Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Jak jest z awaryjnością 2.0 TDI w nowych AUDI ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Czytałem o awaryjnych silnikach 2.0TDI. Chciałbym w niedługim czasie kupić Audi B8 z silnikiem 2.0TDI 170KM Quattro. Czy te jednostki są wciąż awaryjne ? Na forach można wyczytać o sypiących się turbo, pompach oraz elementach(imbus) który napędza pompę oleju. I teraz zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej wziąć sobie 1.8TFSI 160KM.

Opublikowano

W B8 jest juz zupelnie inny silnik niz w starszych A4.

Opublikowano

W B8 jest juz zupelnie inny silnik niz w starszych A4.

z czym inny ?podaj jakies konkrety
Opublikowano

Nie ma niestety zbyt wielu danych dostepnych poki co...

Troche rozpedzilem sie ze stwierdzeniem, ze w B8 to zupelnie inna jednostka anizeli w B7.

2.0 w B8 jest oczywiscie oparte o CR i konstrukcja wywodzi sie ze starszych 2.0 PD. Nadal dostawca ukladu wtryskowego (teraz CR) pozostaje Bosch.

Nowy 2.0TDI jest mniejszy od poprzednika i znacznie lzejszy - o 10kg > jednych moze to bawic, innych nie :tongue4: ... ale zawsze to minimalne oszczednosci i wiecej miejsca w komorze silnika (strefy zgniotu, bezpieczenstwo).

Suche papierowe dane tez stawiaja ten motorek w lepszym swietle - oszczedny, troche lepsze osiagi.

Opublikowano

W B8 jest juz zupelnie inny silnik niz w starszych A4.

z czym inny ?podaj jakies konkrety

inny uklad zasilania paliwem, wyposazony jest w common rail zamiast pompowtryskiwaczy. inne tloki, blok, glowica itd, itd,

projekt i kontrukcja silnika zrealizowany jest w oparciu o doswiadczenia z problemami silnikow 2.0tdi.

jesli mowa o problemach, czym sie przejmowac jest przeciez gwarancja, asistance :cool1:

tylko lac i jezdzic.

Opublikowano

Z awaryjnością to pożyjemy zobaczymy,ale jest szansa ze głowica pod CR będzie mniej skomplikowana a co za tym idzie przestanie w końcu pękać.

Opublikowano

imho nie ma sie co wypowiadac poki co o awaryjnosci tych samochodow dopoki nie minie 1/2/3 lata wtedy bedzie wiadomo co znimi tak a co nie tak. Na ta chwile mozna powiedziec ze sa lepsze bo producent tak obiecuje i tak mowia dane techniczne nic wiecej .

Opublikowano
dopoki nie minie 1/2/3 lata wtedy bedzie wiadomo co znimi tak a co nie tak.

popieram kolege zobaczymy jak ja pojezdze troche ale odpukac mam nadzieje ze bedzei wszystko ok i to beda tylko plotki jak to najczesciej bywa...

aaa tylko ze ja mowie o 143 KM w 2.0 TDI a tutaj tak patrze ze 170 KM w 2.0 TDI apropo tego to ktos ostatnio mi mowil nawet ze te silniki cos wlasnie nie sa zbyt dobre takze chyba jednak masz sie nad czym zastanawiac ale jak sie nie sprawdzi to sie nie przekona czlowiek... a inni nie zawsze mowia prawde...czesto koloryzuja itp. takze temat do przemyslenia

Opublikowano

Niema co się zastanawiać chcesz tu kup,dużą zaletą będzie brak PD biorąc pod uwagę walory akustyczne,pewnie gorzej będzie się je chipować jednak po co to nowe.Wad 2.0Tdi nie było aż tak dużo tylko koszty z tym związane ogromne.W historii marki poprawiano większość wad dość szybko,a silnik jest przecież po modyfikacjach.Kup,testuj i podziel się wiedzą z tymi których stać i nie :przebiegly:

Opublikowano
dopoki nie minie 1/2/3 lata wtedy bedzie wiadomo co znimi tak a co nie tak.

popieram kolege zobaczymy jak ja pojezdze troche ale odpukac mam nadzieje ze bedzei wszystko ok i to beda tylko plotki jak to najczesciej bywa...

aaa tylko ze ja mowie o 143 KM w 2.0 TDI a tutaj tak patrze ze 170 KM w 2.0 TDI apropo tego to ktos ostatnio mi mowil nawet ze te silniki cos wlasnie nie sa zbyt dobre takze chyba jednak masz sie nad czym zastanawiac ale jak sie nie sprawdzi to sie nie przekona czlowiek... a inni nie zawsze mowia prawde...czesto koloryzuja itp. takze temat do przemyslenia

Skąd masz takie informacje, że te silniki 170KM są gorsze ? gdyby ten 143KM miał Quattro, to bym ewentualnie wziął ten. Zależy mi bardzo na quattro. Jakbym wiedział, że jednostka 170KM jest awaryjna to bym oczywiście wziął 143KM.

