Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obniżenie przodu talerzykami sprężyn od A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Możesz dać albo springi obniżające, albo gwint, albo 1bv. Przy 1bv i talerzykach z b5 nie musiałbyś nic z tym tylem robić 

Opublikowano

jakie springi mi polecisz ?? max 3 cm chcialbym bo obnizyc  z przodu, tył faktycznie raczej zostawie w spokoju

Opublikowano
2 godziny temu, Luk Wasky napisał:

jakie springi mi polecisz ?? max 3 cm chcialbym bo obnizyc  z przodu, tył faktycznie raczej zostawie w spokoju

To już lepiej jak kolega radzi to 1be/bv założyć  i talerzyki i będzie równo. Wiem po sobie ze sprężyn nie ma co to już lepiej gwint. Tylko nie rób kombinacji ze któraś os będzie np 1ba a druga 1be/bv. 

 

Opublikowano

Ok dzięki Panowie Trzeba przejść na be albo bv 

Opublikowano
6 godzin temu, Luk Wasky napisał:

Ok dzięki Panowie Trzeba przejść na be albo bv 

1bv jest twardsze od 1be. Różnią się innym amorem sprężyny te same. tak jeszcze przy okazji. ?

Opublikowano (edytowane)

Po co przepłacać x razy więcej?

W poście #244 Kamil pisał o talerzach, które można kupić. KYB wyglądają identycznie i są solidne.

Edytowane przez rosati
Opublikowano

Czy ktoś wie czy talerzyki b5 wchodza na amory bilstein b4 ? 

Opublikowano
20 godzin temu, soul87 napisał:

Czy ktoś wie czy talerzyki b5 wchodza na amory bilstein b4 ? 

Sprawdzę  potem w domu średnicę ori amorka bo już mierzylem kiedyś tylko nie pamiętam dokładnie. Jak będzie to samo co u ciebie(będziesz musiał zmierzyć też) to wejdzie. 

Opublikowano

Panowie mam problem z wysoko stojącym przodem samochodu względem tyłu. Różnica to około 3-3,5 cm.

Tył chciałbym zostawić bez zmian bo jest ok na feldze 19"

Mój zawias to 1BA ze sprężynami z przodu z paskami: niebieski, pomarańczowy, biały (w tabeli nie mogę znaleźć kategorii) Natomiast tył zielony, zielony, biały, kat 12.

We wcześniejszych postach wyczytałem żeby zmieniać sprężyny kompletami przód i tył ale jeżeli zmienię również tył to przód dalej będzie wyżej względem tyłu czyż nie?

To raczej mało istotne ale amory zmieniałem i już nie są ori. Przód KYB, tył TRW. Sprawdzę średnicę rury amortyzatora czy ma ten sam wymiar co ori żeby założyć ewentualnie te talerzyki z B5 ale ktoś już pisał, że pasują na KYB

Moje pytanie brzmi jakie zmiany powinienem przeprowadzić aby samochód stał równo i czy muszę ruszać tył przy zmianach z przodu?

Opublikowano
17 minut temu, Krzysiek2808 napisał:

Panowie mam problem z wysoko stojącym przodem samochodu względem tyłu. Różnica to około 3-3,5 cm.

Tył chciałbym zostawić bez zmian bo jest ok na feldze 19"

Mój zawias to 1BA ze sprężynami z przodu z paskami: niebieski, pomarańczowy, biały (w tabeli nie mogę znaleźć kategorii) Natomiast tył zielony, zielony, biały, kat 12.

We wcześniejszych postach wyczytałem żeby zmieniać sprężyny kompletami przód i tył ale jeżeli zmienię również tył to przód dalej będzie wyżej względem tyłu czyż nie?

To raczej mało istotne ale amory zmieniałem i już nie są ori. Przód KYB, tył TRW. Sprawdzę średnicę rury amortyzatora czy ma ten sam wymiar co ori żeby założyć ewentualnie te talerzyki z B5 ale ktoś już pisał, że pasują na KYB

Moje pytanie brzmi jakie zmiany powinienem przeprowadzić aby samochód stał równo i czy muszę ruszać tył przy zmianach z przodu?

Generalnie żeby auto stało równo w sensie wizualnie to przód musi być NIŻEJ od tylu o 1cm. same talerzyki na przód dadzą Ci minus 1-1.5cm więc trochę mało tak czy siak. Sprężyny jeśli chcesz zmieniać to już lepiej komplet na 1be a z tyłu możesz dodatkowo dać podkładki na złe drogi co suma sumarum nie obniży a tylko usztywni ci tyl a przód powinien ładnie zejść ok 4cm(sprężyny plus talerzyki) bo nie wiem jak miała by się kombinacja ze sprężynami s line tylko z przodu. 

Opublikowano

Rozumiem, a czy możecie powiedzieć w jakie kat. wagowe celować z tymi sprężynami? czy jest duża różnica w wysokości samochodu pomiędzy kilkoma klasami wagowymi?

