kobuzzz Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Ja zas dzis zmierzyłem (sprawdziłem) VCDS w 19 -GATEWAY blok 14 i mam takie wyniki: Generator Voltage - 15.00V Dynamic Filed - 61.3% Fieled Current - 2.625A Zas w bloku 18 akumulatora mam: Battery Votage - 14.4V Battery Current - 6.9A Zamontowany jest akumulator 95Ah 450A i mam wątpliwość czy alternator nie podaje za duże napięcie, może ktoś wie czy tak może być czy np regulator napięcia jest uszkodzony?? Napięcie na akumulatorze masz książkowe ale dla pewności sprawdziłbym kodowanie czy przypadkiem nie jest zakodowany sterownik na 110 Ah bo sam alternator duży prąd daje. Napisałbyś z którego roku masz samochód?? No to daj info co to za przyczyna Wydaje mi się że znalazłem winowajce ale jeszcze przydał by się pomiar w aucie z 2010-2011 r Już piszę, jest to najprawdopodobniej przyczyna rozrusznika... Jest on szeregowo wpięty w linię alternator-podszybie gdzie właśnie na tym odcinku zauważyłem spadek napięcia. Każdemu kto ma taki dziwny problem, że po mimo nowego akumulatora występuje problem z porannym uruchomieniem a po odpaleniu i zgaszeniu i ponownym odpaleniu za sekundę rozrusznik kręci jak szalony i słabym ładowaniu radzę sprawdzić rozrusznik bo to raczej jego dogorywanie. Dowodem na to w moim przypadku jest usmażony kabel na połączeniu z rozrusznikiem. Po rozruchu i na odpalonym silniku zaglądając z kanału widać jak izolacja kabla na połączeniu się prawie gotuje co jest przyczyną spadku napięcia ładowania (tam gdzie gorący styk tam i spadek napięcia) Mam już zamówioną używaną sprawną wiązkę i tylko jak przyjdzie stawiam samochód do mechanika i będę wymieniał wiązkę i sprawdzał stan rozrusznika. Dam znać w tym temacie co z tego wyszło.
bobw Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Napięcie na akumulatorze masz książkowe ale dla pewności sprawdziłbym kodowanie czy przypadkiem nie jest zakodowany sterownik na 110 Ah bo sam alternator duży prąd daje. Napisałbyś z którego roku masz samochód?? Kodowanie mam na 95AH (8KO915105E) (auto z 2008r). Zastanawia mnie ten prąd ładowania chociaż jak zmierzyłem miernikiem było 14.8v a po włączeniu świateł 14.7-6V. Większość pisze ze nie powinno przekraczać 14.4V ale też piszą że powinno mieścić się między 13.8V a 14.8V - może ktoś coś wie więcej na ten temat bo nie chciałbym uszkodzić akumulatora, lub całej instancji. 1
kobuzzz Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Ja mierząc miernikiem na alternatorze mam tak jak Ty 14.7-8 V więc może to norma jest jak wszystko jest sprawne☺ wszystko się okaże jak wymienię wiazke☺ dodam że taki wynik ma po zregenerowaniu alternatora.
arrcio Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 No i ja w końcu dzisiaj byłem na pomiarze i : na alternatorze mam 14,7 V, na podszybiu już mam 13,7 V a na akumulatorze 13,5-6 V. Po zamknięciu auta i odczekaniu aż się wszystko wygasi pobór prądu był ok. 0,39A... więc chyba nie wszystko się wygasiło, czekaliśmy drugie 5 minut i nie zmalało. Konkluzja taka że gdzieś mi ucieka prąd za alternatorem.....pytanie czy sam przewód, czy rozrusznik..czy za rozrusznikiem....już sam nie wiem. Akumulator dwa lata i naprawdę nie chciałbym wydawać kolejnych paru stówek...
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 I mnie 14.3V wszedzie, przy -14 po 2 dniowym staniu pali po 2 obrocie wału.
Alkad Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 arrcio nie robiles testu z wyjmowaniem po kolei bezpieczników ?
