Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Chipował ktoś już multitronica ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki :good: Teraz gdyby tylko udało się Mariuszowi podłączyć do skrzyni, mógłbym porównać.

BTW czyli analogicznie w module Engine za RdW mogę się spodziewać wersji oprogramowania dla silnika?

Opublikowano

Dzięki :good: Teraz gdyby tylko udało się Mariuszowi podłączyć do skrzyni, mógłbym porównać.

BTW czyli analogicznie w module Engine za RdW mogę się spodziewać wersji oprogramowania dla silnika?

w sterowniku silnika nr oprogramowania będzie za literami AG [w manualu SG]. RdW tam nie znajdziesz.

Opublikowano

OK, dzięki Meszrum :notworthy:

Opublikowano

Jak masz ADP Run, to adaptacja Ci wyskoczyła. Ma być ADP OK

ADP Run wskakuje kiedy temperatura skrzyni osiagnie 60 stopni, co do wersji sterownika to sprawdzilem w zapsianych przez vag logow. Przed modyfikacja z 6 na 7 lameli mialem w logach 8e0910155q po modyfikacji mam 8e2910155c

Opublikowano

Co do wersji sterownika - wszystko się zgadza i tak ma być (Q->C).

Jeśli chodzi o ADP Run to nie bardzo rozumiem - u mnie było Run przy 24 stopniach, Ty piszesz że jak już jest 60 stopni. Artur napisał że ten wpis pojawia się jak wypadła...

Opublikowano

Co do wersji sterownika - wszystko się zgadza i tak ma być (Q->C).

Jeśli chodzi o ADP Run to nie bardzo rozumiem - u mnie było Run przy 24 stopniach, Ty piszesz że jak już jest 60 stopni. Artur napisał że ten wpis pojawia się jak wypadła... Dziś już siedzę w pracy więc dokładne testy i adaptację zrobię dopiero jutro...

Sorki... ADP OK wskakuje dopiero po 60 stopniach, ADP Run widac jak skrzynia jest w trybie adaptacji lub nie osiagnela temperatury roboczej, tak slyszalem min u Sopy

pozdr

Opublikowano

Uff :) Dobra o 2-giej kończę zmianę, z ciekawości wsiądę w auto i sprawdzę :good:[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2009, 21:37_________________________________________________Kolega marecki.b miał rację - gdy skrzynia osiągnie temperaturę roboczą, wskakuje ładnie ADP. O.K. - od siebie dodam tylko że temperatura robocza to nie 60 a 70 stopni (podczas pomiarów przy 62 chciałem się poddać, ale coś mnie tknęło i wyczekałem ;))

Meszrum - jeśli chodzi o obniżanie parametrów połączenia w ustawieniach portu COM - jednak myliłem się. Zmiany które wprowadziłem (pokusiłem się o jeszcze niższe) nic nie dają - przez cały czas są problemy z łączeniem się ze skrzynią (raz wskoczy raz nie, co chwilę zrywa i znów się łączy). Zastanawiam się jak by sobie poradził fejs z COM-em w porównaniu z moim na USB. A może rzeczywiście tutaj poratuje mnie tylko CAN.

marecki.b - w jakich okolicznościach miałeś dokładaną 7 lamelę - sam się zdecydowałeś (i robiłeś u Sopy?) czy udało Ci się kupić auto po akcji serwisowej? Jeśli to pierwsza opcja - mógłbyś przybliżyć nieco całą operację (koszty, jakie części).

Opublikowano
multitronik na hamowni 1,8 t
Opublikowano

multitronik na hamowni 1,8 t

Ładnie, szkoda że wykresu nie pokazali.

Opublikowano

Uff :) Dobra o 2-giej kończę zmianę, z ciekawości wsiądę w auto i sprawdzę :good:[br]

Uff :) Dobra o 2-giej kończę zmianę, z ciekawości wsiądę w auto i sprawdzę :good:[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2009, 21:37_________________________________________________Kolega marecki.b miał rację - gdy skrzynia osiągnie temperaturę roboczą, wskakuje ładnie ADP. O.K. - od siebie dodam tylko że temperatura robocza to nie 60 a 70 stopni (podczas pomiarów przy 62 chciałem się poddać, ale coś mnie tknęło i wyczekałem ;))

