Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o znaki napinacza lancucha 1.8 T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzieki bardzo za pomoc

Opublikowano (edytowane)

Ale jak odpalisz to zdejmij pokrywe i zobacz czy znaki nakladaja sie na punkty, najpierw ustaw sobie walek wydechowy i patrz na ssacy.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

no wiem bo teraz to napinacz nie napiety bez oleju, ale myslisz ze pewne ze dobrze spiete?

Opublikowano

Dobrze

Opublikowano (edytowane)

Panowie, odgrzeję temat, bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Czy wałki + łańcuch mają być ustawiane tak, aby w tym samym momencie zgrywały się znaki przy pasku na kołach? Czyli ustawiamy górę i wtedy zgrywamy dół paskiem na znakach?

Mam aktualnie problem po wymianie rozrządu, bo silnik nierówno pracuje (wpada w większe wibracje),  w kanale 93 jest +6/7, a w 90 -2/1/0. Także przy ruszaniu z jedynki, w okolicach około 1700 rpm słychać za każdym razem takie charakterystyczne "skrobnięcie" mechaniczne (przy rozrządzie pokrywa była ściągana i czyszczona i nie było na niej śladów łańcucha. Smok wyczyszczony.
Byłem u mechanika sprawdzić ustawienie rozrządu i jest jak poniżej, czyli dobrze (sprawdźcie swoim okiem), ale słyszałem również, że mógł się przestawić rozrząd na wałkach, stąd ta odchyłka. Mimo, że łańcuch i napinacz nie były ruszane.
Przed wymianą rozrządu silnik pracował równo. Po odebraniu auta 2 dni było ok, a później się zaczęły drgania i nierówna praca.
Mechanik ma jakąś śmieszną teorię, że "napinacz po czyszczeniu smoka dostał ciśnienia i dopiero teraz się objawiła jego usterka" (łańcuch był słyszalny sekundę przy porannym odpalaniu, błędów brak)

pozdro

ustawienie wałków i łańcucha.JPG

położenie rozrządu 2.jpg

położenie rozrządu 11.jpg

Edytowane przez jolley
Opublikowano

Sprawdźcie proszę czy u mnie może być jak na fotkach??

Silnik 1.8 ADR

20200209_105507.jpg

20200209_105500.jpg

Opublikowano

Mam taką samą sytuację. Po wymianie rozrządu silnik zaczął delikatnie wibrować. I walki są ustawione tak samo jak u Ciebie natomiast w grupach 90 mam wartość 0 a w 91-1 dowiedziałeś się co może być tego przyczyną? 

Opublikowano

A w 93 ?

Opublikowano

grupa 90: 0

grupa 91: 1

grupa 93: 1

Opublikowano

Wszystko ok

Opublikowano

To co może być przyczyną wibracji których nie było przed wymianą rozrządu?

Opublikowano

Dobrze ustawiony ?

Opublikowano

Pytasz o przód czy o łańcuch? Przód jest na znakach natomiast walki się rozjechały tak jak u kolegi powyżej na obrazkach. Czyli wydechowy wałek jest na znaku a ssący przestawiony odrobinę w prawo identycznie jak na foto, jest 16 ogniwek pomiędzy znakami.

Opublikowano

Pytalem o calosc

Opublikowano

To jest tak jak piszę, niby wszystko jest ok bo robiłem logi jeśli możesz to rzuć okiem na nie, są w tym temacie: https://a4-klub.pl/topic/463290-18t-cfma-prośba-o-analizę-logów/. Po zakupie wszystkie typowe usterki były sprawdzone i wyeliminowane. A po wymianie pojawiły się te wibracje i dodatkowo takie pukanie w filtrze powietrza i z rury wydechowej. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...