Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak prądu ?


mariuszbyd

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim 1.9 tdi, zacznę od krótkiej historii. Wczoraj moja Kobieta pojechała do pracy normalnie zgasiła silnik i poszła do pracy. Po pracy spotkało ją nie miłe zaskoczenie, samochód nie działał na sygnał z pilota. Otworzyła normalnie z kluczyka, po czym wsadziła kluczyk do stacyjki, przekręciła i 0, żadna dioda nic. Pojechałem do niej z ojcem z kablami, próbowaliśmy odpalić. Lampki, światła itp, zaczęły działać ale nie odpalał. Trudno, szybki demontaż aku i do domu na prostownik. Ładował się całą noc. Rano jak ojciec jechał do pracy rzucił mnie do samochodu, zamontowałem aku odpaliłem i do domu. Myślałem, że już wszystko good ale na wszelki wypadek chciał podjechać do serwisu na sprawdzenie aku. Ide do samochodu i zonk to samo co mojej Pani się stało. To mówię, nic trzeba kupić aku. Pojechałem do sklepu, sprawdzili, że faktycznie zwarcie na celi. Kupiłem Westa Forse 74aH 720A, wróciłem zadowolony do domu, montuje aku. Opalił od kopa pojechałem odkurzyć samochód, znów odpaliłem wszystko gra, z uśmiechem na twarzy do domu. Po ok 3h miałem jechać do sklepu, ide do samochodu i WTF TO SAMO 0 PRĄDU. Aku doszczętnie rozładowane. I teraz:

Podpięliśmy mostkowo miernik do aku w celu sprawdzenia poboru prądu i OMG zaczęło od 10A i spadało do 7.5A gdzie zwolniło i spadało po 0.01 co kilka sec. Aku w tym momencie się ładuje na prostowniku pokazuje już 12.10V więc chyba nic z nim się nie stało - może ktoś to potwierdzić.

Bezpiecznik na klemie + cały, masa 0 grama rdzy przewód brak uszkodzeń

Co sprawdzić? Skąd taka nagła popelina? Taka wielka zwara?

NEED Szybki HELP!

Edytowane przez wrclaguna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz chyba wyciągać każdy bezpiecznik po kolei i sprawdzać pobór prądu. Jak pobór spadnie po wyjęciu któregoś bezpiecznika to będziesz wiedział gdzie szukać dalej.

PS. Radio masz ori czy inne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobór na postoju masakryczny. Sprawdzaj po bezpiecznikach, tak jak Łukasz napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fura stoi w bendiks waszak w bydgoszczy czekam na tel z diagnozą nie miałem nikogo pod ręką z dobrym kompem to trzeba było oddać, wolałbym sam do tego dojść ale pogoda i brak sprzętu :/ napiszę jak dowiem się co jest przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na jakieś zwarcie i to rozładowuje aku. Sprawdź czy nie masz wody pod dywanem lub w ECU.

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobyt w serwisie nic nie wykazał sprawdzali prąd na postoju u nich pokazuje wszystko dobrze. Komp pokazał im jedynie błąd sterownika zamka centralnego, i błąd poduszki pod silnikiem. Możliwe że to zamek miałem z nim kilka problemów że się drzwi kierowcy np nie zamknęły, ale czy to byłoby wstanie rozładować nowy aku w ok. 3h? Pytanie też czy akumulatory nowe są odrazu naładowane, jak narazie będę sprawdzał prąd na aku jak spanie do granicy 11V to coś go ciągnie i jestem w punkcie wyjścia.

Wszystko wskazuje na jakieś zwarcie i to rozładowuje aku. Sprawdź czy nie masz wody pod dywanem lub w ECU.

Cała komora aku ecu jest sucha jedynie w odpływach wody było wilgotno, dywany odkurzałem wszystko suche.

Edytowane przez mariuszbyd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij w szereg z akumulatorem amperomierz i zacznij mierzyć pobór prądu, następnie wyciągaj bezpiecznik ze skrzynki przy kierownicy. Jak spadnie pobór prądu to sprawdza jaki obwód odłączyłeś. Albo jak bedziesz w okolicach Starogardu Gd to podjedz do mnie to sprawdzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągły pomiar przy prądzie powyżej 5A grozi zjaraniem miernika

Edytowane przez erchi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy codzienne odpinanie aku na noc do momentu ustalenia przyczyny rozładowywania może mieć jakiś negatywny skutek na ecu czy też całym samochodzie?