Meszrum - jeśli chodzi o obniżanie parametrów połączenia w ustawieniach portu COM - jednak myliłem się. Zmiany które wprowadziłem (pokusiłem się o jeszcze niższe) nic nie dają - przez cały czas są problemy z łączeniem się ze skrzynią (raz wskoczy raz nie, co chwilę zrywa i znów się łączy). Zastanawiam się jak by sobie poradził fejs z COM-em w porównaniu z moim na USB. A może rzeczywiście tutaj poratuje mnie tylko CAN.

marecki.b - w jakich okolicznościach miałeś dokładaną 7 lamelę - sam się zdecydowałeś (i robiłeś u Sopy?) czy udało Ci się kupić auto po akcji serwisowej? Jeśli to pierwsza opcja - mógłbyś przybliżyć nieco całą operację (koszty, jakie części).

Dopisany: 05 Wrzesień 2009, 21:37_________________________________________________Kolega marecki.b miał rację - gdy skrzynia osiągnie temperaturę roboczą, wskakuje ładnie ADP. O.K. - od siebie dodam tylko że temperatura robocza to nie 60 a 70 stopni (podczas pomiarów przy 62 chciałem się poddać, ale coś mnie tknęło i wyczekałem ;))

Meszrum - jeśli chodzi o obniżanie parametrów połączenia w ustawieniach portu COM - jednak myliłem się. Zmiany które wprowadziłem (pokusiłem się o jeszcze niższe) nic nie dają - przez cały czas są problemy z łączeniem się ze skrzynią (raz wskoczy raz nie, co chwilę zrywa i znów się łączy). Zastanawiam się jak by sobie poradził fejs z COM-em w porównaniu z moim na USB. A może rzeczywiście tutaj poratuje mnie tylko CAN.

marecki.b - w jakich okolicznościach miałeś dokładaną 7 lamelę - sam się zdecydowałeś (i robiłeś u Sopy?) czy udało Ci się kupić auto po akcji serwisowej? Jeśli to pierwsza opcja - mógłbyś przybliżyć nieco całą operację (koszty, jakie części).

Uff :) Dobra o 2-giej kończę zmianę, z ciekawości wsiądę w auto i sprawdzę :good:[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2009, 21:37_________________________________________________Kolega marecki.b miał rację - gdy skrzynia osiągnie temperaturę roboczą, wskakuje ładnie ADP. O.K. - od siebie dodam tylko że temperatura robocza to nie 60 a 70 stopni (podczas pomiarów przy 62 chciałem się poddać, ale coś mnie tknęło i wyczekałem ;))

Meszrum - jeśli chodzi o obniżanie parametrów połączenia w ustawieniach portu COM - jednak myliłem się. Zmiany które wprowadziłem (pokusiłem się o jeszcze niższe) nic nie dają - przez cały czas są problemy z łączeniem się ze skrzynią (raz wskoczy raz nie, co chwilę zrywa i znów się łączy). Zastanawiam się jak by sobie poradził fejs z COM-em w porównaniu z moim na USB. A może rzeczywiście tutaj poratuje mnie tylko CAN.

marecki.b - w jakich okolicznościach miałeś dokładaną 7 lamelę - sam się zdecydowałeś (i robiłeś u Sopy?) czy udało Ci się kupić auto po akcji serwisowej? Jeśli to pierwsza opcja - mógłbyś przybliżyć nieco całą operację (koszty, jakie części).

siemka

jeżeli chodzi o temperature....

Czy czekałes na postoju az skrzynia osiagnie wymagana temperature, czy jezdziles???

Od razu wskoczyła Ci adaptacja na jazde do przodu i do tyłu???

Bo temperatura 60stopni jest napewno minimalą przy której skrzynia może się poprawnie zaadoptować. Sprawdzałem to wielokrotnie...

Jeżeli chodzi o vaga, ja nie mam problemów z połączeniem ze skrzynią, trzeba tylko w opcjach ustawić int. znaku (Char int) na 4. Taką informacje dostałem od polskiego dystrybutora Ross-Tech - ADAKO, (tam kupowałem kabelek), tylko ja mam USB....

Modyfikację robiłem u Sopy, pojechałem tam bo mi lekko szarpało podczas ruszania. Gościu zapewniał mnie ze po modyfikacji wszystko bedzie ok, ale niestety nie było ok (opisywalem juz moje przejscia z Sopą i według mnie pozytywna opinia tego warsztatu jest ostro przesadzona, w necie znalazłem jeszcze kilka osób które miały przejscia z Sopą).

