neo_30 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie. Zwracam się z takim zapytaniem grzecznościowym na prośbe kolegi który internetu nie posiada. Kolega posiada a4 b5 kombi 1997 r 1.9 TDI AFN. I okazało sie że na wieńcu wałka korbowego są 2 kreski. EDIT!! Pomyliłem się przy wpisywaniu problemu Powiedzcie czy ktos tak ma, dlaczego są 2 znaki i ewentualnie po co jest drugi znak. Mechanicy w całej okolicy zasłaniają się niewiedzą a kolega chce zmienic rozrząd. Jakby trzeba było jakieś dodatkowe informacje na temat silnika to postaram się je dodać nieco później. Edytowane 25 Marca 2015 przez neo_30
trepek Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Jedyny znak na wałku rozrządu jaki jest używany to miejsce na blokadę od strony grodzi.
mantix Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 I okazało sie że na wieńcu wałka korbowego są 2 kreski. to w końcu chodzi o wałek rozrządu czy wał korbowy?
neo_30 Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Opublikowano 25 Marca 2015 W koncu chodzi o wał korbowy kolego Nie mój samochód i sie nie znam hehe ja tam uzywam pb + lpg Ale u kumpla korzystam z kanalu - kluczy i pomocy ....... wiec temu chociaz tyle moge dla niego zrobic
trepek Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 To nie wał korbowy tylko koło zamachowe, w AFN dwumasowe. Są dwa znaki z czego używane jest tylko "0". Dolna krawędź strzeliny w skrzyni ma przecinać na pół znak "0".
machina Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 A pro po blokady, czy można gdzieś kupić taką którą można od góry skrzyni przykręcić blokując koło zamachowe? Chodzi o TDI AJM
Musashi Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Przy pracach związanych z rozpinaniem paska rozrządu kolo zamachowe ustawia sie w pozycji 0, przy czym prawy brzeg "0" ma być równo z brzegiem (prawym) otworu rewizyjnego skrzyni biegów. Należy oprócz ustawienia koła zamachowego sprawdzić położenie wałka rozrządu z tyłu głowicy ( blokada ), mniej wiecej tak wyglada. oznaczenie 2065A. A pro po blokady, czy można gdzieś kupić taką którą można od góry skrzyni przykręcić blokując koło zamachowe? Chodzi o TDI AJM Silniki z pompowtryskiwaczami blokuje się od przodu silnika na kole rozrządu na wale korbowym. Edytowane 29 Marca 2015 przez Musashi
machina Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 To akurat wiem. Chodzi mi o zablokowanie wału do odkrecenia przedniego koła walu w celu wymiany uszczelniacza.
Musashi Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 (edytowane) hmm, najprosciej wrzucic 5ty bieg, do tego reczny,klocki pod kola, dluga brecha tak ze 2 metry i pusci. z tym ze zawsze istnieje ryzyko uszkodzenia walu, nie wolno stosowac klucza udarowego. prawidlowa metoda to trzeba zrobic przyrzad z otworami pasujacymi do malego kola rozrzadu i dlugim mocnym ramieniem, przykrecic i ramie zablokowac o posadzke, nie o podluznice . brecha 2 m i ogień. tylko uwaga, aby w momencie puszczenia sruby, nie oberwac brecha. Edytowane 30 Marca 2015 przez Musashi
trepek Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Jak rzecze stare porzekadło: "bez majzla i młota to nie robota" ;-)
machina Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Jak się robi swoje auto to młotka sie prawie nie używa:-) Zastanawiam sie czy nie zostawić tego uszczelniacza w spokoju i moze wytrzyma kolejne 100kkm jak myślicie? Edytowane 31 Marca 2015 przez machina
Musashi Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) mlotek sie przydaje, ale trzeba uzywac go z glowa. dokladnie, wal korbowhy jest wsparty na panewkach, a te nie lubia tego typu obciazen... zalezy czy uszczelniacz delikatnie sie poci czy z niego kapie. jezeli kapie wypadaloby zrobic.jezeli sie poci trzeba obserwowac. po sasiedzku jest pasek ktory oleju nie lubi. Edytowane 31 Marca 2015 przez Musashi
machina Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Będę drugi raz wymieniał samodzielnie rozrząd. Poprzednim razem nie ruszałem dolnego i górnego uszczelniacza, nie było żądnych wycieków i wszystko wskazuje na to że nic się nie zmieniło, ale wiadomo zamierzam przejechac kolejne 100tyś. i nie wiadomo jak to z tymi uszczelnieniami jest, lepiej nie ruszać jak nie ciekną i nie pocą się czy może zapobiegawczo wymienić???
sasza Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 , nie wolno stosowac klucza udarowego. Dlaczego?
Musashi Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 silnik nie jest skonstruowany do tego typu obciążeń. następują mikro uszkodzenia powierzchni roboczych, panewek, czopow wału, sworzni. w czasie pracy silnika pomiedzy powierzchniami roboczymi znajduje sie film olejowy. do odkrecenia 12-katna 19-tka i długie ramie klucza wystarcza.
sasza Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Spróbuj odkręcić długim ramieniem w autach gdzie sruba jest na drobnym gwincie a wcześniej ktoś da tam klej. Głównie zakaz używania jest klucza udarowego w hondach i kilku innych ze względu na pierścienie. Znam człowieka co zapierał wajche o podłogę i strzelał z rozrusznika ale uwaga nie próbujcie tego w domu.
Musashi Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 metoda rozrusznikowa jest zdrowsza niz udar. tylko trzeba pamietac o zabezpieczeniu sie przed uruchomieniem silnika.
neo_30 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 A może ktoś wie po co jest ten drugi znak?
Musashi Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 to dla weryfikacji początku wtrysku metoda stroboskopową. I skrót od ignition.
dani270 Opublikowano 18 Lipca 2015 Opublikowano 18 Lipca 2015 witam dwoch kolegow opisalo jak ustawic znak "0" na kole zamachoweym , okienku rewizyjnym skrzyni jak prawidłowo powinien byc ustawiony znak? -ustawienie znaku "0" tak by byl przeciety cetralnie przez scianke okienka rewizyjnego -tak by prawa scianka znaku "0" przlegala do prawej scianki okienka rewizyjnego dodam ze mialem ustawiony znak wedlug drugiej metody i po dzisiejszej zmianie na pierwszy wariant dilnik zaczal ciszej pracowac ale nie robilem korekty kata wtrysku bo kompa nie mialem ze soba
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się