Opublikowano

Skąd masz takie informacje, że te silniki 170KM są gorsze ? gdyby ten 143KM miał Quattro, to bym ewentualnie wziął ten. Zależy mi bardzo na quattro. Jakbym wiedział, że jednostka 170KM jest awaryjna to bym oczywiście wziął 143KM.

Hmm... ja osobiscie zastanowilbym sie nad sensem kupowania quattro i 2.0tdi to takie moje zdanie . Uwazam ze do napedu Q powinno sie wybierac mocne motory . 170km mozna spokojnie przekazac na oske,fakt faktem lepiej na dwie ;-) .

Moj wybor padlby(gdybym takowy mial) napewno na 2.7tdi lub 3.0tdi ... niestety wiaze sie to z wydatkiem i to sporym . No i nie jestem pewien czy 2.7tdi ma opcje Q - miec powinien ale nie dam sobie za to reki obciac.

Opublikowano

Panowie z tego co mi powiedział kolega Livorno, to : Czytałem trochę o awaryjności jednostek 2.0TDI, o wycierających się bodajże wałkach, przy dosyć małych przebiegach.

To ja mam taką małą prośbę, jako użytkownik tego modelu z motorem 140 kucyków. Jeśli ktoś na serio przeczytał lub znalazł jakiś artykuł w dowolnojęzycznej prasie - bardzo proszę o link. U mnie właśnie pęka na liczniku 21 tys km i chociaż na dzień dzisiejszy nic nie zauważyłem, dobrze by było serwisantów uczulić podczas przeglądu na temat. Obawiam się tylko, że bez informacji konkretnej, a takiej przekazywanej "jedna pani drugiej pani", to na mnie spojrzą jak na wariata. :przebiegly:

Tak więc jeśli ktokolwiek ma cokolwiek - proszę na PW, gg lub na ogóle

Zdrowaś

K.

Opublikowano

Kamyk, ktos pisal chyba o starszych 2.0TDI (naped pompy oleju), bo o usterkach nowych to nawet nie mozemy za bardzo jeszcze wiedziec... zbyt swieze auta i silniki, za male przebiegi.

Opublikowano

Kamyk, ktos pisal chyba o starszych 2.0TDI (naped pompy oleju), bo o usterkach nowych to nawet nie mozemy za bardzo jeszcze wiedziec... zbyt swieze auta i silniki, za male przebiegi.

Kamyk tu jest link: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094

ale tak jak pisał Flyer dotyczy on starszych silników 2.0TDI (BLB) na PD

Kamyk tu jest link: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094

ale tak jak pisał Flyer dotyczy on starszych silników 2.0TDI (BLB) na PD

No i Panowie jak Was nie kochać :tongue4:

Lig rządzi, Liga radzi, Liga nigdy Cię nie zdradzi :good:

Zdrowaś

K.

Opublikowano

No dobra, to ja się pakuje w 2.0TDI 170KM Quattro :naughty:

Opublikowano

"nie bedziesz dzwonila do bylych fagasow z mojej komury bejbe"

"pakuj sie"

Opublikowano

pozwolę sobie odkopać ten stary temacik bo właśnie stoję przed wyborem audi A4 B8 2.0TDi 143KM a BMW E91 320D i zastanawiam się jak to jest z awaryjnością tych jednostek w audi czy przez te 2 lata wyszły jakieś babole czy jak na razie nie ma złych sygnałów ? bo audi coś mi się bardziej podoba ale boję się późniejszych kosztów napraw, więc jak to jest z tymi dieselkami?

Opublikowano

Panowie z tego co mi powiedział kolega Livorno, to : Czytałem trochę o awaryjności jednostek 2.0TDI, o wycierających się bodajże wałkach, przy dosyć małych przebiegach.

To ja mam taką małą prośbę, jako użytkownik tego modelu z motorem 140 kucyków. Jeśli ktoś na serio przeczytał lub znalazł jakiś artykuł w dowolnojęzycznej prasie - bardzo proszę o link. U mnie właśnie pęka na liczniku 21 tys km i chociaż na dzień dzisiejszy nic nie zauważyłem, dobrze by było serwisantów uczulić podczas przeglądu na temat. Obawiam się tylko, że bez informacji konkretnej, a takiej przekazywanej "jedna pani drugiej pani", to na mnie spojrzą jak na wariata. :przebiegly:

Tak więc jeśli ktokolwiek ma cokolwiek - proszę na PW, gg lub na ogóle

Zdrowaś

K.

chłopie nie słuchaj gości typu "podobno kuzyn dziadka mówił", masz przed sobą lata jazdy, zmieniaj przepisowo olej, rób serwisy, będzie ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...