Opublikowano
13 minut temu, Krzysiek2808 napisał:

Rozumiem, a czy możecie powiedzieć w jakie kat. wagowe celować z tymi sprężynami? czy jest duża różnica w wysokości samochodu pomiędzy kilkoma klasami wagowymi?

Ogólnie to jeżeli przechodzisz na 1be to schodzisz 1-2 klasy wagowe mniej niż to co masz w 1ba.  Ja np jak kiedyś  u siebie zakładałem to żeby bardziej mi przód zszedł to dałem sprężyny o 3 kategorie wagowe mniej a zeszlo tylko 2cm a nie wiedziałem jeszcze wtedy o tych talerzykach ? lepiej dać max 2 kategorie mniej i talerzyki niż przesadzić np 5 klas zejść bo wydaje mi się że potem sprężyna już za miekka dla danego auta może być. A tak wogole to ile masz cm od ziemi do rantu ze tyl na 19 spoko siedzi? 

Opublikowano (edytowane)

Według pomiaru na w miarę równej kostce z prawie pełną butlą gazu i połową benzyny z tyłu mam około 65cm, a przód około 69cm.  Dodaję zdjęcie dla poglądu, wydaje mi się, że w miarę ładnie wypełnia nadkole z tyłu. Podpowiecie mi jeszcze jaka kat ma moja sprężyna z przodu? patrzę w te tabelkę i nie widzę moich kolorów.

IMG_20200520_074713.jpg

IMG_20200506_134427.jpg

Edytowane przez Krzysiek2808
Opublikowano
2 godziny temu, Krzysiek2808 napisał:

Według pomiaru na w miarę równej kostce z prawie pełną butlą gazu i połową benzyny z tyłu mam około 65cm, a przód około 69cm.  Dodaję zdjęcie dla poglądu, wydaje mi się, że w miarę ładnie wypełnia nadkole z tyłu. Podpowiecie mi jeszcze jaka kat ma moja sprężyna z przodu? patrzę w te tabelkę i nie widzę moich kolorów.

IMG_20200520_074713.jpg

IMG_20200506_134427.jpg

Hmm dziwne bo nijak to nie pasuje jedynie przyjac że to niebieski pomarańczowy różowy wtedy to klasa wagowa 9 dla 1ba. A jeszcze powiedz jaki masz silnik? Masz jakąś wlepe w bagazniku? Wtedy będzie coś więcej wiadomo. Chociarz silnik podaj. 

Opublikowano (edytowane)

Silnik do 1.8t bex Quattro

IMG_20200415_204732.jpg

Edytowane przez Krzysiek2808
Opublikowano
37 minut temu, Krzysiek2808 napisał:

Silnik do 1.8t bex Quattro

IMG_20200415_204732.jpg

No to zgadza się, klasa wagowa przedniej osi 9 "OJJ". Tyl tak siedzi bo masz butle z gazem. 

Opublikowano (edytowane)

Panowie, a jak tak naprawdę ma się kwestia zachowania, trwałości amortyzatorów, które są seryjne pod 1BA, a pracują na sprężynach 1BE w obniżonym zakresie o te -20mm, czy nawet -35mm. Są one skompresowane wtedy kiedy normalnie są w pozycji neutralnej. Z drugiej strony podobno 1BA i 1BE ma takie same amorki. Więc jak to w końcu jest?

I drugie pytanie czy po obniżeniu jest możliwość ustawienia w prawidłowym zakresie geometrii, chodzi głównie o kąt pochylenia koła. Napotkałem gdzieś wpis, że są niby specjalne wahacze pod obniżone zawieszenie s-line

Edytowane przez Krzysiek2808
Opublikowano
1 minutę temu, Krzysiek2808 napisał:

Panowie, a jak tak naprawdę ma się kwestia zachowania, trwałości amortyzatorów, które są seryjne pod 1BA, a pracują na sprężynach 1BE w obniżonym zakresie o te -20mm, -30mm. I drugie pytanie czy po obniżeniu jest możliwość ustawienia w prawidłowym zakresie geometrii, chodzi głównie o kąt pochylenia koła. Napotkałem gdzieś wpis, że są niby specjalne wahacze pod obniżone zawieszenie s-line

-20mm ich nie powinno zabić jak są dobre(70/80%)/nowe.wahacze są regulowane ale nie pod tak małe obnizenie. Ori zawias s line powinien mieć katy nie większe jak bodajze - 1.2 stopnia. Ja  mam teraz niżej 5cm od serii 1ba czyli jakie s 20-30 mm niżej niż s line i katy po - 1.5 stopnia z przodu i póki co nic się nie dzieje z oponami ale obserwuje cały czas. 

Opublikowano

Cześć, czy ktoś skracał odboje po założeniu talerzyków z B5 ?

Dzisiaj założyłem na przód zawieszenie 1BE w kat. 6 (fabrycznie miałem 1BA w kat. 8) i od razu dorzuciłem talerzyki z B5 i auto usiadło mi na odbojach (sprawdziłem po numerach, odboje dedykowane do 1BE) . Wysokość do błotnika 66cm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...