jan1audi Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Witam, jeździłem długo aby zdjagnozować co jest nie chalo, aż sprawdziłem interfejsem mini vag505 bloki pomiarowe wtrysków (blok 013) gdyz na rozgrzanym silniku,ponad 2000tys obr/h i pokazywaly 1 cylinden -0,80 do 1.80. 2 cylinder zachwiania mial od 2.00 do nawet 2,90. 3 cylinder mial dobre bo tez od 0,80 do 2.00. 4 cylinder mial 3,01 i nawet spadalo nieraz jak stalem po jezdzie na jalowym biegu. I czy to jest normalne ze na postoju jak wróciłem z przejażdzki sie zatrzymalem to cylinder 1 i 2 pokazywal wartosc 0 a na 3 cylindrze bylo 0,15. 4 cylinder 0,60. Proszę o podpowiedz bo na moje oko jest 2 i 4 do wymiany. Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) Jak korekcje w grupie 013 się mocno zmieniają podczas rozgrzewania silnika, jazdy z małą prędkością obrotową, oraz postoju na biegu jałowym zaraz po zatrzymaniu auta, to na 95% wina nieszczelnych uszczelniaczy pompowtrysków. Walczyłem z tym cztery miechy temu, wymiana uszczelniaczy na pompkach przyniosła rewelacyjne efekty , chociaż też pierwsze podejrzenia były że to wina pompek Tutaj masz mój temat z tej roboty: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/#entry4220965 Do wymiany uszczelniaczy na prawdę trzeba się przyłożyć , czystość, dokładność i zachowanie procedur to podstawa dla uzyskania dobrego rezultatu Jak do tej pory mój BPW chodzi jak zegarek, mimo że wałek rozrządu i gniazda pompek dalekie są od ideału, to silnik pracuje równiutko, nic nie buja i moc jest Edytowane 8 Marca 2015 przez piotrsob1
jan1audi Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Na ile ustawic pompki nbo sa 2 wersje 180stopni czy 225stopni
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Wszyscy na forum krzyczą że ma być 180 stopni , ja ustawiłem na 225 Na prawdę nie ma to praktycznie znaczenia dla efektu końcowego, ważne tylko żeby na minimum 180 stopni na śrubie regulacyjnej zostało nie wykorzystanego skoku tłoczka pompki , przy mniejszym jest ryzyko uszkodzenia się pompki
jan1audi Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Spoko, rozumiem a jak wylapie ten najglebsze wcisniecie to na karzed papce musze osobno to robic czy wystarczy na jednej to zrobic i bedzie Spoko, rozumiem a jak wylapie ten najglebsze wcisniecie to na karzed papce musze osobno to robic czy wystarczy na jednej to zrobic i bedzie a ta srube regulojaca palcami mam tylko dokrecic do wyczuwalnego oporu. I jak pompki wsadzales to pozniej je moezrzyles czyms zeby staly prosto czy na oko
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Spoko, rozumiem a jak wylapie ten najglebsze wcisniecie to na karzed papce musze osobno to robic czy wystarczy na jednej to zrobic i bedzie Każdą pompkę z osobna regulujesz
jan1audi Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Aha rozumiem, a jak wsadzales wtryski to mierzyłeś je czyms czy są prosto i czy mają odpowiednie odległosci od krawędzi silnika czy na oko. I jak bede regulował to palcem tylko dokrecać śrube regulującą do wyczuwalnego oporu i popuszczac
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) a ta srube regulojaca palcami mam tylko dokrecic do wyczuwalnego oporu. I jak pompki wsadzales to pozniej je moezrzyles czyms zeby staly prosto czy na oko Śrubę regulacujną dokręcasz do wyczuwalnego oporu wygiętym kluczem imbusowym (idzie jednym paluszkiem aż do wyczuwalnego oporu), potem cofasz o te 180 - 225 stopni i kntrujesz Starałem się pomierzyć odległość zaworów pompek od płaszczyzny głowicy na której jest wtyczka listwy elektrycznej, ale suwmiarka mi nie podchodziła, więc poszło "na oko" Ważne żeby powierzchnia pompki na której opiera się mocowanie pompowtrysku była równoległa do powierzchni na której opiera się jej drugi koniec o głowicę Edytowane 8 Marca 2015 przez piotrsob1
jan1audi Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 A to spoko juz wiem czyli pompek i tak nie da sie przekosic nawet na oko da sie je dobrze ustawic, dzieki za nauki statyw we wtorek przyjdzie i zabieram sie za mojego wariata. Pozdrawiam :-D
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Wyślę Ci na PW swój numer telefonu, jak byś miał przy robocie jakieś pytania to dzwoń
jan1audi Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Dobra dzięki wiwlkie pozdrawiam, widze że dobrym jesteś kolegą pozdrawiam.
