Dev Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Jest jeszcze jedno wytlumaczenie, zbyt duże luzy na panewkach.
BeyerBrown Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Opublikowano 6 Lutego 2015 (edytowane) A odma, czy tam układ odpowietrzający blok silnika? Może też tak wpływać na ciśnienie? Byłem dzisiaj w ASO i gość z serwisu mówił mi o przypadku samochodu z 2.0TFSI w którym pomiary ciśnienia wychodziły książkowe, a mimo to auto jadąc 160km/h po autostradzie potrafiło zgłosić niskie ciśnienie na FIS-ie... czyli podobnie jak u mnie. Powymieniali czujniki, bez efektu. Ostatecznie wyszło, że winny był zawór odpowietrzający blok, kosztujący całe 190zł. Jakie są odczuwalne skutki luźnych panewek? Wibracje? Stuki? Dzwonienie? PS. Mnie zastanawia to dopuszczalne niskie ciśnienie dla silników 1.8T - przy 2000rpm wg. producenta może być nawet zaledwie 1,3 bar!!! Edytowane 7 Lutego 2015 przez BeyerBrown
sławek85 Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 A jakie ciśnienie teraz masz po zmianie pompy olejowej ?
BeyerBrown Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Opublikowano 7 Lutego 2015 (edytowane) Nie mierzyli mi, bo raz, że się spieszyłem a dwa zachowanie czujnika (w VCDS-ie) na wolnych obrotach jest dokładnie takie samo, tj. od 90st.C (temp. oleju) odczyt zaczyna skakać pomiędzy stanem "OK" a "<min", zwiększam obroty o 20-30rpm (780-790rpm) i jest już non stop "OK". To samo przy 100st.C, z tym, że przy tej temperaturze trzeba zwiększyć obroty o ok. 80-100rpm by było ciągle "OK". Poniżej 90st.C jest cały czas "OK" (na wolnych obrotach, tj.760rpm). Ale dla świętego spokoju podjadę ponownie do warsztatu by mi sprawdzili ciśnienie przy "książkowych" 80st.C W tzw. międzyczasie w liczniku znalazłem w jednym z kanałów adaptacyjnych prawdopodobnie próg (w rpm) zakomunikowania alarmem na FIS-ie "OIL PRESSURE" - ta funkcja pozwala chyba komputerowi (zestawowi wskaźników) ignorować poniżej określonej wartości rpm komunikaty wysyłane przez czujnik (przełącznik) ciśnienia... Edytowane 24 Marca 2015 przez BeyerBrown
Pawelkiwi Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Zimny silnik, zimny olej = gęstszy = większe ciśnienie - wolne obroty około 3 bary, 4000 obr/min - nawet 7 barów Ciepły silnik, gorący olej = rzadki = mniejsze ciśnienie - wolne obroty około 1-2 barów, 4000 obr/min - 3-4 barów Oczywiście drobne odchyłki są dopuszczalne. Najważniejsze - ciśnienie oleju zawsze spada po nagrzaniu silnika. Tak skonstruowany jest regulator ciśnienia oleju w pompie oleju.
BeyerBrown Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 (edytowane) Wczoraj byłem u kolegi co ma praktycznie nowego (bo kumpel dba o niego jak o kochankę ) Golfa 6 GTI (przez 4 lata najechał 45kkm - od nowości), przegnaliśmy go "trochę" po ekspresówce (a więc olej się rozgrzał spokojnie do 100st.C), następnie podpiąłem kabel a VCDS pokazuje mi na wolnych obrotach, że ciśnienie jest poniżej specyfikacji. Szok. Dodajemy gazu do 2000rpm - nadal to samo. Jeszcze większy szok. Dopiero od 3600-3700rpm czujnik w końcu zakomunikował, że ciśnienie jest większe bądź równe specyfikacji konstrukcyjnej. Ilu mechaników już by powiedziało: "panie kochany, kapitalny remoncik się szykuje"? W każdym razie wychodzi u niego, że ma na 99,99999% wszystko książkowo, a więc: 1.8TFSI i 2.0TFSI (wszystkie wersje czteroliterowe) temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy obrotach jałowych: 1,2...2,1 barciśnienie przy 2000rpm: 1,6...2,1 barciśnienie przy 3700rpm: 3,0...4,0 barfaza docierania silnika:ciśnienie przy 2000rpm: 3,0 do 4,0 bar Czujnik może zatem pokazywać spadek ciśnienia poniżej jego progu zadziałania i wygląda na to, że jest to dopuszczalne przez producenta. Ważne więc by pompa trzymała wymagane ciśnienie w określonych dla danego silnika warunkach pomiarowych (80st.C - w jego i moim przypadku). Przynajmniej wszystko na to wskazuje... Niestety koledze prawdopodobnie uszkodził się czujnik temperatury i poziomu oleju (albo go nie ma i otwór w misce ma zaślepiony), stąd wartość -58st.C w jego odczytach. Ciepły silnik, gorący olej = rzadki = mniejsze ciśnienie - wolne obroty około 1-2 barów, 4000 obr/min - 3-4 barów Rozumiem, że to pomiary zdjęte ze zdrowego ASN-a? U mnie wyszło podobnie: @4000rpm - ok.3,5 bar (o czym nie pisałem wcześniej), @760rpm - 1,1 bar (temp. oleju 100st.C) Edytowane 8 Lutego 2015 przez BeyerBrown
Pawelkiwi Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 760 rpm to troszkę za mało. Myślę że spokojnie możesz podnieść do 800 rpm. Generalnie jest to wartość pożądana ale należy tak wyregulować by wyeliminować nierównomierność pracy silnika. Oczywiście świece 100% ok i cewki 100% ok. - to podstawa. Czyli żadnych błędów typu - detekcja spalania stukowego cylinder 3 (np.)
