Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Chipował ktoś już multitronica ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No niestety o modyfikację skrzyni na 7lamel nie pytałem, bo po prostu za dużo tego było.

Szału niema ale i tak prędzej czy później trzeba będzie wymienić ten napęd, bo skoro już dzwoni to tak jak tykająca bomba a im luźniejszy łańcuch tym szybciej zużywa się zębatka na wale a za tym kryją się kolejne koszta. Oczywiście mógłbym to wymienić na własną rękę i bym zapłacił nie więcej niż 200zł ale wtedy nie mam gwarancji...

Ja za te aktualizacje zapłaciłem 400zł a było ich z 5. Jakby była jedna bądź dwie to przy chipie miałbym je za free.

Muszę się z tym przespać, poza tym muszę kupić opony a to znów ok. 2tyś zł. :( ale skoro autem mam jeszcze z 2lata pojeździć... to może warto.

[br]Dopisany: 04 Wrzesień 2009, 17:44_________________________________________________Dodam jeszcze że był ze mną kumpel i pytał o chipa do Forda to p. Sopa polecał mu CompSport z BB czyli nie bierze co popadnie a tylko to na czym się zna.

Opublikowano

Dodam jeszcze że był ze mną kumpel i pytał o chipa do Forda to p. Sopa polecał mu CompSport z BB czyli nie bierze co popadnie a tylko to na czym się zna.

Skoro nie "pisze" chipsów to wytłumaczenie może być zgoła inne. Nie ma dostępu do gotowców innych marek.

Opublikowano

No wiesz Sserwis zajmuje się raczej tylko samochodami z Vag, czyli Audi, VW, skoda i seat. A te gotowce jeśli jak już są to, tylko pod silniki z multi albo tipem, bo automatów się nie "zhamowywuje" na hamowni. Jeśli chodzi o skrzynie manualne to oni tam nie posiadają hamowni żeby auto stroić indywidualnie i wydaje mi się że w tym wypadku odsyłają klienta do CompSportu. Nie wiem czy tak jest na 100% ale tak mi się wydaje.

Opublikowano

bo automatów się nie "zhamowywuje" na hamowni

to ciekawe skad sie wziely wszystkie wykresy aut z automatami w dziale WYKRESY PO MODYFIKACJACH ?? ;o...

im wiecej tego czytam tym bardziej zeminiam opinie o sserwis...

te 500nm niby z komputera... tyle ze u mnie VAG nie pokazuje ponad 450 ... no ale widac 3.0tdi ma slaby moment...

ten niby metaliczny dzwiek z napedu.

przeciez gdyby to była prawda a nie wymowka to nie powinni Cie wogle wypuscic z warsztatu. jak slychac juz dziweki tego lancuszka to znaczy ze zebatka sie konczy i auto moze sie skonczyc doslownie w kazdej chwili...

a juz wogole nie rozumiem jaki ma miec na to wplyw chips. to jest wada fabryczna napedu wałków i pompy i nie ma zadnego zwiazku z moca silnika. po chipie nie bedzie ani wolniej ani szybciej sie zuzywac...

ryzyko rozpadniecia sie tego systemu jest identyczne....

nie rozumieme tez wgrywania 5 aktualizacji... moze zle rozumuje ale jak sie aktualizuje soft w jakims urzadzeniu to w 90% wymienia sie cały program. wiec kazda nastepna aktualizacja zawiera poprzednie... niech ktos znajacy temat sie wypowie bo ja tylko przypuszczam. ale wydaje mi sie ze przysylanie programu po kawalku wiazaloby sie z wiekszym ryzykiem błędó niz upgrade calego softu . wiec wystarczy wgrac ostatnia wersje i powinno byc to samo . no chyba ze faktczynie update szamieniaja tylko kawalek kodu. szczerze mnie to zainteresowalo. bo oznaczaloby ze jednak lubia powciskac ciemnote ludziom..

Opublikowano

Bartek probowalem polaczyc sie ze skrzynia wieloktrotnie podacz postoju i podczs jazdy na roznych przelozeniach.Udalo sie tylko raz na jakies 15 sekund ale w polu gdzie sie wyswietlaja zielone litery nie mialem kompletnie nic tylko pustka :thumbdown: wiec nie wiem jak sobie z tym poradzic

Opublikowano

No u mnie takie same jajca się dzieją - widocznie ten fejs nie daje rady - ja jeździłem tak długo po osiedlu aż VAG załapał, zrobiłem print screena i po kłopocie. Generalnie jest tak że połączy się ze skrzynią ale zaraz zrywa połączenie i tak w kółko.

