Musashi Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 ...czyli wnioski sa takie, ze 2.5 tak poprostu ma po pewnym przelocie i zuzyciu. zdarzaja pekniecia i deformacja lopatek turbiny. powoduje to zmiane jej aerodynamiki i roznego rodzaju efekty akustyczne. znamy takie wypadki
Flyer Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 Dlatego wlasnie bede sie dobieral do T od strony zimnej...
proton2 Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Zrobiłem dzisiaj mały test i u mnie dźwięk jest słyszalny tylko w wypadku, jeśli wcześniej miałem wciśnięty gaz, zdjąłem nogę i hamowałem silnikiem. Jeśli natomiast zrzuciłem bieg, przejechałem kawałek na 'luzie', wrzuciłem bieg i hamowałem silnikiem, to tego dźwięku nie było. Wygląda więc mi na to, że efekt powstaje jeśli wirnik turbiny zmniejsza swoje obroty. Ciekawe tylko czemu nie u wszystkich to występuje Bardzo jestem ciekaw dalszego rozwoju tematu, najwyżej też dam turbo do czyszczenia.
letallec Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Zrobiłem dzisiaj mały test i u mnie dźwięk jest słyszalny tylko w wypadku, jeśli wcześniej miałem wciśnięty gaz, zdjąłem nogę i hamowałem silnikiem. Jeśli natomiast zrzuciłem bieg, przejechałem kawałek na 'luzie', wrzuciłem bieg i hamowałem silnikiem, to tego dźwięku nie było. Wygląda więc mi na to, że efekt powstaje jeśli wirnik turbiny zmniejsza swoje obroty. Ciekawe tylko czemu nie u wszystkich to występuje Bardzo jestem ciekaw dalszego rozwoju tematu, najwyżej też dam turbo do czyszczenia. Turbo do sprawdzenia, poduchy do sprawdenia. Co prawda mam 1.9, ale objaw BYŁ identyczny. Mimo zmiany turbo na nówkę sztuke, dzwięk pozostał. Po wymianie poduszek pod silnikiem, dzwięk zniknął.
Musashi Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Dlatego wlasnie bede sie dobieral do T od strony zimnej... niestety problem dotyczy goracej, skutki sumy obciazenia termicznego oraz mechanicznego -siła odsrodkowa
letallec Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 niestety problem dotyczy goracej, skutki sumy obciazenia termicznego oraz mechanicznego -siła odsrodkowa Ja bym dodał do tego dynamikę gazów.
Flyer Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 Tomek, co maja wspolnego poduchy z tym dzwiekiem?
letallec Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Tomek[/b], co maja wspolnego poduchy z tym dzwiekiem? Po prostu chcę zasugerować coś co spowodowało eliminacje tego dzwięku u mnie. Myślę że ten dzwięk nie musi byc z rozpedzonego i wyhamowujacego, pod wplywem nadcisnienia z jednej i podciśnienia z drugiej strony, turbo. Może należy sprawdzić stan elementów mocujących silnik, jak i stan wydechu etc. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi [br]Dopisany: 10 Październik 2008, 14:43_________________________________________________A może u mnie podczas wymiany poduszek, wysterowali wydech. A ja gupi tak sie uparłem z tymi poduchami, ech [br]Dopisany: 10 Październik 2008, 14:45_________________________________________________
Flyer Opublikowano 11 Października 2008 Autor Opublikowano 11 Października 2008 W poniedziałek odstawiam auto w innej sprawie... ale przy okazji poszukam ze szpeniami przyczyn tego odglosu. Moze uda sie przetrzec szlak *** Dobra. Dzis dokladniej przysluchalem sie ponownie temu "swistowi". Na zimnym silniku tez jest slyszalny przy wolnym (jak to na zimnym) wchodzeniu na obroty. Zbadajcie u siebie - ciekawe jakie beda rezultaty. Nie jest to napewno wiskoza, bo nie jest to szum powietrza, tylko ewidentnie lekko chroboczący dźwięk polaczony z szumem powietrza, wiec mam coraz wieksze obawy, ze to jednak T - i warto do niej zajrzec. Przebieg mam juz grubo powyzej 200k km.
petersoon Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 u mnie jest to samo. Wymieniłem juz zawór Egr, n75, turbo. I tak naprawde nie wiem co to moze być- ale odgłos pochodzi z okolic turbiny.
GILI Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Koleś miał dziurkę w IC tak małą,że zlokalizował ją dopiero po próbie wody,tak jak się to robi na wulkanizacji.Tylko,że to nie był delikatny świst,było to już słychać po każdym przyspieszeniu lub hamowaniu silnikiem.
yaboo Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 moja B6 AKE też ma taki świst przebieg ori 103 tyś. też mnie zastanawiał skoro nie kopci idzie jak trzeba to nie szukam powodu, już mi przeszło bo nawet fajne to jest
zuzelaczek111 Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 ja mam benzyne i tak samo swiszczy bez zadnej turbiny, wiec wydaje mi sie ze przyczyn moze byc wiele albo poprostu przyczyna jest gdzie indziej.przy wchodzeniu na obroty swiszczy najbardziej , mniej przy hamowaniu biegami, a na luzie praktycznie nieodczuwalne. nie wiem ale wydaje mi sie ze to ta sama sprawa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się