Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 dwa typy rozrządu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.
Szukam kompletnego zestawu rozrządu do A4 AVANT AFN 1.9 110, poliftowy, lipiec 1999.
Natrafiłem na dwa rodzaje które różnią się nie wiem czym:

http://toc.luk-as.de/web/schaeffler/pl_PL/PKW/5/3485/5311/204/530%200164%2010_307/applicationSearch.xhtml?result=1426342302767&csc=1

oraz

http://toc.luk-as.de/web/schaeffler/pl_PL/PKW/5/3485/5311/204/530%200085%2010_307/applicationSearch.xhtml?result=1426342302767&csc=1

Jaka jest różnica i który pasuje do mojego zgredzika?

Edytowane przez jacek666b
Opublikowano (edytowane)

Obydwa rozrządy są takie same taka sama ilośĆ zębów i napinacz różniĄ sie bo w jednym nie ma rolki prowadzącej pasek. Wejdz sobie w etka online i wyjdzie ci numer jaki potrzebujesz i uzupełnij profil

Edytowane przez goldi
Opublikowano (edytowane)

Przy okazji się dołącze to tematu w serwisie mi powiedzieli że do mojej B6 2002r 1.9 są dwa typy rozrządu - jeden kosztował ok 500 drugi ok 650zł nie pamiętam co oni już mówili ale coś wydaje mi się to dziwne, powiedział że dopiero bedą wiedzieli jaki będzie dobry po zdjęciu poprzedniego, to prawda? :P

Edytowane przez pyra111
Opublikowano

To samo i ja znalazłem jeden do 1z który pasuje niby do mojego auta i kosztuje coś koło 180zł a drugi o innym indeksie który jest już droższy... ok odpalam etkę

Opublikowano

Masz w dzial;e ogłoszeń kolegę Wandej lub dzik albo tom77 unich kupisz od ręki i masz na drugi dzień w domu

Opublikowano (edytowane)

Do Tomka już poszło ;p


Etka prawi, że do AFNa z tego roku pasuje ten z literką C (drugi link).
Dzięk


==PS
Jaką pompę wody radzicie wsadzić? Ruville podobno potrafi padać nawet po 30000... Nie wiem sam.

Edytowane przez jacek666b
Opublikowano

pompa wody hepu ewentualnie poczytaj opinie o dolz

Opublikowano (edytowane)

Pompy nie musisz wymieniać bo nie jest na pasku rozrządu. Ja w swoim przez 2 zmiany paska jej nie wymieniałem bo siedzi pewnie oryginał a zamienniki to już nie to samo

Edytowane przez jospethe
Opublikowano

Przy okazji się dołącze to tematu w serwisie mi powiedzieli że do mojej B6 2002r 1.9 są dwa typy rozrządu - jeden kosztował ok 500 drugi ok 650zł nie pamiętam co oni już mówili ale coś wydaje mi się to dziwne, powiedział że dopiero bedą wiedzieli jaki będzie dobry po zdjęciu poprzedniego, to prawda? :P

do 2002r jest napinacz automatyczny a po 2002 jest zwykły napinacz

Opublikowano

Pompy nie musisz wymieniać bo nie jest na pasku rozrządu. Ja w swoim przez 2 zmiany paska jej nie wymieniałem bo siedzi pewnie oryginał a zamienniki to już nie to samo

No niby tak, tyle, że jak padnie to znowu się trzeba gimnastykować żeby wymienić, a tak przy okazji wymiany rozrządu masz pięć minut dodatkowej roboty i jakaś stówka na pompę :)

Opublikowano

Przy okazji się dołącze to tematu w serwisie mi powiedzieli że do mojej B6 2002r 1.9 są dwa typy rozrządu - jeden kosztował ok 500 drugi ok 650zł nie pamiętam co oni już mówili ale coś wydaje mi się to dziwne, powiedział że dopiero bedą wiedzieli jaki będzie dobry po zdjęciu poprzedniego, to prawda? :P

do 2002r jest napinacz automatyczny a po 2002 jest zwykły napinacz

hydrauliczny w awx, i mechaniczny w avf.

