Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie za niskie obroty na jałowym?


akrak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem A4 B5 2.4 v6 LPG automat. Jest to moje pierwsze Audi i jestem w temacie tego auta zielony. Po zakupie zrobiłem serwis olejowy i kilka innych pierdół. Wszystko jest niby w porządku, fajnie jeździ, przyśpiesza, automat ładnie pracuje.

Jednak zastanawiają mnie obroty na biegu jałowym, utrzymują się na poziomie 680-700 obr. i wtedy wyczuwalne jest drganie, wibracje. Jak się lekko muśnie pedał gazu na 750-800 wibracje znikają. I tu moje pytanie czy aby te obroty nie są za niskie i przez to te wibracje? Jakie powinny być prawidlowe, czytalem gdzieś, że na poziomie 750obr.? Jeśli za niskie to jak je skorygować? Dodam że sytuacja jest taka sama na LPG i PB.

Jeśli się powtarzam z tematem to sorry, czytałem różne posty, ale wolałbym potwierdzić informację przez użytkowników.

Aha i tak przy okazji, skąd wziąć nformacje jakie mam oznaczenie silnika i skrzyni, bo czytałem żeby dopisywać w temacie postów, ale nie wiem gdzie tego szukać jakie mam u siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty w moim silniku też chyba oscylują w granicy 700obr/min.

Natomiast co do pytania o "wibracje" to masz na mysli nierownomierne delikatnie odczuwalne drżenia, takie podrygi na biegu jałowym? Jesli tak to niestety chyba ten typ tak ma. Wiele osob probowało z tym walczyć wymieniając przy tym kolejne elementy, w tym ja i jest tak jak było także albo trzeba pogodzić się z tym albo walcz i jak uda Ci się to wyeliminować to daj znać na forum :D

Oznaczenie silnika znajdziesz na naklejce w tej ksiązce serwisowej albo w wlepka w bagażniku z kodami. Co do skrzyni to nie jestem pewien ale chyba też jest na wlepce, ew. na skrzyni od spodu powinno być

Edytowane przez pacos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w książce podają 720 +-50. Czyli obroty masz w normie jednak drgania zastanawiają. Sprawdź błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, chodzi mi o takie drżenie, wibracje, trochę ponad tych obrotów to znika. Obroty nie falują, trzymają stały poziom. Temat kompa muszę ogarnąć, z kablem i VAGiem. Kumpel niby podpinał takim obd2 na bluethoot i błędów żadnych nie było, ale wolę to sprawdzić jeszcze porządnie. Oznaczeń dzisiaj poszukam :)


Z Vag'iem na razie mam problem, nagrałem jak to wygląda, jeśli chodzi o te obroty. Z tym trzymaniem stałego poziomu to trochę przegiąłem delikatnie falują. Czy ciepły, czy zimny sytuacja wygląda tak samo, od 750 drgania ustępują, poniżej są odczuwalne, im niżej tym bardziej.

https://www.youtube.com/watch?v=JkEpgc6htFo

Edytowane przez akrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normy serwisowe obrotów to:

2.4 FWD i Quattro - 670-770 obr.

2.8 FWD - 720-820 obr

2.8 Quattro - 670-770

Nie wiem jak w waszych silnikach ale u mnie w grupie 056 w bloku 1 jest wartość obrotów aktualna a w bloku 2 zadana przez ECU - można porównać czy mocno się różni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w weekend podepne pod kompa, już się z kumplem ugadałem i zobacze jak to wygąda.

Jak po muśnięciu gazu wibracje ustają to sprawdź plecionkę i poduchy

poduchy to rozumiem poduchy silnika, a plecionkę to chodzi o plecionkę na układzie wydechowym, tak? ale jakby była walnięta to by było słychać, chybai moga się od tego wibracje robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 FWD i Quattro - 670-770 obr

tak się zastanawiam czy po wysprzęgleniu mogą spaśc do tych 670 i powrócić do 770 poźniej, ciekawe czy to wg audi norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po muśnięciu gazu wibracje ustają to sprawdź plecionkę i poduchy

jeszcze przed kompem zerknąłem dzisiaj pod auto i faktycznie jedna plecionka jest poszarpana, tylko zastanawiam się jak to może powodować wibracje, bo bez powodu Tyrath na to nie wskazał?

c859aa29fd9bb1d8m.jpg

Miałeś taką sytuację?