Prawda jest taka: jak Ci auto jeżdzi bez problemu (chodzi o skrzynie) to nic nie ruszaj, bo władujesz się w koszta i może być gorzej niż przed modyfikacją, wymieniaj olej co 50-60tysi i nie katuj tej skrzyni to bedziejsz jezdził kupe czasu bez problemu. Jeżeli chodzi o wymiane oleju to w elsie jest opisane dokłanie jak to zrobić....

Co do kosztów....modyfikacja kosztowała mnie 2500 + 500 wymiana oleju po 5k km + koszta dojazu i hotel :) i kupe nerwów (gdybym miał bliżej do tego gościa i więcej czasu nie odposciłbym temu PANU SOPIE)

Opublikowano

(...) Jeżeli chodzi o vaga, ja nie mam problemów z połączeniem ze skrzynią, trzeba tylko w opcjach ustawić int. znaku (Char int) na 4. Taką informacje dostałem od polskiego dystrybutora Ross-Tech - ADAKO, (tam kupowałem kabelek), tylko ja mam USB.... (...)

Z manuala do 704.1:

cvtq.jpg

Opublikowano

siemka

jeżeli chodzi o temperature....

Czy czekałes na postoju az skrzynia osiagnie wymagana temperature, czy jezdziles???

Od razu wskoczyła Ci adaptacja na jazde do przodu i do tyłu???

Bo temperatura 60stopni jest napewno minimalą przy której skrzynia może się poprawnie zaadoptować. Sprawdzałem to wielokrotnie...

Jeżeli chodzi o vaga, ja nie mam problemów z połączeniem ze skrzynią, trzeba tylko w opcjach ustawić int. znaku (Char int) na 4. Taką informacje dostałem od polskiego dystrybutora Ross-Tech - ADAKO, (tam kupowałem kabelek), tylko ja mam USB....

Modyfikację robiłem u Sopy, pojechałem tam bo mi lekko szarpało podczas ruszania. Gościu zapewniał mnie ze po modyfikacji wszystko bedzie ok, ale niestety nie było ok (opisywalem juz moje przejscia z Sopą i według mnie pozytywna opinia tego warsztatu jest ostro przesadzona, w necie znalazłem jeszcze kilka osób które miały przejscia z Sopą).

Prawda jest taka: jak Ci auto jeżdzi bez problemu (chodzi o skrzynie) to nic nie ruszaj, bo władujesz się w koszta i może być gorzej niż przed modyfikacją, wymieniaj olej co 50-60tysi i nie katuj tej skrzyni to bedziejsz jezdził kupe czasu bez problemu. Jeżeli chodzi o wymiane oleju to w elsie jest opisane dokłanie jak to zrobić....

Co do kosztów....modyfikacja kosztowała mnie 2500 + 500 wymiana oleju po 5k km + koszta dojazu i hotel :) i kupe nerwów (gdybym miał bliżej do tego gościa i więcej czasu nie odposciłbym temu PANU SOPIE)

Jeździłem - na postoju temperatura w skrzyni rośnie baaardzo powoli. Temperatura robocza silnika szybko wskoczyła na swoje miejsce - skrzynia potrzebowała więcej czasu aby się nagrzać (zgodnie z zaleceniem, spokojna jazda - nie przekraczanie 2k). Przy okazji potwierdziło się to co najbardziej męczy CTV - ostatnia kolumna przy jeździe pod górkę albo ostrym ruszaniu pokazywała moment 450nM! Gdy pomiar doszedł do 62 stopni a pole adaptacji cały czas pokazywało RUN rozłączyłem VAGa i pojechałem do domu - pod chatą połączyłem się jeszcze raz, temperatura = 70 i ADP OK (zarówno przód jak i tył), więc tak naprawdę nie załapałem idealnego progu kiedy adp się załącza.

