bziko86 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Witam. Nie wiem czy juz bylo na ten temat czy nie ale mam pytanko na temat rozrzadu do avf 130 km. Auto jest wg vin z 2003 roku. Chodzi o napinacz. Czy do tego modelu jest zwykly czy hydrauliczny? Pozdrawiam
nitroo Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 O ile dobrze pamiętam, to hydrauliczny był do końca 2002 roku, ale najlepiej wg VIN sprawdzić.
bziko86 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2015 A ktos moze mi to z forum sprawdzic po vinie? Bo tak średnio znam sie na tym a boje sie ze jak zamowie rozrzad w sklepie to dadza mi inny napinacz i potem bede musial latac i załatwiać wlasciwy..
nitroo Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/302836-oryginalny-rozrzad-19-20-tdi/
Juras80 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, pozwolę się podłączyć do tematu żeby nie zakładać nowego. Właśnie jestem jestem w trakcie wymiany rozrządu w mojej Audi A4 B6 1.9 Tdi 130 AWX tak jest niby napisane na tabliczce. Ale moje pytanie to : podczas wymiany napinacza okazuje sie ze na starym napinaczu jest oznaczenieczęści, ktora pasuje do ATD wyszukałem ze to oznaczenie silnika A3 Tdi 100Km. Czy to możliwe ze był zmieniany silnik? i jak to sprawdzić? Czy tez napinacz pasuje do obu silników? Proszę o info jeśli ktoś wie coś na ten temat. Edytowane 21 Stycznia 2015 przez Juras80
C4NC3R Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Bloki są takie same i może pasować. Różnica w blokach silnika pomiędzy awx i avf jest taka, że awx ma o jeden pierdodolony otwór mniej (na rolkę prowadzącą) i nie przypasi rożrząd z avf. a reszta to samo. Może mi powiedzieć ktoś który typ rozrządu jest lepszy? Mech czy hydryaliczny?
kapcior Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 (edytowane) Wszyscy twierdzą że mechaniczny jest lepszy niż ten badziewny i drogi hydrauliczny tlumik drgań. Producent podaje 120tyś km między wymianami więc zakłada że jest o wiele trwalszy. Ja mam AVF z 07/2002 i nie mam pewności że mam mechaniczny napinacz. Jak to potwierdzić na 100% ? NA forum VW piszą że nowe rozrządy były montowane w AVF od czerwca 2002r. Czy to info odnosi się też do Audi ? Edytowane 22 Stycznia 2015 przez kapcior
bziko86 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2015 Musialbys sprawdzic po vinie. Tez mam avf wg vinu 2003 rok i kolega H4mm3r sprawdzil mi i mam mechaniczny
C4NC3R Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Zdjąć pokrywę od rozrządu i będzie widać czy jest rolka napinajaca czy napinacz hydrauliczny. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
miszka Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Zdjąć pokrywę od rozrządu i będzie widać czy jest rolka napinajaca czy napinacz hydrauliczny. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 Tak jak napisał kolega wyżej , co to za problem odpiąć dwa zatrzaski i zajrzeć co tam za diabeł siedzi [emoji6]
CzarekJ Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Wszyscy twierdzą że mechaniczny jest lepszy niż ten badziewny i drogi hydrauliczny tlumik drgań. Mechaniczny jest lepszy bo jest tańszy i prostszy w montażu, ale moim zdaniem to jego jedyne zalety. Specjaliści od tuningu twierdzą, że to jednak hydrauliczny przy wyższych obrotach silnika zapewnia stabilniejszy kąt synchronizacji, który podobno tak się nie rozjeżdża jak przy mechanicznym.