Jutro jeszcze zerknę pod spód jak to wygląda w czasie pracy silnika, bo dzisiaj tylko tak na szybko zerknąłem jak juz zgasiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam silnik i automat i też mi delikatnie faluje ale nie tak bardzo jak u Ciebie sprawdzone na kompie żadnych błędów nowe świece chyba ten typ tak ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak akrak? działałeś coś? jestem ciekawy, bo jak byłem u tłumikarzy to mówili, że plecionki już będzie trzeba niedługo robić (chyba chodzi o dźwięk) więc jakby się okazało, że u mnie za drgania one odpowiadają to byłbym w szoku ale przynajmniej bym wiedział co je powoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, w weekend mi sie plany pozmieniały i nie miałem czasu nic podziałać. Jedyne co to zajechałem do jednego tłumikarza w okolicy i zapytałem ile za wymianę plecionki, to usłyszałem, że tak na oko to 500zł za obie, bo z tego co widzi to druga też by się nadawała do wymiany... jak na mój gust to trochę sporo, bo jak szukałem różnych info na forum to często padała kwota 120zł za jedną z wymianą, to to bym przyjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zdecydowanie za dużo chcą u mnie za dwie plecionki i wspawanie odcinka rury razem z materiałem wzieli 300zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie u mojej mamy jest tak samo ze na wolnych obrotach szarpie i tak dziwnie jakby miala zaraz zgasnac a ten problem pojawil sie przy wymianie uszczelki pod napinaczem lancuszka niby wszystko dobrze ustawione blad na kompie caly czas pokazuje blad ustawienie walku rozrzadu i niby trzeba czujnik wymienic, zobaczymy jak sie wymieni ten czujnik czy da jakis efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze to nie czujnik do wymiany tylko jak uszczelke wymieniali to cos poszlo nie tak, złe ustawienie czy coś? swoją drogą też mam te uszczelki do wymiany, do tego pod deklami i simmeringi...

u mnie nie ma szarpania i obroty nie spadają tak że chce zgasnąć, troszkę sie wahają i poprostu czasem auto wchodzi w takie dziwne drgania wibracje, najczęściej jak jest ciepły, bo jak zimny to trzyma trochę wyższe obroty i nic się nie dzieje, a jak ciepły to przy obrotach poniżej 700-750 zaczynają się drgania.

a jeszcze apropo plecionek to wczoraj patrzyłem pod autem i faktycznie tą drucianą plecionkę mam poszarpaną, ale ten rdzeń elastyczny, taka karbowana rura w środku, jest cała, nie ma dziury, ani nic i wydech sam w sobie nie drży jakoś specjalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie u mojej mamy jest tak samo ze na wolnych obrotach szarpie i tak dziwnie jakby miala zaraz zgasnac a ten problem pojawil sie przy wymianie uszczelki pod napinaczem lancuszka niby wszystko dobrze ustawione blad na kompie caly czas pokazuje blad ustawienie walku rozrzadu i niby trzeba czujnik wymienic, zobaczymy jak sie wymieni ten czujnik czy da jakis efekt

Ja wymieniłem czujnik i błąd zniknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płynu ma full, jutro naładuje aku, zobaczymy...


w końcu zaopatrzyłem się w kabel i podpiałem kompa w tygodniu zczytałem błędy

5 Faults Found:
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-10 - - - Intermittent

skasowałem, pojeździłem i podpiałem dzisiaj drugi raz i wyskoczyły takie błędy

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 15 February 2015, 13:27:49.
Control Module Part Number: 4B0 907 552 C
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
Software Coding: 04051
Work Shop Code: WSC 06325
VCID: 253D7297ACF9
2 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17538 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1130 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent


VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 15 February 2015, 13:29:19.
Control Module Part Number: 8D0 927 156 R
Component and/or Version: AG5 01V 2.4l5V RdW 8518
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 3C0BB7F33F73
1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch-F
27-00 - Implausible Signal

rozszyfrowałem, że chodzi o zbyt uboga mieszankę tylko powiedzcie mi z czym to sie wiąże i jak sobie z tym poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...