Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony budżetowe vs opony premium


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chciałem wrzucic 215/50/17 lecz mam 8 j -calowe fele i wygladały by idiotycznie naciągniete na felgi!

225/50/17 pasują jak ulał na 8j plus do tego mam rant ochronny w oponach !

ja spokojnie jezdze mam rodzine wiec bezpieczenstwo to teraz pierwszorzedna sprawa!

a Quattro to potrzebne mi na wypady na ryby i narty heh!

i juz nie zamienie na naped przód czy tył nie ma co porównywac do napedu na 4 łapy!

pozdro!

Opublikowano

Ja postanowiłem raz zaszaleć i kupiłem Yokohama c drive 2. Bo chciałem dobre i ciche opony. Teraz mam dylemat czy kupować dwie nowe a za rok kolejne dwie czy od razy wywalić do kosza wszystkie cztery. Po dwóch sezonach przednie opony są zjechanie masakrycznie a tylnym tylko trochę lepiej się wyglada. Jak teraz na to patrzę to jakichś cudownych właściwości tych premium opon nie zauważyłem dlatego teraz zejdę pòłkę niżej, szkoda kasy.

Opublikowano

Przeleciałem wątek, nie zauważyłem aby ktoś napisał coś o Barum-ach, gr.Continentala, które są jakby nie było nie-premium. Poprzednio jeździłem na Continentalach, w 2013 roku po lekturze testu opon letnich w jakimś magazynie (chyba Motor) kupiłem Barum Bravuris 2, nr.2 na 10 opon w tym teście (łyknęła kilka premium). Nie wiem jak tam do końca wierzyć tym testom, ale ok, ryzyk.

Przejeździłem 2 sezony na nich, po czym teraz sprzedałem w raz z felgami bo jest zmiana na większe felgi. Zrobiłem na nich 30 tys w tym czasie, bieżnik po tym okresie na poziomie 7,5mm, opona nie poząbkowana, trzymanie w zakrętach bez problemów (lubię dynamiczniejsza jazdę), na mokrym podobnie. Opona ani nie głośna, ani właśnie ne szybko się ścierająca. Przy 225 szerokości zużycie paliwa takie jak powinno być.

Co chce powiedzieć tym samym? Nie tylko premium jest super, ogólnie ja bym wyszczególnił 3 grupy opon: premium, opony na przysłowiową czwórkę z plusem i wszelkie tańsze a także chińskie gumy. Bo wrzucanie np takich Barum do szerokiego wora opon nie-premium, gdzie są też i chinole wszelkiej maści jest nie na miejscu :wink: .

Jak komuś brakuje parę stówek do premium - polecam. Jeżeli ktoś ma na premium - ok i bardzo dobre :)

Opublikowano

Ależ taki właśnie jest podział na rynku! Gdyby miały istnieć tylko dwa segment budżetowy i premium to byłoby dziwne. Pomiędzy tymi dwiema skrajnymi grupami jest conajmniej jeden segment opon, o charakterystykach porównywalnych z najlepszymi za dużo koszystniejsza cenę. Kupowanie premium tak opon jak i czegokolwiek innego jest przepłacaniem a w najlepszym wypadku łechtanaiem własnego ego. Budżetowe to skrajność w druga stronę.

Opublikowano

Ależ taki właśnie jest podział na rynku!

Ja to wiem, Ty to wiesz, ale czasem czytając co piszą ludzie odnoszę wrażenie że są tylko premium i reszta - nazywane szeroko budżetowymi. Nawet w testach opon też często się podaje: opona premium, opona budżetowa. Nic więcej :)

Opublikowano (edytowane)

Na włoskim oponeo znalazłem podział nawet na cztery grupy. Są wiec klasy ekonomiczna, średnia, premium oraz kategoria "inne" gdzie lądują bliżej nieznane nikomu produkty;) jest w czym wybierać.

Edytowane przez marekg
Opublikowano

No i to jest jakiś racjonalniejszy podział.

