwie 3l oleju, ktory im dalem... Nie trzeba byc matematykiem, zeby dojsc do wniosku, ze w misce, badz silniku zostalo 0,5l starego oleju...)

Napewno wroce do nich, aby wyczyscili silnik, dali nowy filtr i zalali nowym olejem we wlasnym zakresie. Dla pewnosci sprawdze tez uklad chlodzenia tak ak zasugerowales ,ale to juz u innego mechanika, bo ten zaklad raczej godny zaufania nie jest...

Do wyczyszczenia silnika proponujecie zmienic olej sam, czy jakies plukanki?

Z gory dzieki za odpowiedzi

Opublikowano

Termostat masz sprawny ? Masz ciagle 90C płynu chłodniczego?


U siebie jak robie 9 Km do pracy to też po tygodniu pod korkiem mam delikatna maż ale w weekend zrobie z 40 km i od razu ginie

Opublikowano

Może nie zmienili filtra, tam wchodzi któraś setka oleju.

I ten olej mineralny 15w :facepalm:

Opublikowano

Rob płukanke po tym mineralnym szajsie nalepij Liqui Moly albo milers i zalewaj tez dobrym olejem Valvoline, Liqui Moly, Motul, Millers jak nie masz wyciekow to zalewaj full syntetykiem na korzysc to wyjdzie silnikowi. Napewno nie waz sie lec mineralnego ;)

Opublikowano

Wątpię czy coś wskórasz u mechaników. Oni nie są zbyt skorzy do ponoszenia odpowiedzialności za cokolwiek.

Ale tak czy siak, jak koledzy pisali daruj sobie to 15W-40 chyba że chcesz niedługo oddać auto na złom i Ci obojętne...

To taka głupia oszczędność bo ile zaoszczędzisz, 20zł? A ten olej zwyczajnie się nie nadaje do takiego silnika, a gadanie że im starszy tym lepiej lać 15W to kompletna bzdura. Potem ludzie piszą że ADR to awaryjny silnik, nie ma co się dziwić jak się leje byle co...

Opublikowano

Od razu to płucz i to dokładnie. Jak na 10w40 nie miałeś dużych ubytków zalewaj dobry 5w40 (nie castrol , LM lub Motul) i jeździj dalej. A tych swoich mechaników omijaj szerokim łukiem bo wyrolują Cię jeszcze nie raz. Nawet jeśli pojedziesz do nich z mordą i wymienią Ci to wszystko na swój koszt to nie zdziw się jak odwalą Ci coś na złość. Dałeś ciała to musisz teraz zabulić. O takie rzeczy pyta się na forum przed wymianą a nie jak już się stanie krzywda.

Opublikowano

Popełniłeś błąd kardynalny zalewając olejem mineralnym. Ale nie Ty pierwszy i nie ostatni. Też przez to przechodziłem. Czym prędzej zmieniaj na któryś z wyżej wymienionych a będzie dobrze. Jeszcze jedno- przebieg nie ma tu żadnego znaczenia.

Opublikowano

Mineralny można wlać ale:

1. Jak silnik pali więcej oleju niż benzyny

2. Jak zamierzamy zezłomować auto

3. Jak szykuje się remont kapitalny silnika.

Także takich przypadków raczej wiele nie ma, a nie przebieg się liczy tylko jak się dba o auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...