themrk Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Witam,Jeżdżę B6tką 1.9 TDI AVB 101KM.Niestety wyniki spalania jakie robi to auto nie do końca czynią mnie zadowolonym. O ile 5l w trasie przy przeciętnej jeździe (bez piłowania, ale i bez katowania dwumasy niskimi obrotami) w trasie to wynik w porządku, o tyle 9l po mieście daje do myślenia.Zakładam że wynika to z mało korzystnego stosunku mocy do masy (101KM przy 1563kg masy własnej) i stąd pomysł o zwiększeniu mocy.Zasadniczo raczej z uwagi na cenę modyfikacji raczej byłbym za czipem, choć zastanawia mnie też wsadzenie innej turbiny. Tutaj pojawia się kilka pytań:- jakie jeszcze modyfikacje techniczne są jeszcze potrzebne przy założeniu turbo z AVF / AWX?- czy czipowanie nie ma wpływu np na żywotność wtrysków, tudzież innych elementów układu napędowego?- co jeszcze warto wiedzieć o podnoszeniu mocy?No i najważniejsze- czy zwiększenie mocy i momentu obrotowego nie wywoła efektu odwrotnego do zamierzonego, czyli czy zużycie zmaleje, czy wręcz przeciwnie - wzrośnie?
silnik Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Mam AVF i w serii spalanie miałem takie jak twoje (6 na trasie, 8-9 miasto, dodam że to nie jest z komputera a faktyczne spalanie bo tankuje zawsze do pełna) Zrobiłem mapę na 170 Km i nic się nie zmieniło w spalaniu, za to auto o wiele lepiej się zbiera.Jeżeli zrobi to dobry tuner nie masz co się martwić o silnik i osprzęt. Edytowane 8 Marca 2016 przez silnik
spanky Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 zacznij od porzadnej diagnostyki silnika a tak w skrocie odpowiadajac na twoje pytania jezeli modyfikacja oprogramowania zrobiona jest z glowa to nie masz sie co martwic ... jezeli chodzi o wymiane turbosprezarki na AWX/AVF to potrzeban jest jeszce szybkozlaczka
JacaTouran Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 zacznij od porzadnej diagnostyki silnika jezeli modyfikacja oprogramowania zrobiona jest z glowa to nie masz sie co martwic ... Dokładnie , tu jest sedno sprawy.
jacek70 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Przy rozsądnym podniesieniu i mocy nic się nie stanie. Problem jest w tym że w tej kwestii trudno się powstrzymać, i ile by nie było to zawsze będzie mało.
dzg Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Jak zrobi to prefesjonalista to będzie napewno dobrze. Grunt to wybrać odpowiedniego tunera. Auto po chipie napewno odżyje.
dziadekM Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Witam. Powoli przymierzam się do lekkiego podniesienia mocy tak na około 160KM. Znalazłem jakiś zakład w Jaśle http://gregor10.pl/no i w sumie mam dość blisko (ok 200km) Robił tam ktoś takie zabiegi i może coś o nim napisać bo nie chcę trafić na jakiegoś partacza Ewentualnie czy bardzo zdziera...
arrobb Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Witam. Arek Bielsko. Też właśnie rozmyślam nad zwiększeniem mocy w tym samym silniku. Wymiana turbiny, program i intercooler. Moje pytanie jest raczej o dobrego tunera na Śląsku lub w Małopolsce. Chcę powierzyć auto komuś kto się na tym zna, lub osobie którą Macie już sprawdzoną w tym temacie. Z góry wielkie dzięki za propozycje. Pozdrawiam czarna A4
Arturoo Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 masz u siebie przecież http://www.compsport.pl/ jedni z lepszych
arrobb Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Wiem, że są dobrzy (przynajmniej z opini na forum). Ale czy ktoś jeszcze. Chciałbym porównać możliwości jak i ceny takich modyfikacji.
roman_tyk Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Witam.Powoli przymierzam się do lekkiego podniesienia mocy tak na około 160KM.Znalazłem jakiś zakład w Jaśle Chiptuning | Modyfikacje | Diagnostykano i w sumie mam dość blisko (ok 200km)Robił tam ktoś takie zabiegi i może coś o nim napisać bo nie chcę trafić na jakiegoś partaczaEwentualnie czy bardzo zdziera... Jedz do gregor10.pl to bardzo dobry tuner. Zreszta sam popatrz na strone jakie ma projeky i hamownie ktora nie zawyza wynikow tak jak prawie wszedzie indziej.
Imhotet Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 True story, jedź do Grześka dobra cena, człowiek konkretny, nie zawala terminów i profesjonalista, takiemu auto w ciemno mozna zostawiać i wiesz, że w ch*ja nie przygra
gregor10 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 a4-klub.pl/index.php?/topic/315077-seat-leon-cupra4-19tdi-150km-bigt-gtb2260vklr-260km-470nm-by-gregor10pl/
hopek03 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 jak ma być dobrze i bez problemów to uderzaj do gregor10 kolega piszący post wyżej Polecam!!!
jarekggilotyna Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 witam,podepne sie pod temat też mam AVB dłubniety na 138km,340nm,,mało,zastanawiam sie na turbo od AWX,AVF,prawy cooler,nowy program na ok 150-170KM,tłumik od 2.5 tdi-już wymieniony pytanie czy seryjne sprzęgło da rade? Spanky-przeprowadzałeś zabieg wymiany turbawki?
spanky Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) witam,podepne sie pod temat też mam AVB dłubniety na 138km,340nm,,mało,zastanawiam sie na turbo od AWX,AVF,prawy cooler,nowy program na ok 150-170KM,tłumik od 2.5 tdi-już wymieniony pytanie czy seryjne sprzęgło da rade? Spanky-przeprowadzałeś zabieg wymiany turbawki?Dla swietego spokoju obij tarcze sprzegla kevlarem i spokojnie przeniesie 360-380 nm.Wymiana na turbo AWXAVF nie jest skomplikowana , i kilka takich setupow wypuscilem od siebie ;-) . Edytowane 6 Marca 2016 przez spanky
jarekggilotyna Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) kurcze,troche mam km do ciebie, tuner kóry mi wirusował autko niebardzo chce sie zabrac za AVB-wydziwia żeby osiągnąć moc 150-170km radził by wymienić jeszcze wtryski,a to już większe koszty,więc szukam kogoś innego. A na seryjnych pompkach ile mozna bezpiecznie wycisnąć?i co z czujnikiem turbiny trzeba wymienić?byłbym wdzięczny za podpowiedz Edytowane 7 Marca 2016 przez jarekggilotyna
spanky Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 kurcze,troche mam km do ciebie, tuner kóry mi wirusował autko niebardzo chce sie zabrac za AVB-wydziwia żeby osiągnąć moc 150-170km radził by wymienić jeszcze wtryski,a to już większe koszty,więc szukam kogoś innego. A na seryjnych pompkach ile mozna bezpiecznie wycisnąć?i co z czujnikiem turbiny trzeba wymienić?byłbym wdzięczny za podpowiedz Spokojnie 160 PS jest do ugrania jak pompki zdrowe . Nie wiem o jakim "czujniku turbiny" piszesz , jezeli chodzi Ci o mapsensor to zostaje seryjny.
jarekggilotyna Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Bóg zapłać za podpowiedz,powoli zbieram graty i będe działał,pozdrawiam
zadzik Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Ja na seryjnych pompkach w avb miałem 163 ok osadzona turbina od awx. Jak już robić to po całości wsadzaj turbo brd, pompki al, i fmic i będziesz bardzo zadowolony Edytowane 14 Września 2016 przez zadzik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się