BTW - Marek, dopiero spojrzałem na Twoją lokalizację, zaraz puszcze Ci PW żeby wątku nie zaśmiecać :)

Opublikowano

Ja już zdanie na temat opon budżetowych mam wyrobione. Na swoim aucie mam Nankangi ns2, stary w pastchu i paru znajomych ma zeetexy, znajomy wulkanizator rikeny i wszyscy mówią to samo- niczym te opony nie odbiegają od premiumowych gum za grubą kasiure :wink:

Polecam wszystkim, pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Ja już zdanie na temat opon budżetowych mam wyrobione. Na swoim aucie mam Nankangi ns2, stary w pastchu i paru znajomych ma zeetexy, znajomy wulkanizator rikeny i wszyscy mówią to samo- niczym te opony nie odbiegają od premiumowych gum za grubą kasiure :wink:

Polecam wszystkim, pozdrawiam :hi:

Tjak niczym.. :facepalm:
Opublikowano (edytowane)

Ja już zdanie na temat opon budżetowych mam wyrobione. Na swoim aucie mam Nankangi ns2, stary w pastchu i paru znajomych ma zeetexy, znajomy wulkanizator rikeny i wszyscy mówią to samo- niczym te opony nie odbiegają od premiumowych gum za grubą kasiure :wink:

Polecam wszystkim, pozdrawiam :hi:

Popieram kolege.

Sam niedawno zakładałem temat w tym dziale pytając się o zeetexy.Co prawda zeetexow nie kupiłem bo jednak troche mnie przeraził profil 35 na gumie 215.Więc poszedłem w kierunku 205/40/18 pod lepszy naciąg i zakupiłem Nexen n8000.Za komplet wydałem 1200zł i jestem z nich zadowolony.Nie są bardzo głośne i na mokrym dają rade :)

W warsztacie wulkanizator był bardzo zadowolony przy wyważaniu i złego słowa nie powiedział ba! nawet dowiedziałem się ,że do hyundai ,które wyjeżdzają prosto z fabryki zakładają opony tej firmy.

Więc polecam również opony Koreańskiej firmy Nexen ,która obok Nankangów ,Barum ,Kumho oraz Dayton ma wyrobioną marke.

No i zawsze nówki to nówki.

Wiele osób dalej żyje latami 2000-2005 i uważa 5 marek opon ,a reszta to chinole i gówna ,a prawda jest taka ,że nigdy na nich nie jezdzili.

Edytowane przez damianw412
Opublikowano

Bo wrzucanie np takich Barum do szerokiego wora opon nie-premium, gdzie są też i chinole wszelkiej maści jest nie na miejscu

amen

Opublikowano (edytowane)

Ja już zdanie na temat opon budżetowych mam wyrobione. Na swoim aucie mam Nankangi ns2, stary w pastchu i paru znajomych ma zeetexy, znajomy wulkanizator rikeny i wszyscy mówią to samo- niczym te opony nie odbiegają od premiumowych gum za grubą kasiure :wink:

Polecam wszystkim, pozdrawiam :hi:

uśmiałem się :D

jeździłeś kiedyś na nowej dobrej oponie?

to Twoje zdanie, ja sie z nim nie zgadzam w żadnym stopniu - niczym nie odbiegają. To czemu jeździsz audi?

może i niektóre "topowe" opony są przereklamowane i testy ADAC są ustawione ale są granice

Edytowane przez Ans
Opublikowano

uśmiałem się

:thumbup1:


jeździłeś kiedyś na nowej dobrej oponie?

nie raz. codziennie mam okazje przejechać się kilkoma samochodami dorabiając w warsztacie i zwracam uwage właśnie na to jak się zachowują opony. ot- takie zboczenie :wink:

A Ty, jakie masz doświadczenia? jeździłeś na tańszych oponach czy stawiasz ślepo na marke premium?

