Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukanie, pukanie przy hamowaniu..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj zauważyłem że w czasie hamowania słychać pojedyńczy stuk, odgłos to takie metaliczne puknięcie.. i tylko w czasie jazdy gdy nacisne hamulec.. na postoju po naciśnieciu pedała hamulca tego stuku nie ma.. Najbardziej słychać jadąc osiedlowymi uliczkami.. Dodam że ok 2 miesiące temu wymieniałem klocki i tarcze z przodu i tyłu..

Opublikowano

A zawieszenie i poduszki silnika w jakim stanie?

Opublikowano

Może być jarzmo wybite i stuka klocek o jarzmo

Opublikowano

Zawieszenie jest jeszcze do jazdy.. nie jest w nagannym stanie, poduszki silnika w sumie nie wiem w jakim są stanie.. jak je sprawdzić ?

Opublikowano (edytowane)

Ręczny zaciągasz i próbujesz ruszyć do przodu i do tyłu. Druga osoba obserwuje - jak się mocno buja to do wymiany. Zresztą skoro przy hamowaniu masz ten stuk to możliwe że i przy sprawdzaniu będzie słyszalny. dziadekM z jarzmem też może mieć racje. Kiedyś kolega miał w Civicu podobny objaw (wymieniał tylko klocki, tarcze stare i przetoczone kiedyś tam - pomogło wyczyszczenie tarcz brake cleanerem i delikatne przyszlifowanie klocka papierem)

Edytowane przez cptolgierd
Opublikowano

Może gumki na prowadnicach w zacisku masz wyrobione. Miałem taki u siebie objaw właśnie pojedynczego stuknięcia, przy wciskaniu hamulca, bo była zbyt miękka guma na tych prowadnicach. Wymieniłem na ATE i cisza.

Opublikowano

Witam, byłem u mechanika i przyczyną tych stuków są klocki które mają delikatny luz i biją o jarzmo.. w piątek dopiero mechanior wezmie sie za to

Opublikowano

Witam

nie wiem dlaczego post zniknął z tematu o swapie hamulców,

wiec muszę otworzyć nowy temat

mam dziwne objawy taki stuk podczas hamowania, ciężko określić kiedy dokładnie się tak dzieje ale zazwyczaj gdy dłużej nie hamuje i przy małych prędkościach np dojeżdżanie do skrzyżowania słychać taki stuk. myślałem ze to wina klocków wymieniłem na nowe razem z tarczami i troszkę spokoju było i dalej ten sam objaw.

czy jest możliwe by była to wina cofającego się tłoczka?

dodam iż zaciski są dokręcone dobrze

Opublikowano

mam tak samo i jak rozwiazales problem ?

Opublikowano

siema i co tam wyszło ? Kodzak mam ten sam problem i nie wiem co robić. Zamowiłem nowe jarzma z prowadniczkami w komplecie i mysle ze pomogą. U mnie jest identyczny objaw i moja diagnoza wskazuje na luźny klocek zewnętrzy w jarzmie. Dodam ze mam nowe tarcze klocki przod i tył i w życiu w żadnym aucie nie miałem takiego objawu.

Opublikowano

Witam, a można wiedzieć jakiej firmy masz klocki ? Ja miałem klocki bosh,, wymieniłem na klocki ATE i jest cisza :thumbup1: Ile kosztują nowe jarzma z prowadniczkami ?

Opublikowano

Klocki nowe z serwisu OOOO VW ORI. 100 zł szt. TRW jarzmy

a porownywales te klocki BOSCH i ATE ? roznily sie wymiarami ?

Opublikowano

Nie ruszyłem tematu jeszcze ponieważ ciężko z czasem ostatnio. Raczej problem z jarzmem ale.mialem dość długi czas spokój dziwne

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mi gdy pukało przy hamowaniu to powodem było za słabo dokręcone jarzmo hamulca :facepalm:

Opublikowano

Klocki nowe z serwisu OOOO VW ORI. 100 zł szt. TRW jarzmy

a porownywales te klocki BOSCH i ATE ? roznily sie wymiarami ?

Porównywałem i bosh z tego co zauważyłem jest ciut krótsze.. może akurat trafiłem na jakieś wadliwe.. tak jak pisałem wyżej zmiana na klocki ATE pomogła i jeest różnica w hamowaniu :thumbup1:

Opublikowano

Witam. 

Odgrzeje "starego" kotleta.

Mam identyczny objaw jak osoby powyzej w Seat Exeo/Audi a4 b7.

Podczas hamowania slychac stuk tak jakby z obrotem kola od strony kierowcy.

Tarcze i klocki w miarę nowe. 

Awaryjnie przetoczyłem tarcze i po zabiegu plus taki ze nie zawsze slychac jest ten stuk.

 

Zawieszenie sprawne.

Opublikowano

Mam identyczny problem w A4 B7, byłem na szybko u znajomego na stacji diagnostycznej, stwierdził że wahacze do wymiany a dokładniej dolne, gumy wyparciałe i że to jest powodem stukania 

Opublikowano

Sprawdzić czy prowadnice zacisku nie są już zjedzone przez czas, czy sam zacisk jest przykręcony do równej powierzchni, nie polakierowanej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...