lukirks83 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 to i ja sie podłączę w temacie, dzisiaj miałem możliwość sprawdzenia wtrysków za pomocą v-scan i koreksce są następujące: Blok 13: bieg jałowy na zimnym I cyl. -0,42; II cyl. -0,52;III cyl.1,11;IV cyl. -0,35 bieg jałowy na rozgrzanym: I cyl. -0,96; II cyl.0,89;III cyl.1,51;IV cyl. -1,49 Blok 018;wszystko na zero, tylko podczas przygazowania na III cyl zmienia się ze 0 na 128 i z powrotem na 0 prośba o pomoc
Musashi Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 a moglbys wrzucic logi 023? z tym ze na biegu jałowym. ale wygłada że należałoby się zainteresować uszczelniaczami PD.
lukirks83 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 wrzucę wieczorem podaje logi z bloku 023: bieg jałowy na zimnym: I cyl.-48; II cyl -22; III cyl. -46, IV cyl. -29 bieg jałowy rozgrzany: I cyl.-42; II cyl -12; III cyl. -33, IV cyl. -26 ogólnie to wartości od oscylują +/- I cyl.-44-39; II cyl -15-10; III cyl. -34-28, IV cyl. -24-20 auto zaczęło dużo palić, czuć drażniący zapach ropy z wydechu, przy odpalaniu na zimnym trzeba kręcić bo ciężko odpala i leci siwo-niebieski dymek przy rozruchu, na biegu jałowym czuć tak jakby szarpnięcie trwające sekundę czy to wtryski czy raczej uszczelniacze? jestem wstępnie umówiony na sprawdzenie pompowtryskiwaczy jakąś metodą przelewową na komputerze i nie wiem co robić teraz
Musashi Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 pewnie uszczelniacze na 3 puszczają. ew. wtrysk się buja
xXPiotrekXx19 Opublikowano 18 Marca 2020 Opublikowano 18 Marca 2020 Witam. Koledzy u mnie dzisiaj podłączyłem dzisiaj kompa i sprawdziłem korekcję na wytryskach i na zimnym silniku wyglądało to tak : 1 cyl. 1,08 2 cyl. -1,41 3 cyl. -1,13 4 cyl. 1,51 I oczywiście w trakcie pracy zmieniły się te wartości na poszczególnych wytryskach lecz na 2 i 4 cyl były długo wysokie korekcję ale po rozgrzaniu do temperatury roboczej wyglądało to w ten sposób : 1 cyl. -0,05 2 cyl. -0,24 3 cyl. -0,07 4 cyl. 0,40 tak to wyglądało po rozgrzaniu na kanale 013 a zas na kanale 018 były wszystkie 0 tylko w momencie dodawania gazu i puszczania wszędzie pokazywało się 128 i wracało na 0. Koledzy proszę o pomoc bo na zimnym trzęsie troszkę autem i na zimnym puszcza niebieskawa chmurkę z wydechu podczas odpalania jak i dodawaniu gazu a po rozgrzaniu ustaje przynajmniej okiem tego nie zauważam
piotrsob1 Opublikowano 25 Marca 2020 Opublikowano 25 Marca 2020 Masz typowe objawy nieszczelności uszczelniaczy pompek . Szczególnie na zimnym to widać ( + 1,51 na czwartym ), na ciepłym gumki miękną i się uszczelnia ( korekcje wracają do normy ). P.S. Oczywiście to co napisałem wyżej ma sens o ile napisane przez Ciebie korekcje nie są wyrwane z kontekstu a przynajmniej uśrednione
xXPiotrekXx19 Opublikowano 29 Marca 2020 Opublikowano 29 Marca 2020 W dniu 25.03.2020 o 13:28, piotrsob1 napisał: Masz typowe objawy nieszczelności uszczelniaczy pompek . Szczególnie na zimnym to widać ( + 1,51 na czwartym ), na ciepłym gumki miękną i się uszczelnia ( korekcje wracają do normy ). P.S. Oczywiście to co napisałem wyżej ma sens o ile napisane przez Ciebie korekcje nie są wyrwane z kontekstu a przynajmniej uśrednione Kolego wstawiłem filmik na YouTube przesyłam link na którym jest nagrane odpalanie na zimnym i jak się zachowują wtryski względem rośnięcia temperatury silnika od samego początku nie widać aż takich korekcji ale przy 15 stopniach wszystkie mają powyżej 1.0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się