gigss Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Witam chciałbym się dowiedzieć czy to możliwe ze po przejechaniu gdzieś 7 km z prędkością około 120 km/h i temp zewnętrzną 0 stopni wskaźnik temperatury na desce pokazuje ok 60 stopni? Sprawdzałem na klimatroniku i mniej więcej się to pokrywa bo na kanale 49 jest 57 stopni a na 51 kanale jest 43 stopnie. Dziwi mnie to bo posiadam jeszcze corse b i na niej pokazuje juz ok 90 stopni po przejechaniu tego samego odcinka i to z mniejszą prędkością. termostat był sprawdzany w cieplej wodzie i jest dobry i nie wiem co może być powodem tego że taka niska temperatura jest Audi A4 B5 1.9 tdi 116 km rok 2000 kod silnika ajm
gigss Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Opublikowano 11 Lutego 2015 Może się obniżyć, ale nie tyle. A co może byc nie tak i jak to sprawdzić ?
gigss Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) TERMOSTAT NIE ZAMYKA SIĘ DO KOŃCAMożna z tym tak jeździć czy wypadało by to zrobić oraz czy możliwe są inne przyczyny. Bo znajomy mi sprawdzał termostat i mówił ze jest dobry no ale pewny tego nie jestem Aha i ciepłe leci po przejechaniu z 4-5 km Oraz jak samemu wymienić termostat ? Gdzie on jest dokładnie i jak by ktoś opisał krok po kroku jak go wymienić Edytowane 11 Lutego 2015 przez gigss
chudy87 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 podepnę się pod temat, u mnie sytuacja wygląda następująco w mieście wskazówka temperatury w ogóle się nie podnosi, cały czas 60 stopni, dopiero gdy auto "przegoni się" poza miastem to osiąga 90 natomiast na klimatroniku na kanale 49 pokazuje "-60" o co chodzi?
gigss Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 Dziś jak jechalem i mialem zalaczony kanał 49 to tem doszła do 60 stopni i sie podnosiła do 64 ale po chwili spadała do 60 i takie wachania byly. A znowu na kanale 51 zauważylem ze tem doszła do 90 i tak sie utrzymywala lecz na desce wskazówka pokazywała cały czas ok 60 stopni. Co bedzie nie tak ?
MŁODZIAN Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 termostat się otwiera ale nie domyka do końca dlatego temperatura utrzymuję się w granicach 60 C
rysiu2006 Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 U mojego Ojca był ten sam problem 1.9 TDI AJM na kompie pokazywał bład czujnika, czujnik wymieniłem ale to nie pomogło na kanale 51 dochodziło do 90 a na 49 max 67 dziś jestem po wymianie termostatu i wskazówka osiąga 90 stopni TERMOSTAT NIE ZAMYKA SIĘ DO KOŃCAMożna z tym tak jeździć czy wypadało by to zrobić oraz czy możliwe są inne przyczyny. Bo znajomy mi sprawdzał termostat i mówił ze jest dobry no ale pewny tego nie jestemAha i ciepłe leci po przejechaniu z 4-5 kmOraz jak samemu wymienić termostat ? Gdzie on jest dokładnie i jak by ktoś opisał krok po kroku jak go wymienić Termostat znajduje się jak otwierasz maskę zdejmujesz osłone silnika i jak patrzysz od przodu masz alternator to zaraz za nim na dole jest termostat na 2 śruby imbusowe
gigss Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Opublikowano 14 Lutego 2015 a trzeba tez płyn chłodniczy zlewać jak jest w niektórych innych autach ? czy tylko wykręcam go i zakładam nowy
Fazii Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Witam chciałbym się dowiedzieć czy to możliwe ze po przejechaniu gdzieś 7 km z prędkością około 120 km/h i temp zewnętrzną 0 stopni wskaźnik temperatury na desce pokazuje ok 60 stopni? Sprawdzałem na klimatroniku i mniej więcej się to pokrywa bo na kanale 49 jest 57 stopni a na 51 kanale jest 43 stopnie. Dziwi mnie to bo posiadam jeszcze corse b i na niej pokazuje juz ok 90 stopni po przejechaniu tego samego odcinka i to z mniejszą prędkością. termostat był sprawdzany w cieplej wodzie i jest dobry i nie wiem co może być powodem tego że taka niska temperatura jest Audi A4 B5 1.9 tdi 116 km rok 2000 kod silnika ajm przecież to normalne, że diesel tak wolno się nagrzewa
rysiu2006 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 a trzeba tez płyn chłodniczy zlewać jak jest w niektórych innych autach ? czy tylko wykręcam go i zakładam nowy tak trzeba zlewac płyn ja zlewałem go przez czujnik ktory jest w wezu idacym do chlodnicy ale jak otkrecisz termostat to tez płyn wyleci
kubson Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Dziś jak jechalem i mialem zalaczony kanał 49 to tem doszła do 60 stopni i sie podnosiła do 64 ale po chwili spadała do 60 i takie wachania byly. A znowu na kanale 51 zauważylem ze tem doszła do 90 i tak sie utrzymywala lecz na desce wskazówka pokazywała cały czas ok 60 stopni. Co bedzie nie tak ? Czujnik G62
rysiu2006 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Dziś jak jechalem i mialem zalaczony kanał 49 to tem doszła do 60 stopni i sie podnosiła do 64 ale po chwili spadała do 60 i takie wachania byly. A znowu na kanale 51 zauważylem ze tem doszła do 90 i tak sie utrzymywala lecz na desce wskazówka pokazywała cały czas ok 60 stopni. Co bedzie nie tak ? Czujnik G62 niekoniecznie czujnik, mymieniałem najpierw czujnik i miałem tak samo jak kolega gigss na kanale 51- 90 a na kanale 49 nie dochodziło do 70 wymiana termostatu pomogła
Linarr Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 ja w 2,5 gnoju miałem temp na poziomie 70st, jak go trochę poganiałem ( ) to do 83 nawet dochodziło też podejrzewałem termostat ale że ten złom miał wylecieć spod maski to olałem temat. Możesz np zasłonić chłodnicę kartonem zobaczysz czy coś się temp podniesie bo nie będzie się tak wychładzał płyn
fatboy Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Jeżeli wszystko jest sprawne w układzie chlodzenia to nie ma prawa tak skakać ma być 90 i ani mniej ani wiecej
Fazii Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Jeżeli wszystko jest sprawne w układzie chlodzenia to nie ma prawa tak skakać ma być 90 i ani mniej ani wiecej chyba, że jest -15 na zewnątrz, masz włączone ogrzewanie i samochód odpalony na postoju
fatboy Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Jeżeli wszystko jest sprawne w układzie chlodzenia to nie ma prawa tak skakać ma być 90 i ani mniej ani wiecej chyba, że jest -15 na zewnątrz, masz włączone ogrzewanie i samochód odpalony na postoju nawet przy -15 w trasie temperatura stoi w pionie a na postoju to może się dłużej nagrzewać
Fazii Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Jeżeli wszystko jest sprawne w układzie chlodzenia to nie ma prawa tak skakać ma być 90 i ani mniej ani wiecej chyba, że jest -15 na zewnątrz, masz włączone ogrzewanie i samochód odpalony na postoju nawet przy -15 w trasie temperatura stoi w pionie a na postoju to może się dłużej nagrzewać w dieslu jest tak, że jak jest -15 i silnik pracuje na postoju z włączonym ogrzewaniem to temperatura cieczy potrafi w ciągu kilku minut spaść nawet z 90 do 70.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się