Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przedmuchanie turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

miałem ostatnio problem z falującymi obrotami, który strasznie sie nasilił 2 dni temu - myślałem że poszła jakaś świeca (lub coś z nią związanego) bo silnik strasznie rzucał na wolnych obrotach. Problemem okazał się wężyk podciśnienia (?) lub coś podobnego (pojawia się ten temat przy okazji falujących obrotach). Być może był delikatnie uszkodzony wcześniej na na mrozie padł całkowicie. Wymiana pomogła i jest jak na razie ok, ale ...

.. mechanik który wymienił mi te przewody powiedział abym pojechał na autostradę i "przedmuchał" cały układ bo może być zamulony. Konkretnie powiedział abym na "3jce" przy obrotach ok 6-7 tys. przejechał ok. 10 km. Ma to sens i czy jest to "zdrowe" ?

Opublikowano

czasem przegonienie auta dobrze robi :) ale tylko z głową na rozgrzanym aucie i bez przesilania!

Opublikowano

Witam,

miałem ostatnio problem z falującymi obrotami, który strasznie sie nasilił 2 dni temu - myślałem że poszła jakaś świeca (lub coś z nią związanego) bo silnik strasznie rzucał na wolnych obrotach. Problemem okazał się wężyk podciśnienia (?) lub coś podobnego (pojawia się ten temat przy okazji falujących obrotach). Być może był delikatnie uszkodzony wcześniej na na mrozie padł całkowicie. Wymiana pomogła i jest jak na razie ok, ale ...

.. mechanik który wymienił mi te przewody powiedział abym pojechał na autostradę i "przedmuchał" cały układ bo może być zamulony. Konkretnie powiedział abym na "3jce" przy obrotach ok 6-7 tys. przejechał ok. 10 km. Ma to sens i czy jest to "zdrowe" ?

Nie chce Cie urazić ale poczytaj o użytkowaniu auta z turbo.

Czasem bywało tak ze wracałem staruszkiem AEB na 3 biegu do domu tj ok 15km.

Proponuje autostradę i więcej niż 10km np 30 ale tez na 4 i 5 w okolicy 5-6 tyś.

Opublikowano

Nie chce Cie urazić ale poczytaj o użytkowaniu auta z turbo.

Czasem bywało tak ze wracałem staruszkiem AEB na 3 biegu do domu tj ok 15km.

Proponuje autostradę i więcej niż 10km np 30 ale tez na 4 i 5 w okolicy 5-6 tyś.

Nie urażasz :) Nie wiem wszystkiego więc wole zapytać :).

Oczywiście podstawowe zasady są mi znane (i przestrzegane). Jednak nie znalazłem jakiś konkretny rad co do "przedmuchania" silników benzynowych z turbo. Pytałem po prostu bo 7 tys. jakoś wydawało mi się dużo bo to już pod czerwoną linie co trochę kuło by w moje serce ;)

Opublikowano

powiedział abym na "3jce" przy obrotach ok 6-7 tys. przejechał ok. 10 km.

Powiedz skąd masz takich fajnych mechaników? Myśle że na pewno go przedmucha może nawet jakieś kawałki silnika polecą do wydechu :grin:

Opublikowano

Nie chce Cie urazić ale poczytaj o użytkowaniu auta z turbo.

Czasem bywało tak ze wracałem staruszkiem AEB na 3 biegu do domu tj ok 15km.

Proponuje autostradę i więcej niż 10km np 30 ale tez na 4 i 5 w okolicy 5-6 tyś.

Nie urażasz :) Nie wiem wszystkiego więc wole zapytać :).

Oczywiście podstawowe zasady są mi znane (i przestrzegane). Jednak nie znalazłem jakiś konkretny rad co do "przedmuchania" silników benzynowych z turbo. Pytałem po prostu bo 7 tys. jakoś wydawało mi się dużo bo to już pod czerwoną linie co trochę kuło by w moje serce ;)

Dobrze przegoniona sprawna benzynke mozna poznać po czerwonym turbo :D

Opublikowano

Powiedz skąd masz takich fajnych mechaników? Myśle że na pewno go przedmucha może nawet jakieś kawałki silnika polecą do wydechu :grin:

To co uważasz że to źle powiedział ? :P

Opublikowano

Oj tam oj tam zdrowo jest dla silnika jak się tak przedmucha....