Opublikowano

No u mnie takie same jajca się dzieją - widocznie ten fejs nie daje rady - ja jeździłem tak długo po osiedlu aż VAG załapał, zrobiłem print screena i po kłopocie. Generalnie jest tak że połączy się ze skrzynią ale zaraz zrywa połączenie i tak w kółko.

hmm to sprobuje jutro jeszcze jak pojade gdzies dalej

Wlasnie tak jest ze sie laczy na moment i zrywa ale u mnie jak sie polaczylo to nic nie pokazalo z czym sie polaczylo

Opublikowano

Tak też miałem - widziałem że nawiązał połączenie bo Measuring Block i Fault Codes zrobiły się dostępne ale w ramkach powyżej było pusto. Podłącz notka i rusz w trasę - w końcu musi się udać ;) Bardzo mi na tym zależy bo jeśli u Ciebie też jest 155Q to na 99% mam tę cholerną 7 lamelę.

Opublikowano

bo automatów się nie "zhamowywuje" na hamowni

to ciekawe skad sie wziely wszystkie wykresy aut z automatami w dziale WYKRESY PO MODYFIKACJACH ?? ;o...

im wiecej tego czytam tym bardziej zeminiam opinie o sserwis...

te 500nm niby z komputera... tyle ze u mnie VAG nie pokazuje ponad 450 ... no ale widac 3.0tdi ma slaby moment...

ten niby metaliczny dzwiek z napedu.

przeciez gdyby to była prawda a nie wymowka to nie powinni Cie wogle wypuscic z warsztatu. jak slychac juz dziweki tego lancuszka to znaczy ze zebatka sie konczy i auto moze sie skonczyc doslownie w kazdej chwili...

a juz wogole nie rozumiem jaki ma miec na to wplyw chips. to jest wada fabryczna napedu wałków i pompy i nie ma zadnego zwiazku z moca silnika. po chipie nie bedzie ani wolniej ani szybciej sie zuzywac...

ryzyko rozpadniecia sie tego systemu jest identyczne....

nie rozumieme tez wgrywania 5 aktualizacji... moze zle rozumuje ale jak sie aktualizuje soft w jakims urzadzeniu to w 90% wymienia sie cały program. wiec kazda nastepna aktualizacja zawiera poprzednie... niech ktos znajacy temat sie wypowie bo ja tylko przypuszczam. ale wydaje mi sie ze przysylanie programu po kawalku wiazaloby sie z wiekszym ryzykiem błędó niz upgrade calego softu . wiec wystarczy wgrac ostatnia wersje i powinno byc to samo . no chyba ze faktczynie update szamieniaja tylko kawalek kodu. szczerze mnie to zainteresowalo. bo oznaczaloby ze jednak lubia powciskac ciemnote ludziom..

tak, dobrze rozumiesz.

aktualizacja programu obejmuje jego całość. nowy zastępuje stary w 100%. to coś identycznego jak zmiana biosu w mobo/gpu - nie można trochę zapgrejdować, a trochę nie... :wink4:

kolejność zatem aktualizacji nie ma znaczenia, gdyż następna wersja całkowicie usuwa pozostałą. tym samym, wykonanie 4 aktualizacji jest bez najmniejszego sensu, gdyż do osiągnięcia tego samego wystarczy jedna.

No u mnie takie same jajca się dzieją - widocznie ten fejs nie daje rady - ja jeździłem tak długo po osiedlu aż VAG załapał, zrobiłem print screena i po kłopocie. Generalnie jest tak że połączy się ze skrzynią ale zaraz zrywa połączenie i tak w kółko.

zmień Latency z 16 msec na 12 msec. powinno to ustabilizować protokół na tyle, żeby nie zrywało połączenia ze sterownikiem.

Latency znajdziesz tutaj:

beznazwy1ci.th.jpg

Opublikowano

Meszrum - bawiłem się już parametrami Virtual COM-a i niestety nie pomogło to za wiele (obniżałem wszystko co się da - baud, latency) - do tej pory np. nie mogę w ogóle podłączyć się VAG-iem 4.09 a w 3.12 nie mam dostępu do modułów radia i navi (to many connection errors). Jedyny wyjątek to skrzynia - do której raz można się podłaczyć a raz nie.

No ale skoro tak radzisz - to spróbuję jeszcze raz :good:

Opublikowano

Meszrum - bawiłem się już parametrami Virtual COM-a i niestety nie pomogło to za wiele (obniżałem wszystko co się da - baud, latency) - do tej pory np. nie mogę w ogóle podłączyć się VAG-iem 4.09 a w 3.12 nie mam dostępu do modułów radia i navi (to many connection errors). Jedyny wyjątek to skrzynia - do której raz można się podłaczyć a raz nie.