Fejs mam VIAKENa - też na USB, zaraz zerknę czy zmiana Char u mnie pomoże. Oto pozostałe parametry - może poradzicie coś na comm errors w modułach radio i navi.

v4.jpg

Jeśli chodzi o Sopę - jak ostatecznie poradziłeś sobie z szarpaniem? Czy oprócz wymiany oleju i sterownika aktualizowali Ci także oprogramowanie? Jeśli tak to kiedy to było i jakie wersje softu masz obecnie? Może i dałbym sobie spokój z serwisem ale męczy mnie ten wyciek z simeringu poza tym filtr jest po "swoim" przebiegu +40k - przy okazji chciałem sobie dołożyć 7th. Chipa mi już wybiliście z głowy a teraz to :confused4:[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2009, 13:18_________________________________________________Ustawiłem Char-a na "4". Nie jest źle - na 10 prób: 2x nie udało się podłączyć, 3x podłączył się ale pola opisu sterownika były puste i jedyna dostępna opcja to Measuring Blocks, 5x podłączył się idealnie. Jak już uda się podłączyć - nie zrywa połączenia tak jak wcześniej :) Przynajmniej teraz bez przeszkód można diagnozować.

Opublikowano

U mnie było cały czas na ADP Run. Czy skrzynka zimna, czy ciepła. Dopiero po wykonaniu adaptacji wskoczyło ADP OK ;)

Opublikowano

Coś nam ucichło w temacie :> Dorzucę coś nowego - oto aktualny wykres dla mojej motorowni. Wnioski są takie że fabryka mogła dodatkowo obcinać moment (w stosunku do manuali) w jednostkach gdzie wrzucano CVT. Może ktoś z multi-kolegów skusi się na hamownię? Będziemy mieć porównanie :decayed:

wykres.jpg

Opublikowano

powiedz gdzie moge w wawie zachipowac multitronica

a chetnie to zrobie;)

Opublikowano

Odświeżam Temat....

Czy ktoś z was ma jakieś nowe info na temat zawirusowania autka z multi ? a może komuś się to już udało i chętnie by się podzielił wiedzą ?

sam zaczynam sie powoli zastanawiać nad "delikatnym" programem :kox:

Jeśli wiecie cokolwiek nowego w temacie to piszcie !

Opublikowano

Jestem właśnie po rozmowie z Sebastianem - kolegą który chipował swojego multitronica. Chodzi o A6 1.9TDi AVF z grudnia 2002 - skrzynia przed modyfikacją (bez trybu sport - oznaczenie FWL, wkładana do A6 od czerwca 2001 do maja 2003). Z informacji które uzyskałem - fabryczne 131PS/310Nm podniesiono na 155PS/390Nm. Ze skrzynią zarówno przed jak i po modyfikacji nie było żadnych problemów (poza naturalnymi przypadłościami związanymi ze źle napisanym softem). Widocznie poprzedni właściciel także był świadomy na jakiej przekładni jeździ. Oprócz tego regularny serwis (olej i filtry). Aktualnie dodana 7 lamela i w/w program - wszystko zrobione u Sopy. Kolega przejechał od tego czasu 8 000km i dalej brak oznak jakichkolwiek problemów. Z fabrycznym 10.5s 0-100km/h udało się zejść do 8.6s. Wzrost spalania 0,5L.

Zdaję sobie sprawę, że to dość mały przebieg po modyfikacji jednak powyższe info napawa lekkim optymizmem :)

Opublikowano

Wiesz Bartku, gdyby nie ten ukł. w BLB który chciał mi Sopa wymienić przed wirusem, to też bym się pewno cieszył większą mocą :disgust:

Opublikowano

No własnie Tomku - a jakie plany u Ciebie? Doszedłeś już do ładu z napędem pompy? Właśnie rozmawiam z czakim, planujemy jechać na soft do Sopy za 2 miesiące (koniec marca/początek kwietnia) - może jakieś grupowy chip?

Opublikowano

No własnie Tomku - a jakie plany u Ciebie? Doszedłeś już do ładu z napędem pompy? Właśnie rozmawiam z czakim, planujemy jechać na soft do Sopy za 2 miesiące (koniec marca/początek kwietnia) - może jakieś grupowy chip?

Mi się nic nie psuję :> ale dla własnego spokoju jak tylko zrobi się nieco cieplej to trzeba będzie zerknąć na ten napęd i zobaczyć jak to wszystko tam wygląda. Ja jak najbardziej jestem za, choć grupowy chip u Sopy wydaje mi się mało realny ale zawsze można próbować tylko jak ja mu wytłumaczę, że mój napęd pompy jest OK skoro będzie się stawiał żebym to wymienił... Ale za te 2 miesiące na pewno będę więcej wiedział i może tym razem uda się zchipować moją furmankę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...