C4NC3R Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Czyli dobrze zrobilen że zastosowqlem hydrauliczny zamiast mech? Pytanie tylko czy to za sprawą zbyt mocno napietego paska przez napinacze hydrauliczny może wyć mi pompa wody Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Dev Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Wszyscy twierdzą że mechaniczny jest lepszy niż ten badziewny i drogi hydrauliczny tlumik drgań. Mechaniczny jest lepszy bo jest tańszy i prostszy w montażu, ale moim zdaniem to jego jedyne zalety. Specjaliści od tuningu twierdzą, że to jednak hydrauliczny przy wyższych obrotach silnika zapewnia stabilniejszy kąt synchronizacji, który podobno tak się nie rozjeżdża jak przy mechanicznym. Za duzo to Ci sie ten kąt nie rozjedzie, moze 1stopien a max 2. nie ma strachu
machina Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 (edytowane) Mogę powiedzieć jak to wygląda z kątem u mnie. Rozrząd wymieniałem sam 3 lata temu. Obecnie 90tyś od wymiany. Graty kupiłem ori w aso oprócz napinacza hydraulicznego który kupiłem iny w sklepie. Kąt ustawiony na 0 i nawet przy ostrym butowaniu nie ma większej odchyłki jak 0.6 na - lub + . Także jak widac robi robotę, nie wiem jak to jest w nowszych na mechanicznym napinaczu. Edytowane 30 Stycznia 2015 przez machina
CzarekJ Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Czyli dobrze zrobilen że zastosowqlem hydrauliczny zamiast mech? Pytanie tylko czy to za sprawą zbyt mocno napietego paska przez napinacze hydrauliczny może wyć mi pompa wody Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 Może to wyda się wam śmieszne ale sprawdziłem tą teorię w kilku egzemplarzach A4 które diagnozowałem. Niestety to nie pompa wody wydaje takie jęczące odgłosy. Według mnie to wina paska rozrządu. Prawdopodobnie zakupiłeś oryginalny pasek - to w tym przypadku często wystepująca przypadłość. Najmniej wyjące paski produkuje Continental. Co stwierdziłem? Pasek rozrządu wyje bo wpada w rezonans na odcinku pomiędzy kołem rozrządu a kołem pompy wody. Jak się o tym przekonać? Uwaga proszę amatorów o ostrożność. Ryzyko urazu. Ja biorę oczkowy klucz 19 mm i na pracujacym silniku przykładam go do paska rozrządu po środku pomiędzy ww. kołami. Wystarczy delikatny docisk klucza do paska i wycie znika, pasek przestaje wpadać w rezonans. Przyczyna? W necie pojawiła się partia starych wycofanych z obiegu serwisowego pasków rozrządu w których guma jest stwardniała. Możliwe że zmienił się skład mieszanki z jakiej wykonany jest pasek. Wniosek? Trzeba się do tego przyzwyczaić i z tym żyć. Druga prawdopodobna przyczyna wycia pompy wody. Hydrauliczne napinacze markowej firmy INA jakie pojawiły się u dystrybutorów mają zbyt mocną charakterystykę napinania. Spotkałem się z taką sytuacją 2 razy. Jeżeli ktoś wymienił napinacz na nowy INA i ustawił napiecie na ksiażkowe 4mm to się może zdziwić. Dopiero zwiekszenie napięcia na ok 10 mm wycisza pasek, ale za to za mocno skacze synchro. Smutne ale prawdziwe. Może wydaje się wam dziwne ale takie sa moje obserwacje.
machina Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Ciekawe spostrzeżenia. Ja mam zakładałem pasek ori Dayco i nic nie hałasował. Na następną wymianę rwniez zakupiłem taki sam i ciekawe czy będzie też cisza.
C4NC3R Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Wcześniej miałem rozrząd na mechanicznym napinaczu cały komplet ori VW/AUDI i była cisza. Teraz mam na hydraulicznym napinaczu i zestaw dayco/ina i pompa albo pasek wyje.... Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 31 Stycznia 2015 przez C4_KAWON
CzarekJ Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Teraz mam na hydraulicznym napinaczu i zestaw dayco/ina i pompa albo pasek wyje.... Można wiedzieć jaką przerwę kolega ustalił na napinaczu? 4mm czy wiecej? Edytowane 2 Lutego 2015 przez CzarekJ
C4NC3R Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Pojęcia nie mam ile ustawione ale możliwe że ksiazkowo Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
elmer80 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Jestem przed wymianą rozrządu w moim AVF. Aktualnie jest pasek Conti i coś tam jęczy. Napinacz mechaniczny. Synchro stoi na -0,6 a po depnięciu -1,0 tak więc napinacz w miarę trzyma jak na 95 tys km. Odkąd Contitech kupiło chińską fabrykę sznurówek i u naszych forumowych sprzedawców są paski made in chgw wolę założyć DAYCO made in italy. Jeszcze parę słów o pompie... Polecam i doradzam brać ori w ASO bo cena przy oddaniu starej ori - byle znaczki były - 2 stówki Poniżej foto ori i skf. Sprawdzone na dwóch pompach z dwóch źródeł. Ori jest grubsza/wyzsza, ma jedną łopatę więcej i są wyprofilowane w "S" wysłane z Commodore 64
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się