Tylko nie doprowadzać TURBO to takiego rozgrzania :

turbo.jpg

Opublikowano

to co trzeba zrobić żeby je tak rozgrzać ? :D

Opublikowano

Czytam wasze posty i tak się zastanawiam bo wydaje mi sie ze moja A4 jest zamulona ponieważ auto jest z 2006 i ma zaledwie 50tyś km przejechane i przez starszą osobę użytkowane bylo ostatnio ma autostradzie wyciągło 200km/h ale to chyba juz tak koniec wasze tez taK? auto mam zaledwie dwa miesiące i możne mi sie tylko zdaje

Opublikowano

Nie no bez jaj ale takie turbo to jescze nie tragedia.

Trzeba mu troche pomoc tj podzjekowac dla kata i dobrze je rozgrzac i studzic a bedzie ok.

Przeciez nie po to jest to robione aby padlo po 2-5 palowaniach...

Mozna zawsze wstawic wieksze turbo i nie bedzie efektu kuchenki indukcyjnej

Opublikowano

No ja swoją jak któregoś dnia bujnąłem do 230km/h to chodziła później jak przeciąg. Auto po mieście się muli, uczy stylu jazdy. Od czasu do czasu trzeba depnąć :)

Opublikowano

Swoją do 230 poganiam bez proszenia, przy sprzyjających warunkach w serii do 240 powinna dojść.

Opublikowano

Hmmm 240 no to musze moja na autostradzie przegonić bo nie wydaje mi się ze wyciągnie na dzień dzisiejszy tyle

Opublikowano

Liczniki przekłamują :) Jeśli moje AVJ ma katalogowo 223km/h i jedzie licznikowe 230 to myślę że mam zdrowy silnik :)

Opublikowano

Przekłamanie jest zawsze ale piszemy licznikowe :grin: w realu jest zawsze mniej, wystarczy spojrzeć na GPS (tel. navi. itp.) różnica jest spora.

Opublikowano

hmmm... mój licznik pokazywał max 245km/h na odpowiedniej drodze na letnich oponach, poważnie wasze przy 230 amen? moze za bardzo go deptam ;D

na japońskich zimówkach udało mi się max 200 :)

Opublikowano

U mnie na liczniku 255 to nie ma problemu :) ale podkreślam na liczniku ile w rzeczywistości jest to nie wiem.....

Opublikowano

Co to za temat? Co to za bzdury?

Ktos sobie pomylił chyba 1.8t z dieslem żeby go odmulac...

Robiłes logi? Bez tego ani rusz...

Chcesz odświeżyć silnik?

To zacznij od:

- sprawdzenia szczelności począwszy od Tipa po przepustnicy w tym także szczelności w układzie wężyków podciśnienia.

- wymiany świec na nowe, (być może i cewek jeżeli nadal sa oryginalne z 1 montażu)

- pomiar ciśnienia sprężania następnie preparatem antykoks/anticarbon z allegro wyczyszczenie nagaru z komory spalania i ponowny pomiar,

-wymiany filtra powietrza,

- zalania płukanki silnika np. Millers/motul

- wymiana filtra oleju np. Mann

- wymiany oleju np. motul 5W40

- wymiany filtra paliwa

- wyczyszczeniu odmy (uwaga plastik lubi się polamac i trzeba będzie kupic nowa - ASO)

- w okolicach odmy sprawdzić działanie "zaworka odpowietrzającego skrzynie" (wygląda jak trójnik) często pada i jest przyczyną m.in falowania obrotów

- wymiany zaworu DV bo pewnie tez masz jeszcze oryginalny z pierwszego montażu

- skontrolowanie luzu wirnika na turbinie,

- wycięcie katalizatora lub zastąpienie go downpipem oraz wylaczenie programowo druga sonde w sofcie u tunera

- wymycie intercoolera wew i zew

Na koniec robisz jeszcze raz logi dynamiczne.

Jak to wszystko zrobisz i wszystkie pomiary wyjda pozytywnie to masz serie pewnie z niewielkim plusem z racji DP.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...