piotrekmw2 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Witam Miałem podobny problem na alternatorze było 14,4v a na podszybiu 13,5v , okazało się ze winny jest przewód miedzy skrzynka ,rozrusznikiem a alternatorem. Ja dołożyłem drugi przewód 25mm2 bezpośrednio miedzy alternatorem a skrzynka a stary jest odpięty od alternatora i zaizolowany . Teraz napięcie na skrzynce jest identyczne jak na alternatorze i wynosi. 14,4v Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1
arrcio Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 arrcio nie robiles testu z wyjmowaniem po kolei bezpieczników ? Nie nie wyjmowałem po kolei bezpieczników. A w czym to miałoby pomóc? Jedynie co to wyciągałem od mmi ale nic nie pomogło. Witam Miałem podobny problem na alternatorze było 14,4v a na podszybiu 13,5v , okazało się ze winny jest przewód miedzy skrzynka ,rozrusznikiem a alternatorem. Ja dołożyłem drugi przewód 25mm2 bezpośrednio miedzy alternatorem a skrzynka a stary jest odpięty od alternatora i zaizolowany . Teraz napięcie na skrzynce jest identyczne jak na alternatorze i wynosi. 14,4v Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk No właśnie chcę iść w tym samym kierunku i ominąć ten przewód ale silnik za gorący itd... poza tym trochę mało czasu było. Czy przewód puszczałeś tą samą ścieżką co oryginał?? 1
piotrekmw2 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Przewód prowadziłem po lewej stronie przez zaślepkę plastikowa która idą przewody do komory silnika, wystarczył mi metr przewodu do tego dla bezpieczeństwa założyłem na niego peszel plastikowy jutro mogę wysłać zdjęcia na e-mail Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kobuzzz Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Witam Miałem podobny problem na alternatorze było 14,4v a na podszybiu 13,5v , okazało się ze winny jest przewód miedzy skrzynka ,rozrusznikiem a alternatorem. Ja dołożyłem drugi przewód 25mm2 bezpośrednio miedzy alternatorem a skrzynka a stary jest odpięty od alternatora i zaizolowany . Teraz napięcie na skrzynce jest identyczne jak na alternatorze i wynosi. 14,4v Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk No na to nie wpadłem, trochę druciarsko ten problem rozwiązany ale skutecznie;) Jeżeli nie pomoże mi wymiana kabla i sprawdzenie rozrusznika i jego ewentualna regeneracja to będę coś podobnego dłubał tylko, że stary kabel utnę w miejscu łączenia przy rozruszniku i zostanie tylko problem dobrego zarobienia konektora ale myślę, że w sklepie elektrycznym znajdzie się jakiś punkt gdzie zacisną mi taki konektor:)
arrcio Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Witam Miałem podobny problem na alternatorze było 14,4v a na podszybiu 13,5v , okazało się ze winny jest przewód miedzy skrzynka ,rozrusznikiem a alternatorem. Ja dołożyłem drugi przewód 25mm2 bezpośrednio miedzy alternatorem a skrzynka a stary jest odpięty od alternatora i zaizolowany . Teraz napięcie na skrzynce jest identyczne jak na alternatorze i wynosi. 14,4v Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk No na to nie wpadłem, trochę druciarsko ten problem rozwiązany ale skutecznie;) Jeżeli nie pomoże mi wymiana kabla i sprawdzenie rozrusznika i jego ewentualna regeneracja to będę coś podobnego dłubał tylko, że stary kabel utnę w miejscu łączenia przy rozruszniku i zostanie tylko problem dobrego zarobienia konektora ale myślę, że w sklepie elektrycznym znajdzie się jakiś punkt gdzie zacisną mi taki konektor:) No i jak poradziłeś sobie z problemem?
Kaju77 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Przewód prowadziłem po lewej stronie przez zaślepkę plastikowa która idą przewody do komory silnika, wystarczył mi metr przewodu do tego dla bezpieczeństwa założyłem na niego peszel plastikowy jutro mogę wysłać zdjęcia na e-mail Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Mógłbyś udostępnić fotki jak poprowadziłeś przewód?
Alkad Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 U mnie ten sam problem -audi 2008r. Na alternatorze 14,6 -> na podszybiu 13,7 -> na aku 13,6. Nareszcie problem rozwiazany ze slabym napieciem rozwiazany !!!!! Zrobilem identycznie jak kolega piotrekmw2 - czyli wstawilem dodatkowy przewod miedzy alternator a podszybie a stary przy alternatorze odkrecilem i zaizolowalem. Po odpaleniu i pomiarze nareszcie na akumulatorze pokazalo sie napiecie powyzej 14v a dokladnie 14,35v Takze kto ma takie problem to polecam zrobic takiego moda. Jestem tylko ciekawy czy problem z ciezkim rozruchem nadal wystepuje.... ale to wszytsko wyjdzie w najblizyszch dniach...sadze ze problem ładowania rozwiazany tylko teraz co z tym porannym rozruchem , jak nadal bedzie wystepowal to biore sie za regeneracje rozrusznika. 1
kobuzzz Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Koledzy mógłby ktoś wrzucić na forum opis demontażu rozrusznika w CAGA? Mój mechanik cały czas biedny nie ma czasu i sam się chyba za to wezmę bo mam dosyć tego czekania...