Edytowane przez mariuszbyd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyły się przypadki uszkodzenia licznika podczas podpięcia akumulatora. Najlepiej podłączaj bez włożonego kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku zawsze podpinam odrazu po otworzeniu drzwi z klucza i maski, jakies jeszcze obiekcje co do takiej eksploatacji? Jak na to mapy kompa, adaptacje itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważna kolejność zdejmowania klem, zdejmujemy najpierw minusową, później plusową.

Przy zakładaniu najpierw plusowa, później minusowa.

Ktoś na forum w wątku o doborze akumulatora, pisał że nic się nie stanie po odpięciu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wykasowaniu błedu jest wszystko ok pewnie do czasu aż znów się pojawi, aku pełne, altek ładuje 14,45. problem w tym że to może wrócić w najmniej oczekiwanym momencie :/ narazie pogoda nie dopisuje na jakąkolwiek naprawę, jak dojdę dokładnie co jest przyczyną podzielę się napewno


i znów to samo, niszczy to moje nerwy ... kupuje się samochód takiej klasy żeby z takimi rzeczami walczyć. problem pojawił się po deszczowym dniu gdy w nocy przymroziło. po całej nocy na podpiętym aku pokazywało 0.34V!!!!!!!!!! po odpięciu i przyniesieniu do domu po paru h samo ustabilizowało się do 11V i wtedy został ładowany na prostowniku. od rana mierzyłem pobór na postoju schodzi do granicy 0.06A, ale czasem schodzi do 0.08A rośnie różnie w zakresie od 0.40 do 0.80A spada i stabilizuje się na 0.06A, po czym potrafi wskoczyc w szybkim tempie nawet do 12A MIERNIK WTEDY GLUPIEJE i po kilku sec spada do poziomu ok 0.40 i wtedy różnie albo spadnie albo rośnie, po czym znów ma ogromny skok. OSZALAŁEM :/ i to byłoby przez głupie drzwi?

Niech ktoś napisze jak oszukać drzwi żeby wyciągać bezpieczniki


samochód oddany do elektyka http://www.autoelektryk.bydgoszcz.pl/ przy mnie dokonano pomiaru poboru napięcia 0.02 ... powiedział że jak cały dzień sie nie zmieni nie ma podstaw do jakiejkolwiek ingerencji. jestem załamany

Edytowane przez mariuszbyd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wiązki idące do drzwi, te w gumowych harmonijkach. Raz miałem przypadek, że przewody były popękane, izolacja poprzecierana itp. Losowo pojawiały się upływności. Niekiedy było tak, że po otwarciu i zamknieciu drzwi juz nie było zwarcia, pojawiało sie dopiero jak inaczej kable sie ułożyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy moduł komfortu nie jest zalany(jest pod dywanem, pod nogami kierowcy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra potrzebna dalsza pomoc! Rozebrałem dziś tą wiązkę w drzwiach i faktycznie po pierwsze ktoś już tego tykał po drugie były przerwy na izolacji przewodów i jeden przewód w ogole był rozerwany, wszystko polutowane zaizolowane. Pracowałem na odpiętym aku. Po wszystkim podpiąłem aku na otwartych drzwiach i nie wiem czy to problem wynika z tego czy trzeba podpiąć pod kompa. Drzwi nie zamykają się z kluczyka, fis nie pokazuje otwarte zamknięte, nie działa elektryka szyb na drzwiach, dioda miga sobie kiedy chce np w trakcie jazdy. Lampka drzwi kopertówka świeci prawidłowo i reaguje na otwieranie zamykanie drzwi. Światło środkowe górne pokazuje jakby ciągle były otwarte drzwi. Potrzebuje pomocy, co z tym?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przed naprawą było dobrze czyli elektryka działała rozbieraj i sprawdzaj jeszcze raz, coś źle poskładałeś. Nie ma znaczenia jak czy masz otwarte drzwi czy zamknięte jak podpinasz aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...