Mini_Tytan Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Witam, Przymierzam się do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów gdyż podczas wymiany świec okazało się iż gromadzi się tam olej po za tym już przepuszczać olej po lewej stronie silnika(patrząc od przodu maski) a ten skapuje na hmm ... ,,aluminiową rynienkę"? a ta ma ujście na kolektorze wydechowym i nie ciekawy zapach raz na jakiś czas zalatuje taki jak by się guma pod maską paliła Jakieś porady co do wymiany? 1 raz to będę robił i nie chciał bym czegoś pominąć Uszczelka już kupiona (1pod dekiel i 1 pod świece). Z góry dziękuje za pomoc
rhinbac Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Z tyłu silnika jest załamanie na głowicy i tam proponuje dac troche silikonu, tam najczesciej lubi cieknac okrecaj sruby zgodnie ze schematem (nie po kolei od poczatku) i na wyczucie.
Mini_Tytan Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2015 Z tyłu silnika jest załamanie na głowicy i tam proponuje dac troche silikonu, tam najczesciej lubi cieknac okrecaj sruby zgodnie ze schematem (nie po kolei od poczatku) i na wyczucie. Tu mnie zaskoczyłeś, masz może gdzieś na podorędziu ów schemat?
rhinbac Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) schemat powienien byc z uszczelka ale jak nie bedzie to leć od srodka i na skos kazda ze srub złap i delikatnie przykrec poźniej dokreacaj stopniowo od poczatku i tak kilka rundek. Pamietaj ze sruby nie moga byc za mocno przykreceone, na wyczucie. W szukajce na forum powinno byc coś na ten temat. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/71213-b5-arg-wymiana-uszczelki-pod-pokrywa-zaworow/?hl=%2Buszczelka+%2Bpokrywy+%2Bzaworow Edytowane 15 Stycznia 2015 przez rhinbac
chudy30 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 dosłownie jak kolego pisze od razu pod uszczelkę dawaj silikon ja mam dwie audiczki z silnikiem 1.8 20v ARG i AVV i od razu tak robiłem jeżdżę już półtora roku i problemu nie ma
jakub04 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Silikon należy położyć pod uszczelkę pokrywy przy łożyskach wałków./ a nie pod całą uszczelkę/.Jak masz możliwość to klucz dynamometryczny i śruby momentem 10 Nm a nie na tzw wyczucie!!
rhinbac Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Jak ktos ma chocby znikome pojecie to zrobi to bez klucza dynamometrycznego i tez bedzie dobrze.
a4 b5 1996 Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Witam. Też się przymierzam do wymiany. Pytanie dot. silikonu, jaki silikon użyć i czy nałożyć na obie strony uszczelki w miejscu wałka tzn. od góry i dołu?
maciek1993 Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Ja u siebie w ogóle nie używałem silikonu. Uszczelka elring, dobrze wszystko oczyszczone i dokręcone z momentem 10Nm według schematu. Ponad pół roku i nic nie cieknie.
laborantt Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 witam wszystkich zainteresowanych, powiem na swoim przykładzie pierwsza uszczelka wymieniana 5 lat temu, ciekło a dałem sylikon i na wyczucie dokręciłem, miesiąc miną silnik mokry, podejście nr 2: zdjąłem starą uszczelkę (miesieczną i nie najtańszą), wyczyściłem sylikon, założyłem nową tej tej samej firmy w ręke dynamometr i wszystkie śruby z jednakową siła 10Nm , juz 5 lat sucho
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się