Do AVF można założyć hydrauliczny, przy okazji trzeba powymieniać plastiki osłaniające pasek rozrządu na te od AWX.

Do AWX można założyć mechaniczny, jeśli w bloku jest otwór do śruby na rolkę prowadzącą i oczywiście plastiki do wymiany na te od AVF.

I tyle jest różnic w blokach tychże silników

Opublikowano

pod żadnym pozorem ruville albo skf. Z dolzem też zachować ostrożność, mam jeszcze jedną pompę od Deva dolza która trafia do reklamacji.

Jeśli ma być spokój - wyłącznie hepu.

Jedynie w AFN jest ten plus że pompa nie fruwa na rozrządzie i można ją niezależnie wymienić.


Przy okazji się dołącze to tematu w serwisie mi powiedzieli że do mojej B6 2002r 1.9 są dwa typy rozrządu - jeden kosztował ok 500 drugi ok 650zł nie pamiętam co oni już mówili ale coś wydaje mi się to dziwne, powiedział że dopiero bedą wiedzieli jaki będzie dobry po zdjęciu poprzedniego, to prawda? :P

do 2002r jest napinacz automatyczny a po 2002 jest zwykły napinacz

hydrauliczny w awx, i mechaniczny w avf.

Do AVF można założyć hydrauliczny, przy okazji trzeba powymieniać plastiki osłaniające pasek rozrządu na te od AWX.

Do AWX można założyć mechaniczny, jeśli w bloku jest otwór do śruby na rolkę prowadzącą i oczywiście plastiki do wymiany na te od AVF.

I tyle jest różnic w blokach tychże silników

po vinie wszystko czarno na białym widać jaki jest typ napinacza

Opublikowano

Dzik odpisz na priva

Opublikowano

Jedynie w AFN jest ten plus że pompa nie fruwa na rozrządzie i można ją niezależnie wymienić.

A co to ma do rzeczy czy fruwa na rozrządzie czy nie jak i tak musisz cały przód desantować :)

Opublikowano

Jedynie w AFN jest ten plus że pompa nie fruwa na rozrządzie i można ją niezależnie wymienić.

A co to ma do rzeczy czy fruwa na rozrządzie czy nie jak i tak musisz cały przód desantować :)

można zaoszczędzić na pompie te pare zł, tylko potem za kolejne ściąganie przodu się płaci jeżeli pompa pocieknie w międzyczasie:), więc na jedno wychodzi

Opublikowano

Pompy Ruville'a to dramat - miałem dwie i obie ciekły praktycznie od początku. Jakiś czas temu wleciał Dolz i jest spokój.

Opublikowano (edytowane)

Pompa tez podobno jest okragla a druga z jakas wypustką... Wandej mi tak napisał

Wyslane z asus zenfone 5 juzing tapatalk

Edytowane przez jacek666b
Opublikowano

Do AFNa jest jeden rodzaj pomp - VKPC81615 (SKF) lub A182 (Dolz).

Opublikowano

generalnie unikałbym i dolza (choć on już bardziej) i SKFa - z tymi mieliśmy okrutnie niefajne reklamacje. Niestety także użytkownicy forum.
SKF to już nie to samo co dawniej. Rolki rozrządu, łożyska może jeszcze hulają ale te najpopularniejsze referencje pomp wody - unikać jak ognia.

Pozdrówki
marcin

Opublikowano

Jedynie w AFN jest ten plus że pompa nie fruwa na rozrządzie i można ją niezależnie wymienić.

A co to ma do rzeczy czy fruwa na rozrządzie czy nie jak i tak musisz cały przód desantować :)

Do wymiany pompy w AFN-ie nie trzeba demontować przodu. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...