andre_g Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 (edytowane) Zrobilem identycznie jak kolega piotrekmw2 - czyli wstawilem dodatkowy przewod miedzy alternator a podszybie a stary przy alternatorze odkrecilem i zaizolowalem. Po odpaleniu i pomiarze nareszcie na akumulatorze pokazalo sie napiecie powyzej 14v a dokladnie 14,35v Takze kto ma takie problem to polecam zrobic takiego moda. Witam wszystkich też miałem problem z odpalaniem na zimnym i niskim napięciem na akumulatorze przy( alternatorze 14,7 a na akumulatorze 13,3v pomimo instalacji pomiędzy alternatorem, rozrusznikiem a podszybiem dołożyłem dodatkowy kabel między podszybiem a alternatorem nie mam teraz problemów z rozruchem a napięcie mam rzędu 14,3 V. Próbowałem zrobić jak kolega wyżej ( odłączenie oryginalnego kabla i zaizolowanie starego. Prąd płynął tylko przez dołożony przewód wynik 14v i dalej problemy z rozruchem Problem rozwiązany. Edytowane 2 Lutego 2016 przez andre_g 1
Patrycjusz555 Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Witam ja w swojej Audi wymienilem aku na nowy bo myslalem ze nie dzialajacy system start/stopp to jego wina ale jest bez zmian. Start stopp wylacza silnik tylko na sekunde i potem go uruchamia. Pomiary na altku 13,5v podszybie 13,4 akumulator 13,4 jak myslicie regulator napiecia zdycha? Pozdrawiam Dzisiaj poruszalem kable i ten gruby przy alternatorze i ten cienki rowniez. Napiecie ladowania na multimetrze zmienilo sie na 14,5 i to juz na akumulatorze. Cos tu nie gra czyli moze jakis zimny lut w regulatorze albo nie wiem??? Zaobserwuje przez kilka dni i jezeli zacznie cos sie dziac to wymienie regulator. Co do start stopp to jeszcze nie zadzialalo bo zdaje sie ze jest troche za zimno. Poobserwuje co sie bedzie dzialo. Mam nadzieje ze wszystko wroci do normy.
komoornik Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Start/stop w grupie VAG działa w zimę bardzo dobrze. Jak silnik jest nagrzany, to temperatury w okolicy 0 stopni mu nie przeszkadzają.
komoornik Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Krótka historia: Auto po zakupie, w trakcie pierwszych mrozów nie odpalało najlepiej. Ale było często użytkowane i to zwykle na dłuższych trasach, więc temat pozostawiłem. Jakoś w sierpniu mechanik w trakcie przeglądu stwierdził, że stan akumulatora jest mizerny i prostownik nie chce go ładować (fabryczny akumulator, 5.5 roku). Po paru dniach wstawiłem nowy akumulator, zakodowałem w gateway i nic specjalnie nie robiłem - o temacie zapomniałem. Teraz jak przyszła kolejna zima, sprawa wygląda chyba gorzej niż na starym akumulatorze. Dane z VCDS niedługo po odpaleniu: Samo napięcie ładowania zwykle wskakuje na poziom 14.1-14.2V (o dziwo potrafi spaść do 13.7 po włączeniu ogrzewania tylnej szyby). Nie wydaje mi się żeby problem był powiązany z opisywanym w tym dziale spadkiem napięcia między alternatorem a akumulatorem. Chociaż nie mierzyłem jeszcze samego alternatora, napięcie jest takie samo na akumulatorze jak i pod maską. Dla porównania wartości z polifta, który nie ma problemów: To co mnie od razu zastanowiło - u mnie jest zdecydowanie wyższa oporność akumulatora. No i u mnie pomimo rzekomo 56% naładowania, wskazuje pojemność tylko 17Ah. Dodatkowo z moich obserwacji wynikło, że akumulator ładował się mniej więcej do 57% całkiem sprawnie - po czym mimo normalnego napięcia (14.1V), prąd ładowania robił się bardzo niski (~6A) i praktycznie przestawał się ładować. Jutro będę podmieniał stary akumulator i robił testy. Jakieś dodatkowe sugestie?
Norbas Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Wygląda na niedoładowane aku. Masz poniżej 12.5v według vcds'a. Jakie masz ładowanie pod obciążeniem ? Tyle co napisałeś 13,7 czy wraca na 14.... ? Jak pod obciążeniem masz poniżej 14 to alternator do ogarnięcia... Najlepiej to sprawdzić wszystkie parametry za pomocą miernika
komoornik Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Problem rozwiązany. Można go jednak połączyć z tym: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/309918-niskie-napiecie-ladowania-regulator-napiecia-nowy-akumulator/ Był jednak spadek napięcia dostarczanego z samego alternatora. Dołożyłem dodatkowy przewód między alternatorem a skrzynką rozdzielczą na podszybiu i elegancko niezależnie od obciążenia akumulator dostaje napięcie ~ 14.4V Teraz tylko zobaczymy jak bardzo mogło to zaszkodzić nowemu akumulatorowi...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się