Piotr92 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 SIemanko jakiś czas temu zakupiłem moją a4 (aeb) i wymieniałem oleje filtry itp ale tak poczytałem ostanio że silniki 1.8t powinny jeżdzić na oleju 5w40 a z tego co pamietam moj mechanik jakieś 4 miesiące temu zalał mi samochód 10w40 (castrol magnatec) nic niby złego sie z nim nie dzieje ale chciałem sie zapytać czy zmiana oleju z 10w40 na 5w40 nie zaszkodzi silnikowi bo z tego co sie orientowałem u 2 mechaników mowili mi ze może to zaszkodzić gdyż wypłuka cały syf z silnika i może to spowodować awarie gdyż cos tam nie bedzie równo pracować(panweki czy tłoki z tego co pamietam ale mechanikiem nie jestem ) czy jest to prawdą? i w jaki sposób zrobić to by było to bezpieczne i nie zaszkodziło w żaden sposób by spokojnie zalać go 5w40?
kkrzysiekk555 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Jest tyle rodzajów ale dlaczego akurat Castrol Magnatec???, jeśli zalał 4 miesiące temu to wylać to w cholere i zalać 5w40 motul,mobil,valvoline. No chyba, że jeździł już bardzo długo na 10w40 to można już zostawić (polecam mobil super) ale nie magnatec bo on smoli slinik. Po za tym temat wałkowany 200 razy:) Edytowane 12 Marca 2015 przez kkrzysiekk555
Piotr92 Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 w sumie to nie mam pojęcia ile jeżdził na 10w40 bo nie znam poprzedniego właściciela wiem ze temat wałkowany ale nie mogłem nic znaleść na temat tego czy jest to bezpieczny zabieg ze zmianą oleju bo tak jak mowilem pytałem 2 mechaników i mi odradzali ze wzgledu na to ze silnik już był dotarny na tym oleju i mowili ze może sie coś stać :/ wiem ze istnieją te płukanki do silnika ale czy to wystarczy jak silnik długo jeżdził na tym oleju czy trzeba go jakoś innaczej przepłukać czy jak ? pytam bo to moj pierwszy samochod no i nie mam pojecia a jak to sie mowi kto pyta nie błądzi ps sorry za nowy temat w taki razie
MASA81 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) motul 8100 X-Cess 5W40 Edytowane 12 Marca 2015 przez MASA81
kkrzysiekk555 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Ja bym płukanki nie robił, ewentualnie zalać ten Motul co kolega wyżej podał pchejechać z 1000km i zmienić znowu i będzie gitara, akurat przez ten okres zobaczysz jak silnik się na nim zachowuje i jak będzie ok to zostać przy 5w40
Piotr92 Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 w sumie to sie zastanawiam nad tą płukanka bo od kupna samochodu nie robiłem tego a nie wiadomo kiedy ostatnio było to robione wiec musze to przemyslec i pewnie raczej sie zdecyduje bo z tego co sie naczytałem 1.8t aeb ma duzy problem ze smokiem olejowym ;/
kkrzysiekk555 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Ale jak nic się nie dzieje to po co? Jeden syfa złapie drugi nie, płukanie silnika jak robiliśmy u kolegi w passacie 1.8T to silnik zaczął przeciekać i się tylko w koszty władował bo potem wszystkie uszczelki trzeba były wymieniać a jeździł i nic się nie działo. przejechał ponad 400 tysi silnikiem 1.8T z tego prawie 250 na 10w40 mobilu i silnik pracował idealnie. A nagle dostał olśnienia tak samo, że ma być syntetyk. Ja obecnie mam mobil 10w40 i poprzedni właściciel lał to od nowości i ja leje do dziś i wszystko ok. Nie polecam tylko magnateca bo na nim stukały mi popychacze
jakub04 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Olej półsyntetyczny zawiera do 60% oleju mineralnego!
Piotr92 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Opublikowano 14 Marca 2015 no wlasnie dzis konsultowałem sie z kolejnym mechanikiem i powiedzial ze mozna by było zmienić ale moze sie wlaśnie rozszczelnic no i pytanie co by tu teraz zrobic czy zmieniać to czy nie i wrazie rozszczelnienia z jakimi kosztami sie trzeba liczyc moze ktos wie??
robitl Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 zależy jak się rozszczelni, czasami lepiej cały silnik rozłożyć a czasami wystarczy wymiana uszczelki pod deklem. ja po płukance wymieniłem uszczelkę pod deklem i pod napinaczem łańcuszka i zero brania oleju. a silnik chodzi dużo ciszej niż przed płukaniem. dodam że zalałem 10w 40 valvoline max life bo nie wiem co było lane wcześniej i nie chciałem jakby co robić skoku z mineralnego na pełny syntetyk. moim zdaniem przy tym oleju ważne żeby nie męczyć na zimnym i poczekać aż się rozgrzeje.
kkrzysiekk555 Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Tak kolega ma racje, trzeba zawsze pamiętać silnik z turbo po odpaleniu rano poczekać tą minute, (Ja zawsze czekam aż zejdźie z sania i dopiero ruszam) no i starać się nie przekraczać 2500 obrotów zanim się nie rozgrzeje do temperatury roboczej, a silnik przy oleju syntetycznym 5w40 sam się zacznie powoli płukać, ja bym odpuślił płukanie jak nic się nie dzieje i auto normalnie jeździ.
Piotr92 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 Tak sobie to przemyślałem i posłuchałem różnych opinii i stwierdziłem że jak mi teraz troche kasy wpadnie to zmiennie olej na 5w40 albo 5w50 (5w50 dlatego ze kolega z leona 1.8t polecał mi gdyż wytrzymuje wyższe temperatury) i zrobie płukanie po czym dam znać jak to wszystko wyszło
michu123 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Panowie czy olej motul 8100 x-clean c3 5w40 nadaje się do silnika 1.8t?
jacek70 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Ja polecam do 1.8t Liqui Molly High Tech Synthoil 5w40. Zmieniłem na taki z Castrola. Ma same plusy : lepsza praca silnika, nie brudzi przez co niema syfonu w motorowni.
michu123 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Ja się pytam czy się nadaje do tego silnika bo taki mi koleś dziś przywiózł a myślałem ze będzie to xces proszę o odpowiedź kogoś bardziej obeznanego w tym temacie
jakub04 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Od lat jeżdżę na Valvoline VR1 Racing 5W50. Jest to kolejne moje auto do którego leję w/w olej. Żadnych problemów z ciśnieniem,napinaczem,silnik w środku czysty jak d..a niemowlaka. Jak olej spełnia normę ACEA i API dla danego silnika to lać i cieszyć się z jazdy! Na pewno nie zdecydowałbym się na olej rozlewany w naszym pięknym kraju dlatego od lat kupuje w Niemczech.
michu123 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 (edytowane) A ktos używał z was ten olej?każdy polecał motul xces a mi dali ten Edytowane 28 Marca 2015 przez michu123
icemerc Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 5w50 to bardzie olej do modyfikowanyhc motorów gdzie mocno korzystasz z obortów silnika.... też uważam 5w40 motula w zupełności wystarczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się