Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AVB 101 KM Bezpieczne zwiększenie mocy


themrk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Jeżdżę B6tką 1.9 TDI AVB 101KM.
Niestety wyniki spalania jakie robi to auto nie do końca czynią mnie zadowolonym. O ile 5l w trasie przy przeciętnej jeździe (bez piłowania, ale i bez katowania dwumasy niskimi obrotami) w trasie to wynik w porządku, o tyle 9l po mieście daje do myślenia.
Zakładam że wynika to z mało korzystnego stosunku mocy do masy (101KM przy 1563kg masy własnej) i stąd pomysł o zwiększeniu mocy.
Zasadniczo raczej z uwagi na cenę modyfikacji raczej byłbym za czipem, choć zastanawia mnie też wsadzenie innej turbiny. Tutaj pojawia się kilka pytań:
- jakie jeszcze modyfikacje techniczne są jeszcze potrzebne przy założeniu turbo z AVF / AWX?
- czy czipowanie nie ma wpływu np na żywotność wtrysków, tudzież innych elementów układu napędowego?
- co jeszcze warto wiedzieć o podnoszeniu mocy?
No i najważniejsze
- czy zwiększenie mocy i momentu obrotowego nie wywoła efektu odwrotnego do zamierzonego, czyli czy zużycie zmaleje, czy wręcz przeciwnie - wzrośnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam AVF i w serii spalanie miałem takie jak twoje (6 na trasie, 8-9 miasto, dodam że to nie jest z komputera a faktyczne spalanie bo tankuje zawsze do pełna) Zrobiłem mapę na 170 Km i nic się nie zmieniło w spalaniu, za to auto o wiele lepiej się zbiera.
Jeżeli zrobi to dobry tuner nie masz co się martwić o silnik i osprzęt.

Edytowane przez silnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od porzadnej diagnostyki silnika

a tak w skrocie odpowiadajac na twoje pytania

jezeli modyfikacja oprogramowania zrobiona jest z glowa to nie masz sie co martwic ...

jezeli chodzi o wymiane turbosprezarki na AWX/AVF to potrzeban jest jeszce szybkozlaczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od porzadnej diagnostyki silnika

jezeli modyfikacja oprogramowania zrobiona jest z glowa to nie masz sie co martwic ...

Dokładnie , tu jest sedno sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozsądnym podniesieniu i mocy nic się nie stanie. Problem jest w tym że w tej kwestii trudno się powstrzymać, i ile by nie było to zawsze będzie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobi to prefesjonalista to będzie napewno dobrze. Grunt to wybrać odpowiedniego tunera. Auto po chipie napewno odżyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Powoli przymierzam się do lekkiego podniesienia mocy tak na około 160KM.

Znalazłem jakiś zakład w Jaśle http://gregor10.pl/no i w sumie mam dość blisko (ok 200km)

Robił tam ktoś takie zabiegi i może coś o nim napisać bo nie chcę trafić na jakiegoś partacza

Ewentualnie czy bardzo zdziera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Arek Bielsko. Też właśnie rozmyślam nad zwiększeniem mocy w tym samym silniku. Wymiana turbiny, program i intercooler. Moje pytanie jest raczej o dobrego tunera na Śląsku lub w Małopolsce. Chcę powierzyć auto komuś kto się na tym zna, lub osobie którą Macie już sprawdzoną w tym temacie. Z góry wielkie dzięki za propozycje. Pozdrawiam czarna A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że są dobrzy (przynajmniej z opini na forum). Ale czy ktoś jeszcze. Chciałbym porównać możliwości jak i ceny takich modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witam.

Powoli przymierzam się do lekkiego podniesienia mocy tak na około 160KM.

Znalazłem jakiś zakład w Jaśle Chiptuning | Modyfikacje | Diagnostykano i w sumie mam dość blisko (ok 200km)

Robił tam ktoś takie zabiegi i może coś o nim napisać bo nie chcę trafić na jakiegoś partacza

Ewentualnie czy bardzo zdziera...

Jedz do gregor10.pl to bardzo dobry tuner.

Zreszta sam popatrz na strone jakie ma projeky i hamownie ktora nie zawyza wynikow tak jak prawie wszedzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

True story, jedź do Grześka dobra cena, człowiek konkretny, nie zawala terminów i profesjonalista, takiemu auto w ciemno mozna zostawiać i wiesz, że w ch*ja nie przygra ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a4-klub.pl/index.php?/topic/315077-seat-leon-cupra4-19tdi-150km-bigt-gtb2260vklr-260km-470nm-by-gregor10pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma być dobrze i bez problemów to uderzaj do gregor10 kolega piszący post wyżej Polecam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,podepne sie pod temat też mam AVB dłubniety na 138km,340nm,,mało,zastanawiam sie na turbo od AWX,AVF,prawy cooler,nowy program na ok 150-170KM,tłumik od 2.5 tdi-już wymieniony pytanie czy seryjne sprzęgło da rade? Spanky-przeprowadzałeś zabieg wymiany turbawki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,podepne sie pod temat też mam AVB dłubniety na 138km,340nm,,mało,zastanawiam sie na turbo od AWX,AVF,prawy cooler,nowy program na ok 150-170KM,tłumik od 2.5 tdi-już wymieniony pytanie czy seryjne sprzęgło da rade? Spanky-przeprowadzałeś zabieg wymiany turbawki?

Dla swietego spokoju obij tarcze sprzegla kevlarem i spokojnie przeniesie 360-380 nm.

Wymiana na turbo AWXAVF nie jest skomplikowana , i kilka takich setupow wypuscilem od siebie ;-) .

Edytowane przez spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze,troche mam km do ciebie, tuner kóry mi wirusował autko niebardzo chce sie zabrac za AVB-wydziwia żeby osiągnąć moc 150-170km radził by wymienić jeszcze wtryski,a to już większe koszty,więc szukam kogoś innego. A na seryjnych pompkach ile mozna bezpiecznie wycisnąć?i co z czujnikiem turbiny trzeba wymienić?byłbym wdzięczny za podpowiedz

Edytowane przez jarekggilotyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze,troche mam km do ciebie, tuner kóry mi wirusował autko niebardzo chce sie zabrac za AVB-wydziwia żeby osiągnąć moc 150-170km radził by wymienić jeszcze wtryski,a to już większe koszty,więc szukam kogoś innego. A na seryjnych pompkach ile mozna bezpiecznie wycisnąć?i co z czujnikiem turbiny trzeba wymienić?byłbym wdzięczny za podpowiedz

Spokojnie 160 PS jest do ugrania jak pompki zdrowe .

Nie wiem o jakim "czujniku turbiny" piszesz , jezeli chodzi Ci o mapsensor to zostaje seryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na seryjnych pompkach w avb miałem 163 ok osadzona turbina od awx. Jak już robić to po całości wsadzaj turbo brd, pompki al, i fmic i będziesz bardzo zadowolony :)

Edytowane przez zadzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...