No ale skoro tak radzisz - to spróbuję jeszcze raz :good:

ja tez nie moge sie polaczyc z navi ani radiem ale kolega ma b6 z 2001 roku z nawigacja mala (tzn jest kolorowy monitor zamiast panelu radia ale ten maly kwadratowy) i u niego normalnie moge sie polaczyc z navi za pomoca mojego kabla

Opublikowano

tak, dobrze rozumiesz.

aktualizacja programu obejmuje jego całość. nowy zastępuje stary w 100%. to coś identycznego jak zmiana biosu w mobo/gpu - nie można trochę zapgrejdować, a trochę nie... :wink4:

kolejność zatem aktualizacji nie ma znaczenia, gdyż następna wersja całkowicie usuwa pozostałą. tym samym, wykonanie 4 aktualizacji jest bez najmniejszego sensu, gdyż do osiągnięcia tego samego wystarczy jedna.

no wlasnie odnosilem to do flashowania biosu itp.. czyli fajnie ze wgrali 4 aktualizacje i skasowali 400 i jeszcze pwoiedzieli ze jakby byly dwie to bylo gratis :kox: :kox: :kox: :kox: a efekt tych wszystkich wgran identyczny jakby wrzucili ostatnia wersje od razu ;];]

chyba jednak nie ma w polsce firm ktore nie wciskaja ciemnosty jak widza ze kklient sie nie do konca orientuje...

Opublikowano

Nie no.. następnym razem jak się tam udam to biorę kogoś z was, bardziej obeznanych w temacie. W sumie widziałem na kompie że poszła jedna aktualizacja softu skrzyni i softu silnika ale jakoś tego nie połączyłem np. z flashowaniem biosu jak pisze OLO, bo też robie takie rzeczy to wiem co i jak ale widocznie byłem zbyt podjarany tym wszystkim i ząk :kwasny:

Opublikowano

Meszrum - bawiłem się już parametrami Virtual COM-a i niestety nie pomogło to za wiele (obniżałem wszystko co się da - baud, latency) - do tej pory np. nie mogę w ogóle podłączyć się VAG-iem 4.09 a w 3.12 nie mam dostępu do modułów radia i navi (to many connection errors). Jedyny wyjątek to skrzynia - do której raz można się podłaczyć a raz nie.

No ale skoro tak radzisz - to spróbuję jeszcze raz :good:

Bart-S,

czy zmieniałeś parametry na poziomie ustawień [emulowanego] portu com [uSB], czy na poziomie VC?

Opublikowano

Meszrum - dziś kombinowałem w okienku które pokazałeś powyżej. Zrzuciłem latency do 10, prędkość transmisji (w obie strony) z 4096 do 2048, baudrate z 9600 na 4800 i... efekt jest taki że nadal zrywa połączenie ze skrzynią ale robi to znacznie rzadziej (idziemy w dobrym kierunku) - na tyle że pozwala to zdiagnozować poszczególne grupy - np. 10 i 11... I tak dowiedziałem się że adaptacja po ostatnim odłączeniu aku jeszcze mi nie wskoczyła. Co prawda olej jeszcze nie był rozgrzany ale chyba nie od tego w polu potwierdzającym adaptację miałem wpis ADP Run?

adaptacja.JPG

Chciałem zrobić więcej testów ale skończył się prąd w notku :) Jak podładuję spróbuję zejść jeszcze niżej z parametrami połączenia...

Niestety pola zawierające nr sterownika itd znów były puste - miałem dostęp tylko do Fault Codes, Meas. Blocks itd. Poniżej fotka którą udało mi się cyknąć kilka dni temu - jest tutaj nr sterownika ale wersji softu chyba nie ma...

vagmulti.jpg

Spróbowałem też łączyć się z Radio i Navi po w/w zmianach ale znów "2 many con. errors" - widocznie tam już potrzebny jest CAN (DX jest starszy tam mógł styknąć OBD2 KKL). HiRide - masz fejs na USB czy na COM-a?

Opublikowano

tez troche sie juz nasłuchałem oczytałem i niepolecaja, dodawania kucy w multitronikach,

trudnos ie mowi i jezdzi dalej

pozatym ma ktos multitronika i quattro chyba nie !

Opublikowano

Multi nie wkładali do quattro - były dostarczane tylko z FWD.

Opublikowano

Tak myślałem - dzięki Artur. Jak tylko notek się podładuję idę się adaptować :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...