BeyerBrown Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Opublikowano 15 Lutego 2015 To ile idle rpm mają ASN-y? Ja mam BGN-a. Da się obroty podregulować VCDS-em? Przy 760rpm silnik chodzi równo... Świece i cewki są praktycznie nowe (z ASO - rok temu byłem na akcji serwisowej), szaprania i wypadania zapłonów od tego czasu nie mam. Jedynie rozrząd pomimo użycia ori blokad mam rozjechany (o ile dobrze pamiętam: 5, 4, 7, 11 - odczyty z bloku 93 ECU), ale błędów z nim związanych też nie mam. No i katalizator od strony pasażera prosi się o wymianę zgłaszając błąd P0421. I to w zasadzie jedyny błąd jaki pojawia się w pamięci ECU (acz raz zdarzył mi się błąd temperatury silnika, że jest za niska - uszkodzony był czujnik G62). Czy wymieniając pompę oleju należy trzymać się procedury? W fabrycznej instrukcji jest napisane by nawet śruby i nakrętki wymienić na nowe i zalać klejem do metalu. Oraz by wymienić wszelkie podkładki, w tym jedną jakąś specjalną - diamentową. O-ringi to wiadoma sprawa. Ma to większy sens? PS. Jest jeszcze jedno wytlumaczenie, zbyt duże luzy na panewkach. W dalszym ciągu nie dowiedziałem się jakie inne objawy (oprócz braku ciśnienia) dają wyrobione panewki... echhh.
BeyerBrown Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) A coś więcej? Są metaliczne-dźwięczne czy głuche? Nasilają się ze wzrostem obrotów? Może jakiś filmik "poglądowy"...? Edytowane 15 Lutego 2015 przez BeyerBrown
Dev Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) bedziesz tez słyszeć łancuszki na wałkach ale palnałem.... łańcuchy słychac przy zbyt niskim ciśnieniu oliwy Edytowane 15 Lutego 2015 przez Dev
BeyerBrown Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Opublikowano 15 Lutego 2015 Pooglądałem kilka filmików na YT ze stukającymi panewkami... mój silnik chodzi przy nich jak szwajcarski zegarek. Czasem rezonuje pokruszony katalizator, nic poza tym. Czuję, że ruszając panewki zrobiłbym taki sam błąd jak z wymianą pompy... bedziesz tez słyszeć łancuszki na wałkach Jedyny łańcuszek w ASN-ie jest przy pompie oleju. O innych nic mi nie wiadomo...
iceweed Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 zalej motula 300v i sprawdz cisnienie
BeyerBrown Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Opublikowano 15 Lutego 2015 aaaaaaaaaaa.... to ASN, poyebało mi sie Halo, Ziemia - wątek założyłem w dziale o silniku 3.0 i go dodatkowo otagowałem... !! zalej motula 300v i sprawdz cisnienie Ten olej też można wymieniać raz na rok/15kkm? Gdzieś czytałem, że to typowo motorsportowy olej, którego powinno wymieniać się co kilka tyś.km... W ogóle skoro fabryka każe mierzyć ciśnienie oleju przy jego rozgrzaniu do 80st.C (gdzie mam 1,7 i 3,5 bara nadciśnienia - odpowiednio dla wolnych obrotów i 2000rpm - a więc ponad wymagania minimalne), to czyż nie jest tak, że w miarę wzrostu jego temperatury zwiększa się też jego płynność i normalne jest, że ciśnienie może trochę spaść (1,1/2,0 bar)?? Co sugerował wcześniej kolega Pawelkiwi... Znalazłem taki oto wykres: źródło: http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3595/dlaczego-syntetyczne-sa-lepsze.html Wg. tego diagramu lepkość dynamiczna oleju @100st.C spada DWUKROTNIE w porównaniu do jego lepkości @80st.C... jeśli dobrze rozumiem staje się rzadszy=bardziej płynny
iceweed Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Tak ja wymieniam co rok lub 10k ciśnienie oleju jest wyższe niż na 8100
BeyerBrown Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) Tak ja wymieniam co rok lub 10k ciśnienie oleju jest wyższe niż na 8100 Który 8100 Motula? Jest wiele rodzajów... Jakie uzyskujesz teraz ciśnienie a jakie miałeś wcześniej? Przy jakiej temperaturze mierzyłeś i przy ilu rpm? PS. Wg. ELSY pomiar ciśnienia oleju dla silnika 2,7T powinien się odbywać przy jego temp. ok. 80st.C i silnik powinien spełniać nast. wymagania: obroty jałowe: co najmniej 1,5 bar 2000rpm: przynajmniej 2,5 bar Edytowane 16 Lutego 2015 przez BeyerBrown
iceweed Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 xcess to bylo kilka lat temu więc dokladnie nie pamietam pomiarów,od tamtej pory leje tylko 300v
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się