Nie wiem z kąd jesteś ale wpadnij przewioze Cie na Nankangach może zmienisz zdanie hehe :naughty:

Ja też sceptycznie podchodziłem ale teraz nie widzę sensu wydawać 2x większego hajsu na opony z wyższej półki. Lepiej ten hajs zainwestować chociażby w dobre zawieszenie bo to też wpływa znacząco na bezpieczeństwo w czasie jazdy- a przecież o to w tym wszystkim chodzi, prawda?

Opublikowano (edytowane)

Z chęcią bym zobaczył jak nankangi się spisują, jak mówisz że masz doświadczenie to może zmieniłbym zdanie :hi: po prostu ja mam złe doświadczenia z przeszłości

sam pracowałem na wulkanizacji, po tym na przykład broniłbym Barumów, klebery zimowe itd - dobre oponki

na wielu nankangach jeździłem (nanciągach :D )

miałem okazję jeździć często (jako odniesienie) na Bridgestone Potenza re050a w bmw e90 330D 2009 rok jako odnośnik potem były nankangi i byłem mistrzem driftu, na mokrym była już zupełnie katastrofa, potrafiłem na autostradzie przy wcisnieciu gazu w jeździe na wprost stracić przyczepność

jechałem nową astrą na zeetexach i bałem się o życie jak popadał deszcz :D

jeśli chodzi o zawieszenie mi mówić nie trzeba w zeszłym roku ładnych pare tys. poszło w zawieszenie - to jest moje zboczenie :)

nie bronie marek premium, ale boje się nankangów, zetexów, wanli itd itp

używałem bridgestone potenza re050a parę razy i dla mnie to oponka na której przy dużej mocy nie miałem problemu lecz dosyć szybko się zużywała

miałem kiedyś micheliny pilot sport - zawiodłem się, miałem pirelli cinturato p7 - zawiodłem się, goodyear eagle f1 asymetric 2 - zawiodłem się szukałem czegoś co będzie od nich lepsze lecz nie takie drogie jak potenzy, jak narazie sessanta daje radę

sam używam teraz w moich obu autach na przemian letnich hankook k115 w audi mam Vredesteiny sessanty, a one wg oponeo premium nie są.

Edytowane przez Ans
Opublikowano

o proszę - i to jest dopiero opinia

aż się miło czyta

:thumbup1:

Opublikowano

sam używam teraz w moich obu autach na przemian letnich hankook k115

Również polecam Hankooki :thumbup1:

Opublikowano

Fuldy też nie są złe :)

Opublikowano

Troche odgrzebe kotleta w poszukiwaniu opinii. Tak mysle zmienic swoje prawie nowe dunlopy 205/55/16 na 235/45/17 i tak sie kieruje tutaj w strone tych nankangow bo widze bardzo duzo osob z forum na tym jezdzi. Glownie zalezy mi na przyczepnosci bo przy tych 16tkach (lubie dynamiczna jazde) miota na krzyzowkach jak szatanem. Co prawda quattro nie ma i to tez swoj minus ale jade niedlugo na program i boje sie ze po programie juz w ogole moje obecne oponki nie dadza rady. Mojw myslenie jest w dobra strone ?

Opublikowano

Nexenów nigdy nie miałem, ale parametry wskazują że są raczej głośne. Nigdy nie dowiedziałem się jak wykonuje się pomiary na potrzeby etykiety UE, ale na pewno pomiary wykonywane są tak samo dla wszystkich opon. Nexeny z głośnością 74dB to to chyba trochę zbyt dużo. Nie wypowiadam się co do innych parametrów.

Powiem tylko że można kupić opony z głośnością 66dB np. nowe Hankooki S-1. Ja mam 68dB i rzeczywiście jest cicho. 6dB różnicy to 4x większe natężenie dzwięku. Nie znaczy to, że jest 4x głośniej co prawda, ale jest odczuwalnie głośniej.

Opublikowano

Panowie jezdzi ktos na Goodyear Eagle F1 GS-D3 ? 225-45-17 ?

Jakie maja trzymanie, czy sa glosne?

PS: ten typ opony:

195778d1294343932-fs-goodyear-eagle-f1-g

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...